Stand-alone engine management systemen?
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: wo 16 nov 2005 19:24
- Locatie: Haaltert - België
Hey,
Heb een vraagje:
heeft er iemand ervaring met stand alone management systemen (merken),
aanraders of afraders?
TIA
SiB
Heb een vraagje:
heeft er iemand ervaring met stand alone management systemen (merken),
aanraders of afraders?
TIA
SiB
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
lekker voor KMS gaan
jeroen vd belt ff bellen
boneless hier op het forum
werk goed en simpel
dta is lomp meer voor autocross enzo
megasquirt is vergelijkbaar met kms
jeroen vd belt ff bellen
boneless hier op het forum
werk goed en simpel
dta is lomp meer voor autocross enzo
megasquirt is vergelijkbaar met kms
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: wo 16 nov 2005 19:24
- Locatie: Haaltert - België
Wel, ik zoek iets deftig voor niet te veel geld, mag 2de hands zijn.
Maximum rond de 500-600.
SiB
Maximum rond de 500-600.
SiB
Ik heb zelf goede ervaring met dit systeem van EFI:
http://www.efitechnology.it/Euro1_It.html
Proffessioneel spul wat ook in de top van de racerij gebruikt wordt, en uitstekend geschikt is voor je renault. EFI is erg duur, maar het euro 1 systeem is de meest goedkope variant, met erg veel mogelijkheden als het puur om motormanagement gaat. Als je goed zoekt moet je een dergelijk systeem gebruikt wel kunnen vinden voor jouw budget.
Alternatief kan megasquirt zijn. Heb daar (nog) geen ervaring mee, maar ga dit zelf op mijn clio bouwen.
DTA is ook wel redelijk spul, maar moet het vooral hebben van de naam, en nou niet zozeer omdat het daadwerkelijk een geweldig systeem is.
http://www.efitechnology.it/Euro1_It.html
Proffessioneel spul wat ook in de top van de racerij gebruikt wordt, en uitstekend geschikt is voor je renault. EFI is erg duur, maar het euro 1 systeem is de meest goedkope variant, met erg veel mogelijkheden als het puur om motormanagement gaat. Als je goed zoekt moet je een dergelijk systeem gebruikt wel kunnen vinden voor jouw budget.
Alternatief kan megasquirt zijn. Heb daar (nog) geen ervaring mee, maar ga dit zelf op mijn clio bouwen.
DTA is ook wel redelijk spul, maar moet het vooral hebben van de naam, en nou niet zozeer omdat het daadwerkelijk een geweldig systeem is.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: wo 16 nov 2005 19:24
- Locatie: Haaltert - België
Heeft er iemand ervaring met Haltech?
'k Zou een ouder modelletje op de kop kunnen tikken.
'k Zou een ouder modelletje op de kop kunnen tikken.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
kroonenburg motorsport !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ja ik heb er zelf ervaring mee
ik heb zelf ook een setje thuis liggen wat momenteel niet op een motor zit
goed te programeren ook onder het rijden met behulp van een laptop
zitten een paar zegmaar voorkeuze setups in voor als je bijvoorbeeld op 2 banen rijd en een regensetup
vrij simpel te monteren
mooie sets leverbaar
en ja jeroen waar ik mijn spul vandaan haalt , boekt er gewoon enorme successen mee
zie zijn ralley preparaties , zie de 5 van catrinus ,zie zijn oude 5 projeckt en zijn oude lancia projeckt
je hebt alleen fuel sets zonder onsteking aansturing
je hebt dan als uitbreiding ook een onstekings set
of gewoon the all in one spullen
ik heb zelf ook een setje thuis liggen wat momenteel niet op een motor zit
goed te programeren ook onder het rijden met behulp van een laptop
zitten een paar zegmaar voorkeuze setups in voor als je bijvoorbeeld op 2 banen rijd en een regensetup
vrij simpel te monteren
mooie sets leverbaar
en ja jeroen waar ik mijn spul vandaan haalt , boekt er gewoon enorme successen mee
zie zijn ralley preparaties , zie de 5 van catrinus ,zie zijn oude 5 projeckt en zijn oude lancia projeckt
je hebt alleen fuel sets zonder onsteking aansturing
je hebt dan als uitbreiding ook een onstekings set
of gewoon the all in one spullen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
wat is de rekensnelheid van zo'n KMS eigenlijk?
Hoe nauwkeurig kan hij zijn?
Hoe nauwkeurig kan hij zijn?
Je bent er zo enthousiast over omdat je een kastje ongebruikt thuis heb liggen, en omdat je van iemand gehoord hebt dat 't goed is ?Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ja ik heb er zelf ervaring mee
ik heb zelf ook een setje thuis liggen wat momenteel niet op een motor zit
goed te programeren ook onder het rijden met behulp van een laptop
zitten een paar zegmaar voorkeuze setups in voor als je bijvoorbeeld op 2 banen rijd en een regensetup
vrij simpel te monteren
mooie sets leverbaar
en ja jeroen waar ik mijn spul vandaan haalt , boekt er gewoon enorme successen mee
zie zijn ralley preparaties , zie de 5 van catrinus ,zie zijn oude 5 projeckt en zijn oude lancia projeckt
je hebt alleen fuel sets zonder onsteking aansturing
je hebt dan als uitbreiding ook een onstekings set
of gewoon the all in one spullen

