ACT: Twingo RS
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
zow dat is zout. Ik hoop dat het mee valt 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Sterker nog, er is niets aan het handje.Patrick.B schreef:zow dat is zout. Ik hoop dat het mee valt
Hij is even op de brug geweest en men heeft er onder gekeken, totaal niets te zien..........pfffffffffffftttttttttttt

Gast zei al dat het een gelukje bij een ongelukje was, ook dat het een C2 betrof, ook allemaal plastic Bertrand uit Frankrijk....

Ja, kan dus weer lachen.....


-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Zal je altijd zien met een nieuwe auto...
Ik heb vandaag ook een klein stukje gereden (lees 300 mtr) in de Twingo
, en vond het Cup chassis erg stug over de klinkertjes. Hoe is dit normaal gesproken?
Ik heb vandaag ook een klein stukje gereden (lees 300 mtr) in de Twingo

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: vr 16 nov 2007 19:09
Vandaag in de parkeergarage van winkelcentrum Zuidplein :
De nieuwe Twingo RS : 65 - GZH - 8 in mooie kleur rood , om 13.00 .
Ivo lekker een eindje wezen toeren of even wat boodschapjes
wezen doen ?!
(Stond nml reclame op van de garage van Kerhof en Visscher )
Jee wat ziet die er leuk uit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De nieuwe Twingo RS : 65 - GZH - 8 in mooie kleur rood , om 13.00 .


Ivo lekker een eindje wezen toeren of even wat boodschapjes
wezen doen ?!

(Stond nml reclame op van de garage van Kerhof en Visscher )
Jee wat ziet die er leuk uit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Je doelt op zonder cuppakket?....dat zou ik niet weten, heb niet gereden in een Twingo zonder.RenaultclioII16v (Peter) schreef:Zal je altijd zien met een nieuwe auto...
Ik heb vandaag ook een klein stukje gereden (lees 300 mtr) in de Twingo, en vond het Cup chassis erg stug over de klinkertjes. Hoe is dit normaal gesproken?
Enne, ja dat is normaal dat stugge, maar men zegt beter dan een Panda 100HP, die stuitert van de weg af
Zo Arno das idd ff balen...., en schrikken denk...., mooi dat alles meevalt
Enne ja we waren even aan het shoppen op Zuidplein..., mn Twingo ziet er niet uit man, was mega smerig...., verder wel lekker opvallend in het rood ja...
Enne ja we waren even aan het shoppen op Zuidplein..., mn Twingo ziet er niet uit man, was mega smerig...., verder wel lekker opvallend in het rood ja...

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ivo van Achthoven schreef:Zo Arno das idd ff balen...., en schrikken denk...., mooi dat alles meevalt![]()
Enne ja we waren even aan het shoppen op Zuidplein..., mn Twingo ziet er niet uit man, was mega smerig...., verder wel lekker opvallend in het rood ja...
Ja kon dat "wijf" wel schieten, te meer omdat ze al een tijdje achter me reed in de file en maar zat te kloten met haar haartjes.
Hoe komt het dat je kenteken ouder is dan de mijne..

Enne, ja ik zit alweer op de 853 kilometers, nog even en dan

Heb btw deze week al twee keer het lampje aangehad


In 2 zat ik op de 90/92 en in 3 zat ik op 130/135, het gemak waar dit mee ging geeft wel aan dat de 201 geen probleem moet zijn.
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: ma 22 aug 2005 11:24
Wie kan voor mij die wielen regelen voor een leuk prijsje?
Zo dik!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
1200,- euro. Heb je er 4 zonder banden. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zo de 1000km is een feit, dus ook gelijk maar even het shiftlampje getest op de goede werking.
Ik kan melden dat het lampje naar behoren werkt.
De 3e versnelling gaat tot zeg maar 130, de 4e haalt het tot 170, dus de 200+ in vijf moet best wel gehaald worden, dit nog niet getest en denk ik ook niet te zullen doen in Nederland.
Natuurlijk ook al later even in de 2e versnelling doorgehaald, die haalde het tot 95 km/u.
Nette waardes al zeg ik het zelf, het is tenslotte maar een 1.6 met 133pk.
Het geluid zeg maar vlak voor ingrijpen begrenzer is er eentje om van te smullen, jammer dat het zo kort is.
Ik kan melden dat het lampje naar behoren werkt.

