Tim's Ringracer - Clio 16V - Verkoop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

Komt er een schroef of las kooi in ?? :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Er komt een laskooi in.

Ik ga als ik de auto breng overleggen met hem over wat er precies voor mogelijkheden zijn en hoe dat straks uitkomt als hij erin zit. Hoe het met aan de carroserie vastzetten gaat weet ik niet, dat overleg ik ook nog even. Voor die tijd maar eens goed inlezen!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wat kosda voor bijv een normale 6 punts met doorbars en kruis achterin?

Mag ook via pm :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Kijk, Willy met kooi. Goed idee Steven ;)

Ik stuur je even een PM.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:Kijk, Willy met kooi. Goed idee Steven ;)
een gouwe kooi
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Begint hier straks ook zo'n kleurendiscussie over? :P

Maar in een Williams denk ik dat zo'n gouden kooi helemaal niet gek staat!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe naja de Corolla heeft er ook 1 nodig, kan wel een wiechers krijgen voor 600, maja iets wat fatsoenlijk is gelast voor minder mag ook :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Er is een geval bekend die de kooi heeft getest, die heeft de test goed doorstaan na een paar koprollen.

Al is zo'n Wiechers kooi wel mooier afgewerkt :)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Dat eerste zou ik toch meer waarderen. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ter voorbereiding op het Ardennenweekend nog even wat zaken nieuw besteld. Een nieuwe bovenste motorsteun, de huidige is aardig slecht en lekt... Mooie smeerboel dus!

Tevens 2 nieuwe draagarmen met fuseekogels. Ik wil het risico niet nemen dat een draagarm knikt. Voordeel is gelijk dat er nieuwe rubbers tussen zitten :)

Vrijdag is het de bedoeling dat de auto uitgelijnd gaat worden en dan is hij er helemaal klaar voor! :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

meteen setje powerflex?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik twijfel nog een beetje, staat nog wel op m'n verlanglijstje maar in 1e instantie nog niet.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Je merk het verschil wel ietsje. Kost niet zoveel en als je ze toch los hebt liggen is monteren maar 10 minuten meer werk (wel de casing van het rubber met een laspuntje vastzetten!)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ja je hebt me aan het twijfelen gebracht. Zit net nog eens even op de site van Biesheuvel te kijken.

Zou je van de draagarmen veel merken, orgineel nieuw of powerflex? Die stabilisatorstangrubbers wou ik sowieso wel hebben.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als je de stab. stang doet zou ik alles pakken. Nieuw is natuurlijk niet slecht maar iets softer als powerflex. De verschillen zijn niet drastisch maar subtiel. Denk wel dat powerflex wat beter geschikt is om langere tijd op het circuit te rijden. Het kan natuurlijk altijd nog, maar als je ze er toch naast hebt liggen (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Powerflex (en zeker de goedkopere klonen) slijt over het algemeen wel harder, je hoort wel vaker dat rubbers na intensief gebruik na 2-4 jaar al helemaal uitgelubberd zijn.

Maargoed tis behoorlijk goed merkbaar, vooral bij m'n Corolla achter, die stuiterde altijd enorm bij een burnout, met die bushings erin geperst kan ie heerlijk strak burnen 8)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Oke, als het erin komt worden het wel echte powerflexen.

Maar die montage ervan, de draagarmrubbers dan?
Tom, je had het over een laspuntje ergens zetten?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

De draagarmrubbers van PF worden los geleverd. Je hebt dus een rubber een een ring (stukje pijp zeg maar). De ijzeren ring zit feitelijk geperst in je draagarm en daarin zit het rubber weer geperst. Voor het geval dat (en staat ook in de montage handleiding van de PF rubbers) willen ze dat je die ringen met een klein laspuntje vastzet aan je draagarm. Dan weet je 100% zeker dat hij niet los schiet of op wat voor manier kan gaan gaan knarsen/rammelen/op en neer gaan....Kan dus best zijn dat het wat overbodig is (als hij strak genoeg geperst zit), maar ze zullen het wel niet voor jan *** in de handleiding zetten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ow op die manier, verhaal kwam me niet zo heel bekend voor maar nu is het me helder :)
MissVirusje
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 28 sep 2008 21:57
Contacteer:

He Timmmm,

Maarehh,, da's dus jou Fiat ? :P

:p :beer:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Fiasco ja...
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Fiat? Fiasco?

