ACT: Twingo RS

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
dannyj
Berichten: 75
Lid geworden op: do 4 sep 2008 21:09
Locatie: venray (limburg)

Dat is wel zeer lullig als je een nieuwe auto hebt en dat meteen overkomt.
Maar daar kun je toch niets aan doen dan goed opletten als je remt...



Gr. danny
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

zow dat is zout. Ik hoop dat het mee valt (Y)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Patrick.B schreef:zow dat is zout. Ik hoop dat het mee valt (Y)
Sterker nog, er is niets aan het handje.

Hij is even op de brug geweest en men heeft er onder gekeken, totaal niets te zien..........pfffffffffffftttttttttttt >-) , ook niet onder de achterklep.

Gast zei al dat het een gelukje bij een ongelukje was, ook dat het een C2 betrof, ook allemaal plastic Bertrand uit Frankrijk.... :lol:

Ja, kan dus weer lachen..... :lol: (Y)
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Zal je altijd zien met een nieuwe auto...

Ik heb vandaag ook een klein stukje gereden (lees 300 mtr) in de Twingo :worship: , en vond het Cup chassis erg stug over de klinkertjes. Hoe is dit normaal gesproken?
Cleaned Style
Projecttopic
Twingo_Kenzo
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 16 nov 2007 19:09

Vandaag in de parkeergarage van winkelcentrum Zuidplein :
De nieuwe Twingo RS : 65 - GZH - 8 in mooie kleur rood , om 13.00 . :pompomcrazy: :worship:
Ivo lekker een eindje wezen toeren of even wat boodschapjes
wezen doen ?! :lol:
(Stond nml reclame op van de garage van Kerhof en Visscher )
Jee wat ziet die er leuk uit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Zal je altijd zien met een nieuwe auto...

Ik heb vandaag ook een klein stukje gereden (lees 300 mtr) in de Twingo :worship: , en vond het Cup chassis erg stug over de klinkertjes. Hoe is dit normaal gesproken?
Je doelt op zonder cuppakket?....dat zou ik niet weten, heb niet gereden in een Twingo zonder.

Enne, ja dat is normaal dat stugge, maar men zegt beter dan een Panda 100HP, die stuitert van de weg af
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Zo Arno das idd ff balen...., en schrikken denk...., mooi dat alles meevalt :wink:

Enne ja we waren even aan het shoppen op Zuidplein..., mn Twingo ziet er niet uit man, was mega smerig...., verder wel lekker opvallend in het rood ja... :beer:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ivo van Achthoven schreef:Zo Arno das idd ff balen...., en schrikken denk...., mooi dat alles meevalt :wink:

Enne ja we waren even aan het shoppen op Zuidplein..., mn Twingo ziet er niet uit man, was mega smerig...., verder wel lekker opvallend in het rood ja... :beer:

Ja kon dat "wijf" wel schieten, te meer omdat ze al een tijdje achter me reed in de file en maar zat te kloten met haar haartjes.

Hoe komt het dat je kenteken ouder is dan de mijne..:lol: je had hem toch later op kenteken??

Enne, ja ik zit alweer op de 853 kilometers, nog even en dan :gitar: ff lekker gassen in alle verzetjes.

Heb btw deze week al twee keer het lampje aangehad :p en wel in de 2 en paar dagen later in zijn 3. :p

In 2 zat ik op de 90/92 en in 3 zat ik op 130/135, het gemak waar dit mee ging geeft wel aan dat de 201 geen probleem moet zijn.
Marc Muller
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 22 aug 2005 11:24

Wie kan voor mij die wielen regelen voor een leuk prijsje? :p Zo dik!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

1200,- euro. Heb je er 4 zonder banden. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Zo de 1000km is een feit, dus ook gelijk maar even het shiftlampje getest op de goede werking. :wink:

Ik kan melden dat het lampje naar behoren werkt. :D

De 3e versnelling gaat tot zeg maar 130, de 4e haalt het tot 170, dus de 200+ in vijf moet best wel gehaald worden, dit nog niet getest en denk ik ook niet te zullen doen in Nederland.

Natuurlijk ook al later even in de 2e versnelling doorgehaald, die haalde het tot 95 km/u.

Nette waardes al zeg ik het zelf, het is tenslotte maar een 1.6 met 133pk. :p

Het geluid zeg maar vlak voor ingrijpen begrenzer is er eentje om van te smullen, jammer dat het zo kort is.
TuuT
Berichten: 74
Lid geworden op: di 21 okt 2008 17:40
Locatie: plenkcity
Contacteer:

Ey ruig , hoe heb je em ingereden , soms even gas geven mocht wel ? Ik ben niet gewend dat een auto zoveel toeren kan draaiien
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

TuuT schreef:Ey ruig , hoe heb je em ingereden , soms even gas geven mocht wel ? Ik ben niet gewend dat een auto zoveel toeren kan draaiien
Ehh, omdat Ivo meeleest kan ik niet teveel verklappen... :lol: ....maar geloof me ik rij niet hard, wel stevig.

Inrijden van de Twingo heb ik dan ook gedaan zoals ik doorgaans altijd in een auto rij, warm laten worden en daarna gewoon rijden zoals je gewend bent.

Kortstondig eventjes tegen het rode gebied kan heus geen kwaad, maar het is net als met alcohol, alles met mate en beleid.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heel goed, die puristen die nooit boven de 3000 toeren komen maken een motor alleen maar lui.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Steven schreef:Heel goed, die puristen die nooit boven de 3000 toeren komen maken een motor alleen maar lui.
Precies wat me "ouwe heer" ook altijd zei, vooral in heuvelachtig gebied had hij het altijd over "warmwaterstokers"... :D
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

In de Autoweek die vandaag is uitgekomen een duel tussen de

-Twingo RS, 133 pk, 160 NM, 1024 kg fabrieksopgave 8,7s 0-100
-500 Abarth, 135 pk, 206 NM, 905 kg fabrieksopgave 7,9 s 0-100
-Citroen C2 VTS, 125 pk, 143 NM 1059 kg fabrieksopgave 8,9 s 0-100

Rara wie is daadwerkelijk de snelste als autoweek de meetapparatuur eraan hangt???

1) 8,3 s Twingo RS daadwerkelijk. 0,4s sneller dan fabrieksopgave
2) 8,6 s 500 Abarth daadwerkelijk. 0,7 langzamer dan wat ze beloven
3) 8,8 Citroen, 0,1 sneller dan fabrieksopgave

Die maffe Italianen bluffen de boel bij elkaar, maken ze een auto MET turbo en 2 pk en 46 NM meer en die ook nog 119kg lichter is dan de Twingo RS, verliezen ze op de sprint nog steeds.

Om qua weggedrag maar niet te spreken... :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Meen je niet...... :~

Op papier lijkt de Fiat erg goed...

Morgen maar ff kopen dan. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

indolicious1980 schreef:In de Autoweek die vandaag is uitgekomen een duel tussen de

-Twingo RS, 133 pk, 160 NM, 1024 kg fabrieksopgave 8,7s 0-100
-500 Abarth, 135 pk, 206 NM, 905 kg fabrieksopgave 7,9 s 0-100
-Citroen C2 VTS, 125 pk, 143 NM 1059 kg fabrieksopgave 8,9 s 0-100

Rara wie is daadwerkelijk de snelste als autoweek de meetapparatuur eraan hangt???

1) 8,3 s Twingo RS daadwerkelijk. 0,4s sneller dan fabrieksopgave
2) 8,6 s 500 Abarth daadwerkelijk. 0,7 langzamer dan wat ze beloven
3) 8,8 Citroen, 0,1 sneller dan fabrieksopgave

Die maffe Italianen bluffen de boel bij elkaar, maken ze een auto MET turbo en 2 pk en 46 NM meer en die ook nog 119kg lichter is dan de Twingo RS, verliezen ze op de sprint nog steeds.

Om qua weggedrag maar niet te spreken... :)
Hmmm, interesting!

Is me gevoel toch wel redelijk op orde qua belevenis snelheid en acceleratie, ik vond dat de Twingo redelijk snel op de 100 zat, sneller dan die 8.7 sec had ik het vermoeden.

Enne, tja als Autoweek het zegt...:lol:
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Maarja, Renault bluft bij de clio rs III qua tijden en opgegeven waarde's... Het is altijd wat :)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

AnthonyR schreef:Maarja, Renault bluft bij de clio rs III qua tijden en opgegeven waarde's... Het is altijd wat :)
Is dat bluffen dan, volgens mij is die overal sneller dan menig andere Hothatch ( circuittijden)
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

AnthonyR schreef:Maarja, Renault bluft bij de clio rs III qua tijden en opgegeven waarde's... Het is altijd wat :)
Anthony hoe bedoel je dat dan? Heb toch menig test gelezen dat de Clio III RS de 100 haalt in 6.9 a 7.0 seconde
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Arno17 schreef:
AnthonyR schreef:Maarja, Renault bluft bij de clio rs III qua tijden en opgegeven waarde's... Het is altijd wat :)
Is dat bluffen dan, volgens mij is die overal sneller dan menig andere Hothatch ( circuittijden)
Ja dat is de specialiteit van renault, maar de opgegeven 0-100 tijd is niet haalbaar. En dan lees ik dat van de engelsen, en daar rijden er stuk meer als in ons kikkerlandje.. Ook de opgegeven krukas pk's haalt die niet :)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Krukas pk's niet halen heeft bijna elke fabrikant, maar Renault heeft ook een eigen soort van rekenen in pk's.

Clio RS heeft er 172 zegt men, maar het zijn er 168.

Maar belangrijker, die Twingo RS is dus sneller dan men aangeeft, goed bericht dus!!
dannyj
Berichten: 75
Lid geworden op: do 4 sep 2008 21:09
Locatie: venray (limburg)

Aankomende dinsdag krijg ik ook mijn twingo RS.

Gr. danny
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

dannyj schreef:Aankomende dinsdag krijg ik ook mijn twingo RS.

Gr. danny
Leuk man, ik zou hem verkopen als ik jou was... :D

Maar zoals ik ander post aagegeven, zak een flink eind met die prijs en je verkoopt hem met gemak.

Flinke korting bedingen op de Clio III RS en je bent het mannetje!!


Maar waarom blijf je er niet gewoon zelf inrijden, snel genoeg voor een jonge gast hoor.
Verzekering zal ook lager uitvallen dan met een Clio RS.
dannyj
Berichten: 75
Lid geworden op: do 4 sep 2008 21:09
Locatie: venray (limburg)

15500,- vraag ik en dat is een dikke 3000 minder als de nieuwprijs.

Heb meerdere mensen die daar nu over nadenken.

Het is gewoon een scherpe prijs vind ik.


Gr. danny
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Vanmiddag ook de Autoweek maar eens gaan halen :)

Met de afsluitmeeting moet het RS'je de vermogensbank op, maar de 182 gaan we dus vast niet halen :D
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Adinsx schreef:Vanmiddag ook de Autoweek maar eens gaan halen :)

Met de afsluitmeeting moet het RS'je de vermogensbank op, maar de 182 gaan we dus vast niet halen :D
Adinsx je moet blij zijn als je 150-155 wielpk's haalt :wink:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Wielpk's ja, maar ding rekent neem ik aan toch wel terug naar krukas-pk's hè...

Maar goed, ik heb vanmiddag de Autoweek maar ff gehaald en inderdaad, de Twingo wordt geprezen om zijn gooi en smijt kwaliteit. (Y)

Toppie :wink:


Ik ga zo maar is even een dvd van de Twingo RS kijken (after-sales gebeuren) en m'n pa heeft nog een cursus staan van de Twingo RS. Is ff neuzen of er technisch nog wat leuke snufjes in zitten :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Adinsx schreef:Wielpk's ja, maar ding rekent neem ik aan toch wel terug naar krukas-pk's hè...
Daar zijn nou zoveel gedachten over, maar volgens mij en wat anderen hier, zal zo ff hier op het forum kijken waar precies, heb je ongeveer 13% aandrijfverlies. Dit hangt verder van de temperatuur af en bijvoorbeeld de breedte van je banden.

Een half jaar geleden in Goes op de Dyna kwam er ongeveer dit uit.
Geloof dat een belgische RS 149 haalde (172pk versie) ik haalde daar 154PK, maar ik had een storing in mn software waardoor hij niet doortrok. En een heel goede RS haalde geloof ik 157, ik weet niet meer precies wat er allemaal aan deze clio opgefokt was (Henk van Fastchip was ook lyrisch over deze RS) maar let wel het was snikheet en dat scheelt ook een aantal PK's.
Een paar weken geleden had ik op een bank met 195 brede banden en +- 16graden celsius zonder softwarestoring 161 wielpk's gehaald

Dus een standaard 172pk versie haalt ongeveer 150 wielpk's. In renault PK's is het aandrijfverlies dus ongeveer 13% dus 100% =172 en 100- 13% dus 87% is 150pk

Ik denk dat jouw Clio 182 zo tussen de 155 en 160 wielpk's heeft. Hangt ook af van hoe goed hij is ingereden.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Tja, het inrijden tot 72.000km is niet aan mij besteedt geweest helaas :lol:

Zal het oliepeil nog even op normaal niveau terugbrengen en de RS wat vaker de sporen gaan geven de komende tijd :wink:


Nu weer ontopic (Y)

Wisten jullie namelijk dat er behoorlijk veel dingen van de F4R motor van de Clio RS zijn overgenomen voor de K4M motor van de TWingo RS? :)

Van bougies tot smoorklephuis :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Remklauwen van een Megane II. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Arco schreef:Remklauwen van een Megane II. :wink:
Ik dacht schijven van de Megane achter en voor, de klauwen voor van de Laguna.
In ieder geval groter dan die van de Clio RS.

Het plastic binnen van plastic bertrand. :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kan ook. Zijn eigenlijk van een Megane II 165 pk GT.

IIg wordt er een hoop gebruikt van elders.

Nu nog ff kijken of de remmen van een Clio RS passen op de Twingo RS. :D (zal wel een adapterplaat gaan worden, maar eerst nog ff passen en meten i.c.m. zwarte 17" OZ UltraLeggera. :wink: )
Laatst gewijzigd door Arco op vr 24 okt 2008 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie