ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Net nog even met de 5 op pad geweest.

Ik kwam zo'n nieuwe Jag tegen een CF geloof ik?

1 - 0 voor de GT Turbo

Die kerel startte een beetje laat maar ging er vol voor. Maar ik wist hem toch 1 auto lengte voor te blijven .

:D
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

XF :)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

R19 16V - Honda Civic 2007 2.2CDTi 140PK 1-0 :worship:
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Paul1916v schreef:XF :)
Ja, zo'n S-type opvolger
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
DennisT
Moderator

De clio vs. een Porsche Carrera 4S :D

Zo'n stomme klote kakker van school in de auto van pappa, maar ik maakte het hem nog best moeilijk :lol: Gelijk vanaf het stoplicht vlak erachter, hij liep wel uit maar het viel me niks tegen van dat bijna 15 jaar oude gebakkie van me (Y)

De Cooper S die weer achter mij stond was al vrij snel niet veel meer als een stipje :lol:
Sander2

Vanavond ff een skoda octavia rs laten zien dat het clio'tje toch best rap is. :lol:
Op de snelweg al met behoorlijke snelheid achter elkaar, hij voor mij. Toen werden 3 banen 2, hij nog ff op de linker baan snel een paar auto's inhalen, ik erachter. Toen hij naar rechts ging, reed ik een aanzienlijk stuk achter hem, ff het gas ingetrapt. Geloof dat hij ook op het gas ging, en toen tja, moest wel ff netjes voor het verdrijvingsvlak invoegen. Gelukkig ging dat best gemakkelijk. Die auto loopt op hoge snelheid toch ziekelijk snel kan ik je zeggen :D
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Sander2 schreef:Vanavond ff een skoda octavia rs laten zien dat het clio'tje toch best rap is. :lol:
Op de snelweg al met behoorlijke snelheid achter elkaar, hij voor mij. Toen werden 3 banen 2, hij nog ff op de linker baan snel een paar auto's inhalen, ik erachter. Toen hij naar rechts ging, reed ik een aanzienlijk stuk achter hem, ff het gas ingetrapt. Geloof dat hij ook op het gas ging, en toen tja, moest wel ff netjes voor het verdrijvingsvlak invoegen. Gelukkig ging dat best gemakkelijk. Die auto loopt op hoge snelheid toch ziekelijk snel kan ik je zeggen :D
Zonder turbo ben je al net zo vlot als die Octavia RS, maar wat ik me afvraag nu ik je weer eens zie posten, wat is het verbruik nu van de Clio met turbo?
DennisT
Moderator

Wat zie ik nou Arno, heb je een Twingo RS?
Arno17

DennisT schreef:Wat zie ik nou Arno, heb je een Twingo RS?
Yeps, niet goed?
Sander2

Arno17 schreef:Zonder turbo ben je al net zo vlot als die Octavia RS, maar wat ik me afvraag nu ik je weer eens zie posten, wat is het verbruik nu van de Clio met turbo?
Verbruik is bij normaal rijden nagenoeg hetzelfde, misschien nog wel iets zuiniger. Tja, als je hem op zijn staart trapt dat zuipt het natuurlijk wel behoorlijk. Nooit echt gemeten overigens hoor. :smoke:
DennisT
Moderator

Arno17 schreef:
DennisT schreef:Wat zie ik nou Arno, heb je een Twingo RS?
Yeps, niet goed?
Oh ja zeker wel :) Ik Dieppe zag ik al zo'n ding en wij hebben nu ook een zwarte in de showroom staan :D

Erg vet ding gewoon ;)
Ferdy
Über-Spammer

Sander2 schreef:Vanavond ff een skoda octavia rs laten zien dat het clio'tje toch best rap is. :lol:
vriendin van me had er eentje,
dingen rijden best aardig kan ik je zeggen
-jo-

21T vs carrera 4 S :nee: , alhoewel ik niet echt veel moest toegeven. Van stoplicht tot stoplicht maximaal een autolengte of 3 max 4. éénmaal op de snelweg, weg was ie. De veertiger had er zelf enorm zin in waardoor we toch 20 minuten bij elkaar zijn gebleven. Zo kom je ze niet teveel tegen.

(was niet mijn 21 maar eentje die ik opgebouwd heb)

Zelfde 21 vs M3 E36 chipped :ja: , die redde het niet. (Craig vs Phils 21)

Zelfde 21 vs M3 E36 standaard :ja: , die kwam veel te kort (Lee vs Phil's 21)

Zelfde 21 vs Amrits 21 (cossie specs@ 30psi) :ja: (Amrit vs Phils 21), die baalde er zo van dat ie gelijk een andere turbo en custom map wil :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Niels V Dijk
Car: Clio III RS Lux 2008

Vanmiddag op de snelweg een chrysler 300C SRT8 vs. Clio 1.9 DTI 1-0 voor de 300C. Maarja ook niet anders verwacht :lol: Ik zat op de 180 en hij was vrij snel een stipje voor mij :worship:
-PAZ-
Über-Spammer

R5GTT Vs. Golf R32

Rijd ik hier gisteren het dorp uit, rustig aan blokje was nog koud.
De golf kwam uit tegengestelde richting, paar km verder rijd hij ineens achter me en komt op een gegeven moment echt flink hard voorbij om daarna weer in te houden. Vervolgens nemen we een rotonde en gaat ie er vol vandoor, ik er natuurlijk achter aan :) Vanuit 2e versnelling vol het gas erop, tot de 170 a 180 liep ik er langzaam naar toe en op den duur zat ik er al naast en reden we naast elkaar. Maar vanaf 210 begon de golf weer een heel klein beetje weg te lopen, maar niet meer dan een halve auto lengte. Zat met de neus van de gtt nog op de achterbumper :D :D . Kerel had dat ding nog maar net gekocht en was niet echt blij dat ie met zijn 250pk sterke V6 een 1.4 nog niet kon los rijden :D :D
R5GTT. Drive it like you stole it
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

:lol: Dat zijn de leuke dingen, he. :P
Arno17

-PAZ- schreef:R5GTT Vs. Golf R32

De golf kwam uit tegengestelde richting, paar km verder rijd hij ineens achter me en komt op een gegeven moment echt flink hard voorbij om daarna weer in te houden. Vervolgens nemen we een rotonde en gaat ie er vol vandoor, ik er natuurlijk achter aan :) Vanuit 2e versnelling vol het gas erop, tot de 170 a 180 liep ik er langzaam naar toe en op den duur zat ik er al naast en reden we naast elkaar. Maar vanaf 210 begon de golf weer een heel klein beetje weg te lopen, maar niet meer dan een halve auto lengte. Zat met de neus van de gtt nog op de achterbumper :D :D . Kerel had dat ding nog maar net gekocht en was niet echt blij dat ie met zijn 250pk sterke V6 een 1.4 nog niet kon los rijden :D :D
Sowieso zijn Golf rijders slechte verliezers, en ik denk dat ie je wel even dacht te grazen te nemen, waarom draait die gast anders.
Waren het geen politieagenten!

Zal nu niet meteen roepen dat ik dat ook had vandaag op stukje snelweg enzo, maar heb wel een paar verbaasde gezichten gezien.

Men ziet een Twingo met leuke velgjes en spoilers, maar weet niet dat het ook onder de kap net even wat anders is. :p

Je zag gezichten die het toch wel raar vinden dat een Twingo ook zo rap op de 130/140 zit.

Nog even een sprintje geprobeerd met een Megane Coupe (weet niet 1.6 of 2.0 ), maar was geen probleem voor de Twingo.
Sanderrs
Contacteer:

-PAZ- schreef:R5GTT Vs. Golf R32

Wat zijn jouw specs dan wel niet?
Merijn
Über-Spammer

Ik geloof dat Paz 160 pk op de testbank had...
Sanderrs
Contacteer:

Ja dat is wel leuk op 800 kilo :worship:
-PAZ-
Über-Spammer

Mijn gtt draait idd net geen (gemeten in goes) 160 pk aan de wielen. :D :D

Zie http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... start=1190
Strijder

Dat is zeker het voordeel van lichte auto's in verhouding met zware auto's en veel pk's. Zeker netjes 158 pk voor een 5 gt turbo (Y)
Arno17

-PAZ- schreef:Mijn gtt draait idd net geen (gemeten in goes) 160 pk aan de wielen. :D :D

Zie http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... start=1190
Hoeveel pk kan je dan stellen heb je op de krukas zitten, 20 a 30 erbij ofzo (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

+/- 180 a 185 max denk ik
Ricardo16V

Dit is ook wel een leuk verhaal mijn neefje heeft een zeer nette originele golf 2.8 vr6 highline vandaag stukje in gereden en vond het leuk om op de vr6 forum te kijken
eerste thread die ik opende kwam ik het volgende tegen

vandaag ff geraced tegen een clio 16 klepper 2.0 16v bouwjaar 2002
nou in zn 1 was ik voorop (wel met moeite)
in zn 2 ook nog (ook met moeite)
en toen in zn 3 reed hij me voorbij!!!!!
ik balen!!!!
klopt toch niet! 2.8 motor!!!
ik dacht ik moet zeker wel met een voorsprong vooruit gaan maar nee hoor!!
clio had wel een powerfilter en remus met catvervanger dr op
ik heb gewoon meeer power nodig!!!
Tom
Moderator
Car: MB

:lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arno17

wat een sukkel, niet alle verhalen dus van een kant deze keer.

Vraag is, wie was de Clio rijder (Y)
Strijder

danoontje? :wink:
Steven
Car: M536

Arno17 schreef:wat een sukkel, niet alle verhalen dus van een kant deze keer.

Hoezo sukkel? Hijs tenminste wel eerlijk....
Arno17

Steven schreef:
Arno17 schreef:wat een sukkel, niet alle verhalen dus van een kant deze keer.

Hoezo sukkel? Hijs tenminste wel eerlijk....
Ja hij is eerlijk, maar dat bedoel ik ook niet, het is geen schande om het af te leggen tegen een Clio RS ook al heb je een dikke Golf. :D

Enfin, vanmorgen stond ik achter een Golfje III of IV TDI ( TDI Club sticker op achterraam) ik kon hem niet bijhouden, de grote dikke roetwolken uit de uitlaat doen mij vemoeden dat het een TDI Club liefhebber moet zijn, deze kar trekt denk ik ook wel een GTI eruit, ging echt heel snel er vandoor.
-jo-

daar kijk ik geeneens vanop. Collega van me heeft ook een golf tdi, we hebben het geprobeerd met een clio Rs en een gtt (pretty standaard). Geen van beiden haalde het...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Car: M536

0-100 gaat meestal nog wel, op de snelweg zijn die dingen pas echt vervelend.
Riël
Über-Spammer

Vind ik niet.
Top is vrij laag van die 1.9 dieseltjes.
Met de saf nooit echt problemen mee.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tim
Car: E36 M3

Ja de 1.9's maar met die snellere diesel met meer vermogen dan krijg je het wel lastig hoor ;)
Merijn
Über-Spammer

Daar gaan we weer... ;)
Plaats reactie