[5GTE]stk`s gte 16v - de opbouw
Naja feitelijk hoeft ie die 12v maar effe te hebben: dit is om de spoelen magnetisch te krijgen. Als ie dan eenmaal draait, zou je dit stekker kunnen lostrekken (tenminste, 1 van die pinnetjes).
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
goed na wat weten bleek de plus kabel van de dynamo naar de startmotor ergens achter de motor onder het hitteschild sluiting te maken omdat de isolatie gaar was.
Nieuwe kabel loste het probeem op
Nu nog even apk derop en ik ben klaar voor de ring
Nieuwe kabel loste het probeem op

Nu nog even apk derop en ik ben klaar voor de ring
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
brr morgen gaat ie voor de apk, ik ben erg benieuwd.
Komtie er niet door dan gaan we gewoon met de rs naar de ring
tja en verder
- electra nagelopen, contactjes schoongemaakt etc
- auto achter weer wat omhoog gegooid omdat ik op de snelweg bij 140+ hobbels witte rookwolkjes maakte
- Wat interieur terug gezet
Komtie er niet door dan gaan we gewoon met de rs naar de ring

tja en verder
- electra nagelopen, contactjes schoongemaakt etc
- auto achter weer wat omhoog gegooid omdat ik op de snelweg bij 140+ hobbels witte rookwolkjes maakte

- Wat interieur terug gezet
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
en we hebben apk 

lekker man beterz 

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
*topic afstoft
komende winter / inmiddels gedaan.
- maand of wat terug is de nieuwe startmotor weer overleden, zit nu een clio16v starter op
- clutchpin is inmiddels ook gemonteerd
- er ligt een setje poly bussen voor de ophanging klaar (voor weinig van ebay, dus ben benieuwd of het past)
- wiellager ra mag weer vervangen worden
- krikpunt links ligt klaar om vervangen te worden
- binnendorpel plekje wegwerken
- owja en een de vijf heeft nu gezelschap van een clio 16v, zodra de apk daarvan verlopen is gaat die uit elkaar en dan de motor, achteras en draagarmen en velgen komen op de vijf
- bovenstaand omdat het gte blokje na een 15minuten planken op zandvoort toch wel erg veel rook produceerd.
komende winter / inmiddels gedaan.
- maand of wat terug is de nieuwe startmotor weer overleden, zit nu een clio16v starter op
- clutchpin is inmiddels ook gemonteerd
- er ligt een setje poly bussen voor de ophanging klaar (voor weinig van ebay, dus ben benieuwd of het past)
- wiellager ra mag weer vervangen worden
- krikpunt links ligt klaar om vervangen te worden
- binnendorpel plekje wegwerken
- owja en een de vijf heeft nu gezelschap van een clio 16v, zodra de apk daarvan verlopen is gaat die uit elkaar en dan de motor, achteras en draagarmen en velgen komen op de vijf

- bovenstaand omdat het gte blokje na een 15minuten planken op zandvoort toch wel erg veel rook produceerd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zozo.... aardig wat plannen. 
Wordt dus een echte circuit-racer.

Wordt dus een echte circuit-racer.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Spoorbreedte voor zo'n 3 cm dacht ik. Achter ook volgens mij.
En ja, het is plug & play.
En ja, het is plug & play.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
16v is idd redelijk plug and play, alleen moet je wel flink slijpen en beuken om je daarna je velgen nog kwijt te kunnen in de wielkasten
Draagarmen van een clio zijn toch het zelfde als van een 5 dacht ik, als je breder wil moet je de draagarmen en aandrijfassen van een 19 16v hebben.
Zijn wel een paar mooie upgrade's voor je 5, succes met sleutelen


Draagarmen van een clio zijn toch het zelfde als van een 5 dacht ik, als je breder wil moet je de draagarmen en aandrijfassen van een 19 16v hebben.
Zijn wel een paar mooie upgrade's voor je 5, succes met sleutelen


R5GTT. Drive it like you stole it
Die assen zijn niet hetzelfde, die van een 19 zijn breder.
Verder is die zooi prima uit te rollen, al moet je het misschien iets meer beleid gebruiken dan dat zwarte ding wat overal bandensporen achterlaat
Verder is die zooi prima uit te rollen, al moet je het misschien iets meer beleid gebruiken dan dat zwarte ding wat overal bandensporen achterlaat

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Voor zover ik kan zien is het idd plug en playDennisT schreef:Mooie plannenHoeveel is zo'n 16v as nou breder, en is het gewoon plug and play?
Ja het 1e plan was gewoon een circuit clio 16v, maarja zo`n 16v rijd toch niet zo leuk als mijn vijfje nu.Steven schreef:Beter Steve! Eindelijk dan toch he
Ik heb het nog niet nagemeten, mocht dat het geval zijn blijven die van de vijf er wel op. en thnx-PAZ- schreef: Draagarmen van een clio zijn toch het zelfde als van een 5 dacht ik, als je breder wil moet je de draagarmen en aandrijfassen van een 19 16v hebben.
Zijn wel een paar mooie upgrade's voor je 5, succes met sleutelen![]()

maar goed eerst nog even de 16v testen om te er zeker van te zijn dat het blok nog goed is

