Fritsie's Volvo 340 GTE drifter (dikke video!)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
canonballman

Doe volgende keer effe wat fotos met je vriendin op de motorkap Frits, ipv die joekel.
:p
Rwd-student
Contacteer:

Sorry, m'n vriendin heeft cameravrees.

Ondanks dat ze fotomodel is :lol:
Tim
Car: E36 M3

Je laatste 3 foto's doen het hiero niet... :(
DennisT
Moderator

Rwd-student schreef:Hij raakt nauwelijks de grond, zelfs wanneer hij een paar cm van de grond hangt...

Dan meen je.. :~ :loser:
Rwd-student
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:Je laatste 3 foto's doen het hiero niet... :(
Effe refreshen, ze zouden het toch moeten doen.

@ Dennis: zelfs bij drempels niet :D Alleen als ik hard door een rechter bocht ga :lol: (0)
Tim
Car: E36 M3

Andere computer gepakt en daar doen ze het wel :)
Rwd-student
Contacteer:

Binnenkort de 340 maar weer eens uit het stof trekken, hij moet namelijk op voor de APK. :D

Voor die tijd nog effe een helicoil in de cilinderkop draaien. Draadeind wiel LA vervangen en de veerschotel linksvoor opnieuw vastlassen :p

Ohja, misschien dat ik nog een winding van de voorvering afslijp. Hij moet echter wel eerst APK hebben.

Vandaag ook nog effe 8 BMW velgjes opgehaald, gratizz :wink: Kan er weer wat gumsel omheen.

Dus, dat was hem weer. 10 Juli mag ik hem (en mezelf) weer uitlaten. Iedereen die wil komen kijken is harstikke welkom! @ Zolder

Grtz
Yde 16V
Contacteer:

Lekker reclame aan het maken, jongen! Goed bezig, haha! (Y)

Ik moet je van het zomer eigenlijk nog wel ff aanmoedigen! Denk alleen dat ik de 10de met hoofdpijn op bed lig, haha! Maar dat komt wel een keer goed...

Trouwens, is het de 12de weer bij jouw crashen in de koelcel?
Rwd-student
Contacteer:

Reclame? Waar? :)

De 12e wordt wss crashen in een tent. Ik begrijp hieruit dat jij de volgende dag geen verplichtingen hebt? Wordt maximaal tanken dus :D Want als je niet tankt, hoef je ook niet te crashen :smoke:

Ik heb alleen (zeg maar, uh) tja, zaterdag nog een volle dag werk (U) Kon geen vrij krijgen.

M'n afstuderen voor sep 08 tot juni 09 is rond trouwens :p
Yde 16V
Contacteer:

O ja, op deze pagina staat nog geen reclame! :p
Bij deze dan:
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... G_5792.jpg[/img]

13 juli moet er wel ff geserviced worden nog aan de EVO, dus kan niet helemaal naar de kloten... Maar ja, beetje tanken kan geen kwaad, toch? :p :biertjuh:

Groot kans dat ik zaterdag ook nog ff moet werken, maar wil eigenlijk nog wel ff bij Achtmaal gaan kijken! Moeten maar ff zien wat het wordt dan!

Super dat je je stages nu rond hebt, is dat bij nu bij het bedrijf waar je het al langer over had?
Rwd-student
Contacteer:

Ok, APK is allemaal wel redelijk gegaan.

Enige grote probleem is CO en stationair lopen. Hij loopt voor geen meter stationair en CO is ongeveer 10% :smoke:

Geen ID waar te beginnen eerlijk gezegd..? Anyone?
canonballman

Veel voorkomend euvel: de CO schroef die eruit trilt, met dit soort ellende als gevolg. Dus zit de schoref er nog in?
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

canonballman schreef:Veel voorkomend euvel: de CO schroef die eruit trilt, met dit soort ellende als gevolg. Dus zit de schoref er nog in?

Heb ik ook gehad net voor de APK, idd CO schroef eruit getrild. Direct maar 2 besteld, die dingen kosten niets en je zult zien dat je em nog een keer eentje nodig hebt.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Car: M536

Als ie fijn is afgesteld, na de APK, kun je em terugdraaien naar een waarde waar ie wat beter op loopt en dan het buisje voldenderen met een zachte kit, kan ie er ooknie zo snel uitdonderen....
Rwd-student
Contacteer:

De CO schroef zit er gewoon in.. Hoever ik hem ook in- of uit draai, Co blijft tussen de 7 en de 10% schommelen. :D

Andere suggesties?
Steven

En als je een vacuumslang lostrekt? (niet die van de onsteking en dumpvalve).
Rwd-student
Contacteer:

Vacuum slang lostrekken had geen of niet zoveel zin. Hij bleef net zo slecht lopen of hij viel stil.

Daarna maar eens besloten de carburateur even open te trekken (zoals steven al 10X had gezegd :D). Alles met winkracht 10 doorgeblazen en hij loopt als een naaimachine.

Alleen niet echt gelet op een sproeiermaat ofzo (0)
Rwd-student
Contacteer:

340T heeft weer een verse APK :smoke:
Steven

Hoe heb je die CO nu gedrukt dan?
canonballman

Hij is waarschijnlijk gewoon met zn maat 45 op de slang van het CO apparaat gaan staan :p
Rwd-student
Contacteer:

Carb doorgeblaze

(D)
-PAZ-
Über-Spammer

canonballman schreef:Hij is waarschijnlijk gewoon met zn maat 45 op de slang van het CO apparaat gaan staan :p
Werkt dat bij jouw dan??, Onze CO meter geeft dan altijd een fout melding :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
canonballman

Weet niet. Waar ik kom zetten ze gewoon een kanarie in een kooi bij de uitlaat. Als ie 5 min later nog leeft is je CO goed.
Maar ik betaal ook maar 25 euro voor een apk, dus kan niet te veel verwachten.
Rwd-student
Contacteer:

Ik betaal €19 :D

Jeeuh! Morgen weer naar Zolder. :smoke:
Rwd-student
Contacteer:

Verslag round 5:

De strijd om grip

Ronde vijf van de kamikazecup kwam in zicht. Aangezien de volvo nog steeds legaal over de weg moet kunnen rijden werd het ook weer tijd voor de APK. Het afgebroken wiel-draadeind (van de Go-Fast X-day) en de draad in de cilinderkop waren eenvoudig en snel gerepareerd. Mij restte alleen nog een set achterbanden vervangen…. Met een gerust hart en verse APK kon ik dus weer opweg naar Zolder. Ik was ruim op tijd, bovendien had ik de Peugeot 205 bedrijfsauto ook weer bij, dus uitpakken was niet nodig. Omdat ik alle wedstrijden tot nu toe steeds op zoek was geweest naar meer grip, had ik vijf verschillende sets banden bij. Zodoende kon ik een beetje gaan experimenteren met de hoeveelheid grip.

Al gauw bleek dat Andy Jaenen een erg uitdagend parcours had uitgezet. Na de entry was er een soort van drie-dubbele hairpin. Het hele parcours ging lekker, op de hairpin na. M’n 1400cctje had niet genoeg power “onderin toeren” om de wielen op lage snelheid aan het spinnen te houden. Het werd dus een strijd naar minder grip, in plaats van meer grip. Uiteindelijk had ik een set banden er onder zitten die op 4 bar ervoor zorgde dat ik de hairpin driftend door kon komen. De snelheid was er nu helaas wel voor een groot deel uit.

Al snel merkte ik dat ik tijdens de kwalificatie andere auto’s totaal niet kon bijhouden. Ik had me maar net voor de finale gekwalificeerd. Evenveel punten als Luxemburger Marc Thill, met zijn BMW 325i station. Na de kwalificatie moest ik zorgen dat ik toch echt meer snelheid kon maken. Weer geëxperimenteerd met verschillende banden. Uiteindelijk had ik m’n auto zo afgesteld dat de motor in de hairpin net wel/niet doodviel. “Ik kan misschien maar beter een enkele keer m’n drift verliezen, in plaats van de hele baan met lage snelheid nemen”, dacht ik. De zogenaamde “clutchkick” methode wilde ik niet toepassen, aangezien de cardanas standaard al een zwak punt is. Daarnaast had ik met “gewoon” driften vorige maand al een cardanas gebroken.

De finale ging een stuk beter dan de kwalificatie. Het lukte om de motor draaiende te houden in de hairpin en ook lukte het om de meeste auto’s bij te houden. Enkel Jasper Spaan reed met grote snelheid van mij weg. Verder gingen de runs vlekkeloos, totdat ik de batlle tegen Joost reed. Ik reed voorop en er was eigenlijk geen aanleiding voor een fout. Net zoals tijdens de Go-fast X-day ging ik net iets te dwars, waardoor ik van het gas af moest om niet te spinnen. Een 5 kreeg ik, niet meer dan terecht, maar wel jammer van het foutje. Ik was uiteindelijk 4e geworden. Gemengde gevoelens, aangezien ik wist dat ik beter kon, maar ik wist ook dat ik er alles aan gedaan had om zo goed mogelijk te presteren.

Op naar 21 augustus, nieuwe ronde, nieuwe kansen!

http://www.hendrickxmotorsport.blogspot.com
Rwd-student
Contacteer:

Omdat de Volvo inmiddels behoorlijk betrouwbaar is hoefde ik deze keer niet te sleutelen om hem weer klaar te krijgen voor de volgende ronde.