Nog nooit zo'n goede wagen gehad :P
Het blijft alleen niet heel, gaat het eens niet vanzelf kapot dan maak ik het zelf wel kapot (0)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Omdat m'n draagarm aan de rechterkant geraakt is bij m'n ongelukje en ik niet het risico wil lopen dat deze knikt of iets dergelijks tijdens het rijden heb ik besloten om gelijk 2 nieuwe draagarmen er onder te zetten. Daar zaten gelijk 2 nieuwe fuseekogels bij dus dat is nu ook gewoon goed voor mekaar!

Kan het aardig goed merken met rijden, frisse rubbers ertussen :) De stabilisatorstangrubbers zijn nu ook nieuw. Het zijn dus geen powerflexrubbers geworden maar hoe hij nu aanvoelt is het eigenlijk ook wel goed.

Morgen komen er nieuwe banden op de wielen en vrijdag wordt hij uitgelijnd, dan is hij weer helemaal klaar voor het Ringen :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Toch dacht ik dat er ook een rare knik in je subframe zat?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ja daar zat al een deuk in, daar komt van de winter een nieuwe voor in de plaats. Het is niet zo dat er wat mee kan gebeuren dus vandaar dat ik hem laat zitten tot de motor eruit gaat.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

is je subframe verschoven op de bouten? meestal als je subframe een tik krijgt schuift ie op de bouten (als dat kan) of je bouten zijn krom.. afgebroken subframebouten tijdens t rijden lijken me ook niet heel prettig.. is toch onderdeel van je chassis dus zal best wat krachten te verduren krijgen..
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De draagarm gaat juist meestal niet krom bij een Clio, het subframe rij je eerder naar de klote.
Zo heb ik ooit eens bij m'n eerste Clio 1.2 het subframe krom gereden, het wiel liep achterin de wielkast aan.
Dat had ik toen vakkundig opgelost door de gaten in de draagarm waar de stuurkogel op zit wat uit te vijlen en toen paste het wiel weer. :D
Mooie tijd, toen ik nog niks van auto's af wist. Overigens is het subframe toen wel compleet met de draagarmen en stabistang vervangen. :wink:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Subframe is niet verschoven op of bij de bouten voor zover ik gezien heb, er zit een deuk in waardoor hij iets omhoog gedrukt is. Het is wat lastig uit te leggen maar het is niet zo dat het gevaarlijk is, dan zou ik er ook niet mee willen rijden :)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

als ie vervormd is kan ie nooit niet onder spanning staan/hebben gestaan bij de bouten?
naja je moet t zelf weten, ik zou persoonlijk het zekere voor het onzekere nemen, zeker gezien het doel van deze auto
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tja er zit toch wat vreemde vouw in, als je daar nog es op beukt knikt ie wel enorm in.
Maargoed, er is ws. wel probleemloos mee te rijden, zover ik me kan herinneren, alleen nog een vluchtheuveltje overleeft ie niet :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Het is niet zo dat hij een eind omhoog geknald is, het klinkt heel erg maar snap je redenatie. Ik zal er nog eens naar laten kijken :)

*edit*
Steven, ik was niet van plan nog zo'n actie uit te halen ;)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

De frontbalk bij Tim's Clio is heel iets naar achter gekomen waardoor het subframe dus ook iets gekreukeld is aangezien daar daar bevestigd zit..

Aangezien ik van 't winter de motor er toch uit vis voor de nodige onderhoudszaken komt er dan ook een nieuw subframe onder en een nieuwe frontbalk met wat binnenschermen..

Dat subframe kan nu echt niks mee gebeuren... alle bevestigingsbouten zijn OK en de uitlijning klopt ook aardig.. Ik rijd al een jaar rond met een Clio met scheuren in de frontbalk enz. en daar heb ik ook regelmatig meeo p de ring gereden.. de kans dat die eerder in 2en knakt is veel groter..

Die heeft Tim trouwens nu even mee als leen-auto omdat ik morgen z'n bandjes even moet wisselen :lol: :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ja je auto... Even vergeten dat die een stukje lager is dan de mijne (0) How gas los, er komt een drempel. How fuck een drempel... Je uitlaat zit er nog onder hoor ;)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ronald1916V schreef:Ik rijd al een jaar rond met een Clio met scheuren in de frontbalk enz. en daar heb ik ook regelmatig meeo p de ring gereden.. de kans dat die eerder in 2en knakt is veel groter..
Vind ik best spannend klinken... :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
MissVirusje
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 28 sep 2008 21:57
Contacteer:

Martijn schreef:
Ronald1916V schreef:Ik rijd al een jaar rond met een Clio met scheuren in de frontbalk enz. en daar heb ik ook regelmatig meeo p de ring gereden.. de kans dat die eerder in 2en knakt is veel groter..
Vind ik best spannend klinken... :)
Anders ik wel :D
Plaats reactie