16v blok in een Clio 14 '97

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Red_roof_75
Contacteer:

Heb sinds kort een 1.4 maar helaas is de riem gesprongen dus blok is niet meer te redden. Nu is mijn vraag als ik een 18 16v blok erin wil lepelen wat ik er allemaal aan moet veranderen qua aandrijving ofzo??

Het is een 1.4 met stuurbekrachtiging dus weet niet of dat ook allemaal gaat passen. Neem aan dat iemand hier het al eens gedaan heeft maar heb gezocht maar kon er geen topic over vinden.

Alvast bedankt en als ik eraan ga beginnen blijf ik jullie op de hoogte houden met foto's en verhaal.
Robke
Car: Lexus IS250

Het is goedkoper om een complete 16V te kopen, die dingen kosten toch geen drol meer tegenwoordig.
Red_roof_75
Contacteer:

Dat was mijn vraag niet. Ik wil weten of iemand hier ervaring mee heeft en wat er allemaal nog meer aan veranderd moet worden qua ophanging.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

ja je moet veel aanpassen en volgens mij niet alleen je ophanging.

dus de conclusie van Rob is gewoon een hele goede
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Car: M536

Dus naar de sloop, zoek een passende 1.4, lepel die erin, clio weg en een 16v terugkopen. Das het meest logische wat je kan doen. Heb je gelijk de complete auto met bijbehorende remmerij, onderstel etc.

Je bent niet de eerste die denkt 'slim' te zijn door alleen een blok om te lepelen, als het logisch was zou je uiteraard ook een hoop topics terugvinden. :p
Red_roof_75
Contacteer:

Ja OK. dan ga ik maar voor die optie :) Was benieuwd of het makkelijker kon :) ga ik vandeweek maar ff wat sloops af voor zo een blok

Bedankt voor de info
Tom
Moderator
Car: MB

als je weet wat er anders is aan een 16v dan aan een 1.4 (los van de looks) dan weet je waarom het goedkoper is gewoon een 16v te kopen. Dat is echt de betere weg
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie