GTT project Paz. VERKOCHT!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Op mijn 5gtt is gisteren een nieuwe startmotor (van Valeo) gemonteerd, volgens Hbase het volgende nummer:

http://start.mijngrossier.nl/catalog/ar ... k=BY-63-VT

(ben er ook achtergekomen dat een startmotor vervangen bij een gtt best een "minder prettige" klus is :( Maar toch gelukt :D )
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

jacques schreef:De startmotors van Valeo zijn snelstarters (met planetaire tandwielstelsel en vaste magneten) Op marktplaats staat een bedrijf uit Huizen, die ze nieuw voor 95 Euro incl btw levert. By the way: Ik gebruik dit soort ook voor mijn 1000cc 2-cilinder Guzzi. De Valeo's gebruiken minder stroom, maar leveren meer vermogen!!
Ik heb er ook alweer meer dan 1jaar onder zitten die snelstarter en werkt perfect by my.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

De startmotor er net afgesloopt, kon helaas geen nr meer lezen van welk type erop gezeten had. Was wel een snel starter volgens mij.

Heeft er iemand het bestel Nr van het hitteschild voor me, nu zit er een zelfbouw blikje rond maar ik wil toch wel graag de origenele erop.
R5GTT. Drive it like you stole it
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

nicht mehr lieferbar glaube ich.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Arco schreef:nicht mehr lieferbar glaube ich.
Scheiße. Morgen dealer mal anrufen :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Soll ich fur die wieder einmal koeken ??

Oder hast du auf http://www.5gt.nl mal gekoekt auf die Unterteile-site fur das unterteilnummer ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

R60 01 009 580 - Hitteschild bij startmotor - €37,97 ex.Mehrwertsteuer.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Vielen dank :)
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Arco schreef:R60 01 009 580 - Hitteschild bij startmotor - €37,97 ex.Mehrwertsteuer.
Is nog gewoon leverbaar, zou morgen binnen zijn. Startmotor vanmiddag :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)

Dacht dat Chris er eens 1 wou bestellen en dat dat niet meer kon.... (???)

prijs klopte wel ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ik ga er strax effe om, kreeg net telefoontje dat ie binnen was. Prijs is idd zo iets. Was inclusief btw en met wat korting net geen 40 euro
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Heeft er iemand toevallig een :foto: van het gtt blok waarop je kan zien hoe dat hitteschild percies zit rond / boven de startmotor.
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Pfff ;)

1 boutgat zit onder je uitlaatspruistuk tussen cil 1-2 of 2-3, weenie precies meer. En die andere zit op die beugel die achter je startmotorbouten vast hoort te zitten.

Als je em erop houd wijst het zich vanzelf, al moet je die beugel er wel ophebben.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Die beugel mis ik, maar daar fix ik zelf wel effe wat op. Maar voorbeeldje is altijd wel makelijk :D :p



Denk dat ik binnekort de downpipe en het spruitstuk er eens afhaal en inwikkel met dit spul [img]http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/ ... atband.jpg[/img] Dat zal ook wel weer wat hitte weghalen vanonder de kap denk ik :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:ja:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

:nee:

Daar kan je spruitstuk niet tegen, gezien het een gegoten deel is, wordt ie dusdanig warm dattie uiteindelijk zal gaan scheuren. Zeker met de fohn die jij hebt.
Als je goed oplet zie je dat spul ook alleen maar op spagetti's van getrokken buis terug.

Je kan het wel op je downpipe doen, naar het schijnt krijg je dan iets minder turbulente stroming, althans zoiets beweerde Matijs uit Eindhoven altijd.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

petmans?
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee die was uit Tiel geloof ik, ik bedoel met die zilvergrijze coupe fase 1
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Steven schreef::nee:

Je kan het wel op je downpipe doen, naar het schijnt krijg je dan iets minder turbulente stroming, althans zoiets beweerde Matijs uit Eindhoven altijd.
Ah oke, dat wist ik niet (Y) Dan alleen de downpipe, is ook stuk makelijker te demonteren dan uitlaatyspruitstuk :wink: :p Lijkt me sterk dat een beetje tape verschil maakt voor de stroming in de buis
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Steven schreef::nee:

Daar kan je spruitstuk niet tegen, gezien het een gegoten deel is, wordt ie dusdanig warm dattie uiteindelijk zal gaan scheuren. Zeker met de fohn die jij hebt.
Als je goed oplet zie je dat spul ook alleen maar op spagetti's van getrokken buis terug.

Je kan het wel op je downpipe doen, naar het schijnt krijg je dan iets minder turbulente stroming, althans zoiets beweerde Matijs uit Eindhoven altijd.

Nee, op je downpipe wil je m niet -> die moet zijn warmte kwijt om weinig weerstand te bieden. Heeft verder toch geen enkel doel, zo heet is die downpipe niet.


Voor de turbo is wel aardig voor de effectiviteit, hoe meer warmte die turbo in hoe beter.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

wat zeg jij nu ??? Downpipe wordt niet warm ???? :lol: Moet je eens naar 1 van de filmpjes kijken van de dyno sessies.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

In vergelijk met je spruitstuk/turbo valt het wel mee, bovendien kan ie weinig schade aanrichten.

