ACT: 5 GT Turbo
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
als iemand er een foto van online kan knallen.
ik weet voor 99%zeker dat ik m vast wel heb liggen..
ik weet voor 99%zeker dat ik m vast wel heb liggen..
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
------------------------------------------------------------------------------Jacco Osté schreef:Twingo is van Richard uit Beuningen geweest, heeft hier diverse inlognamen/nicknames...Chris schreef:Ik heb zeker liggen slapen;
Dat ding ben ik nergens tegen gekomen...In de Renaulscene(zeursmurfenwereld) is dit een bekende auto
Toen dertijd een topic geopend voor de problemen die er waren nadat de auto "professioneel" gebouwd was...
Heeft (had?) nu een Blue sport (?) die schade heeft gehad en nu een andere kas heeft om die te restaureren...
Zoiets was het geloof ik... Ongeveer... In vogelvlucht...
klopt voor het grootste gedeelte .
die twingo is inderdaad van richard geweest ,had een klein kapitaalje
bij een paar snuiters achtergelaten ,om een turboblok in te bouwen...
vooral tie-wraps en kroonsteentjes waren hun favoriet

dat twingo'tje heeft hem aardig wat geld gekost.
uiteindelijk zelfs een rechtszaak aangespannen e.d.
had geen lol meer in de twingo(en begrijpelijk)
en heeft m toen voor heel wat minder aan deze knakker verkocht.
wat richard tegen mij vertelde ,is er in de tussentijd weinig aan de twingo gedaan.
hij heeft nu een r5 gt turbo hg-hg-40,en een twingo met airride e.d.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
De door RTC 'opgebouwde' twingo turbo.Andrews (supercinq) schreef:------------------------------------------------------------------------------Jacco Osté schreef:Twingo is van Richard uit Beuningen geweest, heeft hier diverse inlognamen/nicknames...Chris schreef:Ik heb zeker liggen slapen;
Dat ding ben ik nergens tegen gekomen...In de Renaulscene(zeursmurfenwereld) is dit een bekende auto
Toen dertijd een topic geopend voor de problemen die er waren nadat de auto "professioneel" gebouwd was...
Heeft (had?) nu een Blue sport (?) die schade heeft gehad en nu een andere kas heeft om die te restaureren...
Zoiets was het geloof ik... Ongeveer... In vogelvlucht...
klopt voor het grootste gedeelte .
die twingo is inderdaad van richard geweest ,had een klein kapitaalje
bij een paar snuiters achtergelaten ,om een turboblok in te bouwen...
vooral tie-wraps en kroonsteentjes waren hun favoriet![]()
dat twingo'tje heeft hem aardig wat geld gekost.
uiteindelijk zelfs een rechtszaak aangespannen e.d.
had geen lol meer in de twingo(en begrijpelijk)
en heeft m toen voor heel wat minder aan deze knakker verkocht.
wat richard tegen mij vertelde ,is er in de tussentijd weinig aan de twingo gedaan.
hij heeft nu een r5 gt turbo hg-hg-40,en een twingo met airride e.d.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
klopt wel, als ik me niet vergis was er een bedrijf genaamd 'RTC' waar die twingo turbo 'gebouwd' is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
`in een ver, ver verleden was er eens...... `


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Oh nooit geweten...maar is dat bedrijf niet van die gast....hoe heet ie ook al weer....hij had wel vaker dubieuze handeltjes met Renault Tunings onderdelen....arg waarom kan ik er niet op komen
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Later deed hij in spullen voor Peugeot 206jes.....volgens mij heette die gat Mathijs ofzo?Alex Los schreef:Oh nooit geweten...maar is dat bedrijf niet van die gast....hoe heet ie ook al weer....hij had wel vaker dubieuze handeltjes met Renault Tunings onderdelen....arg waarom kan ik er niet op komen
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
het heette toch ook rtc??
zo wat ik gehoord heb mocht hij 3000 euro
achterlaten voor de inbouw van een 1.4t blok
ze hadden eerst 1500 afgesproken.
maar ze kwamen wat kleine dingetjes tegen....
zie het al gebeuren
heej moet je eens luisteren
t'is iets duurder gewoorden
het is 3000 ipv 1500.
dan weet je toch ook ff niet wat je moet denk ik.
zo wat ik gehoord heb mocht hij 3000 euro
achterlaten voor de inbouw van een 1.4t blok

ze hadden eerst 1500 afgesproken.
maar ze kwamen wat kleine dingetjes tegen....
zie het al gebeuren
heej moet je eens luisteren
t'is iets duurder gewoorden
het is 3000 ipv 1500.
dan weet je toch ook ff niet wat je moet denk ik.
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom

hij heeft t toch opgelost.
altands dat zegt hij...
denk toch dat ik dit ''eeuwige project''maar naar iemand anders laat gaan.
de basis van dit ding is al niet goed.
kortom alles eruit ,en opnieuw beginnen

