Komende zaterdag ga ik de Rees-sjinees eens timen op Zandvoort

J-P-S schreef:Met een 1.4 leer je daar mee rijden![]()
Gas geven kan iedereen
tuurlijk is dat zoSteven schreef:Nouja toch heeft Shampoeee wel gelijk, als je met minder vermogen rondgaat probeer je automatisch meer te focussen op het bochtenwerk.
Kijk naar al die dikke jappenrijders met hun dikke 600+ pk bakken, die durven geen gas te geven in een bocht en proberen puur op rechte stukken een snelle tijd te maken.
voor een skyline haal ik hem niet eens van de aanhangerHessel schreef:En een Skyline'sMarcel B. schreef:rx-7's
120 pk bij nog geen 700 kilo als ik het goed hebTEAM009 Gert schreef:In die AX lag een originele 1.6 16V met ong. 120pk volgens de eigenaar. Heb een tijdje met hem opgereden op het circuit, en dat ding wil best wel ja.
Hij sprak me daarna nog aan, dat het wel leuk ging. We reden allebei behoorlijk op het randje, en gingen er op een gegeven moment op precies dezelfde plek tegelijk eraf.![]()
Maar dat ik hem op de rechte stukken niet voorbij knalde deed me alleen maar meer vermoeden dat er een pk of 40 thuis waren gebleven bij onze motor.
die had inderdaad een goeie wegligging. afgelopen maandag heb ik zelf ook voor het allereerst circuit gereden met een racer. dat was met een 205 gti, heel snel op een moeilijk natte en drukke baan. het beviel me goed voor een eerste keer. echter ik moet nog heel veel leren wat rijden aangaatLuco/Alpine-racer schreef:tuurlijk is dat zoSteven schreef:Nouja toch heeft Shampoeee wel gelijk, als je met minder vermogen rondgaat probeer je automatisch meer te focussen op het bochtenwerk.
Kijk naar al die dikke jappenrijders met hun dikke 600+ pk bakken, die durven geen gas te geven in een bocht en proberen puur op rechte stukken een snelle tijd te maken.
maar ik vatte het een beetje op als dat het voor hem al te traag zou zijn![]()
er zijn genoeg ax jes met een 1.6 16v blok van een saxo
en die hou je met een cupclio 1 echt niet bij
die dingen gaan niet alleen hard rechtuit, maar zeer hard de hoek om
die had inderdaad een goeie wegligging. afgelopen maandag heb ik zelf ook voor het allereerst circuit gereden met een racer. dat was met een 205 gti, heel snel op een moeilijk natte en drukke baan. het beviel me goed voor een eerste keer. echter ik moet nog heel veel leren wat rijden aangaatLuco/Alpine-racer schreef:tuurlijk is dat zoSteven schreef:Nouja toch heeft Shampoeee wel gelijk, als je met minder vermogen rondgaat probeer je automatisch meer te focussen op het bochtenwerk.
maar ik vatte het een beetje op als dat het voor hem al te traag zou zijn![]()
er zijn genoeg ax jes met een 1.6 16v blok van een saxo
en die hou je met een cupclio 1 echt niet bij
die dingen gaan niet alleen hard rechtuit, maar zeer hard de hoek om
Zo blijkt, want ik heb hem een paar keer ingehaald met een behoorlijk snelheids verschil.TEAM009 Gert schreef:In die AX lag een originele 1.6 16V met ong. 120pk volgens de eigenaar. Heb een tijdje met hem opgereden op het circuit, en dat ding wil best wel ja.
Hij sprak me daarna nog aan, dat het wel leuk ging. We reden allebei behoorlijk op het randje, en gingen er op een gegeven moment op precies dezelfde plek tegelijk eraf.![]()
Maar dat ik hem op de rechte stukken niet voorbij knalde deed me alleen maar meer vermoeden dat er een pk of 40 thuis waren gebleven bij onze motor.
waarschijnlijk lente 2008?Steven schreef:Wanneer kan ik nu met een krat bier naar Zandvoort Bart?
als het droog is ben ik er iig met de rs van een vriend van meSteven schreef:Komende zaterdagochtend is d'r weer vrij rijden op Zandvoort btw...
wegligging is echt subliem van die dingenMenno schreef:die AX heeft een standaard Saxo 1.6 16v motor, en een cup onderstel. Dat maakt het een erg leuke auto, en op Zandvoort heb ik me er echt enorm over verbaasd hoe competetief zo'n ding is tov heel veel 'competatieve' auto's.
Alhoewel bakolie ook bijzondere goede hairstyling kan zijn.... Hele dag op zandvoort met een hoop wind, en het blijft nog steeds zitten. Maar stinken doet het wel ja.Steven schreef:En pas op voor je kleren, dat spul stinkt nog erger als bakolie
whe he he mooie actie!, zou iets voor mij kunnen zijn!TEAM009 Gert schreef:Volgens mij ook ja, probeerde hem pas te starten en dat wilde maar niet lukken. Hoor ik later van Johan dat hij die ECU aan jou had meegegeven. Dat helpt natuurlijk niet echt.
Heb jij tussen eind juli en 28 augustus nog een keer tijd om hem opnieuw te mappen? 28 augustus kan eventueel ook, kan die gelijk op het circuit (Zandvoort) worden afgesteld.![]()
Wat voor gegevens heb je daarvoor nodig? Nokkenas data, ??