De 3e versnelling gaat tot zeg maar 130, de 4e haalt het tot 170, dus de 200+ in vijf moet best wel gehaald worden, dit nog niet getest en denk ik ook niet te zullen doen in Nederland.
Natuurlijk ook al later even in de 2e versnelling doorgehaald, die haalde het tot 95 km/u.
Nette waardes al zeg ik het zelf, het is tenslotte maar een 1.6 met 133pk.

Het geluid zeg maar vlak voor ingrijpen begrenzer is er eentje om van te smullen, jammer dat het zo kort is.
Ey ruig , hoe heb je em ingereden , soms even gas geven mocht wel ? Ik ben niet gewend dat een auto zoveel toeren kan draaiien
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ehh, omdat Ivo meeleest kan ik niet teveel verklappen...TuuT schreef:Ey ruig , hoe heb je em ingereden , soms even gas geven mocht wel ? Ik ben niet gewend dat een auto zoveel toeren kan draaiien

Inrijden van de Twingo heb ik dan ook gedaan zoals ik doorgaans altijd in een auto rij, warm laten worden en daarna gewoon rijden zoals je gewend bent.
Kortstondig eventjes tegen het rode gebied kan heus geen kwaad, maar het is net als met alcohol, alles met mate en beleid.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Precies wat me "ouwe heer" ook altijd zei, vooral in heuvelachtig gebied had hij het altijd over "warmwaterstokers"...Steven schreef:Heel goed, die puristen die nooit boven de 3000 toeren komen maken een motor alleen maar lui.

-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
In de Autoweek die vandaag is uitgekomen een duel tussen de
-Twingo RS, 133 pk, 160 NM, 1024 kg fabrieksopgave 8,7s 0-100
-500 Abarth, 135 pk, 206 NM, 905 kg fabrieksopgave 7,9 s 0-100
-Citroen C2 VTS, 125 pk, 143 NM 1059 kg fabrieksopgave 8,9 s 0-100
Rara wie is daadwerkelijk de snelste als autoweek de meetapparatuur eraan hangt???
1) 8,3 s Twingo RS daadwerkelijk. 0,4s sneller dan fabrieksopgave
2) 8,6 s 500 Abarth daadwerkelijk. 0,7 langzamer dan wat ze beloven
3) 8,8 Citroen, 0,1 sneller dan fabrieksopgave
Die maffe Italianen bluffen de boel bij elkaar, maken ze een auto MET turbo en 2 pk en 46 NM meer en die ook nog 119kg lichter is dan de Twingo RS, verliezen ze op de sprint nog steeds.
Om qua weggedrag maar niet te spreken...
-Twingo RS, 133 pk, 160 NM, 1024 kg fabrieksopgave 8,7s 0-100
-500 Abarth, 135 pk, 206 NM, 905 kg fabrieksopgave 7,9 s 0-100
-Citroen C2 VTS, 125 pk, 143 NM 1059 kg fabrieksopgave 8,9 s 0-100
Rara wie is daadwerkelijk de snelste als autoweek de meetapparatuur eraan hangt???
1) 8,3 s Twingo RS daadwerkelijk. 0,4s sneller dan fabrieksopgave
2) 8,6 s 500 Abarth daadwerkelijk. 0,7 langzamer dan wat ze beloven
3) 8,8 Citroen, 0,1 sneller dan fabrieksopgave
Die maffe Italianen bluffen de boel bij elkaar, maken ze een auto MET turbo en 2 pk en 46 NM meer en die ook nog 119kg lichter is dan de Twingo RS, verliezen ze op de sprint nog steeds.
Om qua weggedrag maar niet te spreken...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Meen je niet......
Op papier lijkt de Fiat erg goed...
Morgen maar ff kopen dan.

Op papier lijkt de Fiat erg goed...
Morgen maar ff kopen dan.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Hmmm, interesting!indolicious1980 schreef:In de Autoweek die vandaag is uitgekomen een duel tussen de
-Twingo RS, 133 pk, 160 NM, 1024 kg fabrieksopgave 8,7s 0-100
-500 Abarth, 135 pk, 206 NM, 905 kg fabrieksopgave 7,9 s 0-100
-Citroen C2 VTS, 125 pk, 143 NM 1059 kg fabrieksopgave 8,9 s 0-100
Rara wie is daadwerkelijk de snelste als autoweek de meetapparatuur eraan hangt???
1) 8,3 s Twingo RS daadwerkelijk. 0,4s sneller dan fabrieksopgave
2) 8,6 s 500 Abarth daadwerkelijk. 0,7 langzamer dan wat ze beloven
3) 8,8 Citroen, 0,1 sneller dan fabrieksopgave
Die maffe Italianen bluffen de boel bij elkaar, maken ze een auto MET turbo en 2 pk en 46 NM meer en die ook nog 119kg lichter is dan de Twingo RS, verliezen ze op de sprint nog steeds.
Om qua weggedrag maar niet te spreken...
Is me gevoel toch wel redelijk op orde qua belevenis snelheid en acceleratie, ik vond dat de Twingo redelijk snel op de 100 zat, sneller dan die 8.7 sec had ik het vermoeden.
Enne, tja als Autoweek het zegt...

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Is dat bluffen dan, volgens mij is die overal sneller dan menig andere Hothatch ( circuittijden)AnthonyR schreef:Maarja, Renault bluft bij de clio rs III qua tijden en opgegeven waarde's... Het is altijd wat
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Anthony hoe bedoel je dat dan? Heb toch menig test gelezen dat de Clio III RS de 100 haalt in 6.9 a 7.0 secondeAnthonyR schreef:Maarja, Renault bluft bij de clio rs III qua tijden en opgegeven waarde's... Het is altijd wat
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Ja dat is de specialiteit van renault, maar de opgegeven 0-100 tijd is niet haalbaar. En dan lees ik dat van de engelsen, en daar rijden er stuk meer als in ons kikkerlandje.. Ook de opgegeven krukas pk's haalt die nietArno17 schreef:Is dat bluffen dan, volgens mij is die overal sneller dan menig andere Hothatch ( circuittijden)AnthonyR schreef:Maarja, Renault bluft bij de clio rs III qua tijden en opgegeven waarde's... Het is altijd wat

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Krukas pk's niet halen heeft bijna elke fabrikant, maar Renault heeft ook een eigen soort van rekenen in pk's.
Clio RS heeft er 172 zegt men, maar het zijn er 168.
Maar belangrijker, die Twingo RS is dus sneller dan men aangeeft, goed bericht dus!!
Clio RS heeft er 172 zegt men, maar het zijn er 168.
Maar belangrijker, die Twingo RS is dus sneller dan men aangeeft, goed bericht dus!!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Leuk man, ik zou hem verkopen als ik jou was...dannyj schreef:Aankomende dinsdag krijg ik ook mijn twingo RS.
Gr. danny

Maar zoals ik ander post aagegeven, zak een flink eind met die prijs en je verkoopt hem met gemak.
Flinke korting bedingen op de Clio III RS en je bent het mannetje!!
Maar waarom blijf je er niet gewoon zelf inrijden, snel genoeg voor een jonge gast hoor.
Verzekering zal ook lager uitvallen dan met een Clio RS.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Vanmiddag ook de Autoweek maar eens gaan halen
Met de afsluitmeeting moet het RS'je de vermogensbank op, maar de 182 gaan we dus vast niet halen

Met de afsluitmeeting moet het RS'je de vermogensbank op, maar de 182 gaan we dus vast niet halen

