Mankementen topic Clio RS.

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
indolicious1980

Teleturbie schreef:Indolicious,

Ik neem aan dat je middendemper is vervangen door een open pijp, veel anders zou ik niet kunnen verzinnen.
Maakt 215 nog verschil m.b.t. de wegligging?

Die Orbisoud en Groep N software zullen best ietsje meer vermogen leveren, maar het gaat vooral om het mooiere verloop van de vermogens/koppelafgifte.
Als je voor de serieuze PK's wil gaan moet je aan de ITB's of die turboset van Maurice.

P.S; mocht iemand interesse hebben in een Milltek (inclusief katvervanger + aangepaste kat), let me know.
Klopt ja ik bedoelde een open pijp!!
215 scheelt in mijn optiek niets qua wegligging, heb niet meer spoorvorming ofzo. Ziet er wel mooier uit en je velgen beschadigen veel minder snel omdat de banden iets meer buiten je velgen komen.
Menno

RS'je wou niet meer starten vorige week. Met de laptop d'r aan bleek dat ie geen toerental meer zag. BDP sensor d'r af gesloopt, weerstand gemeten, dat leek wel okay. Maar toch leek dit me de enige logische oorzaak, en als je Renault en BDP in google intikt wordt je bedolven onder de startproblemen als gevolg van dooie BDP sensoren en stekkers, bij Renaults van de paar laatste modellen.

Vandaag ff bij dealer Bochane langs geweest, en die had de sensor zo liggen. D'r bleek zelfs een modificatie op geweest te zijn, een sensor van blauw plastic, en een bijbehorende blauwe stekker. Blijkbaar hadden ze een contactprobleem in de stekker.

Ergo: sensortje en stekker net gemonteerd, en hij loopt weer als een dolle :p
rev it like a rental
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Menno schreef:RS'je wou niet meer starten vorige week. Met de laptop d'r aan bleek dat ie geen toerental meer zag. BDP sensor d'r af gesloopt, weerstand gemeten, dat leek wel okay. Maar toch leek dit me de enige logische oorzaak, en als je Renault en BDP in google intikt wordt je bedolven onder de startproblemen als gevolg van dooie BDP sensoren en stekkers, bij Renaults van de paar laatste modellen.

Vandaag ff bij dealer Bochane langs geweest, en die had de sensor zo liggen. D'r bleek zelfs een modificatie op geweest te zijn, een sensor van blauw plastic, en een bijbehorende blauwe stekker. Blijkbaar hadden ze een contactprobleem in de stekker.

Ergo: sensortje en stekker net gemonteerd, en hij loopt weer als een dolle :p
Kapotte bobine is ook een veel voorkomend euvel, hij rijdt dan wel maar niet harder van 80, leuk joh als je wordt ingehaald door een 2CV of vrachtwagen.
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Inderdaad BDP komt heel erg vaak voor evenals de bobines.
Tevens als je te lang doorrijdt met defecte bobines sneuveld je kat ook nog eens (N)

Ik heb sinds een week last van de CruiseControl in mijn RS182.
Deze werkte spontaan niet meer (de begrenzer wel), en dus heb ik de 2 stekkerblokjes al is los gehad.

Volgens m'n pa (werkzaam bij Renault) is het het draadje op de koppelingsschakelaar. Dus vanavond werkte de CC niet. Na wat spelen in de vrije slag van de koppeling pakte hij ineens wel de snelheid op.

Oftewel, het zit daar inderdaad in, morgen avond maar is even naar kijken. Aangezien ik over 1,5 week naar Parijs ga (5 dagen incl Disney) is het wel zo prettig rijden als de CruiseControl het gewoon doet :)
hpeeters

mn renault clio 172 '00 bij 108000km gekocht, hier mijn lijstje:

- remschijven + remblokken voor én achter vervangen
- schokdempers achter beide vervangen
- krukas sensor vervangen
- einddemper vervangen
- airbag lampje gaat onregelmatig branden (nog niet opgelost)

mn clio 172 heeft inmiddels 126500km op de teller en loopt als 'n trein. ik vind de kosten qua onderhoud wel meevallen tov mn vorige alfa 156 selespeed.
Laatst gewijzigd door hpeeters op wo 16 jul 2008 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Adinsx

airbag lampje gaat onregelmatig branden (nog niet opgelost)
Zijn de stekkers onder de stoel er al tussenuit geknipt en de draden weer aan elkaar gesoldeerd?
Dit is bijna altijd de oplossing (Y)

Enig grote onderhoud wat er bij mijn RS182 aankomt is de multiriem+waterpomp en ik pak meteen de distributieriem mee. (hoeft officieel pas september 2009)

Ow en de uitlaat gaat prijzig worden als die aan vervanging toe is :T
Vanaf de kat is het 1 deel incl middendemper en de 2 einddempers.
Arno17

Morgen geen mankement wat wordt verholpen, wel een slijtagepuntje bij een RS.

