[5 GTT] Arco's "Le Monstre Vert" : we blijven rijden

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Oliedruk. Kan aan de speling tussen je lagers liggen. Een andere mogelijkheid: Heb je een tandwielpomp. Zo ja, dan wil het nog wel eens helpen als je het deksel van de pomp vlakt. Eventueel lekkage langs je olie-overdrukventiel (vuil of een beschadigging). Gewoon wat suggesties.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Beter dat ie het weer doet (of deed). :wink:

Maar ik had precies hetzelfde met die oliedruk. Niet echt iets om mee door te rijden. Hebben ze bij jullie op de zaak geen externe meter die je even aan kan sluiten? :)
5 GT Turbo '88 GT5
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Komende week maar ff kijken met een externe meter. (die zullen ze hopelijk wel hebben ja....)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

laten we er maar het beste van hopen Arco!!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

jacques schreef:Oliedruk. Kan aan de speling tussen je lagers liggen. Een andere mogelijkheid: Heb je een tandwielpomp. Zo ja, dan wil het nog wel eens helpen als je het deksel van de pomp vlakt. Eventueel lekkage langs je olie-overdrukventiel (vuil of een beschadigging). Gewoon wat suggesties.
Tja... het zou de pomp kunnen zijn. Speling welke die zou mogen hebben tussen tandwiel en rondselring was netaanvoldoende. |:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

elektrische renault meters zijn bagger!

gewoon mechanisch meten zal je zien dat het wel ok is.

blazen met dat ding! :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

iedereen zeurt alrijd over die meters dat ze onbetrouwbaar zijn... Geloof die meter nu maar, als het niet zo is valt het mee, is het nietzo, dan kun je een erge schade net missen.

je oliepomp heeft natuurlijk zwaar te leiden gehad. die heeft ook zonder smering rond gedraaid. zal natuurlijk niet zo'n vaart lopen dat die helemaal droog was, zo als een drijfstang lager. maar niettemin heeft die motor met een reden drijfstang lagerschade gehad. en dan zou ik toch zwaar aan die oliepomp twijfelen (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zou het ook even meten met een mechanische, externe meter. Op mijn dash blijft de oliedruk mooi rond de 5 bar staan, maar ik heb er nog niet mee gereden. Enkel stationair warm laten worden...
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)

Ik weet het. Eerst ff met de oliedrukmeter extern meten, turbo uitvoorzorg ff wisselen met oude. En hopen dat ik de oliepomp niet hoef te vervangen. :~

Nu nog kijken wanneer ik tijd kan vrij maken. :~
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

en en en weet je al wat??
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

(Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N) (Y) (N)


(F)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nog geen tijd gehad..... :~ Maybe a.s. zaterdagmiddag. (I)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Vandaag weer "ff" :~ de oude turbo terug gehangen..... Degene die ik erop had geplaatst was goed... nu niet meer i.i.g. |:

Tevens oliedruk gemeten bij de aansluiting naar de turbo. Ik mag blij zijn als ik net aan 0.5 bar krijg bij stationair draaien. Bij gasgeven heb ik +/- 1.5 bar max.... Toen ook op de dop onder de dynamo aangesloten (volgens officiele handboek). Ook hetzelfde resultaat. :(

Volgens het boek moet dit 0.7 bar zijn bij stationair draaien en 3.5 bar met 4000 tpm. Dit haal ik bij lange na niet. (N)

Van de week maar ff Maurice contacten hoe snel er een oliepomp geleverd kan worden. :~
** edit : besteld **
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe oeps iets te ghetto gesleuteld dus :lol:

Ouwe beun ;)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Gegokt en een beetje verloren..... |: :lol:

Wederom iets geleerd. (I) (dat als iets heeft gewerkt in een ander blok, dit geen garantie is dat het elders ook werkt)

Ach.... staan er komende week 2 Renault 5 GT Turbo's bij on s in de werkplaats. :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Tja, en met die nieuwe oliepomp maak je ook kans dat je ellende blijft houden....Drijfstanggaten zijn misschien ovaal...
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Da's een goeie Reinier.
Die heb ik toen gemeten en waren alle 4 gelijk.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

minder Arco maar :( , goed je hebt weer wat te doen :D
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Jammer dat ie weer stuk is, hoop voor je dat het uit de oliepomp komt en dat niet iets anders in je blok de oorzaak is van te lage oliedruk
R5GTT. Drive it like you stole it
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Arco schreef:Da's een goeie Reinier.
Die heb ik toen gemeten en waren alle 4 gelijk.
Waarmee gemeten? schuifmaat is in dit geval eigenlijk niet nauwkeurig genoeg
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zo'n papaieren meetlint die je bij de Gamma kan meenemen :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:ja:







:~

Een ge-ijkte digitale schuifmaat.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Tja, eerste hand ervaring heb ik er niet mee, maar een oudcollega (motorenrevisie), die er meer vanaf weet dan wij samen bij elkaar, zij me altijd, dat als een drijfstanglager echt goed eruit is gefietst, je die drijfstang weg moet donderen.

Ik had echt wat meer op mn gemak gedaan: nieuwe koppakking, paar drijfstangen wisselen, oliepompje, en je hebt een stuk meer zekerheid. Maar das achteraf geloel. Hoop voor je dat ie met een nieuwe pomp wel voldoende oliedruk heeft.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Oliepomp zaterdagavond besteld per internet.
Net binnen gekregen via TNT.

:worship: Maurice.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Das idd snelle levering, hoop voor je dat je nu wel oliedruk hebt.
R5GTT. Drive it like you stole it
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Dat je weer gewoon groen kan rijden in plaats van Rood (roze) 8)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Hopelijk zaterdag het antwoord.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

fingers crossed!! :) (Y)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Succes, hopen dat het nu wat meer meezit!
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Arco, waarom denk je nu zo zeer dat 't de oliepomp is? Hij had na plaatsen van de nieuwe lagers toch best aardig oliedruk en rijende weg viel de druk toch ineens weg?

Hoop voor je dat 't idd de pomp is,maar kan me er nog niet helemaal in vinden... :wink:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

mwoah die lagers zijn er de eerste keer ook niet voor niets uitgelopen he :wink:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Florus schreef:Arco, waarom denk je nu zo zeer dat 't de oliepomp is? Hij had na plaatsen van de nieuwe lagers toch best aardig oliedruk en rijende weg viel de druk toch ineens weg?

Hoop voor je dat 't idd de pomp is,maar kan me er nog niet helemaal in vinden... :wink:
Het was de turbodruk die weg viel tiijdens het rijden en de oliedruk bleef op 1 tot max 2 bar staan op de meter in het dashboard tijdens het rijden. (en eigenlijk ook op de zaterdag toen ik alles in elkaar had..... :~ )
Hoe warmer de motor werd, des te minder werd de oliedruk. (dunnnere olie).
Vandaar.

En ja, ik had het maybe kunnen weten en meteen moeten vervangen. |:

Nou ja, ik zie het morgen wel. :D (N) of toch (Y) ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

De carterpan zit er al weer onder.....nog effe geduld en we weten het (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nog ff de lager bekeken die eerst schade had?
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ja, lagers zien er goed uit. :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Plaats reactie