Niet dat ik 't idee heb dat 't slecht is hoor, maar ik zou ook eens naar megasquirt kijken. Voordelen: low cost, open-source, erg handige calibratie-software.
rev it like a rental
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
hahahaha nee heb het ook gebruikt maar nu niet
komt wel weer op een auto
dit setje heeft mij 200 euro gekost en heeft bij mij al op 2 motoren gedraaid
ging erg leuk
komt wel weer op een auto
dit setje heeft mij 200 euro gekost en heeft bij mij al op 2 motoren gedraaid
ging erg leuk
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: wo 16 nov 2005 19:24
- Locatie: Haaltert - België
Ik wil em zelf mappen.
Systeem moet minstens injectie en ontsteking aansturen.
Na het bekijken van MegaSquirt moet ik zeggen dat die toch wel interessant is.
Weet iemand een verdeler in belgië?
Systeem moet minstens injectie en ontsteking aansturen.
Na het bekijken van MegaSquirt moet ik zeggen dat die toch wel interessant is.
Weet iemand een verdeler in belgië?
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: wo 16 nov 2005 19:24
- Locatie: Haaltert - België
Is het een kit of al geassembleerd?
Aan hoeveel dacht je?
Aan hoeveel dacht je?
wat is hier eigenlijk het voordeel van?
zelfde als chippen?
ik wil mijn rsi laten chippen maar als ik dil lees is dit 100% beter en kan je met de apk de setting terug draaien voor het goede co2 gehalte
zelfde als chippen?
ik wil mijn rsi laten chippen maar als ik dil lees is dit 100% beter en kan je met de apk de setting terug draaien voor het goede co2 gehalte
Dit is voor als je een motor bouwt waar je eigenlijk geen standaard systeem op hebt, of zoveel componenten veranderd dat je met het standaard systeem niet uit de voeten kunt. Of als je een freak bent en graag zelf de boel aan de praat wil krijgen. Of je er op een originele motor voordeel mee haalt: kan, maar niet meer als met n aangepaste chip.
Bij veel (nieuwe) renaults is het aan te raden je originele systeem te houden, deze heeft zeer veel aanpasmogelijkheden (zie wat fastchip ermee doet).
En hard gaan en CO- en APK-eisen gaan niet hand in hand. Dus het een of het ander. Over het algemeen moet je er lak aan hebben
Bij veel (nieuwe) renaults is het aan te raden je originele systeem te houden, deze heeft zeer veel aanpasmogelijkheden (zie wat fastchip ermee doet).
En hard gaan en CO- en APK-eisen gaan niet hand in hand. Dus het een of het ander. Over het algemeen moet je er lak aan hebben

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ja dat kan dus met systemen als kms wel want dan kan je er ook een arm programma (genoeg ) voor de apk draaien
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
daar zijn ook zat foefjes voor met een gewone chip 
Als je daarvoor dit systeem installeert --> om het voor de apk terug te kunnen draaien


Als je daarvoor dit systeem installeert --> om het voor de apk terug te kunnen draaien


-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
nee doevus
en vertel mij wat voor apk foefjes
ik ben apk keurmeester
en vertel mij wat voor apk foefjes
ik ben apk keurmeester
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
iets met een weerstand ipv de lambda sonde meen ik ooit ergens gelezen te hebben?
Nee, om m armer te krijge nmoet je een hoog singaal van die lambdasonde krijgen. Kan wel maar krijg je met weerstand niet geregeld.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:nee doevus
en vertel mij wat voor apk foefjes
ik ben apk keurmeester
Naja bijtrekken van valse lucht is wel easy. Maar volgens mij heb je sowieso net zo makkelijk de originele chip weer gemomnteerd als een ander programma in je ecu geladen. Hoef je ook niet dat kabelwerk opnieuw te doen. Trek je de lambda uit gaat ie ook al niet bijregelen.
Verder heb ik alle auto's door die (mijns inziens waardeloze) co-test gekregen, als dat hét probleem was? Zelfs het uittrekken van een injector gaf al een heel aardig resultaat

Nou was ik eindelijk klaar om toch maar de r-tuner te kopen van Fastchip, blijkt het niet meer leverbaar te zijn
, heb ik te lang gewacht met bedenken wat ik nou wilde....
Dus maar de megasquirt kit opgehaald, levert wel een paar aanstuur of iinput puntjes op;
- stationair regelaar
- klop sensor
- ontsteking
- trigger patroon van f7p heel apart (voor mij en MS dan)
Zijn er mensen op dit forum die hier ervaring mee hebben, de combi ms en f7p..
Haske

