jah okay die 98 of werkelijk 90pk is leuk maar te weinig naar men zijn met zijn 990kg; vandaar de vraag of iemand weet waar ik terecht kan vr stukken ofzow,nu dat van dat plaatje gaa ik eens nazien abel , daaraan kan ik mss wel aan zien of er geen 'betere' bovenblok beschikbaar is vr de 1.4 16V motor.
Met bv een scherpere nokkenas en grotere kleppen.
Verlang ook niet naar een "makkelijke" manier om een atmosferische motor meer Pk's en koppel te laten uitbraken , the good old fashion way he

veel stukkies en nog meer vyswerk enzow
Het zit namelijk zo , deze wagen is qua rytax en verzekering best betaalbaar tov de vorige wagen , en moest ik bv zegge tegen men mekanieker flikker er maar een turbotje op dat ie wat power zou bykrijgen klinkt fucking leuk...
Maar dan zit ik met het probleem dat ik naar een speciale keuring moet , die me dan extra kost , waar ze hem dan op de testbank pleuren en ik voor elke pk mag gaan dokken.
De mechanische tuning en dus winst aan vermogen zien ze niet en kan ik dus "ontduiken" (om een lelijk woord te gebruiken

)
Omdat de gwne keuring niet met testbank word gedaan , met een turbo erop te vyzen wel (dan moet je wel).
Want dan moete ze het vermogen kennen om de fiscale pk's te berekenen en je aan te rekenen , plus de tuningkeuring die ik dan elk jr mag ondergaan , waar ze natuurlijk lekker streng op gaan wezen in vergelijking met de gwn keuring.
En wat je "uiteraard" meer kost dan de reguliere autokeuring + ze lopen te zeiken op alles want hy is niet meer orgineel.
Snap wak bedoel?
Een turbo zou zo easy zijn , der is ook nog plek voor lijkt me maar dan wordt het veel complexer dan dat ze een gwne motor te zien te krijgen , die eigk wat verbergt van hen...

Als ik bv vr de turbo kies en toch ff naar de gwne keuring staan ze te kankere dat ik dat moet aangeve en zo niet mag rondryden , dat men wagen officieel niet meer verzekerd&gekeurd is omdat die dat vermogen niet dekt en dit en dat... Hopen gezeik dus wat me dan nog meer zou kosten dan hopen mechanische stukken weetje?
Ik weet het lijkt mss vaag want een turbotje derop en hupaaa maar de belgische wetgeving is nu eenmaal vaag man

maar NIET als ze geld ruiken om dan $$$ ineens te kunne innen
Jij kan je wagen opfokke dus Jij kan extra betalen , dat is de redenering blijkbaar.
Je mag 'principieel' je wagen niet verbouwen , doe je dat toch okay(??) maar dan kome de regeltjes én dan gaa je MOETEN(!!!) betalen aan vadertje staat
én nou net dat kan ik missen,wil gwn wat power bij en geen gezeik , geen sloten met geld overmaken aan de Belgische staat omdat ik wat pk's heb laten opvyze op de clio.
"upgrade"-stukken wil ik graag voor dokke , maar de staat kan de pot op vr mijn part , de wagen is superleuk qua lijn en uitsraling , heel leuk wagentje , betaalbaar al wat je wil maar enkel wat meer power moet ie hebben;mijn mening dan.
De cyfers zijn idd aardig , maar als ik dan lees dat eruit een 1.6 16V 220pk kan geperst worden (mist een cup-pack aan te schaffen) vraag ik mezelf af wat je dan moet tegenhouden om een ietsje minder resultaat met een 200cc lichtere motor te kunnen bereiken
Moet geen 200pk bereiken begrijp me niet verkeerd,extreem gaan is voor niets goed,maar 90pk??

neej dat kan en moet beter kunne.toch?
En wat DennisT zegt van de fabrieksopgave , okay klinkt aannemelijk wat je zegt maar wrm heeft de clio dan wel 1.5Kw meer dan de fabrieksopgave?het houd weinig steek als je t dan zow bekijkt
Mss dat de motorcode me al een eindje verder brengt in men zoektocht naar pk's , alvast bedankt vr de reacties manne
Moest er nog iemand raad weten laat je het maar weten , hoor het graag al die lumineuze

ideeën
Thnx