team009's circuit Clio [Foto's vrijrijden TT]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tijd dat ik die starlet eens tussen al dat circuitgeweld push.

Komende zaterdag ga ik de Rees-sjinees eens timen op Zandvoort :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

J-P-S schreef:Met een 1.4 leer je daar mee rijden :wink:

Gas geven kan iedereen :wink:
(S) (S) (S) (S)
jaja tot ze in de vangrail staan :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja toch heeft Shampoeee wel gelijk, als je met minder vermogen rondgaat probeer je automatisch meer te focussen op het bochtenwerk.

Kijk naar al die dikke jappenrijders met hun dikke 600+ pk bakken, die durven geen gas te geven in een bocht en proberen puur op rechte stukken een snelle tijd te maken.
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

rx-7's :~
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Nouja toch heeft Shampoeee wel gelijk, als je met minder vermogen rondgaat probeer je automatisch meer te focussen op het bochtenwerk.

Kijk naar al die dikke jappenrijders met hun dikke 600+ pk bakken, die durven geen gas te geven in een bocht en proberen puur op rechte stukken een snelle tijd te maken.
tuurlijk is dat zo
maar ik vatte het een beetje op als dat het voor hem al te traag zou zijn :D
er zijn genoeg ax jes met een 1.6 16v blok van een saxo
en die hou je met een cupclio 1 echt niet bij
die dingen gaan niet alleen hard rechtuit, maar zeer hard de hoek om
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Marcel B. schreef:rx-7's :~
En een Skyline's :D
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Hessel schreef:
Marcel B. schreef:rx-7's :~
En een Skyline's :D
voor een skyline haal ik hem niet eens van de aanhanger :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Die AX kwam inderdaad leuk mee. Kwam hem op de terug weg nog tegen op de snelweg, hij reed er gewoon mee naar huis met dat ding (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

rijden in de regen op een baan met veel rubber van de race dag ervoor en op plaatsen olie op de baan daar leer je pas sturen van!

niet alleen op de grens rijden maar er af en toe ook eens overheen gaan :D
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

In die AX lag een originele 1.6 16V met ong. 120pk volgens de eigenaar. Heb een tijdje met hem opgereden op het circuit, en dat ding wil best wel ja.
Hij sprak me daarna nog aan, dat het wel leuk ging. We reden allebei behoorlijk op het randje, en gingen er op een gegeven moment op precies dezelfde plek tegelijk eraf. :)
Maar dat ik hem op de rechte stukken niet voorbij knalde deed me alleen maar meer vermoeden dat er een pk of 40 thuis waren gebleven bij onze motor. :@
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

TEAM009 Gert schreef:In die AX lag een originele 1.6 16V met ong. 120pk volgens de eigenaar. Heb een tijdje met hem opgereden op het circuit, en dat ding wil best wel ja.
Hij sprak me daarna nog aan, dat het wel leuk ging. We reden allebei behoorlijk op het randje, en gingen er op een gegeven moment op precies dezelfde plek tegelijk eraf. :)
Maar dat ik hem op de rechte stukken niet voorbij knalde deed me alleen maar meer vermoeden dat er een pk of 40 thuis waren gebleven bij onze motor. :@
120 pk bij nog geen 700 kilo als ik het goed heb :D :D
een saxocupmotortje levert nog meer (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sounds like a starlet :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Luco/Alpine-racer schreef:
Steven schreef:Nouja toch heeft Shampoeee wel gelijk, als je met minder vermogen rondgaat probeer je automatisch meer te focussen op het bochtenwerk.