Dus maar de megasquirt kit opgehaald, levert wel een paar aanstuur of iinput puntjes op;
- stationair regelaar
- klop sensor
- ontsteking
- trigger patroon van f7p heel apart (voor mij en MS dan)
Zijn er mensen op dit forum die hier ervaring mee hebben, de combi ms en f7p..
Haske
Hee is het niet zo dat een Volvo vliegwiel iets van 60 - 2 tanden heeft in plaats van de 60 - 1 van Renault vliegwielen?
Ik heb zo'n ding liggen hier en volgens mij was dat een verschil...en ja, vliegwiel van Volvo komt dan weer van een verwante F motor van renault, dus dat past wel lijkt me...
misschien een optie om te bekijken...
Ik heb zo'n ding liggen hier en volgens mij was dat een verschil...en ja, vliegwiel van Volvo komt dan weer van een verwante F motor van renault, dus dat past wel lijkt me...
misschien een optie om te bekijken...
Onzin. Het maakt voor de presaties toch geen fuck uit hoe je je stationair afstelt. Gewoon netjes schoon stationair, zuinig deellast, en max vermogen bovenin. Daar heb je geen truuks of 2 maps voor nodig, gewoon netjes afstellen. (anders wordt het als d'r geen kat op zit, te wilde nokkenassen, management waar je niet in kan, etc.)Riël Notermans schreef:En hard gaan en CO- en APK-eisen gaan niet hand in hand. Dus het een of het ander. Over het algemeen moet je er lak aan hebben
rev it like a rental
Vrij programmeerbaar systeem is vooral handig als je echt spannende dingen met je motor qua hardware gedaan hebt, vaak wijzigingen uit wil voeren, of als het standaard systeem echt door niemand te wijzigen is.Vinnie_86 schreef:wat is hier eigenlijk het voordeel van?
zelfde als chippen?
ik wil mijn rsi laten chippen maar als ik dil lees is dit 100% beter en kan je met de apk de setting terug draaien voor het goede co2 gehalte
Niet onaardig bedoeld hoor, maar als je het verschil tussen CO en CO2 niet kent, mis je misschien toch een paar basics om zelf een motormanagement in te regelen.
rev it like a rental
Renault vliegwielen hebben 44 tanden, met 2 keer een onderbreking, op 90 graden tov BDP. Megasquirt kan hier gewoon mee overweg, no problem. De nieuwere (dizzyless) Renaults hebben volgens mij nog steeds 44 tanden, maar nu met maar 1 onderbreking (logisch).PtrGte schreef:Hee is het niet zo dat een Volvo vliegwiel iets van 60 - 2 tanden heeft in plaats van de 60 - 1 van Renault vliegwielen?
Ik heb zo'n ding liggen hier en volgens mij was dat een verschil...en ja, vliegwiel van Volvo komt dan weer van een verwante F motor van renault, dus dat past wel lijkt me...
misschien een optie om te bekijken...
rev it like a rental
- De renault stationairregelaar kan je zo niet direct gebruiken. Je kan een andere regelaar scoren, of met een invertertje en eindtrap het signaal omklussen zodat ie wel te gebruiken is.mdmx schreef:Nou was ik eindelijk klaar om toch maar de r-tuner te kopen van Fastchip, blijkt het niet meer leverbaar te zijn, heb ik te lang gewacht met bedenken wat ik nou wilde....
Dus maar de megasquirt kit opgehaald, levert wel een paar aanstuur of iinput puntjes op;
- stationair regelaar
- klop sensor
- ontsteking
- trigger patroon van f7p heel apart (voor mij en MS dan)![]()
Zijn er mensen op dit forum die hier ervaring mee hebben, de combi ms en f7p..
Haske
- klop sensor zit er bij mijn weten niet in, zou zowiezo vrijwel ondoenlijk zijn om goed te calibreren, als hobbyist. Zorg gewoon voor een veilige afstelling, ook op slechte benzine.
- Voor de ontsteking gebruik je niet de VB921, maar stuur je de originele renault bobine met +5
- Vliegwiel is 44, met 2keer onderbreking, op 90 graden. Vanaf codeversie 2.8 wordt dit ondersteund.
rev it like a rental
"iets van 60 - 2" klopt dus wel... 

aha,vakantie, dus internet graafdag vandaag.
De zogenaamde Renix 44-2-2, en inderdaad, voor mijn MS1+extra ondersteund volgens volgend document:
http://www.mad-professor.co.uk/Misc/Meg ... 0table.pdf
En Menno, wat bedoel je met sturen met +5, zijn dat volts?
Ik leer graag meer, en hou me aanbevolen...
Voor de klop input, zou dit moeten kunnen;
http://www.extraefi.co.uk/Drawings/PDF_ ... Wiring.pdf
De zogenaamde Renix 44-2-2, en inderdaad, voor mijn MS1+extra ondersteund volgens volgend document:
http://www.mad-professor.co.uk/Misc/Meg ... 0table.pdf
En Menno, wat bedoel je met sturen met +5, zijn dat volts?
Ik leer graag meer, en hou me aanbevolen...
Voor de klop input, zou dit moeten kunnen;
http://www.extraefi.co.uk/Drawings/PDF_ ... Wiring.pdf