ACT: Renault 21 Turbo/Quadra

Post hier al je vragen over de Renault 21
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

950, leuk als tracktool :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Martijn schreef:stuiterstuiterstuiter

Ik wil em hebben. Maar de grote kosten zullen daarna wel komen....
dat zal op zich wel meevallen, enkel de achterschermen zijn een pijn in de ...

en de aankoop van die dingen ligt ook ergens de 450 ex per stuk.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-jo- schreef:
Martijn schreef:stuiterstuiterstuiter

Ik wil em hebben. Maar de grote kosten zullen daarna wel komen....
dat zal op zich wel meevallen, enkel de achterschermen zijn een pijn in de ...

en de aankoop van die dingen ligt ook ergens de 450 ex per stuk.
zijn er geen maxipanelen voor in polyester :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
zijn er geen maxipanelen voor in polyester :p
http://www.mcracingsa.com/RENAULT21.htm

:wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Gerald schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
zijn er geen maxipanelen voor in polyester :p
http://www.mcracingsa.com/RENAULT21.htm

:wink:
wat zijn de achterschermen dan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Gerald schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
zijn er geen maxipanelen voor in polyester :p
http://www.mcracingsa.com/RENAULT21.htm

:wink:
wat zijn de achterschermen dan?
Geen idee, ken geen frans. :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat zijn geen achterschermen hoor
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-jo- schreef:dat zijn geen achterschermen hoor
ja ik ken geen frans :)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Voor een leek: is dat slechte stuk te vervangen met wat handig blikslagerswerk?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik weet niet hoe erg ze er aan toe zijn maar om eerlijk te zijn...neen. Herstellen kan bij de plaatslagert om de hoek. Vervangen dient "pro" gedaan te worden.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

+ dat je qua prijzen voor onderdelen niet op de prijzen van een 5 hoeft te rekenen, die auto zit wel wat hoger qua prijzen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De 5 prijzen verdubbelen ook nogal de laatste tijd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Stevo, ik ben de laatste tijd ook veel bezig met de 5jes en als je die prijzen krijgt betaal je met de glimlach. De 21 onderdelen daarentegen ... (N)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja eh, jij wilt met zo'n strijkijzer rijden :p
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

sterk van me he, man met karakter :lol: We zijn trouwens zondag naar een subaru meeting geweest (ja, met de 21!), alsook een paar prachtige evo's erbij. Dat strijkijzer stelt toch niet teleur hoor, 2bar en blijven gaan. Zelfs bij 30° blijft ie het voortreffelijk doen.

edit: en dat is nu net hét grote verschil met de 5. Je stopt in dat strijkijzer wat €'s en dat ding blijft gaan. Performance of standaard, maakt niks uit.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Een onderhouden 5je blijft toch ook gewoon gaan...
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Heb nog geen antwoord op mijn bod :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Tom schreef:Een onderhouden 5je blijft toch ook gewoon gaan...
hoogst twijfelachtig. Als je rijd als Miss Daisy misschien wel ja.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Als je een gtt goed opbouwt en al het achterstallig onderhoud inhaalt wat de meeste hebben blijven ze ook wel gaan hoor.
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb met die van mij zeer weinig problemen gehad na een x fors onderhoud.

Kep ook bijna 2 jaar in die 170pk trim gereden, elke dag en zonder noemenswaardige problemen :p
En das dan wel met betere koeling etc, maar dat geld ook voor die 21 van je.
Die kun je ooknie zomaar op het circuit zetten zonder wat maatregelen te nemen....
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ik rijd dan niet elke dag met mijn gtt, maar ding rijd toch ook elk week / weekend wel aardig wat km's. En krijgt dan ook wel wat mishandeling te verduren. Gaat nu toch ook al hele tijd prima (Y) En draait ook nog steeds lekker bijna 160 pk aan de wielen :D
R5GTT. Drive it like you stole it
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

-PAZ- schreef:Als je een gtt goed opbouwt en al het achterstallig onderhoud inhaalt wat de meeste hebben blijven ze ook wel gaan hoor.
en daarmee heb je gelijk ook alles gezegd :)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Steven schreef:Ik heb met die van mij zeer weinig problemen gehad na een x fors onderhoud.

Kep ook bijna 2 jaar in die 170pk trim gereden, elke dag en zonder noemenswaardige problemen :p
En das dan wel met betere koeling etc, maar dat geld ook voor die 21 van je.
Die kun je ooknie zomaar op het circuit zetten zonder wat maatregelen te nemen....
right,

neem nu een standaard 21T, je hoeft enkel Henk of Menno te bellen. Er vanuit gaan dat hij technisch in orde, en dat betwijfel ik niet in het geval van Frank's wagen, dikke chip erin en de rest laat je maar lekker zitten waar het zit en je gaat naar +200 aan de wielen en +350Nm
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

-jo- schreef:right,

neem nu een standaard 21T, je hoeft enkel Henk of Menno te bellen. Er vanuit gaan dat hij technisch in orde, en dat betwijfel ik niet in het geval van Frank's wagen, dikke chip erin en de rest laat je maar lekker zitten waar het zit en je gaat naar +200 aan de wielen en +350Nm
+ hoeveel meer gewicht?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

1200 kg
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

-jo- schreef:1200 kg
is toch weer 350 kg meer als een GTT. omgerekend 141% gewicht tov standaard 848.

Al moet ik toe geven dat ik nog niet met een 21T heb gereden, dus wat het voor de snelheid tov een GTT doet heb ik geen idee.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik weet ook niet wat een standaard GT vs een standaard 21T doet in een sprint. k'weet wel wat een standaard 21 doet tegen een standaard gt op de snelweg. :p
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Beperkende factor van een gtt vind ik toch de 1.4 motor.
Ook als je meer vermogen eruithaalt.
Tot de 120/140 km/h gaat het lekker, daarna kakt het toch wel een beetje in ten opzichte van bv een 2.0 liter, logisch maar toch irri.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

-jo- schreef:
-PAZ- schreef:Als je een gtt goed opbouwt en al het achterstallig onderhoud inhaalt wat de meeste hebben blijven ze ook wel gaan hoor.
en daarmee heb je gelijk ook alles gezegd :)
Maar dat is met een 21T toch percies het zelfde :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Luco/Alpine-racer schreef:Beperkende factor van een gtt vind ik toch de 1.4 motor.
Ook als je meer vermogen eruithaalt.
Tot de 120/140 km/h gaat het lekker, daarna kakt het toch wel een beetje in ten opzichte van bv een 2.0 liter, logisch maar toch irri.
Das zeker een feit, gtt is ook echt meer een auto voor de stoplicht sprintjes en niet voor de snelweg / 120 tot *** sprint.
R5GTT. Drive it like you stole it
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Willem-Jan schreef:Renault 21 Turbo
Lijkt wel een aardig nette op 't oog, helemaal voor dat geld. Wie haalt deze binnen de club?
Is dit wel een Phase 1? Aan het dashboard te zien wel, maar de achterlichten lijken me Ph2?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ph2
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Luco/Alpine-racer schreef:Beperkende factor van een gtt vind ik toch de 1.4 motor.
Ook als je meer vermogen eruithaalt.
Tot de 120/140 km/h gaat het lekker, daarna kakt het toch wel een beetje in ten opzichte van bv een 2.0 liter, logisch maar toch irri.
Dat heeft toch meer te maken met de aerodynamica van een GT (korte auto), dan wat voor motor er in ligt.
Plaats reactie