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Succes 
tip voor je wiellager achterzijde:
R77 00 780 077 - Remschijf compleet met wiellager (1 stuk) - €71,73
met beetje korting is dat maar iets duurder dan een lager, wel ff 2 bestellen dan
ik was 128 euro kwijt ofzo voor 2
wel beter dat er dan eindelijk een 16v in komt

tip voor je wiellager achterzijde:
R77 00 780 077 - Remschijf compleet met wiellager (1 stuk) - €71,73
met beetje korting is dat maar iets duurder dan een lager, wel ff 2 bestellen dan

ik was 128 euro kwijt ofzo voor 2

wel beter dat er dan eindelijk een 16v in komt

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dan heb je remschijven zonder ingeperste lagersSteven schreef:Autopartsonline voor die remmenzooi!
Toch leuk, als die 16v eenmaal zit, kun je er later nog es met gemak een 2 liter intetteren

dit onderdeel nummer zijn schijven met ingeperste lagers.. snappie?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
tsja, je moet toch wat of nietSteven schreef:Ik zal RTC es laten blokkeren op m'n werk, nutteloze gelul de hele tijd

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
[img]http://www.autofotos.nl/2008/M0816_RSZ_ ... 6-1018.jpg[/img]
waarom er dus meer vermogen in de vijf moet
blokje heeft ook echt zijn beste tijd wel gehad, opkomen rechte stuk kwamen er al mooie witte rookpluimen uit, en hij is ook wat vermogen kwijt naar mijn idee
waarom er dus meer vermogen in de vijf moet

blokje heeft ook echt zijn beste tijd wel gehad, opkomen rechte stuk kwamen er al mooie witte rookpluimen uit, en hij is ook wat vermogen kwijt naar mijn idee

Laatst gewijzigd door Steven(stk) op zo 14 dec 2008 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Wiens 5 is dat daar achterin ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
naam ben ik vergeten, ding is van drie jonge gasten, ligt een 480 tubo blok in wat ik begreepArco schreef:Wiens 5 is dat daar achterin ??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
weet een leuke 1.7 te koop met ongeveer 145 pkSteven(stk) schreef:[img]http://www.autofotos.nl/2008/M0816_RSZ_ ... 6-1018.jpg[/img]
waarom er dus meer vermogen in de vijf moet
blokje heeft ook echt zijn beste tijd wel gehad, opkomen rechte stuk kwamen er al mooie witte rookpluimen uit, en hij is ook wat vermogen kwijt naar mijn idee

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Zeker die van erwin ? , wil ik best hebben maar dan zonder blokLuco/Alpine-racer schreef:weet een leuke 1.7 te koop met ongeveer 145 pkSteven(stk) schreef:[img]http://www.autofotos.nl/2008/M0816_RSZ_ ... 6-1018.jpg[/img]
waarom er dus meer vermogen in de vijf moet
blokje heeft ook echt zijn beste tijd wel gehad, opkomen rechte stuk kwamen er al mooie witte rookpluimen uit, en hij is ook wat vermogen kwijt naar mijn idee

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nee die is bijna standaard qua blok.
Erwin heeft een 1.7 blokje gebouwd met ongeveer 145 pk
Erwin heeft een 1.7 blokje gebouwd met ongeveer 145 pk

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Luco/Alpine-racer schreef:Nee die is bijna standaard qua blok.
Erwin heeft een 1.7 blokje gebouwd met ongeveer 145 pk
nokkenas, bewerkte kop , ander inlaatspruitstuk, ander uitlaatspruitstuk, grotere gasklep + revisie zeker ? , heb ook zo`n lijstje liggen met aanpassingen, de kosten wil je alleen niet weten

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nee nog veel meerSteven(stk) schreef:Luco/Alpine-racer schreef:Nee die is bijna standaard qua blok.
Erwin heeft een 1.7 blokje gebouwd met ongeveer 145 pk
nokkenas, bewerkte kop , ander inlaatspruitstuk, ander uitlaatspruitstuk, grotere gasklep + revisie zeker ? , heb ook zo`n lijstje liggen met aanpassingen, de kosten wil je alleen niet weten
grotere kleppen andere veren, zuigers, drijfstangen enz enz enz
Als het goed is moet die bijna 9000 toeren gaan draaien


Maar die gte van erwin is wel wat voor jouw, blijf je de meeste auto's wel mee voor


anders heb ik nog wel een leuk blokkie met seq bak voor je


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

Ken dat ding alleen van achteren.
(en laat ik hier nu maar een opmerking achterwege....

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
16v gaat er sowieso in, en of ik jou dan kan bijhouden we zullen zien, ik rijd meestal met iets meer reserveSteven schreef:Lekker die 16v d'rin Steve, gaan we in 2009 lekker battlen

Ja die van erwin is echt netjes maar moet een hoop opbrengen, alleen netjes blijft ie bij mij niet en dan vind ik het zondeLuco/Alpine-racer schreef: Maar die gte van erwin is wel wat voor jouw, blijf je de meeste auto's wel mee voor![]()
anders heb ik nog wel een leuk blokkie met seq bak voor je![]()
