
Tim's Ringracer - Clio 16V - Verkoop
Er komt een laskooi in.
Ik ga als ik de auto breng overleggen met hem over wat er precies voor mogelijkheden zijn en hoe dat straks uitkomt als hij erin zit. Hoe het met aan de carroserie vastzetten gaat weet ik niet, dat overleg ik ook nog even. Voor die tijd maar eens goed inlezen!
Ik ga als ik de auto breng overleggen met hem over wat er precies voor mogelijkheden zijn en hoe dat straks uitkomt als hij erin zit. Hoe het met aan de carroserie vastzetten gaat weet ik niet, dat overleg ik ook nog even. Voor die tijd maar eens goed inlezen!
Ter voorbereiding op het Ardennenweekend nog even wat zaken nieuw besteld. Een nieuwe bovenste motorsteun, de huidige is aardig slecht en lekt... Mooie smeerboel dus!
Tevens 2 nieuwe draagarmen met fuseekogels. Ik wil het risico niet nemen dat een draagarm knikt. Voordeel is gelijk dat er nieuwe rubbers tussen zitten
Vrijdag is het de bedoeling dat de auto uitgelijnd gaat worden en dan is hij er helemaal klaar voor!
Tevens 2 nieuwe draagarmen met fuseekogels. Ik wil het risico niet nemen dat een draagarm knikt. Voordeel is gelijk dat er nieuwe rubbers tussen zitten

Vrijdag is het de bedoeling dat de auto uitgelijnd gaat worden en dan is hij er helemaal klaar voor!

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Je merk het verschil wel ietsje. Kost niet zoveel en als je ze toch los hebt liggen is monteren maar 10 minuten meer werk (wel de casing van het rubber met een laspuntje vastzetten!)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Als je de stab. stang doet zou ik alles pakken. Nieuw is natuurlijk niet slecht maar iets softer als powerflex. De verschillen zijn niet drastisch maar subtiel. Denk wel dat powerflex wat beter geschikt is om langere tijd op het circuit te rijden. Het kan natuurlijk altijd nog, maar als je ze er toch naast hebt liggen 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Powerflex (en zeker de goedkopere klonen) slijt over het algemeen wel harder, je hoort wel vaker dat rubbers na intensief gebruik na 2-4 jaar al helemaal uitgelubberd zijn.
Maargoed tis behoorlijk goed merkbaar, vooral bij m'n Corolla achter, die stuiterde altijd enorm bij een burnout, met die bushings erin geperst kan ie heerlijk strak burnen
Maargoed tis behoorlijk goed merkbaar, vooral bij m'n Corolla achter, die stuiterde altijd enorm bij een burnout, met die bushings erin geperst kan ie heerlijk strak burnen

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
De draagarmrubbers van PF worden los geleverd. Je hebt dus een rubber een een ring (stukje pijp zeg maar). De ijzeren ring zit feitelijk geperst in je draagarm en daarin zit het rubber weer geperst. Voor het geval dat (en staat ook in de montage handleiding van de PF rubbers) willen ze dat je die ringen met een klein laspuntje vastzet aan je draagarm. Dan weet je 100% zeker dat hij niet los schiet of op wat voor manier kan gaan gaan knarsen/rammelen/op en neer gaan....Kan dus best zijn dat het wat overbodig is (als hij strak genoeg geperst zit), maar ze zullen het wel niet voor jan *** in de handleiding zetten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: zo 28 sep 2008 21:57
- Contacteer:
He Timmmm,
Maarehh,, da's dus jou Fiat ?

Maarehh,, da's dus jou Fiat ?



Omdat m'n draagarm aan de rechterkant geraakt is bij m'n ongelukje en ik niet het risico wil lopen dat deze knikt of iets dergelijks tijdens het rijden heb ik besloten om gelijk 2 nieuwe draagarmen er onder te zetten. Daar zaten gelijk 2 nieuwe fuseekogels bij dus dat is nu ook gewoon goed voor mekaar!
Kan het aardig goed merken met rijden, frisse rubbers ertussen
De stabilisatorstangrubbers zijn nu ook nieuw. Het zijn dus geen powerflexrubbers geworden maar hoe hij nu aanvoelt is het eigenlijk ook wel goed.
Morgen komen er nieuwe banden op de wielen en vrijdag wordt hij uitgelijnd, dan is hij weer helemaal klaar voor het Ringen
Kan het aardig goed merken met rijden, frisse rubbers ertussen

Morgen komen er nieuwe banden op de wielen en vrijdag wordt hij uitgelijnd, dan is hij weer helemaal klaar voor het Ringen

