Zo, ook eens bericht vanuit Zwolle.. we zijn inmiddels weer thuis, enorm slecht weer gehad onderweg maargoed..
Zaterdagmiddag aangekomen, lekker relaxed die kant op gereden.. onderweg nog even flink in de file komen te staan, daar begon mijn koppelingskabel van mijn Clio 1.4 enorm te kraken bij koppelen en ontkoppelen dus begon al wat te zweten.. dat ding zou je toch eens breken daar..
Uiteindelijk aangekomen op Camping Viktoria Station (redelijk vaste standplaats tegenwoordig voor ons) Tentje opgezet, spul uit de auto gehaald en inmiddels al te horen gekregen dat Steven en Tim (Timmie82) inmiddels nog in de file stonden.. het zonnetje scheen mooi dus er eens rustig bij gaan zitten, uiteindelijk zagen we een Willy en een zwarte Astra GSI de tunnel uit komen.. rechtdoor, de verkeerde kant op dus maar eens richting de weg gelopen..
Uiteindelijk hadden Steven en Tim de tent ook opgezet en zijn we eens naar de Ring gegaan, daar 1 rondje gedaan wat ik niet echt lekker vond gaan, te druk.. te veel Engelsen, bij het uitkomen laatste bocht rechte stuk werd ik nog even levensgevaarlijk rechts in gehaald door een engelse BMW M3 CSL.. eenmaal aangekomen bij de parkeeplaats stond de motorkap van de Astra GSI van Tim open en daar ratelde wat.. rustig teruggereden naar de camping waarna we de distributie maar eens loshaalden, daar bleken nogal wat tandjes van te missen en de waterpomp zat vast.. goed, nog 3 auto's over
Savonds nog wat geBBQ't waarvan 't meeste vlees verbrand was maargoed, dat mocht de pret niet echt drukken.. daarna maar eens gaan slapen, volgende ochtend lagen Steven en Tim nog te maffen en hebben Tim_Coupe en ik maar eens een bakkie koffie gehaald en de auto afgespoten bij het tankstation om te hoek.. daarna kwamen Steven en Tim ook aan beiden in de Willy
Daarna de ring maar eens op gegaan, was redelijk rustig.. paar lekkere rondes kunnen maken.. daarna een baansluiting.. nog een baansluiting.. tussendoor even niet dus even de ring op waarbij het 1 grote puinzooi was.. motoren klem in de vangrail.. meerdere auto's met schade..
Toen ik terugkwam was de ring alweer afgesloten en zijn we maar eens teruggegaan naar de camping om te tent af te breken en daar af te rekenen, daarna maar weer terug naar de Ring om daar mijn laatste ronde van de kaart op te maken, Tim had net een nieuwe 8 rondenkaart gekocht en die ging ook de baan op, Steven later ook hoorde ik..
In het begin mooi rustig, lekker lijnen kunnen rijden.. in de binnenspiegel zag ik Tim net iedere keer de bocht in duiken als ik de volgende bocht bij Hatzenbach in dook.. op een gegeven moment zat er een Porsche GT3 RS achter me te drukken die ik voorbij wou laten gaan, op het moment dat ik Hocheichen instuurde zag ik in de binnenspiegel een blauwe Clio 16V rechtdoor schieten.. toen de stofwolk opgetrokken was zag ik een Clio staan met 1 koplamp waarvan ik het idee had dat het Tim was die een vage glijder maakte..
Aangezien ik al te ver was om te stoppen de ronde maar afgemaakt.. veel olie op de baan.. auto's die vast stonden in de vangrail.. na Karussel het gas eens losgelaten op de hoop dat ik de blauwe Clio van Tim nog op zag duiken in de spiegel maar dat gebeurde al niet echt..
Nadat ik bij de Parkplatz aankwam Tim maar eens gebeld en tegelijkertijd zag ik al een bergingswagen de baan op draaien waar ik al van die nare ideeén bij had... en jawel.. Tim pakte z'n telefoon op.. jahoor.. gecrashed
Aangezien ik Hatzenbach III waarschijnlijk in een andere lijn heb gereden wat naar mijn idee gewoon nog te hard ging had ik niet echt last, Tim ging daar dus 5 seconden later rechtdoor de vangrail in..
Later belde Tim op dat hij gedropt was bij een autosloperij in Mullenbach dus Steven en ik op zoek naar die sloperij of wat het dan ook was.. uiteindelijk zagen we de Clio staan met een kromme neus en een rechter voorwiel die wat naar achter was gekomen..
Eerst maar eens wat losse delen er af gerukt, wiel er af en gekeken, hier en daar ruimte gemaakt en jawel, hij rolde weer.. helaas lag de koplamp tegen de dynamo aan waardoor de multiriem een tandje naar binnen gerold was.. uiteindelijk smiddags maar eens wat gaan eten waarbij we Jochem, Ivo en aanhang tegen kwamen.. daar wat zitten bedenken om de auto's naar huis te krijgen..
Uiteindelijk de Clio van Tim achter mijn Clio 1.4 gehangen en gesleept.. na een aantal minuten bleek dat echter niet te doen aangezien ik niet harder dan 50 haalde de berg op... toch maar gas gehouden en toen we op de hoofdweg aankwamen en ik Tim het signaal gaf om te remmen hoorde ik een hels gegier achter me en Tim die druk aan het sturen was..
Het rechter voorwiel was helemaal losgekomen en zat klem tegen de dorpel, uiteindelijk met wat moeite de auto de berm in geduwd waar je niet mocht parkeren en maar eens met de verzekering gebeld.. die zou terugbellen wat maar niet gebeurde.. uiteindelijk kwam er een berginswagen van KFZ Bongard uit Adenau aan.. een ontzettende lolbroek er in die het humeur nog wel iets verbeterde

daar nog een tijdje mee zitten ouwehoeren waarna hij de Clio er op gelierd heeft.. de beste man keek nog eens zo om zich heen op wat voor onmogelijke plek we een Clio met zulke schade en met een wiel klem er onder hebben kunnen krijgen en zei met een grijns nog een keer: "Nurburgring he ? "

eh ja zoiets antwoorden we
Nouja.. de Clio16V komt dus wel een keer weer naar Nederland en Tim is bij mij ingestapt.. lekker relaxed teruggereden, in een enorme regenbui terecht gekomen en uiteindelijk nog netjes 1 op 18 gereden met het 1.4tje
Hoe dan ook, zulke dingen kunnen gebeuren en heb je niet in de hand met een oliespoor.. de Clio16V komt wel weer goed, die moest toch nog even uit elkaar wegens olieverbruik e.d. dus dan pak ik dat meteen wel even goed aan
Beverwijk ook veilig thuisgekomen hoorde ik ? Kon die vent van de ANWB er nog wat aan vinden aan de Astra in Venlo ?
Toch nog even wat foto's
Altijd even stoppen bij het laatste tankstation voor de grens bij Arnhem
Aankomst Camping Viktoria Station
Soms is het verstandig om een luchtbed IN de tent te voorzien van lucht
Daar begon de ellende met de Astra
De Clio16V na wat trek en ram werk.. wieltje leek toch weer aardig vrij te kunnen draaien..
Touwtje er tussen..
500 meter verderop.. en 2uur later..
Nouja.. we zien dat apparaat wel weer een keer verschijnen in Zwolle... hij komt op transport naar Nederland, fuseekogelbout(en) zijn afgebroken en er zit een knik in de draagarm.. subframe was ook al rot dus die stond toch al op de planning om te vervangen.. en blauwe Clio 16V carosseriedelen zijn zat te vinden.. kokerbalk lijkt nog recht.. alles rechts daar naast is naar binnen gedrukt dus denk dat hij met een nieuw stukje front wel weer te redden is