ACT: Nürburgring

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Plaats reactie
Tom
Moderator
Car: MB

oei, das idd jammer.

Rob en ik hebben het gister goed naar onze zin gehad. Voor de verandering eens vrij normaal gereden heel de dag :lol: . Korte samenvatting:

Aangekomen bij de ring: baan dicht. Duurde maar even, na 10 minuten was hij open. ongeveer een half uur bij de ingang gestaan en toen maar een kaartje gekocht. Zitten net in de auto onderweg naar de slagboom (stond aan de overzijde in het gras) en je raad het al, baan dicht :evil: . Zijn toen naar de zandvlakte gereden (en eerst nog even richting kasteel, maar dat was gesloten). Iets voor de zandvlakte geparkeerd (bij die "kuil" in de baan net voor de grindbak) en vanaf daar richting zandvlakte gelopen. Baan nog steeds dicht en een minuut of 20 zitten wachten. Toen kwam er een trauma helicopter aan en die lande net om de hoek. Even die kant op gewandeld en toen wij aankwamen vertrok de helicopter weer (motor in de vangrail, vermoedelijk door een oliespoor). Baan kort daarna weer open richting ingang gereden om het rondje te rijden. Duurde ongeveer een half uur :@ eer we daar waren. Wat een drukte zeg!!!! Rondje vrij rustig aan gedaan (A omdat ik niet weer schade wilde rijden daar (0) en B omdat het druk was op de baan en C omdat het tempo erg hoog lag / veel serieus snel spul onderweg). Daarna weer richting zandvlakte gegaan ( na een hele file) en naar de caroussel gelopen (ondanks dat de baan dicht was). Al wandelend daar naartoe stond er een saxo in puin langs de kant en een stukje verder een e30'er. Bij de caroussel even zitten wachten en toen begon het weer te rijden. Toch wel een leuke kijkplaats!! mooi ook om te zien op hoeveel verschillende (en foute) manieren mensen de caroussel nemen. Toen kwam er een megane RS voorbij die bij het uitkomen van de caroussel ineens rakkatakkatakketakk, zij :D . Oeps, alle olie eruit en blok je in puin.

Terugweg idd via de steilstrecke omhoog gewandeld (als ik er nog aan denk :lol: ) en weer terug gereden naar de ingang om even kort met Steven en Tim en Tim en ??? bij te kletsen. Rob en ik hebben toen even gegeten in breidscheid en zijn vervolgens richting huis gereden. Terugweg ging lekker vlot / geen oponthoud.

Al met al een leuk dagje ring (al was het eigenlijk te druk) en goed voor een verbrand hoofd :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
indolicious1980

Kom net terug na voor ons (michiel en mij) een te gekke dag gehad te hebben op de ring, 4 rondes gereden en regelmatig iemand ingehaald te hebben waaronder zelfs een beamer 1 coupe en corvette(die bakten er dan ook niets van), maar toen belde ik Tim Coupe en die heeft niet echt een leuke dag gehad, maar dat zal hij waarschijnljk wel zelf vertellen.
In ieder geval heeel veel snel spul gezien, al dan niet rond het circuit danwel een achterkant die heel snel een stip werd. Al met al een erg geslaagde dag :)
Ivo
Über-Spammer

Nou wij zijn ook net weer thuis na een lange dag....., vanmorgen rond 05.45 weg gereden met de Clio RS, Es, Ronnie, en Haas ff naar de World Series.
Was eigenlijk de bedoeling om met wat klanten te gaan kijken bij Ecuippe Verschuur ivm wat sponsoring van VKV.
Wij konden met wat klanten even een kijkje nemen bij hun in de paddock vandaag met een hapje en drankje erbij....., alleen kreeg ik uiteindelijk an alle collega's en klanten te horen dat ze niet mee gingen of konden...., dus maar even met zn 4ren erheen.

Erg geslaagde dag, mooi weer, veel mooi spul gezien, even een happie en drankje gedaan bij Verschuur, nog wat rondgekeken daar en toen maar even naar Adenau....
Heerlijk in het zonnetje staan kijken bij de Ring...., we hebben je nog voorbij zien komen Indo... (Y)
Steven, Tim, en de rest ook nog even gesproken net voordat we de auto inwilden stappen naar huis, beetje jammer allemaal, en ik denk dat ze nog lang niet thuis zijn...pffff sterkte boys...!!!

Wel echt topweer voor een dagje Ring
Gisae

[img]http://moto-pics.de/galerie/photos/232/ ... 0_0451.jpg[/img]

Eentje van hier? zo ja, ik zat op de bult bij die edo trailer, parralelweg start-finish :+

Enerverend weekend. Veeeeeeel baansluitingen, echt niet normaal meer. zaterdag een ronde kunnen doen wat gewoon niet leuk was vanwege de vele motorrijders. Een motorrijder wilde me voor adenauer snel even inhalen, hij is rechtdoor gegaan en ten val gekomen. Zondag ochtend nog een rondje, weer te druk. Toen tegen 4 uur ging de baan weer open, zonder motorrijders. Wat een verandeming zeg, 3 rondes achter elkaar heerlijk gereden. Een aantal auto's ingehaald die allemaal veel sneller moeten zijn (viper o.a.), nog een ibiza tdi met 180pk uitgeremd, die gast wilde maar niet aan de kanten, dus vernederd voor al het publiek bij breidscheid *D
Nog geprobeert de auto dwars te krijgen, maar het is gewoon niet mogelijk. Vol remmen in de bocht en het ding blijft gewoon grip houden. De auto kan je lichtelijk in overstuur krijgen, maar hij zet zich vrij snel. Veilig, maar minder leuk.

[img]http://pamali5.pa.funpic.de/pages/bilde ... G_1972.JPG[/img]
De astra van hier?

[img]http://circle-driver.de/pictures/32/8442.jpg[/img]
Hier heb ik 2-3km achter gezeten en daarna ingehaald en achter gelaten. 90pk meer :X
Laatst gewijzigd door Gisae op zo 31 aug 2008 22:53, 3 keer totaal gewijzigd.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Tom!
eindelijk een foto van jezelf op de ring man :D :p
Ivo
Über-Spammer

De Ring was erg veel dicht vandaag trouwens...., wat een schades werden er gereden zeg...pfffff

Enorm veeel engelse gasten, en veeel dikke bolides zeg :smoke:
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Weer een (onderhand gebruikelijk) puinhoop-weekend dus. Jammer hoor. :(
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Gisae

Geert
Contacteer:

ja van Tim-coupe en ben erg benieuwd of hij schade heeft gereden
Haas
Car: Megane RS

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-4J48M8TQ.jpg[/img]
boeruh... boeruh!!! :D ;)
Gisae

Mooie clio die 42grrb. Is het trouwens een diesel? (zo klonk het wel)
Niels V Dijk
Car: Clio III RS Lux 2008

Danku :D Is idd een dieseltje :p
Was jij degene met die zilvergrijze clio?
-Ray-
Contacteer:

Ivo van Achthoven schreef:
Steven, Tim, en de rest ook nog even gesproken net voordat we de auto inwilden stappen naar huis, beetje jammer allemaal, en ik denk dat ze nog lang niet thuis zijn...pffff sterkte boys...!!!
net ff de familie gesproken, maar ze zijn over een klein uurtje thuis....
Immer wieder die verdammte Holländer
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Gisae schreef:Hier heb ik 2-3km achter gezeten en daarna ingehaald en achter gelaten. 90pk meer :X
Hij hield misschien een ruimere marge aan? :wink: :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

-Ray- schreef:
Pfff, dat zijn de mindere dingen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

-Ray- schreef:
Beter, al was ik in orde geweest had ik ze geholpen (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Roy
Moderator

Dat is wel het grote nadeel van de ring. Als er wat gebeurt ben je niet zomaar weer thuis.

Maargoed sterkte, mannen. (Y)
5 GT Turbo '88 GT5
-Ray-
Contacteer:

het is gelukkig niet ernstig allemaal, geen persoonlijk letsel oid. wat kapot is kan je fixxen. details vertellen ze zelf allemaal wel.

er is nog meer te melden maar dat doet iedereen zelf wel, ik ben niet van de pers ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Timmie82

Beverwijk is weer thuis, Zwolle is er ook als het goed is.... Even fotootjes uploaden en dan het verhaal maar eens tikken.. Wat een avontuur was dat weer :bonk:

[img]http://i33.tinypic.com/14j9awk.jpg[/img]

[img]http://i34.tinypic.com/2n1hycp.jpg[/img]

[img]http://i34.tinypic.com/149oarn.jpg[/img]

[img]http://i34.tinypic.com/2h71jme.jpg[/img]
Steven
Car: M536

Zo dan wat een typerend ringeweekend weer zeg, pffff....

Zaterdagochtend na het gebruikelijke oponthoud zijn Timmie82 en ik vertrokken, helaas zonder Racechinees, na een betrekkelijk lange reis gehad te hebben door wat vreemde routes en omleidingen toch nog aangekomen.
We hadden met Tim_Coupe (of 16v tegenwoordig) en Ronald afgesproken bij Victoria Station, de camping die in Altenahr ligt, zo'n 30km van de zufahrt (best pokkeind o|O ).
Half 4 daar eindelijk aangekomen, spullen eruit gekieperd en snel terug naar de ring om nog ff wat rondes te doen.
Kaartjes gekocht en erop met z'n 4en, Tim_coupe en ik reden achter elkaar aan en ik verbaasde me over de snelheid die Tim_C erin had zitten, ik had met m'n Willy nog beste moeite om mee te komen.
Timmie82 en Ronald bleven achter, Timmie had weer wat bekende rookmachine problemen.
Op de parkeerplaats Tom en Rob nog gemeet die daarna meteen weggingen.

Goed wij vertrokken ook, alleen ratelde de Astra GSi van Timmie wel een beetje vreemd, leek bij de distributie vandaan te komen. Geen gereedschap daar, dus maar besloten naar de camping te rijden via de supermarkt.
Tijdens de BBQ de distributie opengelegd, waren daat toch een paar tanden pleite... De 2000km oude waterpomp is uit elkaar gelazerd en vastgelopen waardoor de riem wat tanden mistte. De timing verschoot nog verder bij de startpoging, dus officieel offline verklaard. Na wat slap geouwehoer met de buren (Marius en consorten) gaan slapen om sochtends proberen vroeg eruit te gaan.

Na wat moeite met opstaan waren we rond 9 uur weer op de baan, waar ik 1 echt geweldig snelle ronde heb gereden tussen wat ongelukjes door waarbij ik met een geprepareerde E36 325 op semi's heb gebattled.
Ik wilde nog wel door, maar de baan werd alweer voor de zoveelste keer gesloten.

Na een ontbijt bij hannes en weer bij een dichte baan gestaan te hebben, zijn we terug gegaan naar de camping om de zooi op te ruimen en vast in te pakken. Vervolgens weeeeer terug om nog een laatste ronde te doen.
We waren allemaal wat suf en Tim_Coupe en Ronald gingen de baan op, ik heb me eerst toch wat opgefrist in de plee en kwam erachteraan met Timmie82 als bijrijder.
Helaas vond ik Tim_coupe in het begin al beduusd kijkend langs de vangrail staan, gelukkig stond ie nog te zwaaien dus zijn we daarna maar rustig doorgereden.

Mooi balen voor Tim_coupe en Timmie82, beide autos niet echt rijdend meer. Na een goed avondmaal bij Julia (Breidscheid), waar we nog wat Bodegravers tegenkwamen, besloten om de wegen te scheiden en 2x te slepen. Ronald zou Tim_Coupe slepen en ik heb de Astra achter m'n Willy gehangen.
Na een verschrikkelijke hellride door de regen met aquaplanning (bennie snel bang, maar dit was echt slopend) zijn we in Venlo aangekomen, alwaar de Astra door de ANWB op transport is genomen.

Naja en nu zitten we thuis.

Tim_coupe en Ronald zijn ook ondertussen gearriveerd, al is de clio16v nog steeds in de omgeving van de ring, deze wordt door de verzekering opgehaald (Y)

Echt een wazig hectisch weekend met toch behoorlijk wat teleurstellingen, de schades, de verre camping, de verschrikkelijke drukte en daardoor de vele baanafzettingen. (4 van de 5 keer weer een motorrijder :~ ).
Wel geinig dat er enorm veel Engelsen en ook Ieren waren, wat tegelijkertijd ook weer in de drukte en baanafsluitingen terug te zien was :p
Toch enorm mooi weer, hoop dikke wagens, toch nog wel een paar leuke rondes dus was uiteindelijk toch wel weer de moeite waard.

Morgen kan ik er ws. weer hardop om lachen, nu ben ik gewoon kapot gaar (S)
(tekst zal ook wel wat typfouten bevatten, helaas pindakaas :P )
Gisae

Niels V Dijk schreef:Danku :D Is idd een dieseltje :p
Was jij degene met die zilvergrijze clio?
Yup :P
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Zo, ook eens bericht vanuit Zwolle.. we zijn inmiddels weer thuis, enorm slecht weer gehad onderweg maargoed..

Zaterdagmiddag aangekomen, lekker relaxed die kant op gereden.. onderweg nog even flink in de file komen te staan, daar begon mijn koppelingskabel van mijn Clio 1.4 enorm te kraken bij koppelen en ontkoppelen dus begon al wat te zweten.. dat ding zou je toch eens breken daar..

Uiteindelijk aangekomen op Camping Viktoria Station (redelijk vaste standplaats tegenwoordig voor ons) Tentje opgezet, spul uit de auto gehaald en inmiddels al te horen gekregen dat Steven en Tim (Timmie82) inmiddels nog in de file stonden.. het zonnetje scheen mooi dus er eens rustig bij gaan zitten, uiteindelijk zagen we een Willy en een zwarte Astra GSI de tunnel uit komen.. rechtdoor, de verkeerde kant op dus maar eens richting de weg gelopen..

Uiteindelijk hadden Steven en Tim de tent ook opgezet en zijn we eens naar de Ring gegaan, daar 1 rondje gedaan wat ik niet echt lekker vond gaan, te druk.. te veel Engelsen, bij het uitkomen laatste bocht rechte stuk werd ik nog even levensgevaarlijk rechts in gehaald door een engelse BMW M3 CSL.. eenmaal aangekomen bij de parkeeplaats stond de motorkap van de Astra GSI van Tim open en daar ratelde wat.. rustig teruggereden naar de camping waarna we de distributie maar eens loshaalden, daar bleken nogal wat tandjes van te missen en de waterpomp zat vast.. goed, nog 3 auto's over :wink:

Savonds nog wat geBBQ't waarvan 't meeste vlees verbrand was maargoed, dat mocht de pret niet echt drukken.. daarna maar eens gaan slapen, volgende ochtend lagen Steven en Tim nog te maffen en hebben Tim_Coupe en ik maar eens een bakkie koffie gehaald en de auto afgespoten bij het tankstation om te hoek.. daarna kwamen Steven en Tim ook aan beiden in de Willy :)

Daarna de ring maar eens op gegaan, was redelijk rustig.. paar lekkere rondes kunnen maken.. daarna een baansluiting.. nog een baansluiting.. tussendoor even niet dus even de ring op waarbij het 1 grote puinzooi was.. motoren klem in de vangrail.. meerdere auto's met schade..

Toen ik terugkwam was de ring alweer afgesloten en zijn we maar eens teruggegaan naar de camping om te tent af te breken en daar af te rekenen, daarna maar weer terug naar de Ring om daar mijn laatste ronde van de kaart op te maken, Tim had net een nieuwe 8 rondenkaart gekocht en die ging ook de baan op, Steven later ook hoorde ik..

In het begin mooi rustig, lekker lijnen kunnen rijden.. in de binnenspiegel zag ik Tim net iedere keer de bocht in duiken als ik de volgende bocht bij Hatzenbach in dook.. op een gegeven moment zat er een Porsche GT3 RS achter me te drukken die ik voorbij wou laten gaan, op het moment dat ik Hocheichen instuurde zag ik in de binnenspiegel een blauwe Clio 16V rechtdoor schieten.. toen de stofwolk opgetrokken was zag ik een Clio staan met 1 koplamp waarvan ik het idee had dat het Tim was die een vage glijder maakte..

Aangezien ik al te ver was om te stoppen de ronde maar afgemaakt.. veel olie op de baan.. auto's die vast stonden in de vangrail.. na Karussel het gas eens losgelaten op de hoop dat ik de blauwe Clio van Tim nog op zag duiken in de spiegel maar dat gebeurde al niet echt..

Nadat ik bij de Parkplatz aankwam Tim maar eens gebeld en tegelijkertijd zag ik al een bergingswagen de baan op draaien waar ik al van die nare ideeén bij had... en jawel.. Tim pakte z'n telefoon op.. jahoor.. gecrashed

Aangezien ik Hatzenbach III waarschijnlijk in een andere lijn heb gereden wat naar mijn idee gewoon nog te hard ging had ik niet echt last, Tim ging daar dus 5 seconden later rechtdoor de vangrail in..

Later belde Tim op dat hij gedropt was bij een autosloperij in Mullenbach dus Steven en ik op zoek naar die sloperij of wat het dan ook was.. uiteindelijk zagen we de Clio staan met een kromme neus en een rechter voorwiel die wat naar achter was gekomen..

Eerst maar eens wat losse delen er af gerukt, wiel er af en gekeken, hier en daar ruimte gemaakt en jawel, hij rolde weer.. helaas lag de koplamp tegen de dynamo aan waardoor de multiriem een tandje naar binnen gerold was.. uiteindelijk smiddags maar eens wat gaan eten waarbij we Jochem, Ivo en aanhang tegen kwamen.. daar wat zitten bedenken om de auto's naar huis te krijgen..

Uiteindelijk de Clio van Tim achter mijn Clio 1.4 gehangen en gesleept.. na een aantal minuten bleek dat echter niet te doen aangezien ik niet harder dan 50 haalde de berg op... toch maar gas gehouden en toen we op de hoofdweg aankwamen en ik Tim het signaal gaf om te remmen hoorde ik een hels gegier achter me en Tim die druk aan het sturen was..

Het rechter voorwiel was helemaal losgekomen en zat klem tegen de dorpel, uiteindelijk met wat moeite de auto de berm in geduwd waar je niet mocht parkeren en maar eens met de verzekering gebeld.. die zou terugbellen wat maar niet gebeurde.. uiteindelijk kwam er een berginswagen van KFZ Bongard uit Adenau aan.. een ontzettende lolbroek er in die het humeur nog wel iets verbeterde :) daar nog een tijdje mee zitten ouwehoeren waarna hij de Clio er op gelierd heeft.. de beste man keek nog eens zo om zich heen op wat voor onmogelijke plek we een Clio met zulke schade en met een wiel klem er onder hebben kunnen krijgen en zei met een grijns nog een keer: "Nurburgring he ? " :wink: eh ja zoiets antwoorden we :beer:

Nouja.. de Clio16V komt dus wel een keer weer naar Nederland en Tim is bij mij ingestapt.. lekker relaxed teruggereden, in een enorme regenbui terecht gekomen en uiteindelijk nog netjes 1 op 18 gereden met het 1.4tje :p

Hoe dan ook, zulke dingen kunnen gebeuren en heb je niet in de hand met een oliespoor.. de Clio16V komt wel weer goed, die moest toch nog even uit elkaar wegens olieverbruik e.d. dus dan pak ik dat meteen wel even goed aan :)

Beverwijk ook veilig thuisgekomen hoorde ik ? Kon die vent van de ANWB er nog wat aan vinden aan de Astra in Venlo ? :D

Toch nog even wat foto's

Altijd even stoppen bij het laatste tankstation voor de grens bij Arnhem :)
Afbeelding

Aankomst Camping Viktoria Station
Afbeelding

Soms is het verstandig om een luchtbed IN de tent te voorzien van lucht :D
Afbeelding

Daar begon de ellende met de Astra :beer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Clio16V na wat trek en ram werk.. wieltje leek toch weer aardig vrij te kunnen draaien..
Afbeelding

Touwtje er tussen..
Afbeelding

500 meter verderop.. en 2uur later.. (S)
Afbeelding

Nouja.. we zien dat apparaat wel weer een keer verschijnen in Zwolle... hij komt op transport naar Nederland, fuseekogelbout(en) zijn afgebroken en er zit een knik in de draagarm.. subframe was ook al rot dus die stond toch al op de planning om te vervangen.. en blauwe Clio 16V carosseriedelen zijn zat te vinden.. kokerbalk lijkt nog recht.. alles rechts daar naast is naar binnen gedrukt dus denk dat hij met een nieuw stukje front wel weer te redden is :)
Ronnie B.
Contacteer:

Ivo van Achthoven schreef:Nou wij zijn ook net weer thuis na een lange dag....., vanmorgen rond 05.45 weg gereden met de Clio RS, Es, Ronnie, en Haas ff naar de World Series.
Was eigenlijk de bedoeling om met wat klanten te gaan kijken bij Ecuippe Verschuur ivm wat sponsoring van VKV.
Wij konden met wat klanten even een kijkje nemen bij hun in de paddock vandaag met een hapje en drankje erbij....., alleen kreeg ik uiteindelijk an alle collega's en klanten te horen dat ze niet mee gingen of konden...., dus maar even met zn 4ren erheen.

Erg geslaagde dag, mooi weer, veel mooi spul gezien, even een happie en drankje gedaan bij Verschuur, nog wat rondgekeken daar en toen maar even naar Adenau....
Heerlijk in het zonnetje staan kijken bij de Ring...., we hebben je nog voorbij zien komen Indo... (Y)

Wel echt topweer voor een dagje Ring
echt sneu voor die jongens idd,

maar was echt een top dag.leuke dingen gezien...
Steven

De ANWB man was relaxed en heeft voor ons transport geregeld zodat we direct door konden, dus zijn we meteen ingestapt en vol pot naar huis gegaan. Ik heb dus geen 1:18 gereden, maar was wel vanaf Venlo in 1,5 uur thuis :p

Al met al 4 uur erover gereden, inclusief half uur wachten op de ANWB en die hachelijke sleeprit.

Wat me trouwens opviel, tot nu toe is er met elk RTC-ringweekendje wel iets aan puin gegaan op de baan. Alleen de allereerste keer dat ik met die Starslet was ging het goed. De keer erna was ik aan de beurt met de corolla en toen is de trent gezet :D

Who's next? >-)
Ronnie B.
Contacteer:

dus toch nog redelijk voorspoedige terug reis gehad!
Tim
Car: E36 M3

Na me een weekend enorm vermaakt te hebben zit ik nu weer op het werk bij te komen. Aan de verhalen die al getypd zijn heb ik weinig toe te voegen...

Al met al een erg leuk weekend gehad met een boel lol en Beverwijkse humor :D

Helaas was de afsluiter wat minder maar dat zijn helaas de risico's die het Ringen met zich meebrengt. Dit was een typisch gevalletje van pech, ik weet bijna zeker dat er vloeistof gelegen heeft op de lijn die ik nam, eerder die dag stond er ongeveer op die plek een VW Vento met flinke witte rookpluimen onder de kap met een paar motorrijders in de vangrail.
Ik nam de bocht wat aan de buitenkant in verband met een snellere rijder achter me zodat hij er langs kon bij het uitaccellereren maar ineens ging de auto niet door de bocht maar gleed het eerste stuk zonder aanleiding en zonder piepende banden richting vangrail om vervolgens met blokkerende wielen en een hels gegil het gras in te schuiven om vervolgens de vangrail bij te kleuren en met een flinke klap tot stilstand te komen (N)

Het moet ongeveer gegaan zijn met een snelheid van ik denk 60 km/h en dat voelt niet lekker, gelukkig heb ik zelf op wat spierpijn, een geschaafde knie en een wondje op m'n elleboog er niets aan over gehouden! Erg prettig als je na zo'n rottige klapper nog gewoon uit kan stappen en kan gaan staan vlaggen.
In 1e instantie zat ik wat suf in de auto om even te beseffen wat er nou mis ging en of ik zelf nog heel was maar gelukkig is er verder niemand op hetzelfde punt afgegaan door de inspanningen van het publiek dat er stond.

Een andere man van Nurburgring.nl was dit weekend ook aanwezig en is op ongeveer dezelfde manier eraf geschoven, helaas is daar een Porsche 996 achterin geschoven. Hij zag het gelukkig aankomen en kon nog net over de vangrail duiken om te voorkomen dat hij geschampt zou worden. Helaas is dat een crash geworden waar 5 auto's en 2 motorrijders bij betrokken waren :(

Al met al toch nog een lang verhaal geworden. Met de Clio komt het denk ik wel weer goed, eerst maar een wachten tot hij in Nederland is en dan maar langzamerhand de auto weer opbouwen!
Tim

Steven schreef:De ANWB man was relaxed en heeft voor ons transport geregeld zodat we direct door konden, dus zijn we meteen ingestapt en vol pot naar huis gegaan. Ik heb dus geen 1:18 gereden, maar was wel vanaf Venlo in 1,5 uur thuis :p

Al met al 4 uur erover gereden, inclusief half uur wachten op de ANWB en die hachelijke sleeprit.

Wat me trouwens opviel, tot nu toe is er met elk RTC-ringweekendje wel iets aan puin gegaan op de baan. Alleen de allereerste keer dat ik met die Starslet was ging het goed. De keer erna was ik aan de beurt met de corolla en toen is de trent gezet :D

Who's next? >-)
Hebben jullie nog netjes gedaan Steven! :) Mooi dat het met de ANWB ook snel geregeld was.

Wat een enorm noodweer onderweg, de vluchtstrook stond vol met auto's die niet meer verder konden!

Wat betreft die laatste zin, vind het je erg als ik oversla de volgende keer dat we er zijn? :wink:
Steven

Snap je volgende keer ws. ook wel waarom ik wat rustiger rijd tegenwoordig. ;)
Dingen als de met de kont de bocht inzetten doe ik niet op de ring.
Daar is Zandvoort beter voor.
Tim

Dat snapte ik al wel, mag alleen graag zeiken ;) :P
Stomme is alleen dat ik daar helemaal niet overdreven hard ging vanwege die persoon achter me.
Ivo
Über-Spammer

Opzich wel apart dat wij onderweg helemaal nergens last van hebben gehad..., wij reden rond 18:00 uur weg naar huis, en eigelijk constant 150km/u door kunnen kachelen door duitsland heen....., alleen die klote wegwerkzaamheden op de 61...pffff

Maar als het hard regent heb je daar veel aquaplanning idd....., mooi dat het goed gegaan is
Roy
Moderator

Tim_Coupe schreef:om vervolgens de vangrail bij te kleuren en met een flinke klap tot stilstand te komen (N)
Nog gezeur gehad wegens het beschadigen van de vangrail?
5 GT Turbo '88 GT5
Tim

Gelukkig geen deuk in de vangrail gemaakt, althans niet noemenswaardig, kleuren is gratis dus dat viel wel mee gelukkig.
Enige wat me verteld is dat ik moest betalen voor de kosten van de Streckensicherung. Daarna kreeg ik m'n rijbewijs pas terug. Dit moest perse cash.

Vreemde was alleen dat toen ik later terug kwam het zo mee kreeg. Heb niets hoeven betalen. Misschien komt de rekening nog thuis maar wel apart dat me eerst goed duidelijk gemaakt was dat ik perse eerst moest betalen. Als hij nog komt zal dat niet zo heel veel zijn.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Tim_Coupe schreef:Dat snapte ik al wel, mag alleen graag zeiken ;) :P
Stomme is alleen dat ik daar helemaal niet overdreven hard ging vanwege die persoon achter me.
Echt op de grens zou dat inderdaad ook niet gegaan zijn, voordat ik Hatzenbach op draaide zag ik in m'n binnenspiegel die Porsche al aankomen achter jou.. ik nam Hatzenbach III wel voluit en over de ideale lijn, toen ik nog eens in de spiegel keek om te kijken waar die Porsche bleef zag ik jou dus in dezelfde bocht rechtdoor gaan..

Als ik een iets andere lijn had gehad was ik er ook rechtdoor gegaan waarschijnlijk, soms heb je die pech.... ik kwam nog een foto tegen van die Jaguar stationcar die als een pingpongbal van vangrail naar vangrail vloog bij Breidscheid toen we daar beneden zaten te eten, moet je eens kijken hoe ie de bocht aansneed daar, tevens de laatste bocht voor hem dus.. dat kon ook nooit goed gaan :beer:

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 72-420.jpg[/img]

Vond ook nog een foto van jou Clio

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 14-340.jpg[/img]

En ook nog 1tje van mijn Clio toen jij bij me in zat :lol: wat kijk je daar al angstig :p

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 52-260.jpg[/img]
Steven

Ik kom mezelf nergens tegen, hmf... Wel die Williams van die Ivar, maat van Marius. Mijn JR-TS-36 reed telkens net buiten alle aandacht om blijkbaar :p
Plaats reactie