2 nieuwe Michelin Exalto's laten monteren, de bandje die er nu nog op zitten lijken ietwat op slicks.

Adinsx, dat zou je ook eens moeten doen, die Monza bandjes nu eindelijk eens laten vervangen... :D
Sander2

Adinsx schreef:Inderdaad BDP komt heel erg vaak voor evenals de bobines.
Tevens als je te lang doorrijdt met defecte bobines sneuveld je kat ook nog eens (N)

Ik heb sinds een week last van de CruiseControl in mijn RS182.
Deze werkte spontaan niet meer (de begrenzer wel), en dus heb ik de 2 stekkerblokjes al is los gehad.

Volgens m'n pa (werkzaam bij Renault) is het het draadje op de koppelingsschakelaar. Dus vanavond werkte de CC niet. Na wat spelen in de vrije slag van de koppeling pakte hij ineens wel de snelheid op.

Oftewel, het zit daar inderdaad in, morgen avond maar is even naar kijken. Aangezien ik over 1,5 week naar Parijs ga (5 dagen incl Disney) is het wel zo prettig rijden als de CruiseControl het gewoon doet :)
Bij mijn 182 deed de cruisecontrol het niet meer na de FEB2008 calibratie van fastchip. Na Henk een mailtje te hebben gestuurd stuurde hij mij een nieuwe calibratie file op en toen deed mijn CC het weer. (Y)
Adinsx

Arno17 schreef: Adinsx, dat zou je ook eens moeten doen, die Monza bandjes nu eindelijk eens laten vervangen... :D
Ik heb ze nog niet kaal :D dingen zijn echt van hard rubber gemaakt dus slijt niet bepaald snel. Wat de waardeloze grip bij nat weer wel weer verklaard ;)

Als ze op zijn komen er zeker Pilot Exalto's onder :)

Sander2 schreef: Bij mijn 182 deed de cruisecontrol het niet meer na de FEB2008 calibratie van fastchip. Na Henk een mailtje te hebben gestuurd stuurde hij mij een nieuwe calibratie file op en toen deed mijn CC het weer.
Bij mij was het dus zoals m'n pa zei het draadje op de koppelingsschakelaar. Na wat soldeerwerk werkte de boel weer.
Pas een paar weken geleden bedacht ik me ineens dat die kabelboom best eens binnen de topoccasion kon vallen en dus heb ik er nu een complete originele in zitten.

Morgen avond ga ik even een nieuwe velg bestellen, rechts voor een flinke kras (op 3 spaken) op gereden (zie mijn topic of Clio RS hier bovenaan in de lijst)
en meteen even met de Laguna GT 180pk dCi tuffen :smoke:
Ben erg benieuwd hoe de vier-wiel-besturing (Active Drive) voelt als ik een rotonde om hoek :wink:

Adinsx
franx

hpeeters schreef:mn renault clio 172 '00 bij 108000km gekocht, hier mijn lijstje:

mn clio 172 heeft inmiddels 125000km op de teller en loopt als 'n trein. ik vind de kosten qua onderhoud wel meevallen tov mn vorige alfa 156 selespeed.
Ik hoop toch wel dat je de distributie al gedaan hebt ?
Sander2

indolicious1980 schreef:
Sander2 schreef:
Maus schreef:Even langs Fastchip en het "probleem" is al een heel stuk aangenamer. ;)
(Maar ook dat is reeds bekend. ;))
Idd, probleem is dan nagenoeg weg :lol:
Sander heb jij met die fastchip ook weleens dat als je vanuit stilstand snel weg wilt trekken je motor in het begin even inhoudt? en dan bedoel ik niet dat het ESP ingrijpt doordat je geen grip hebt...

Ook heb ik sinds dat ik die software heb dat hij bij het afremmen weleens uitvalt.

Ik weet niet of dat aan de software ligt of ergens anders aan..
Nee, nou moet ik zeggen dat ik de auto altijd ff laat rollen voordat ik het gas goed intrap, maar geloof niet dat ik zoiets heb geconstateerd. Ik gebruik de calibratie file van FEB2008.
Sander2

indolicious1980 schreef:
Arno17 schreef:
Ik weet nou niet of je dat echt wilt weten, dus hoeveel er over blijven van die 172/182
Ik weet ook wel dat je ongeveer 15% aandrijfverlies hebt, maar Arno heb jij je RS op een dyna gehad dan?
En wat was de uitkomst?
Geloof toch niet dat je 15% aandrijfverlies hebt hoor. Dacht dat het eerder zo'n 6% is? Ik denk dat een standaard RS in de 160 PK aan de wielen zal meten.
bart gt turbo
Contacteer:

een standaard rs zal zeker geen 160 pk draaien hoor , vergeet het :wink:
mijne is custom gemapt door henk en open luchtfilter en volledig milltek uitlaatsysteem met catvervanger
hft in goes 159,8 op de bank gedaan :)
grtz bart
indolicious1980

Sander2 schreef:
Geloof toch niet dat je 15% aandrijfverlies hebt hoor. Dacht dat het eerder zo'n 6% is? Ik denk dat een standaard RS in de 160 PK aan de wielen zal meten.
Sander je vergist je hoor, ik ben laatst met wat jongens naar Dynojet in Goes geweest en daar waren een stuk of 5 RSen en de meeste zaten rond de 150 pk aan de wielen, een belg geloof ik 149, en eentje met een hele goede motor haalde geloof ik zo'n 159(weet niet wat hij er allemaal aan gedaan had). Ik haalde 154 met groep N, alleen hadden de beide henken gezegd dat ik misschien ietsjes meer zou hebben met de standaard bandbreedte van 205, omdat ik dan minder wrijfweerstand had als nu.
Dus een standaard gemiddelde RS haalt dus echt geen 160 aan de wielen.
indolicious1980

Het was trouwens ook snik en snik heet die dag en dat scheelt ook een beetje peekaas
indolicious1980

bart gt turbo schreef:een standaard rs zal zeker geen 160 pk draaien hoor , vergeet het :wink:
mijne is custom gemapt door henk en open luchtfilter en volledig milltek uitlaatsysteem met catvervanger
grtz bart
Sorry Bart jij bent die belg die ik bedoelde hierboven :)
Jij hebt gewoon erg veel mazzel met zo'n goede motor, Henk zei dat hij zelden zo'n goede RS motor tegen was gekomen :worship:
Arno17

indolicious1980 schreef:
bart gt turbo schreef:een standaard rs zal zeker geen 160 pk draaien hoor , vergeet het :wink:
grtz bart
Jij hebt gewoon erg veel mazzel met zo'n goede motor, Henk zei dat hij zelden zo'n goede RS motor tegen was gekomen :worship:

Wil je daarmee zeggen dat hij die RS motor bagger vind?
Of bedoelde Henk dat deze motor uitzonderlijk presteerde?
indolicious1980

Arno17 schreef:

Wil je daarmee zeggen dat hij die RS motor bagger vind?
Of bedoelde Henk dat deze motor uitzonderlijk presteerde?
Nee dat deze motor uitzonderlijk goed presteerde
bart gt turbo
Contacteer:

indolicious1980 schreef:
grtz bart
en je weet ook hoe het komt dat de motor zo goed is hè :D
enfin als henk het je vertelt hft tenminste :wink:
toen de wagen eerste keer op de bank stond en nr zen 2 de versnelling werd gebracht riep de man achter het stuur nr henk " deze zal een hele goed zijn henk " :)
toen hij de eerste maal gebankt had vroeg ik direkt uitleg hoe hij wist dat het een heel goede motor was , door hem gewoon maar nr 2 e versnelling te zetten ?????
de man zei onmiddelijk tegen mij jij gebruikt je clio alle dagen tot op de limiet is het niet :D
wat ik moest toegeven , eens de motor goed warm gereden is word hij constant to zen limieten gebruikt :D
dit heb ik al gedaan sinds de aankoop van de clio 1.5 jaar geleden , en waarom ik dit deed was simpel
van wie ik de clio heb gekocht ( particulier ) kreeg ik een volledig jaar garantie op elk onder deel van de wagen , hij schreef dit zelfs op het aankoop bewijs , dus dan stamp je hem ook constant af zodat je weet of er iets stuk gaat of niet :D
en tot nu toe nog niks van problemen ondervonden metde clio buiten afstandbediening van sleutel die stuk is gegaan en ff de gas die bleef hangen , maar dat is al lang verholpen
nu gaan we op het advies van henk verder bouwen aan de clio en een paar door henk aangeraade nokke steken en daarna gaan we terug nr henk voor afstelling :wink:
grtz bart
indolicious1980

bart gt turbo schreef:
toen de wagen eerste keer op de bank stond en nr zen 2 de versnelling werd gebracht riep de man achter het stuur nr henk " deze zal een hele goed zijn henk " :)
toen hij de eerste maal gebankt had vroeg ik direkt uitleg hoe hij wist dat het een heel goede motor was , door hem gewoon maar nr 2 e versnelling te zetten ?????
de man zei onmiddelijk tegen mij jij gebruikt je clio alle dagen tot op de limiet is het niet :D
wat ik moest toegeven , eens de motor goed warm gereden is word hij constant to zen limieten gebruikt :D
dit heb ik al gedaan sinds de aankoop van de clio 1.5 jaar geleden , en waarom ik dit deed was simpel
van wie ik de clio heb gekocht ( particulier ) kreeg ik een volledig jaar garantie op elk onder deel van de wagen , hij schreef dit zelfs op het aankoop bewijs , dus dan stamp je hem ook constant af zodat je weet of er iets stuk gaat of niet :D
en tot nu toe nog niks van problemen ondervonden metde clio buiten afstandbediening van sleutel die stuk is gegaan en ff de gas die bleef hangen , maar dat is al lang verholpen
nu gaan we op het advies van henk verder bouwen aan de clio en een paar door henk aangeraade nokke steken en daarna gaan we terug nr henk voor afstelling :wink:
grtz bart
Damn Bart, dus dat is de formule!!!! Daar wordt hij zo goed van!!! Rij je echt altiijd tegen de begrenzer aan als hij warm is??
Gebruik je wel GroupN software?
Ik ga deze formule ook gebruiken.
Wat zijn eigenlijk nokke steken???
bart gt turbo
Contacteer:

indolicious1980 schreef:
bart gt turbo schreef:
grtz bart
Damn Bart, dus dat is de formule!!!! Daar wordt hij zo goed van!!! Rij je echt altiijd tegen de begrenzer aan als hij warm is??
Gebruik je wel GroupN software?
Ik ga deze formule ook gebruiken.
Wat zijn eigenlijk nokke steken???
mijn clio word alle dagen tot het uiterste gebruikt wil niet zeggen altijd begrenzer , want dan moet ik constant tot 7800 toeren trappen , maar hij ziet wel af moet ik toegeven , daar dient het voor anders kan ik beter gaan dieselen :p , hij is custom gemapt hè , wat er ook op staat van software weet ik niet , als het kreng maar nr mijn zin gaat ist goed :lol:
nokken = nokkenassen :wink:
Sander2

indolicious1980 schreef:
Sander2 schreef:
Sander je vergist je hoor, ik ben laatst met wat jongens naar Dynojet in Goes geweest en daar waren een stuk of 5 RSen en de meeste zaten rond de 150 pk aan de wielen, een belg geloof ik 149, en eentje met een hele goede motor haalde geloof ik zo'n 159(weet niet wat hij er allemaal aan gedaan had). Ik haalde 154 met groep N, alleen hadden de beide henken gezegd dat ik misschien ietsjes meer zou hebben met de standaard bandbreedte van 205, omdat ik dan minder wrijfweerstand had als nu.
Dus een standaard gemiddelde RS haalt dus echt geen 160 aan de wielen.
Tja, dat ze minder neerzetten dan opgegeven is een feit. Wel vind ik dat ondanks dat, ze toch redelijk de opgegeven prestaties redden.
indolicious1980

@ Bart> snellere nokkenassen? Scheelt dat veel in vermogen dan?

