verschil inlaat spruitstuk F7P (16V en R19 16V)en F7R

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
anti
Berichten: 141
Lid geworden op: za 8 jan 2005 17:28
Locatie: Turbo land

net zo als boven..

ben bezig met in elkaar zetten van mijn williams motro en zag dat het inlaat spruitstuk aan de bovenkant ( bij de kabelboom & benzine rail) 3 nipples heeft voor een vacuum slang. als ik naar het inlaatspruitstuk kijk van mijn F7P ( clio 16v) maar 2 heeft.

graag foto's van de verschillen aub

gr

dhayrone
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dacht dat die hetzelfde zijn. Enkel het inlaatspruitstuk van een 19-16V is wat anders volgens mij.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ehr... jij hebt die spruitstukken en vraagt ons om fotos?
anti
Berichten: 141
Lid geworden op: za 8 jan 2005 17:28
Locatie: Turbo land

ja okdat ik geen foto's van een R19 inlaat heb vraag ik foto's
ik heb ze wel maar wet niet zeker waarvan hij is.

is er ergens op het inlaat spruitstuk een code of iets dergelijks waar ik kan zien van welke motor hij is? hij past perfect op de williams kop dus denk dat er geen probleem zal zijn maar wil toch weten

of is er een verschil in Ph 1 en Ph 2 ?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die spruitstukken zijn gewoon uitwisselbaar, alleen de Megane is wezenlijk anders, met andere vorm kanalen.
Verder vind ik een vacuumnippeltje meer of minder niet zo'n drama, die valt altijd af te doppen/af te takken met een T-stukje.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik meen dat een van de twee hoger draaide (ivm de bult op motorkap)

Of niet?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

ph2 (bij een 19)heeft een extra nippel voor naar dat 'milieu-gedoe' potje die ergens verstopt zit onder de rechterkoplamp. Dat heeft een ph1 nog niet als ik me niet vergis (en dat kan natuurlijk :p )
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Riël Notermans schreef:Ik meen dat een van de twee hoger draaide (ivm de bult op motorkap)

Of niet?
Er gaat weer vanalles door elkaar hier :p

-Clio 16v
-Williams

-19-16v

-Megane
-Sport Spider


Het gaat nu om de verschillen van de Williams en de Clio16v en dies op die nippel na gewoon hetzelfde, weet ik bijna zeker. Ze gaan niet zomaar ff een gietmal ombouwen. Nippeltje meer of minder is natuurlijk geen echt verschil.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Gabri van der Veen schreef:ph2 (bij een 19)heeft een extra nippel voor naar dat 'milieu-gedoe' potje die ergens verstopt zit onder de rechterkoplamp. Dat heeft een ph1 nog niet als ik me niet vergis (en dat kan natuurlijk :p )
Antidampbel vat??? kun je dat ding gewoon weglaten eigenlijk?
anti
Berichten: 141
Lid geworden op: za 8 jan 2005 17:28
Locatie: Turbo land

ik zal kijken of ik deze weekend foto's kan nemen dan zal het duidelijk worden denk ik
Plaats reactie