Maarja, dat kriebelt hé? Lexaan had ik al liggen, vakantie in volle gang, dus waarom ook niet.

De 3 achterruiten zijn vervangen voor lexaan. Op de foto lijkt het strakker dan het in werkelijkheid is.

[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... G_5949.jpg[/img]

Omdat ik nu toch bezig was met gewichtsvermindering was ik opzoek naar nog meer kg's. Aangezien het voorste interieur er nog volledig in zat heb ik er dat ook maar uitgehaald:

[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... G_5947.jpg[/img]

[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... G_5948.jpg[/img]

Ook de achterspoiler heb ik eraf gehaald (was relatief veel te zwaar) Nu zou je zeker niet zeggen dat hij 6 cm verlaagd is.... Hij staat nu weer net zo hoog als origineel (0) Maargoed, ik heb nog 8cm verlaagblokken liggen :D

[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... G_5946.jpg[/img]
Steven

Heb je bij de oudijzerboer/vuilstort nog een voor/na weging gedaan?

Denk dat die originele stoelen ook nog wel flink wat wegen tov een kuipje.
Ook weg met die deurpanelen, dashboard kun je ook nog funky bewerken met de groten gatenboor :lol:
Kleinere accu kun je ook nog es voor kijken...
Rwd-student
Contacteer:

Nee, maar achterbank, (achter) isolatie en andere shit was er ook al uit. Ik kwam overigens onder de vloermat een papier tegen van uit de fabriek waarop stond dat hij 996kg woog (rijklaar waarschijnlijk). Kentekengewicht is 950 kg. Ik ben wel benieuwd wat hij nu weegt.

Deurpanelen ga ik pas veranderen als ik een rolkooi heb. dashboard wil ik best lichter maken, maar ik vind ook dat het er netjes uit moet blijven zien. Als ik geld heb voor een rolkooi en alle schetsplaten zitter erin, wordt de binnenkant (zelf) en buitenkant gespoten (professioneel).

Een originele stoel weegt echt freaking zwaar. Ik ben al aan het kijken voor een nieuwe/ andere kuip. Want ik ben eigenlijk ook te groot voor diegene die er nu in zit.

Accu is niet zo groot, kleiner dan je zou verwachten voor een volvo. Als ik nog een keer ergens extra aan een dikke + kabel kan komen plaats ik de accu achter de passagiersstoel. Accu is ook net nieuw trouwens :p. Daarnaast moet ik ook nog altijd over straat naar huis, zou jammer zijn als ik met een lege batt kom te staan. (D)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

als je hem wil wegen, zou ik eens kijken bij of putman in westervoort, of van woudenberg in renkum. Dat zijn er 2 waarvan ik zeker weet dat ze een weegbrug ter beschikking hebben. :wink:
Rwd-student
Contacteer:

Hoi Gerald, in Arnhem heb ik alleen mijn studentenflat. Daar staat een 205 voor de deur :wink:

Ik zal eens kijken of ik in omgeving Breda wat kan vinden. Ik weet in ieder geval een milieustraat te zitten, dus komt goed.
Rwd-student
Contacteer:

Afgelopen wedstrijd was niet echt een succes.. Gas was blijven hangen waarna een luid gebonk aanwezig was. Het acceleratiesproeiermechanisme was losgetrild en achter het vlotterhuis blijven hangen.

Vandaag de boel weer opengetrokken:

Alle bouten vliegwiel stonden los + 1 afgebroken
Bout poeli stond los + poeli beschadigd.
Krukas heeft inloop sporen op middelste hoofdlager
Hoofdlagers liggen eruit

Ik steek m'n hand er voor in het vuur dat ik alle bouten met loctite vastgezet heb en op moment heb gezet.

Morgen maar gauw de krukas opmeten. Als deze nog recht is laat ik alle zuigers met drijfstanden lekker op hun plaats. Als die krom is vrees ik ook voor de drijfstangen.

Nu komt er zeker een toerenbegrenzer op....
Rwd-student
Contacteer:

Ohja, wat ik ook nog wou vragen: Zo'n ontstekings-onderbrekings-sensor voor als de turbodruk boven één bar gaat, hoe sluit je die aan? Kan die op een R208?

Iemand iets legge?
Abel
Über-Spammer

simpel die zit in de korte slang en onderbreekt de ontsetking door een relais via maak contact
Rwd-student
Contacteer:

Ok, hij onderbreekt de constante voeding dmv een relais? Moet ik nog een speciaal relais hebben oid?

Ik heb een advertentie geplaatst, als iemand iets heeft liggen hoor ik het graag. (tevens ook opzoek naar het acceleratiesproeiermechanisme)
Abel
Über-Spammer

ik heb nog wel wat spullen ligen dat is dat stangetje met veertje er om heen he? wat heb je nodig?
Plaats reactie