renault 19 1.9 Td

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
martijn v
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 13 aug 2008 20:24
Contacteer:

Goeden dag heren/dames?
Ik heb een vraag wel een beetje uit nostalgie maar goed.
Ik heb dus nu al een aantal jaartjes terrug een 92er renault 19 1.9Td gereden maar nooit echt infomatie kunnen vinden over deze auto.
Ik had al wel e.a. gevonden maar dat waren TD's volgens mij niet het zelfde daar de mijn uitgerust was met een flinke watergekoelde turbo en een intercoolertje en die TD's zover ik kon zien niet.
Reed ook aardig vlot en met niveauregeling op voor- en achteras ook heel confortabel.
Mijn vraag is eigenlijk klinkt dit iemand bekend in de oren?(al is het text)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

dTi is wel gemaakt, maar niet in NL.
Niveauregeling ? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

is een wat zeldzame auto. dus zul je niet snel info over vinden. oud renault foldertje iemand?
martijn v
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 13 aug 2008 20:24
Contacteer:

Het werd echt aangeduid als "Td". (of was het dT i.g.g. grote T kleine d en geen i)
Met een nomale(?) rotatie pomp.
Een onderdelenspesialist in Einhoven vermoede dat het een grijze inport was uit Frankrijk, maar kon verder niets vertellen.
En ja die niveauregeling was erg prettig hoe je die auto ook bellaste lag altijd recht op de weg, en zelfs in de bochten helde het beestje nauwelijks over.
En trok als een beest was gewoon even snel als de eerste 150pk tdi golfjes.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

een 19 die even snel is als een 150pk tdi golfje? Lijkt me sterk in standaard trim. Daar heeft een 16v nog (veel) moeite mee.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
martijn v
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 13 aug 2008 20:24
Contacteer:

Ja trok er op de snelweg ook een Kadet GSI uit.
En de Alfa 146 1.7 (147pk) van een kennis moest ook vol aan de bak om er voorbij te komen.
Alleen bij het stoplicht trok een 1liter Ax me er uit de eerste meters, dit vanwege korte 1e versnelling(de rest was ook niet erg lang)
Er zit ook niet standaard een watergekoeld tubo en een intercooler op de meeste 19's, maar zover ik kon zien(merkjes) was alles standaart zoals ik hem kocht.
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

foto's???? en detail foto's !!! 8)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Die watergekoelde turbo, en intercooler zijn wel standaard op de turbodiesel modellen van de 19.
Ph1 modellen met turbodiesel motor zijn overigens wel zeldzaam, en nauwelijks geleverd in nederland. Je ziet ze nog wel eens rijden in Frankrijk.
Ik denk overigens dat je met wat creatieve chiptuning, en wat gepruts aan het wastegate stangetje nog wel wat extra prik uit die 19 kan krijgen :)
martijn v
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 13 aug 2008 20:24
Contacteer:

Chiptuning met een rotatiepomp?
Foto's van details heb ik hellaas niet dit was in het pre digicamera tijdperk.(mischien nog foto van auto zelf ergens in een doos liggen)
Hij was igg spierwit met een klein spoiler alles in kleur meegespoten op stootstips op de deuren na, met een set mooie 15"mile milga 7spaaks wielen.(laatse model 19)
Ik heb toen ik de voorbumper moest vervangen geen kunnen vinden met het gat en tunnel voor de intercooler en de onderdelenspecialist in Einhoven wist ook niet van intercooler op de 19.
Maar ook geen 19 diesel tegengekomen die zo rap aan de 180km/h zat en met ruimte over de 200 deedt(autobann).
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

martijn v schreef:Chiptuning met een rotatiepomp?
Het type pomp zegt niets over of hij wel of niet te chippen is. VAG gebruikte de rotatiepomp zelfs tot 2003 :wink:
Kijk anders eens of je een luchtmassameter hebt. Als dat het geval is, heeft de pomp een electronisch, via een ECU aangestuurde plunjer. En in dat geval is hij dus ook te chippen.
martijn v
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 13 aug 2008 20:24
Contacteer:

Mischien was het niet hellemaal duidelijk uit mijn eerts post maar die auto heb ik al een hele tijd niet meer.
Maar er zat i.g.g. geen lmm in, de pomp was nog ouderwets geheel mechanich.
Injectoren waren ook niet geregeld.
Dit was nog een diesel volgens oude stempel.
Ik rijd nu al een tijdje geen diesel of zelfs renault meer.
Plaats reactie