Kijk naar al die dikke jappenrijders met hun dikke 600+ pk bakken, die durven geen gas te geven in een bocht en proberen puur op rechte stukken een snelle tijd te maken.
tuurlijk is dat zo
maar ik vatte het een beetje op als dat het voor hem al te traag zou zijn :D
er zijn genoeg ax jes met een 1.6 16v blok van een saxo
en die hou je met een cupclio 1 echt niet bij
die dingen gaan niet alleen hard rechtuit, maar zeer hard de hoek om
die had inderdaad een goeie wegligging. afgelopen maandag heb ik zelf ook voor het allereerst circuit gereden met een racer. dat was met een 205 gti, heel snel op een moeilijk natte en drukke baan. het beviel me goed voor een eerste keer. echter ik moet nog heel veel leren wat rijden aangaat :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Luco/Alpine-racer schreef:
Steven schreef:Nouja toch heeft Shampoeee wel gelijk, als je met minder vermogen rondgaat probeer je automatisch meer te focussen op het bochtenwerk.

Kijk naar al die dikke jappenrijders met hun dikke 600+ pk bakken, die durven geen gas te geven in een bocht en proberen puur op rechte stukken een snelle tijd te maken.
tuurlijk is dat zo
maar ik vatte het een beetje op als dat het voor hem al te traag zou zijn :D
er zijn genoeg ax jes met een 1.6 16v blok van een saxo
en die hou je met een cupclio 1 echt niet bij
die dingen gaan niet alleen hard rechtuit, maar zeer hard de hoek om
die had inderdaad een goeie wegligging. afgelopen maandag heb ik zelf ook voor het allereerst circuit gereden met een racer. dat was met een 205 gti, heel snel op een moeilijk natte en drukke baan. het beviel me goed voor een eerste keer. echter ik moet nog heel veel leren wat rijden aangaat :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Komende zaterdagochtend is d'r weer vrij rijden op Zandvoort btw...
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

TEAM009 Gert schreef:In die AX lag een originele 1.6 16V met ong. 120pk volgens de eigenaar. Heb een tijdje met hem opgereden op het circuit, en dat ding wil best wel ja.
Hij sprak me daarna nog aan, dat het wel leuk ging. We reden allebei behoorlijk op het randje, en gingen er op een gegeven moment op precies dezelfde plek tegelijk eraf. :)
Maar dat ik hem op de rechte stukken niet voorbij knalde deed me alleen maar meer vermoeden dat er een pk of 40 thuis waren gebleven bij onze motor. :@
Zo blijkt, want ik heb hem een paar keer ingehaald met een behoorlijk snelheids verschil.
Er is iets niet in orde met jouw motor, dat moge duidelijk zijn.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wanneer kan ik nu met een krat bier naar Zandvoort Bart? :D
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

haha....tja dat moeten we ff gaan organiseren binnenkort :beer:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Steven schreef:Wanneer kan ik nu met een krat bier naar Zandvoort Bart? :D
waarschijnlijk lente 2008?
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Steven schreef:Komende zaterdagochtend is d'r weer vrij rijden op Zandvoort btw...
als het droog is ben ik er iig met de rs van een vriend van me :)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

die AX heeft een standaard Saxo 1.6 16v motor, en een cup onderstel. Dat maakt het een erg leuke auto, en op Zandvoort heb ik me er echt enorm over verbaasd hoe competetief zo'n ding is tov heel veel 'competatieve' auto's. (Y)
rev it like a rental
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Menno schreef:die AX heeft een standaard Saxo 1.6 16v motor, en een cup onderstel. Dat maakt het een erg leuke auto, en op Zandvoort heb ik me er echt enorm over verbaasd hoe competetief zo'n ding is tov heel veel 'competatieve' auto's. (Y)
wegligging is echt subliem van die dingen (Y) (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Lange tijd weinig van me laten horen en ook erg weinig aan de auto gedaaan. Druk geweest met studie en daarna gelijk voor een paar maanden in de States gezeten. De rest van de jongens hebben ook niet veel gedaan, dus de auto staat er nog bij zoals ik hem heb achtergelaten.

