in vergelijking met een willy schijnt de 4-2-1 standaard beter te zijn. de devil vervanger hiervoor (4-2-1) heeft weer een klein voordeel t.o.v. standaard clio 16v.kool schreef:wat denk je te bereiken met een spruitstukje dan? volgens mij heeft het spruitstuk van een F7P, dus de 4-2-1, zelfs een betere luchtdoorlaat? das volgens mij ook de reden dat de meeste 'getunende' blokjes zo een spruitstuk hebben?DennisT schreef:Heb naar mijn weten niet gezegd dan je voor 800 eurie 170 pk hebt met een F7PDie onderdelen die ik noemde waren ook niet voor dat bedrag, aangezien een spruitstukkie al 500 euro oid kost. Ben het met je eens dat je met die paar die dingen geen 170 pk haalt
Clio 16v naar een hoger fun factor.
-
- Über-Spammer
hmz, ja, maar voor hoelang ? Druk op oneindig is niet echt een optie.Riël Notermans schreef:Toch moet 800 mogelijk zijn om 170 (échte krukas-pk) uit een GTT te halen , maargoed daar gaat het nu niet over.-jo- schreef:je blok werd ook helemaal op gewicht gebracht. Maar goed, het gaat hier nog steeds over de F7P, een 1.8 dus.
Voor 800 kan je dat hele verhaal beter laten schieten, das mijn idee.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
dat ga je voor 800 nooit redden, de standaard turbo trekt dat niet, en een andere turbo kost al meer-jo- schreef:hmz, ja, maar voor hoelang ? Druk op oneindig is niet echt een optie.Riël Notermans schreef:Toch moet 800 mogelijk zijn om 170 (échte krukas-pk) uit een GTT te halen , maargoed daar gaat het nu niet over.-jo- schreef:je blok werd ook helemaal op gewicht gebracht. Maar goed, het gaat hier nog steeds over de F7P, een 1.8 dus.
Voor 800 kan je dat hele verhaal beter laten schieten, das mijn idee.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Hmm, 160 is zeker mogelijk met de standaard, die 10 péékaatjes krijg je wel.
Heb alle onderdelen al thuis liggen voor nog geen 400 euro: setje BMW injectoren, ecu, kabelboom, en de benodigde sensoren + de chip van Fastchip.
Wat rest is een spruitstukje bakken waar de injectoren in gaan.
De originele turbo op 1 bar moet zeker in staat zijn er 170 pk uit te krijgen hoor, zeker als je van dat kippegat aan die carborateur af bent. Mét duurzaamheid
En sponsor je me de resterende 400 als ik zeg dat t lukken gaat ? 
Heb alle onderdelen al thuis liggen voor nog geen 400 euro: setje BMW injectoren, ecu, kabelboom, en de benodigde sensoren + de chip van Fastchip.
De originele turbo op 1 bar moet zeker in staat zijn er 170 pk uit te krijgen hoor, zeker als je van dat kippegat aan die carborateur af bent. Mét duurzaamheid

Laatst gewijzigd door Riël op ma 10 sep 2007 9:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik wacht in spanning afRiël Notermans schreef:Hmm, 160 is zeker mogelijk met de standaard, die 10 péékaatjes krijg je wel.