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Adinsx je moet blij zijn als je 150-155 wielpk's haaltAdinsx schreef:Vanmiddag ook de Autoweek maar eens gaan halen![]()
Met de afsluitmeeting moet het RS'je de vermogensbank op, maar de 182 gaan we dus vast niet halen
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Wielpk's ja, maar ding rekent neem ik aan toch wel terug naar krukas-pk's hè...
Maar goed, ik heb vanmiddag de Autoweek maar ff gehaald en inderdaad, de Twingo wordt geprezen om zijn gooi en smijt kwaliteit.
Toppie
Ik ga zo maar is even een dvd van de Twingo RS kijken (after-sales gebeuren) en m'n pa heeft nog een cursus staan van de Twingo RS. Is ff neuzen of er technisch nog wat leuke snufjes in zitten
Maar goed, ik heb vanmiddag de Autoweek maar ff gehaald en inderdaad, de Twingo wordt geprezen om zijn gooi en smijt kwaliteit.

Toppie
Ik ga zo maar is even een dvd van de Twingo RS kijken (after-sales gebeuren) en m'n pa heeft nog een cursus staan van de Twingo RS. Is ff neuzen of er technisch nog wat leuke snufjes in zitten

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Daar zijn nou zoveel gedachten over, maar volgens mij en wat anderen hier, zal zo ff hier op het forum kijken waar precies, heb je ongeveer 13% aandrijfverlies. Dit hangt verder van de temperatuur af en bijvoorbeeld de breedte van je banden.Adinsx schreef:Wielpk's ja, maar ding rekent neem ik aan toch wel terug naar krukas-pk's hè...
Een half jaar geleden in Goes op de Dyna kwam er ongeveer dit uit.
Geloof dat een belgische RS 149 haalde (172pk versie) ik haalde daar 154PK, maar ik had een storing in mn software waardoor hij niet doortrok. En een heel goede RS haalde geloof ik 157, ik weet niet meer precies wat er allemaal aan deze clio opgefokt was (Henk van Fastchip was ook lyrisch over deze RS) maar let wel het was snikheet en dat scheelt ook een aantal PK's.
Een paar weken geleden had ik op een bank met 195 brede banden en +- 16graden celsius zonder softwarestoring 161 wielpk's gehaald
Dus een standaard 172pk versie haalt ongeveer 150 wielpk's. In renault PK's is het aandrijfverlies dus ongeveer 13% dus 100% =172 en 100- 13% dus 87% is 150pk
Ik denk dat jouw Clio 182 zo tussen de 155 en 160 wielpk's heeft. Hangt ook af van hoe goed hij is ingereden.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Tja, het inrijden tot 72.000km is niet aan mij besteedt geweest helaas
Zal het oliepeil nog even op normaal niveau terugbrengen en de RS wat vaker de sporen gaan geven de komende tijd
Nu weer ontopic
Wisten jullie namelijk dat er behoorlijk veel dingen van de F4R motor van de Clio RS zijn overgenomen voor de K4M motor van de TWingo RS?
Van bougies tot smoorklephuis

Zal het oliepeil nog even op normaal niveau terugbrengen en de RS wat vaker de sporen gaan geven de komende tijd
Nu weer ontopic

Wisten jullie namelijk dat er behoorlijk veel dingen van de F4R motor van de Clio RS zijn overgenomen voor de K4M motor van de TWingo RS?

Van bougies tot smoorklephuis

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Remklauwen van een Megane II. 
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik dacht schijven van de Megane achter en voor, de klauwen voor van de Laguna.Arco schreef:Remklauwen van een Megane II.
In ieder geval groter dan die van de Clio RS.
Het plastic binnen van plastic bertrand.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Kan ook. Zijn eigenlijk van een Megane II 165 pk GT.
IIg wordt er een hoop gebruikt van elders.
Nu nog ff kijken of de remmen van een Clio RS passen op de Twingo RS.
(zal wel een adapterplaat gaan worden, maar eerst nog ff passen en meten i.c.m. zwarte 17" OZ UltraLeggera.
)
IIg wordt er een hoop gebruikt van elders.
Nu nog ff kijken of de remmen van een Clio RS passen op de Twingo RS.

Laatst gewijzigd door Arco op vr 24 okt 2008 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"