JG-RR-15 Oude vijf van bart
Bestaat niet meer
Bestaat niet meer
En ik me eigen maar afvragen waarom deze nog niet in het register staat:
YY-95-VH
YY-95-VH
Voertuigsoort personenauto
Merk RENAULT
Handelsbenaming 5 TR U9
Brandstof Benzine
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
kijk daar komt de 75-lk-pz weer voorbij van ons
dit is idd een pruts auto die van ons is geweest
deze hebben we laten bouwen door rob manders uit neunen (ik moet deze rob niet voor de auto krijgen dan is hij het haasje)
zen vader heeft geloof ik een bloemenzaak in neunen
maar deze auto heb ons idd heel veel geld gekost helaas
rob heeft deze auto zo vernacheld dat de twingo er slecht aan toe is
ook weet ik niet wat het blok er al mee geleden heeft toen die tijd
aan de buitenkant zou de auto ook overgespoten moeten worden omdat ik deze helemaal bekrast heb tijdens de skirts verwijderen op de twingo
wat ik wel zie is dat deze man die nu de twingo heeft hem al dik een jaar probeer te slijten maar hem niet kwijt kan begrijpelijk natuurlijk
want de meeste weten het verhaal achter deze twingo wel
wel ben ik blij dat ik er geen eigenaar meer van ben
inmiddels hebben we een mooie showwaardige twingo die al best bekend is in de tuning wereld (top 200 AM2008)
voor de snelheid bouw ik geen twingo turbo meer maar gewoon een originele 5 gt turbo daar ben je het beste mee af
greetzzz richard
mochten er vragen zijn over deze auto dan hoor ik het graag
dit is idd een pruts auto die van ons is geweest
deze hebben we laten bouwen door rob manders uit neunen (ik moet deze rob niet voor de auto krijgen dan is hij het haasje)
zen vader heeft geloof ik een bloemenzaak in neunen
maar deze auto heb ons idd heel veel geld gekost helaas
rob heeft deze auto zo vernacheld dat de twingo er slecht aan toe is
ook weet ik niet wat het blok er al mee geleden heeft toen die tijd
aan de buitenkant zou de auto ook overgespoten moeten worden omdat ik deze helemaal bekrast heb tijdens de skirts verwijderen op de twingo
wat ik wel zie is dat deze man die nu de twingo heeft hem al dik een jaar probeer te slijten maar hem niet kwijt kan begrijpelijk natuurlijk
want de meeste weten het verhaal achter deze twingo wel
wel ben ik blij dat ik er geen eigenaar meer van ben
inmiddels hebben we een mooie showwaardige twingo die al best bekend is in de tuning wereld (top 200 AM2008)
voor de snelheid bouw ik geen twingo turbo meer maar gewoon een originele 5 gt turbo daar ben je het beste mee af
greetzzz richard
mochten er vragen zijn over deze auto dan hoor ik het graag

\Mrtn schreef:maar wat voor 'moeilijke' storingen ken je krijgen met zo'n simpele Twingo met GTT motortje??
in deze twingo zitten alle storingen die je maar kan bedenken kwa elektra teminste toen hij bij ons weg is gegaan
hoe het nu is weet ik niet
erg zonde maargoed
ik zou zeggen begin helemaal overnieuw met een andere twingo en ander blok
zelf persoonlijk denk ik dat het blok ook niet helemaal lekker meer is toen hij weg ging
dit blok heeft een hoop geleden door de prutsers van rtc
maargoed vind dit nog steeds erg jammer en zie op de foto een twingo staan een een dik € teken er boven vvan ons
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ja richard dit blijft een zuur verhaal..
je hebt nu beide he
een twingo voor de show
en een gtt voor de go!!!
je hebt nu beide he
een twingo voor de show
en een gtt voor de go!!!
Wat is het nut / doel van het plaatsen van 2 dumpvalve's?? Geeft in mijn ogen toch niet zoveel meerwaarde tov 1 dumpvalve.
[img]http://images.kapaza.com/photoslarge/10 ... 968110.jpg[/img]
[img]http://images.kapaza.com/photoslarge/10 ... 968110.jpg[/img]
R5GTT. Drive it like you stole it
Register:
- SG-33-VN - Wit (phase1, 2001 TK Purmerend, gespot Baarn 2003)
Tegenwoordig:
Is ie toch echt blauw
- SG-33-VN - Wit (phase1, 2001 TK Purmerend, gespot Baarn 2003)
Tegenwoordig:
Is ie toch echt blauw

Laatst gewijzigd door -jacco- op za 23 aug 2008 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
???? Link naar oranje GTE. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

Leuke auto voor aardig wat geld.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Is er iemand die de foto's er ff uit kan halen?!Jacco Osté schreef:Register:
- SG-33-VN - Wit (phase1, 2001 TK Purmerend, gespot Baarn 2003)
Tegenwoordig:
Is ie toch echt blauw
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
@ paz-PAZ- schreef:Wat is het nut / doel van het plaatsen van 2 dumpvalve's?? Geeft in mijn ogen toch niet zoveel meerwaarde tov 1 dumpvalve.
[img]http://images.kapaza.com/photoslarge/10 ... 968110.jpg[/img]
ik heb op de site van k-tec ook wel eens een dubbele dv kit gezien.
volgens mij moet je dan op akelige hoge turbodruk rijden,als je dit echt wilt merken.(dmv grotere turbo e.d)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
mooi wagentje !Jacco Osté schreef:Register:
- SG-33-VN - Wit (phase1, 2001 TK Purmerend, gespot Baarn 2003)
Tegenwoordig:
Is ie toch echt blauw
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
- Locatie: Venlo
- Contacteer:
Gister vertelde een Duitse collega van me dat hij vlok over de grens bij ons een gtt bij de renault dealer te koop had zien staan .
Ik benieuwd toen ben ik maar even gaan kijken vandaag.
Een originele phase 1 geen roest op de bekende plekken 158.000 op de teller.
De foto's.
[img]http://img229.imageshack.us/img229/9914/23082008012ut0.jpg[/img]
[img]http://img229.imageshack.us/img229/9914/23082008012ut0.fa86cc60b8.jpg[/img]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1709/23082008013ht8.jpg[/img]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1709/23082008013ht8.99033dd1a8.jpg[/img]
Dus als er nog iemand een mooie originele phase 1 zoekt voor 1950 euro kan hij van jou zijn moet je hem alleen nog even invoeren.
Stond ook nog een mooie alpine maar die was niet te koop foto's plaats ik in een ander topic.
Ik benieuwd toen ben ik maar even gaan kijken vandaag.
Een originele phase 1 geen roest op de bekende plekken 158.000 op de teller.
De foto's.
[img]http://img229.imageshack.us/img229/9914/23082008012ut0.jpg[/img]
[img]http://img229.imageshack.us/img229/9914/23082008012ut0.fa86cc60b8.jpg[/img]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1709/23082008013ht8.jpg[/img]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1709/23082008013ht8.99033dd1a8.jpg[/img]
Dus als er nog iemand een mooie originele phase 1 zoekt voor 1950 euro kan hij van jou zijn moet je hem alleen nog even invoeren.
Stond ook nog een mooie alpine maar die was niet te koop foto's plaats ik in een ander topic.
Laatst gewijzigd door Gé GTX/GTT op za 23 aug 2008 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe is het met die witte afgelopen Ferdy?!
En ga ff kijken bij die blauwe man, kost nix.
Hier nog een foto van die witte, uhm, blauwe;
[img]http://www.5gt.nl/images/501c2d67cbfe99 ... 4c-151.jpg[/img]
En ga ff kijken bij die blauwe man, kost nix.

Hier nog een foto van die witte, uhm, blauwe;
[img]http://www.5gt.nl/images/501c2d67cbfe99 ... 4c-151.jpg[/img]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Zo die ziet dr netjes uit!Gé GTX/GTT schreef:Gister vertelde een Duitse collega van me dat hij vlok over de grens bij ons een gtt bij de renault dealer te koop had zien staan .
Ik benieuwd toen ben ik maar even gaan kijken vandaag.
Een originele phase 1 geen roest op de bekende plekken 158.000 op de teller.
De foto's.
Dus als er nog iemand een mooie originele phase 1 zoekt voor 1950 euro kan hij van jou zijn moet je hem alleen nog even invoeren.
Stond ook nog een mooie alpine maar die was niet te koop foto's plaats ik in een ander topic.
Nog even wachten met invoeren en dan zo uitrekenen dat je het kenteken 05 GTT 5 hebt ofzo

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die Duitse witte ziet erop de foto zekers goed uit. Jammer van die wieldoppen, maar daar valt overheen te komen. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"