Tellerbak

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
TeunvS
Contacteer:

Past deze tellerbak zo in een 1.2rl, dus plug and play. Zowel voor de toerenteller, olie niveau (of druk weet niet wat het is) en die andere rechts ervan (wat is dat?). als de stekkers erin zitten past het dan?

[img]http://img504.imageshack.us/img504/780/ ... cd9.th.png[/img]
Riël
Über-Spammer

Passen zal t vast, maar als je er geen sensoren voor hebt zullen ze niet veel aangeven :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TeunvS
Contacteer:

Waar kan ik die dan kopen en wat ben ik dan ong. kwijt. Plus kan ik die sensoren wel kwijt in mijn blok? enne welk metertje is het rechtse?
Riël
Über-Spammer

Je kan alle sensoren wel kopen. Hiervoor zul je dan zelf draadjes moeten leggen naar het juiste pinnetje aan de tellerbak.

Ook moet je uitzoeken welke weerstandsbereiken een originele 16v motor heeft en sensoren kopen met de zelfde waarden, anders klopt de aanduiding natuurlijk niet.

De 16v en jou motor zijn verschillend, dus omschroeven (plug and play) kun je t helaas niet. Zelfs voor de toerenteller zul je waarschijnlijk nog een extra draad moeten trekken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
renecliorsi

TeunvS schreef:Waar kan ik die dan kopen en wat ben ik dan ong. kwijt. Plus kan ik die sensoren wel kwijt in mijn blok? enne welk metertje is het rechtse?
die linkse kleine is de temperatuur van de koelvloeistof en die rechtse het niveau van het oliepeil (gaat omhoog als je de auto op contact zet en daalt weer als je hem start omdat dan de olie in beweging komt).
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Heeft iemand een aansluitschema voor de temperatuur meter en de toerenteller voor een tellerbak van een Clio I RT die ingebouwd is in een Clio I 1.4 BeBop?
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Is het niet gewoon plug and play dan?
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Nope, geen toerenteller, oliepeil en temp. meter.

Oliepeil wist ik en is wat mij betreft minder belangrijk, temperatuur meter zal wel met een andere zender te maken hebben. Maar waar haalt de toerenteller zijn signaal vandaan?
Siempie

de sensoren zijn er al. In mijn clio 1.2 hoefde ik alleen maar een paar extra draden te trekken vanaf de stekker waar de kabelboom de auto binnen komt naar de achterkant van het dash. Alles deed het meteen.

heb wel even een paar stekkers van een sloop clio gehaald inclusief draden zodat je niet met kroonsteentjes zit te kloten.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Kroonsteen brrrrrrrrr, Dan soldeer ik het liever aan elkaar even dicht krimpen daarna en klaar :p
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Siempie schreef:de sensoren zijn er al. In mijn clio 1.2 hoefde ik alleen maar een paar extra draden te trekken vanaf de stekker waar de kabelboom de auto binnen komt naar de achterkant van het dash. Alles deed het meteen.

heb wel even een paar stekkers van een sloop clio gehaald inclusief draden zodat je niet met kroonsteentjes zit te kloten.

Dat wordt ff uitpluizen dan, bedankt iig. (Y)
Duupke (Ronald)
Contacteer:

De toerenteller doet het inmiddels, nog een keertje mezelf verdiepen in de temperatuurmeter.

Aansluiting 8, van de stekker op de cockpit boven de toerenteller, moet verbonden worden met het roze draadje in de geel/cremekleurige stekker van de ontsteking/bobine...
Plaats reactie