Abel schreef:ik denk dat het de thermostaat klep is, daar zit een rubber omheen, die zal wel stuk zijn. ik heb het eerder gezien dat die dan haperde met het openen. 10 euro kost zo'n ding bij de brezan. en dan ook meteen nieuw koelvloeistok kopen
al het koel water uit je blok laten lopen. bij de olie pomp zit een boutje ergens die er uit, dan loopt ook het water uit je blok.
Ik zit ook in dezelfde schuit (Clio 1.1) en dat is
niet koel. Zo te lezen kan het aan multi veel dingen liggen. Ik heb ook radiator een keer doorgespoeld (tegengestelde richting niet gedaan) en de temperatuursensor vervangen (montage is toch gewoon zover mogelijk erin draaien?).
Het niveau in het vultankje varieert nu als een gek en de vloeistof raakt bij mij (nog steeds) aan de kook en ik moet langs de weg gaan staan. De fan slaat soms wel aan en vaak niet en inmiddels zet ik hem gewoon zelf aan. Aandrijfveer van de koelmotor staat strak.
Kan aan de dop van vultankje niet zien of ie kapot is. Wel de dop op de radiateur zelf lekt een klein beetje inmiddels. Oliepijl is goed, uitlaat heeft weinig condens (dus de koppakking zal nog wel goed zijn )...
Verder was de zekering van de kachelradiator doorgebrand, maar dat zal er wel los van staan.