het ligt er al 3 jaar

Maar, ik denk dat ik het nog héél even laat liggen ...
Heb je dat verhaaltje nooit gelezen van het Alpine Magazine over die GT?
Laatst gewijzigd door Riël op ma 10 sep 2007 9:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is de weerstand van die BMW injectoren?
Toen ik die BMW injectoren in m'n Clio had zitten, was er een hoop gezeik mee.
Ze waren sowieso te klein, maar toen ik de R-tuner ECU erin had zitten, sloeg de ECU om de zoveel tijd gewoon op hol en liep de auto voor geen meter meer. Toen moest ik de laptop eraan hangen, het programma resetten en het werkte weer. Dat was te wijten aan de injectoren met een te hoge weerstand.
Ik geloof dat de standaard 16V injectoren 2,3 ohm zijn en die BMW's die ik had waren iets van 12 ohm als ik het me goed herinner.
Ze waren sowieso te klein, maar toen ik de R-tuner ECU erin had zitten, sloeg de ECU om de zoveel tijd gewoon op hol en liep de auto voor geen meter meer. Toen moest ik de laptop eraan hangen, het programma resetten en het werkte weer. Dat was te wijten aan de injectoren met een te hoge weerstand.
Ik geloof dat de standaard 16V injectoren 2,3 ohm zijn en die BMW's die ik had waren iets van 12 ohm als ik het me goed herinner.
als je zelf al spreekt over bakken en braden heb ik op voorhand zoal iets van: het zal van korte duur zijn. Ik geef liever meer uit en doe het naar behoren.
Wat heeft het trouwens nut op die duur klinkende onderdelen op een blok te gooien dat al 100K gedraaid heeft. Trouwens, met standaard zuigers en bussen ga je het niet redden boven de 160. Toch niet betrouwbaar. En je koppeling zal het ook graag zien komen...800, nope, red je niet als je het goed wil doen.
Wat heeft het trouwens nut op die duur klinkende onderdelen op een blok te gooien dat al 100K gedraaid heeft. Trouwens, met standaard zuigers en bussen ga je het niet redden boven de 160. Toch niet betrouwbaar. En je koppeling zal het ook graag zien komen...800, nope, red je niet als je het goed wil doen.
ook weer zoiets...mijn gedrocht heeft ook low impedance, 2.8ohm. Als je een setje 803's (porsche 2.5 turbo, 21europacup) wil zakt je broek ook al op je enkels.Robke schreef:Wat is de weerstand van die BMW injectoren?
In de states heb ik nu siemens deka low impedance gevonden die 575cc leveren. Was ook 330$...en dan zijn ze er nog niet.
Niet té pessimistisch he. Die bussen maak ik me niet zo gek druk om, t is ook hoe je ermee om gaat.
En tja, bakken, lassen, TIG, whatever, t is dezelfde handeling en weinig moeite het netjes te doen he
En tja, bakken, lassen, TIG, whatever, t is dezelfde handeling en weinig moeite het netjes te doen he

hoe je ermee omgaat ? Wat baten 170 peekaaaaas als je ze niet benut ?
Of in de auto zit met het idee: oeie, ni teveel gas geven of er gaat iets stuk...
Ik wens je in ieder geval veel succes en hoop dat ie het houd.
Of in de auto zit met het idee: oeie, ni teveel gas geven of er gaat iets stuk...
Ik wens je in ieder geval veel succes en hoop dat ie het houd.

Owow, of ik het doe (effe terugkrabbelen) is niet heel waarschijnlijk , wilde alleen zeggen dat ik alle onderdelen had / heb ? liggen. Ik weet niet of het Henk Dijkstra zelf was die het ooit gedaan heeft, in elk geval in die hoek
maar die had al érg veel succes op originele druk, ik wil eens kijken of ik het artikeltje boven water krijg! Is leuk om te lezen.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
wordt weer tijd voor een goesmeeting
ben benieuwd wat de gtt er nu uitperst op de wielen
ben benieuwd wat de gtt er nu uitperst op de wielen

Hij heeft in het verhaal nooit op hogere druk gereden dan origineel toch? Heeft niemand dat verhaaltje?Steven schreef:Dat was iets van 140pk bij 1 bar met de 32mm gasklep, 170pk red die originele T2 echt niet hoor Riël, dat weet je zelf ook wel. (ookal zet je er een 40mm of grotere klep op).
jaha.. maar dat was aan de wielen he! 160 ongeveer aan de krukas dus beetje meer druk en die 170 aan de krukas heb je dus zo!Steven schreef:Dat was iets van 140pk bij 1 bar met de 32mm gasklep, 170pk red die originele T2 echt niet hoor Riël, dat weet je zelf ook wel. (ookal zet je er een 40mm of grotere klep op).
http://www.5gt.nl/downloads/R5GTi-Turbo.pdf
Haaa, bijval 
Dank je abel
Met rollenbankverslag, exacte beschrijving van de ingrepen.
Trouwens nog met Henk aan de telefoon gehangen vandaag (de broer van de schrijver), en MB's systeem geeft betere resultaten dan bovengenoemd project.
Nu is MB's net wat boven de 800 euro, maar een handige harry krijgt dat ook wat kostenefficienter voor mekaar.