Maar waarom zou je die hitte erin willen houden? Daar achter dat blokje kan dat echt geen kwaad aanrichten, dan beter een hitteschild bij datgene wat je wil beschermen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

-PAZ- schreef:Heeft er iemand toevallig een :foto: van het gtt blok waarop je kan zien hoe dat hitteschild percies zit rond / boven de startmotor.
:foto:

[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... 0_3055.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

lijkt mij weinig meerwaarde hebben
dat heatwrap.

volgens mij roest het dan als een gek(als er vocht
onder de heatwrap komt)
en je rijdt er toch geen competitie mee ofzo :wink:

dus wat moet de uiteindelijke winst zijn??
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

supercinq schreef:lijkt mij weinig meerwaarde hebben
dat heatwrap.

volgens mij roest het dan als een gek(als er vocht
onder de heatwrap komt)
en je rijdt er toch geen competitie mee ofzo :wink:

dus wat moet de uiteindelijke winst zijn??
Als je een dikke downpipe neemt is die van rvs. :wink:
En hoeveel vocht denk je dat er uberhaupt tussen komt? Als je hem start is dat vocht wat er al zou kunnen komen met 10 seconden verdampt. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

OP je downpipe heb je geen winst.

Na de turbo wil je in feite dat de dichtheid van de lucht toeneemt --> het volume afneemt --> de weerstand kleiner wordt.

Daarom wil je dat NA de turbo de lucht AFkoelt. Ga je de warmte daar houden, ja daar schiet je niets mee op inderdaad.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Riël Notermans schreef:In vergelijk met je spruitstuk/turbo valt het wel mee, bovendien kan ie weinig schade aanrichten.

Maar waarom zou je die hitte erin willen houden? Daar achter dat blokje kan dat echt geen kwaad aanrichten, dan beter een hitteschild bij datgene wat je wil beschermen.
nou, einde van men downpipe is ongeveer 80cm weg van de turbo...als het volgens jou niet "echt" warm wordt, waarom fikt het rubber van men aandrijfas dan weg als ik de downpipe vrij laat ??
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Riël, in eerste theorie heb je gelijk, maar daar we hier gewoon over een 2,5" praten die vaak voldoende zijn voor 300pk ist helemaal niet zo gek om er wat warmte in te houden.

In principe heb je enorm turbulente stroming vlak na de turbo, die wil je het liefst zsm laminair hebben (wat je in de praktijk nooit haalt uiteraard). Als je em over de eerste meter al meteen gaat koelen gaan de uitlaatgassen langs de wand enorm afkoelen terwijl het in center nogal warm is, wat in principe weer extra turblentie zou kunnen opwekken.
Dus zou je em in kunnen tapen.

Dus op zich is er best wat voor te zeggen. Al ist weer theoretische bla en denk ik niet dat je er veel van merkt. Wie test? :D


Aan de andere kant, ik vond de hitte altijd wel meevallen onder de kap, tenzij je telkens aan het sprinten bent en dan stilstaand met je neus onder de kap blijft hangen, dan wil het best eens oplopen. Ik zou liever wat meer energie steken in het brakke koelsysteem :)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Steven schreef:
Dus op zich is er best wat voor te zeggen. Al ist weer theoretische bla en denk ik niet dat je er veel van merkt. Wie test? :D

Ik heb de mijne wel ingetapt. Je merkt er kwa rijden niets van maar het scheelt wel wat warmte onder de kap. Kwaad kan het niet lijkt mij. :)

[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... G_6267.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

-jo- schreef:
Riël Notermans schreef:In vergelijk met je spruitstuk/turbo valt het wel mee, bovendien kan ie weinig schade aanrichten.

Maar waarom zou je die hitte erin willen houden? Daar achter dat blokje kan dat echt geen kwaad aanrichten, dan beter een hitteschild bij datgene wat je wil beschermen.
nou, einde van men downpipe is ongeveer 80cm weg van de turbo...als het volgens jou niet "echt" warm wordt, waarom fikt het rubber van men aandrijfas dan weg als ik de downpipe vrij laat ??

Naja op elke regel is er een uitzondering ;) :beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

@ roy

is het warmteverschil dan zo duidelijk??
bij jou zou het toch al een stuk koeler moeten zijn

ivm turbo2 motorkap :wink:

ik doelde met roestvorming
idd op een standaard downpipe,maar dat is ook echt prut

ik rijd zelf ook met de 2,5 inch en
bij mij zit er ook nog geen spatje roest op. (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gek he, die dingen zijn van RVS :lol:

@Roy, mja je hebt niet echt direct vergelijk van met- en zonder he, gezien daar wat jaartjes tussenzaten ;)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Verschil kwa rijden heb ik inderdaad niet gemerkt... :wink:
Zal niet echt veel zijn ook, denk ik zo.

Maar het is net wat Jo zegt, ook zo'n downpipe wordt vreselijk heet. En aangezien die pijp best dicht langs de startmotor en kachelslangen loopt kan het zeker geen kwaad om hem in te pakken. :)

Maar dat is mijn mening en iedereen moet maar lekker doen wat hem of haar het beste lijkt.... :p
5 GT Turbo '88 GT5
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Starten doet de gtt ondertussen weer, ga toch maar eens zo een rol van dat spul bestellen en dan zie ik wel of het werkt :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik gebruik thermotec, hier te verkrijgen:

http://www.greenspeed.be/
Plaats reactie