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
is je subframe verschoven op de bouten? meestal als je subframe een tik krijgt schuift ie op de bouten (als dat kan) of je bouten zijn krom.. afgebroken subframebouten tijdens t rijden lijken me ook niet heel prettig.. is toch onderdeel van je chassis dus zal best wat krachten te verduren krijgen..
De draagarm gaat juist meestal niet krom bij een Clio, het subframe rij je eerder naar de klote.
Zo heb ik ooit eens bij m'n eerste Clio 1.2 het subframe krom gereden, het wiel liep achterin de wielkast aan.
Dat had ik toen vakkundig opgelost door de gaten in de draagarm waar de stuurkogel op zit wat uit te vijlen en toen paste het wiel weer.
Mooie tijd, toen ik nog niks van auto's af wist. Overigens is het subframe toen wel compleet met de draagarmen en stabistang vervangen.
Zo heb ik ooit eens bij m'n eerste Clio 1.2 het subframe krom gereden, het wiel liep achterin de wielkast aan.
Dat had ik toen vakkundig opgelost door de gaten in de draagarm waar de stuurkogel op zit wat uit te vijlen en toen paste het wiel weer.

Mooie tijd, toen ik nog niks van auto's af wist. Overigens is het subframe toen wel compleet met de draagarmen en stabistang vervangen.
Subframe is niet verschoven op of bij de bouten voor zover ik gezien heb, er zit een deuk in waardoor hij iets omhoog gedrukt is. Het is wat lastig uit te leggen maar het is niet zo dat het gevaarlijk is, dan zou ik er ook niet mee willen rijden 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
als ie vervormd is kan ie nooit niet onder spanning staan/hebben gestaan bij de bouten?
naja je moet t zelf weten, ik zou persoonlijk het zekere voor het onzekere nemen, zeker gezien het doel van deze auto
naja je moet t zelf weten, ik zou persoonlijk het zekere voor het onzekere nemen, zeker gezien het doel van deze auto
Tja er zit toch wat vreemde vouw in, als je daar nog es op beukt knikt ie wel enorm in.
Maargoed, er is ws. wel probleemloos mee te rijden, zover ik me kan herinneren, alleen nog een vluchtheuveltje overleeft ie niet
Maargoed, er is ws. wel probleemloos mee te rijden, zover ik me kan herinneren, alleen nog een vluchtheuveltje overleeft ie niet

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
De frontbalk bij Tim's Clio is heel iets naar achter gekomen waardoor het subframe dus ook iets gekreukeld is aangezien daar daar bevestigd zit..
Aangezien ik van 't winter de motor er toch uit vis voor de nodige onderhoudszaken komt er dan ook een nieuw subframe onder en een nieuwe frontbalk met wat binnenschermen..
Dat subframe kan nu echt niks mee gebeuren... alle bevestigingsbouten zijn OK en de uitlijning klopt ook aardig.. Ik rijd al een jaar rond met een Clio met scheuren in de frontbalk enz. en daar heb ik ook regelmatig meeo p de ring gereden.. de kans dat die eerder in 2en knakt is veel groter..
Die heeft Tim trouwens nu even mee als leen-auto omdat ik morgen z'n bandjes even moet wisselen

Aangezien ik van 't winter de motor er toch uit vis voor de nodige onderhoudszaken komt er dan ook een nieuw subframe onder en een nieuwe frontbalk met wat binnenschermen..
Dat subframe kan nu echt niks mee gebeuren... alle bevestigingsbouten zijn OK en de uitlijning klopt ook aardig.. Ik rijd al een jaar rond met een Clio met scheuren in de frontbalk enz. en daar heb ik ook regelmatig meeo p de ring gereden.. de kans dat die eerder in 2en knakt is veel groter..
Die heeft Tim trouwens nu even mee als leen-auto omdat ik morgen z'n bandjes even moet wisselen


-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Vind ik best spannend klinken...Ronald1916V schreef:Ik rijd al een jaar rond met een Clio met scheuren in de frontbalk enz. en daar heb ik ook regelmatig meeo p de ring gereden.. de kans dat die eerder in 2en knakt is veel groter..

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: zo 28 sep 2008 21:57
- Contacteer:
Anders ik welMartijn schreef:Vind ik best spannend klinken...Ronald1916V schreef:Ik rijd al een jaar rond met een Clio met scheuren in de frontbalk enz. en daar heb ik ook regelmatig meeo p de ring gereden.. de kans dat die eerder in 2en knakt is veel groter..
