http://start.mijngrossier.nl/catalog/ar ... k=BY-63-VT
(ben er ook achtergekomen dat een startmotor vervangen bij een gtt best een "minder prettige" klus is

Ik heb er ook alweer meer dan 1jaar onder zitten die snelstarter en werkt perfect by my.jacques schreef:De startmotors van Valeo zijn snelstarters (met planetaire tandwielstelsel en vaste magneten) Op marktplaats staat een bedrijf uit Huizen, die ze nieuw voor 95 Euro incl btw levert. By the way: Ik gebruik dit soort ook voor mijn 1000cc 2-cilinder Guzzi. De Valeo's gebruiken minder stroom, maar leveren meer vermogen!!
Ah oke, dat wist ik nietSteven schreef:![]()
Je kan het wel op je downpipe doen, naar het schijnt krijg je dan iets minder turbulente stroming, althans zoiets beweerde Matijs uit Eindhoven altijd.
Steven schreef:![]()
Daar kan je spruitstuk niet tegen, gezien het een gegoten deel is, wordt ie dusdanig warm dattie uiteindelijk zal gaan scheuren. Zeker met de fohn die jij hebt.
Als je goed oplet zie je dat spul ook alleen maar op spagetti's van getrokken buis terug.
Je kan het wel op je downpipe doen, naar het schijnt krijg je dan iets minder turbulente stroming, althans zoiets beweerde Matijs uit Eindhoven altijd.
-PAZ- schreef:Heeft er iemand toevallig eenvan het gtt blok waarop je kan zien hoe dat hitteschild percies zit rond / boven de startmotor.
Als je een dikke downpipe neemt is die van rvs.supercinq schreef:lijkt mij weinig meerwaarde hebben
dat heatwrap.
volgens mij roest het dan als een gek(als er vocht
onder de heatwrap komt)
en je rijdt er toch geen competitie mee ofzo![]()
dus wat moet de uiteindelijke winst zijn??
nou, einde van men downpipe is ongeveer 80cm weg van de turbo...als het volgens jou niet "echt" warm wordt, waarom fikt het rubber van men aandrijfas dan weg als ik de downpipe vrij laat ??Riël Notermans schreef:In vergelijk met je spruitstuk/turbo valt het wel mee, bovendien kan ie weinig schade aanrichten.
Maar waarom zou je die hitte erin willen houden? Daar achter dat blokje kan dat echt geen kwaad aanrichten, dan beter een hitteschild bij datgene wat je wil beschermen.
Ik heb de mijne wel ingetapt. Je merkt er kwa rijden niets van maar het scheelt wel wat warmte onder de kap. Kwaad kan het niet lijkt mij.Steven schreef:
Dus op zich is er best wat voor te zeggen. Al ist weer theoretische bla en denk ik niet dat je er veel van merkt. Wie test?
-jo- schreef:nou, einde van men downpipe is ongeveer 80cm weg van de turbo...als het volgens jou niet "echt" warm wordt, waarom fikt het rubber van men aandrijfas dan weg als ik de downpipe vrij laat ??Riël Notermans schreef:In vergelijk met je spruitstuk/turbo valt het wel mee, bovendien kan ie weinig schade aanrichten.
Maar waarom zou je die hitte erin willen houden? Daar achter dat blokje kan dat echt geen kwaad aanrichten, dan beter een hitteschild bij datgene wat je wil beschermen.