[5 GTT] Arco's "Le Monstre Vert" : we blijven rijden
Oliedruk. Kan aan de speling tussen je lagers liggen. Een andere mogelijkheid: Heb je een tandwielpomp. Zo ja, dan wil het nog wel eens helpen als je het deksel van de pomp vlakt. Eventueel lekkage langs je olie-overdrukventiel (vuil of een beschadigging). Gewoon wat suggesties.
Beter dat ie het weer doet (of deed).
Maar ik had precies hetzelfde met die oliedruk. Niet echt iets om mee door te rijden. Hebben ze bij jullie op de zaak geen externe meter die je even aan kan sluiten?
Maar ik had precies hetzelfde met die oliedruk. Niet echt iets om mee door te rijden. Hebben ze bij jullie op de zaak geen externe meter die je even aan kan sluiten?

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Komende week maar ff kijken met een externe meter. (die zullen ze hopelijk wel hebben ja....)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Tja... het zou de pomp kunnen zijn. Speling welke die zou mogen hebben tussen tandwiel en rondselring was netaanvoldoende.jacques schreef:Oliedruk. Kan aan de speling tussen je lagers liggen. Een andere mogelijkheid: Heb je een tandwielpomp. Zo ja, dan wil het nog wel eens helpen als je het deksel van de pomp vlakt. Eventueel lekkage langs je olie-overdrukventiel (vuil of een beschadigging). Gewoon wat suggesties.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
elektrische renault meters zijn bagger!
gewoon mechanisch meten zal je zien dat het wel ok is.
blazen met dat ding!
gewoon mechanisch meten zal je zien dat het wel ok is.
blazen met dat ding!

iedereen zeurt alrijd over die meters dat ze onbetrouwbaar zijn... Geloof die meter nu maar, als het niet zo is valt het mee, is het nietzo, dan kun je een erge schade net missen.
je oliepomp heeft natuurlijk zwaar te leiden gehad. die heeft ook zonder smering rond gedraaid. zal natuurlijk niet zo'n vaart lopen dat die helemaal droog was, zo als een drijfstang lager. maar niettemin heeft die motor met een reden drijfstang lagerschade gehad. en dan zou ik toch zwaar aan die oliepomp twijfelen
je oliepomp heeft natuurlijk zwaar te leiden gehad. die heeft ook zonder smering rond gedraaid. zal natuurlijk niet zo'n vaart lopen dat die helemaal droog was, zo als een drijfstang lager. maar niettemin heeft die motor met een reden drijfstang lagerschade gehad. en dan zou ik toch zwaar aan die oliepomp twijfelen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

Ik weet het. Eerst ff met de oliedrukmeter extern meten, turbo uitvoorzorg ff wisselen met oude. En hopen dat ik de oliepomp niet hoef te vervangen.

Nu nog kijken wanneer ik tijd kan vrij maken.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nog geen tijd gehad.....
Maybe a.s. zaterdagmiddag. 


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Vandaag weer "ff"
de oude turbo terug gehangen..... Degene die ik erop had geplaatst was goed... nu niet meer i.i.g.
Tevens oliedruk gemeten bij de aansluiting naar de turbo. Ik mag blij zijn als ik net aan 0.5 bar krijg bij stationair draaien. Bij gasgeven heb ik +/- 1.5 bar max.... Toen ook op de dop onder de dynamo aangesloten (volgens officiele handboek). Ook hetzelfde resultaat.
Volgens het boek moet dit 0.7 bar zijn bij stationair draaien en 3.5 bar met 4000 tpm. Dit haal ik bij lange na niet.
Van de week maar ff Maurice contacten hoe snel er een oliepomp geleverd kan worden.
** edit : besteld **


Tevens oliedruk gemeten bij de aansluiting naar de turbo. Ik mag blij zijn als ik net aan 0.5 bar krijg bij stationair draaien. Bij gasgeven heb ik +/- 1.5 bar max.... Toen ook op de dop onder de dynamo aangesloten (volgens officiele handboek). Ook hetzelfde resultaat.

Volgens het boek moet dit 0.7 bar zijn bij stationair draaien en 3.5 bar met 4000 tpm. Dit haal ik bij lange na niet.

Van de week maar ff Maurice contacten hoe snel er een oliepomp geleverd kan worden.

** edit : besteld **
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Gegokt en een beetje verloren.....
Wederom iets geleerd.
(dat als iets heeft gewerkt in een ander blok, dit geen garantie is dat het elders ook werkt)
Ach.... staan er komende week 2 Renault 5 GT Turbo's bij on s in de werkplaats.


Wederom iets geleerd.

Ach.... staan er komende week 2 Renault 5 GT Turbo's bij on s in de werkplaats.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Tja, en met die nieuwe oliepomp maak je ook kans dat je ellende blijft houden....Drijfstanggaten zijn misschien ovaal...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Da's een goeie Reinier.
Die heb ik toen gemeten en waren alle 4 gelijk.
Die heb ik toen gemeten en waren alle 4 gelijk.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Waarmee gemeten? schuifmaat is in dit geval eigenlijk niet nauwkeurig genoegArco schreef:Da's een goeie Reinier.
Die heb ik toen gemeten en waren alle 4 gelijk.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda


Een ge-ijkte digitale schuifmaat.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Tja, eerste hand ervaring heb ik er niet mee, maar een oudcollega (motorenrevisie), die er meer vanaf weet dan wij samen bij elkaar, zij me altijd, dat als een drijfstanglager echt goed eruit is gefietst, je die drijfstang weg moet donderen.
Ik had echt wat meer op mn gemak gedaan: nieuwe koppakking, paar drijfstangen wisselen, oliepompje, en je hebt een stuk meer zekerheid. Maar das achteraf geloel. Hoop voor je dat ie met een nieuwe pomp wel voldoende oliedruk heeft.
Ik had echt wat meer op mn gemak gedaan: nieuwe koppakking, paar drijfstangen wisselen, oliepompje, en je hebt een stuk meer zekerheid. Maar das achteraf geloel. Hoop voor je dat ie met een nieuwe pomp wel voldoende oliedruk heeft.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Oliepomp zaterdagavond besteld per internet.
Net binnen gekregen via TNT.
Maurice.
Net binnen gekregen via TNT.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hopelijk zaterdag het antwoord.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco, waarom denk je nu zo zeer dat 't de oliepomp is? Hij had na plaatsen van de nieuwe lagers toch best aardig oliedruk en rijende weg viel de druk toch ineens weg?
Hoop voor je dat 't idd de pomp is,maar kan me er nog niet helemaal in vinden...
Hoop voor je dat 't idd de pomp is,maar kan me er nog niet helemaal in vinden...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Het was de turbodruk die weg viel tiijdens het rijden en de oliedruk bleef op 1 tot max 2 bar staan op de meter in het dashboard tijdens het rijden. (en eigenlijk ook op de zaterdag toen ik alles in elkaar had.....Florus schreef:Arco, waarom denk je nu zo zeer dat 't de oliepomp is? Hij had na plaatsen van de nieuwe lagers toch best aardig oliedruk en rijende weg viel de druk toch ineens weg?
Hoop voor je dat 't idd de pomp is,maar kan me er nog niet helemaal in vinden...

Hoe warmer de motor werd, des te minder werd de oliedruk. (dunnnere olie).
Vandaar.
En ja, ik had het maybe kunnen weten en meteen moeten vervangen.

Nou ja, ik zie het morgen wel.



5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"