@ Sander> ja op zich zijn RS'n redelijk rap, heb al bijvoorbeeld een aantal keer tegen een Golfv GTI gereden en nog eigenljk geen een keer verloren vanuit stilstand
bart gt turbo
Contacteer:

@ sutan , de nokkenassen zulle volgens henk een 11 pk extra leveren :wink:
het zijn redelijk aggresieve nokkenassen vertelde henk me :D
dus het zal wel merkbaar zijn denk ik
dan is het enkel nog wachten op men nieuwe boite :smoke: , en dan kan ik nog ietsje meer spelen aan de lichten :D :D :D
grtz bart
indolicious1980

bart gt turbo schreef:@ sutan , de nokkenassen zulle volgens henk een 11 pk extra leveren :wink:
het zijn redelijk aggresieve nokkenassen vertelde henk me :D
dus het zal wel merkbaar zijn denk ik
dan is het enkel nog wachten op men nieuwe boite :smoke: , en dan kan ik nog ietsje meer spelen aan de lichten :D :D :D
grtz bart
Hoe duur zijn die nokkenassen dan? Maar ik begrijp alleen niet waarom je dan meer vermogen krijgt, zet je je begrenzer dan ook wat toeren omhoog?

dan is het enkel nog wachten op men nieuwe boite :smoke: , en dan kan ik nog ietsje meer spelen aan de lichten
Van deze zin snap ik helemaal geen bal. boite? spelen aan de lichten?
Robke
Car: Lexus IS250

Boite = versnellingsbak in het frans, spelen aan de lichten = stoplichtsprintjes trekken. :p
bart gt turbo
Contacteer:

thx voor vertaling naar het nederlands robke :D :D :D
@ sutan , de nokkenassen kosten 725 euro zonder verzenden en zonder plaatsing :wink:
de begrenzer blijft zoals nu op 7800 :wink:
ik hoop dat je deze belgentaal snapt :worship: :worship:
grtz bart
indolicious1980

bart gt turbo schreef:thx voor vertaling naar het nederlands robke :D :D :D
@ sutan , de nokkenassen kosten 725 euro zonder verzenden en zonder plaatsing :wink:
de begrenzer blijft zoals nu op 7800 :wink:
ik hoop dat je deze belgentaal snapt :worship: :worship:
grtz bart
Hahaha dit begrijp ik wel, alleen wat is de reden dan dat je meer vermogen krijgt met andere nokkenassen monteren?
Arno17

Ik denk dan aan lichter en sneller.

Dus minder gewicht en een betere vulling van de cilinders waardoor je meer vermogen krijgt.
Langere opening en sluitingstijden van de kleppen.

Google eens op "snelle nokkenassen".
Sander2

Vorige week mijn wiellager linksachter laten vervangen, deze was helemaal verrot. (Pest herrie onder het rijden is gelijk weg nu).
Auto heeft nu zo'n 45.000+ gelopen. Koste geloof ik maar 190 euro...
hpeeters

franx schreef:
hpeeters schreef:mn renault clio 172 '00 bij 108000km gekocht, hier mijn lijstje:

mn clio 172 heeft inmiddels 125000km op de teller en loopt als 'n trein. ik vind de kosten qua onderhoud wel meevallen tov mn vorige alfa 156 selespeed.
Ik hoop toch wel dat je de distributie al gedaan hebt ?
Uiteraard.. :)
cliors

Mijn Rs vanBouwjaar 2000:

2 nieuwe veren voor: allebei gebroken?
nieuwe schokdemper achter
nieuwe mechanisme om de ruiten te openen links
nieuwe middendemper en achterdemper
Waterlek in de kofferruimte: water kwam van achter de achterbumper waar lasnaad open stond: veel werk maar opgelost
wiellager rechts achter vervangen

en nu het volgende probleem: mijn snelheidsmeter valt soms weg, de rest van het dashbord werk perfect enkel valt nu en dan mijn snelheidsmeter op nul. Waar zou ik eerst zoeken voor de oplossing? Dashbord eruit halen en daar kijken wat het probleem kan zijn of zou ik beter eerst aan de versnellingsbak zoeken?

Graag raad.

Mvg
Menno

doet de dagteller het dan nog wel ?
rev it like a rental
cliors

Als de snelheidsmeter uitvalt dan werkt de dagteller ook niet. Ook de boordcomputer werkt dan niet juist. Maar als de snelheidsmeter weer even gaat dan werkt alles correct.
GJ
Car: Megane 4 RS

Dat van de teller heb ik ook gehad. Was een sensor op mijn bak.
Er is hier vast wel iemand die precies kan zeggen welke sensor :)

PS Wel lekker kilometers maken zonder afschrijving :p
Plaats reactie