nieuwe motor
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 24 okt 2008 22:43
- Locatie: rijswijk
- Contacteer:
een goededag mensen ik heb hier de vraag ik heb een clio 1.4 8 klepper uit 94 en ik wil der een andere motor in hebben en de vraag was pas er een renault 5 gtt blok erin ik heb me laten vertellen wel door iemand maar ik wil wel zekerheid en hoe zit het kwa bedrading en computer en dergelijk diegene zei dat het waarschijnlijk op elkaar past alvast bedankt
Het kan... Alles kan. 
Er is wel iemand hier op het forum die ermee bezig is geweest en er is zelfs iemand die dat blok in een Twingo gezet heeft.
Het fijne weet ik er niet van, maar volgens mij moet je wel een heel groot deel van de kabelboom overzetten, aangezien die gewoon anders is dan van een 5 GTT. Die heeft nu eenmaal geen computer, injectie en dat soort dingen.
Dus, alles kan, maar je moet jezelf wel afvragen waar je aan begint. Het is geen klusje wat je even tussendoor doet. Zeker niet als je geen ervaring hebt met dat soort dingen.

Er is wel iemand hier op het forum die ermee bezig is geweest en er is zelfs iemand die dat blok in een Twingo gezet heeft.
Het fijne weet ik er niet van, maar volgens mij moet je wel een heel groot deel van de kabelboom overzetten, aangezien die gewoon anders is dan van een 5 GTT. Die heeft nu eenmaal geen computer, injectie en dat soort dingen.
Dus, alles kan, maar je moet jezelf wel afvragen waar je aan begint. Het is geen klusje wat je even tussendoor doet. Zeker niet als je geen ervaring hebt met dat soort dingen.
ik ben er mee naar huis gereden ja, alleen hoe dat blok erin zat, raad ik niemand aan. Je moet in ieder geval je kabelbomen vervangen en vergeet niet je tellerbak, aangezien de een met een kabel is en de ander elektronisch 
waarom eigenlijk een ander blok?
@Antoine, never ending story?

waarom eigenlijk een ander blok?
@Antoine, never ending story?

gister weer voor dik 400 eu onderdelen opgehaald, dus we kunnen weer aan de slag 

mwah, ik heb toch een aardige stapel 

-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 24 okt 2008 22:43
- Locatie: rijswijk
- Contacteer:
uuhm waarom een nieuw blok nou ik heb een clio 1.4 8 klepper is niet vooruit te branden maar het moet een show auto worden dus kwa audio word dat best wel zwaar ik denk dat ie wel 300 a 400 kilo zwaarder woord en dan is ie niet meer vooruit te branden en met zo'n blok zou ik geen problemen moeten hebben en ik hoef er het minste aan tedoen kwa overbrengingen en het is gewoon apart weetje ik hoef uhm niet zoals haas helemaal te strippen en uit elkaar te halen hoef alleen het blok over tegooien meer niet dus als mensen tips zullen hebben of mischien eventueel mij kunnen helpen zou ik dat graag op prijs stellen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Een goed lopend 1.4 GTT-blok vind je ook niet zomaar....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 24 okt 2008 22:43
- Locatie: rijswijk
- Contacteer:
hehehe ok zal de eraan denken. maar dan heb ik nog de vraag aan haas dan, wat moet je aan de kabelboom veranderen?? heb namelijk al een blokkie op de kop getikt voor 300 euro
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
je moet de kabelboom van de gtt gebruiken en die aansluiten op je huidige. Ook zul je goed naar de ophanging van het blok moeten kijken aangezien een clio een hangende constructie heeft en een 5 een liggende.
Uitlaat aanpassen, plek maken voor intercooler, onderstel van een gtt zou ik ook meenemen(betere remmen etc.) en volgens mi is dat nog niet alles.
das niet ff overhangen maar komt wel iets bij kijken.
Uitlaat aanpassen, plek maken voor intercooler, onderstel van een gtt zou ik ook meenemen(betere remmen etc.) en volgens mi is dat nog niet alles.
das niet ff overhangen maar komt wel iets bij kijken.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Voor te komen helpen woon je iets te ver af en eb ik het iets te drukclio street-force schreef:als mensen tips zullen hebben of mischien eventueel mij kunnen helpen zou ik dat graag op prijs stellen

Maar een tip die ik je kan geven, lees hier eens wat van dat soort projecten na op dit forum, en denk dan voor je eigen na, ken ik genoeg van renault mecaniek en elektriciteit om hier aan te beginnen of niet.
Indien niet, vergeet het gewoon, denk je dat je het wel kan, begin eraan en kijk waar je ergens uitkomt. Zit je vast kan je hier altijd iets komen vragen.
gaat 123 echt niet passen. kan zijn dat je een hangend blok hebt en een gt is een staand blok. de gaten zijn er wel, maar je moet eerst je ophang punt van de oude blok weghalen.
2e punt in dat je met een gt blok (1984-1990) nooit door de apk komt omdat de emmissie norm niet klopt
je hebt op je huidige auto een injectie systeem en met de gt is het weer een carb met chocke. Qua vermogen zul je er op vooruit gaan maar comfort weer achter uit. is een f3r of f3p geen beter idee? de f3p is standaard in jou auto geleverd en hebben respectievelijk tussen de 90 en 115 PK
die zijn waarschijnlijk plug and play
suc6
2e punt in dat je met een gt blok (1984-1990) nooit door de apk komt omdat de emmissie norm niet klopt
je hebt op je huidige auto een injectie systeem en met de gt is het weer een carb met chocke. Qua vermogen zul je er op vooruit gaan maar comfort weer achter uit. is een f3r of f3p geen beter idee? de f3p is standaard in jou auto geleverd en hebben respectievelijk tussen de 90 en 115 PK
die zijn waarschijnlijk plug and play
suc6