Intussen wel op de bank geweest, gecorrigeerde krukaspeekaa's: ong 150, weet niet meer precies. Moet wat aan gebeuren dus.
Voor de volgende circuitdag van 28 augustus wil ik de auto weer helemaal in orde hebben. Moeten wel aardig wat dingen gebeuren:
- Andere koppeling (een geveerde dit keer)
- Synchromesh van 3de versnelling vervangen, en andere ongein die ik in die bak tegenkom.
- Andere dynamo erop zetten
- Kleppen vervangen, en nokkenas gegevens opsporen
- Motor opnieuw af laten stellen
- Dit mooie speelgoed monteren:
[img]http://img225.imageshack.us/img225/2281/dsc0278pp9.jpg[/img]
Heeft iemand toevallig de specifieke handleiding voor dit type (om hem in je originele veerpoot te fietsen). Heb nu alleen dit.
- Uitlijnen
- En alle andere kleine dingen die we nog tegenkomen

Kortom nog wel wat werk te doen.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ik heb hier nog een originele handleiding liggen (in verschillende talen waaronder NL). Mocht je belangstelling hebben dan moet je me je adres maar even mailen of een PM sturen. Dan gooi ik het wel ff op de post.

Ik vond die verstelbare Koni's, het vergeleken met de Bilsteins die ik eerder onder mijn 19 had, trouwens maar op een stelletje versleten fietspompen lijken.

Maar dat kan natuurlijk ook aan de combi veer/demper gelegen hebben.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

die had ik er ook bij idd..

gewoon rustig kijken en die handleiding volgen, stelt eigenlijk niet zoveel voor..

oude eruit slijpen/zagen en een gat onderin.. heb eventueel nog wel een setje schokbrekers voor je waarvan er 1 lek is..

kun je lekker op los raggen...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

ik vind de koni's geweldig, heb alleen geen referentie met bilstein.
Het stelt allemaal niet zo veel voor inderdaad, je moet alleen wel even op het juiste punt het oude deel van de schokdemper afzagen. Onderin een gaatje boren, in het midden... als je de bout er niet goed ik krijgt, dan kun je de demper een klein beetje draaien, dan komt die goed voor het gat.

ow ja, zorg voor een opvangbak voor de olie uit de oude schokdempers :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

En pas op voor je kleren, dat spul stinkt nog erger als bakolie :D
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

ja, vieze rommel, komt een meur vanaf, niet normaal :lol:
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Steven schreef:En pas op voor je kleren, dat spul stinkt nog erger als bakolie :D
Alhoewel bakolie ook bijzondere goede hairstyling kan zijn.... Hele dag op zandvoort met een hoop wind, en het blijft nog steeds zitten. Maar stinken doet het wel ja.;-)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik ben nog wel es snachts wezen douchen en m'n kussen in de wasmaschine gegooid toen ik nog wat in m'n haar had zitten. :sad:
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

is t al gelukt met die gele jongens??
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Nee, maar ook niet geprobeerd. Zit even te wachten op een plekje op de brug deze week. En gisteren dagje foto's gemaakt bij een motor circuitdag in assen.

Maar het gaat zeker lukken hoor, dat is echt geen probleem!!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Volgens mij heb ik de ecu van die kar hier nog liggen :~
rev it like a rental
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Volgens mij ook ja, probeerde hem pas te starten en dat wilde maar niet lukken. Hoor ik later van Johan dat hij die ECU aan jou had meegegeven. Dat helpt natuurlijk niet echt :) .

Heb jij tussen eind juli en 28 augustus nog een keer tijd om hem opnieuw te mappen? 28 augustus kan eventueel ook, kan die gelijk op het circuit (Zandvoort) worden afgesteld. :wink:
Wat voor gegevens heb je daarvoor nodig? Nokkenas data, ??
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

TEAM009 Gert schreef:Volgens mij ook ja, probeerde hem pas te starten en dat wilde maar niet lukken. Hoor ik later van Johan dat hij die ECU aan jou had meegegeven. Dat helpt natuurlijk niet echt :) .

Heb jij tussen eind juli en 28 augustus nog een keer tijd om hem opnieuw te mappen? 28 augustus kan eventueel ook, kan die gelijk op het circuit (Zandvoort) worden afgesteld. :wink:
Wat voor gegevens heb je daarvoor nodig? Nokkenas data, ??
whe he he mooie actie!, zou iets voor mij kunnen zijn! (Y)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Plaats reactie