Dank je abel

Met rollenbankverslag, exacte beschrijving van de ingrepen.
Trouwens nog met Henk aan de telefoon gehangen vandaag (de broer van de schrijver), en MB's systeem geeft betere resultaten dan bovengenoemd project.
Nu is MB's net wat boven de 800 euro, maar een handige harry krijgt dat ook wat kostenefficienter voor mekaar.
Oké, ik ga voor de bak van de vulva.
Bij het uitpluizen van de kabelboom kwam in er achter dat de volvo een sensor had voor de km-teller , in plaats van een wit omhulsel met een kabel er in zoals bij de 16v.
of moet ik de teller bak van de 480t gebruiken?
Lijkt me niet toch?
Morgen mooi weer om te rommelen.
Bij het uitpluizen van de kabelboom kwam in er achter dat de volvo een sensor had voor de km-teller , in plaats van een wit omhulsel met een kabel er in zoals bij de 16v.
of moet ik de teller bak van de 480t gebruiken?
Lijkt me niet toch?
Morgen mooi weer om te rommelen.
Bak van de clio eraan hangen.
Zo tijd voor wat fotos.
http://www.skyalbum.com/showAlbum/112279
Heb cilinderkop naar een revisiebedrijf gebracht en de turbo laten nakijken.
Turbo was nog goed en de kop kan ik volgende week weer ophalen.
Heb de versnellingsbak schoongemaakt en de koppelingsplaten vervangen.
Carrosserie weer strak voor de lak, nu nog wat twijfel betreft een rolkooi wel of niet doen?
http://www.skyalbum.com/showAlbum/112279
Heb cilinderkop naar een revisiebedrijf gebracht en de turbo laten nakijken.
Turbo was nog goed en de kop kan ik volgende week weer ophalen.
Heb de versnellingsbak schoongemaakt en de koppelingsplaten vervangen.
Carrosserie weer strak voor de lak, nu nog wat twijfel betreft een rolkooi wel of niet doen?
Hallo
Ik zit met een probleem!
Zoals ik al eerder schreef, kwam ik bij het uitpluizen van de bedrading het volgende tegen.
De volvo bak heeft een sensor voor de kilometersnelheid en de 16v bak niet.
Dan zou ik dus kunnen gaan voor de 16v bak.
Maar nou is het geen dat de 2e versnelling van deze bak niet zo lekker meer is, dus wil ik toch gaan voor de volvo bak.
Maar nu het probleem:
Ik snap niet hoe ik de toeren teller werkende moet krijgen op een volvo bak.
Dan maar een apart klokje voor de toeren.
Maar waar vanuit waar wordt het toeren signaal gegeven?
K*t draadjes
Wie kan me antwoord geven??

Ik zit met een probleem!
Zoals ik al eerder schreef, kwam ik bij het uitpluizen van de bedrading het volgende tegen.
De volvo bak heeft een sensor voor de kilometersnelheid en de 16v bak niet.
Dan zou ik dus kunnen gaan voor de 16v bak.
Maar nou is het geen dat de 2e versnelling van deze bak niet zo lekker meer is, dus wil ik toch gaan voor de volvo bak.
Maar nu het probleem:
Ik snap niet hoe ik de toeren teller werkende moet krijgen op een volvo bak.
Dan maar een apart klokje voor de toeren.
Maar waar vanuit waar wordt het toeren signaal gegeven?
K*t draadjes
Wie kan me antwoord geven??

-
- Über-Spammer
even de schema's van de kabelboom erbij pakken, volgens mij komt dat signaal iig niet bij de bak vandaan dus dat zou los van mekaar staan.
http://www.skyalbum.com/showAlbum/194024
ik hoop dat de link werkt wat het is de moeite waart.
ik hoop dat de link werkt wat het is de moeite waart.
-
- Car: GTT
kom jij niet uit oss?
dat gebouw komt me bkent voor en hoorde van de volvo dealer in oss dat ze bij schadebedrijf daar in de buurt het zelfde aan het doen waren.
dat gebouw komt me bkent voor en hoorde van de volvo dealer in oss dat ze bij schadebedrijf daar in de buurt het zelfde aan het doen waren.
-
mark? het zegt me niks en waar zat die op school?blamo schreef:Klopt!
En jij hebt vroeger bij de broer van mark op school gezeten.(mark.monteur bij de Volvo)
die jonge rijd een golf vr6 mk1 cabrio
Klopt dat?
-
gele golf komt me niet bekend voor.blamo schreef:Als het goed is wonen die 2 broers bij jou in het dorp.
Mark rijdt een gele golf2 tdi is de broer van die gast , die blijkbaar bij jou op school zat.
Hij vertelde me over jou project van toen. Ik wist meteen wie hij bedoelde. dus…
-
ohw wacht eens denk dat ik weet wie j bedoelt die wonen in herpen maar dan hebben ze dus hun VW T4 s eruitgedaan ik dacht dat die golfjes voor de handel waren. dat is mark en twan van de werke ofzoiets toch?Danny van Duren schreef:gele golf komt me niet bekend voor.blamo schreef:Als het goed is wonen die 2 broers bij jou in het dorp.
Mark rijdt een gele golf2 tdi is de broer van die gast , die blijkbaar bij jou op school zat.
Hij vertelde me over jou project van toen. Ik wist meteen wie hij bedoelde. dus…