Sander's Clio RS 182. Turbo ombouw.

Vertel hier alles over je project.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Hier zal ik e.e.a. gaan neerzetten m.b.t. de turbo ombouw van mijn Clio RS ph 3.
To be continued!
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Te gek ik ben benieuwd :foto:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Maak dan dit topic pas aan als je echt wat te melden hebt :p
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Steven schreef:Maak dan dit topic pas aan als je echt wat te melden hebt :p
copy that...

hoe staat het er nu voor dan ?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Gaat het om plannen voor en zelfbouw of staat de clio al bij MB binnen?
R5GTT. Drive it like you stole it
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Volgens mij is MB al klaar en staat hij nu bij Fastchip :)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

hier staat in ieder geval al meer info dan in dit topic :P

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 32#2042232
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Auto is terug, en ik zal morgen gelijk ff wat hier neerzetten met wat foto's (Y)
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Sander echt gaaf man!!! Kom binnenkort ff bij je kijken dan!!! :worship:
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Ben ook zeer benieuwd! (Y) :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Super vet dit. Ben benieuwd (Y)
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Vanmorgen even een paar foto's gemaakt met de mob. telefoon, dus geen super qualiteit.

Geheel:
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... /rs-t1.jpg[/img]

Forge DV:
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... /rs-t2.jpg[/img]

FMIC:
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... /rs-t4.jpg[/img]

Ik heb er nog niet heel erg mee geblazen, maar zeker bij wat hogere toeren gaat het flink af.

Auto gaat morgen nog naar garage om de voorschijven en blokken te vervangen en de linker achterwiellager, want die is echt helemaal gaar. En dat maakt een pokke geluid. De blow off van de DV is vrij schel. Wel geinig! Die van de subaru is harder maar die draait ook op meer dan dubbele druk. Zal als de wiellager gemaakt is anders wat filmpjes maken. Maurice en Henk hebben zeer goed werk geleverd! (Y)
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

indolicious1980 schreef:Sander echt gaaf man!!! Kom binnenkort ff bij je kijken dan!!! :worship:
Is goed hoor. :wink:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat zijn de tijden en cijfers van zo'n clio rs turbo eigenlijk nu?

komt er ook nog een langere 5 in of blijft de bak standaard? (I)
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Abel schreef:wat zijn de tijden en cijfers van zo'n clio rs turbo eigenlijk nu?

komt er ook nog een langere 5 in of blijft de bak standaard? (I)
Bak blijft standaard. Acceleratie tijden weet ik nog niet echt. Geloof dat Maurice zijn auto gemeten had op zo'n 220 PK en 270 nm.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

mag je meteen vlammen met dat apparaat of moetie nog inlopen? Hij is nu goed gemapped?
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Haas schreef:mag je meteen vlammen met dat apparaat of moetie nog inlopen? Hij is nu goed gemapped?
Mag gelijk vlammen volgens Maurice. Hij is nu idd goed gemapped.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Abel schreef:wat zijn de tijden en cijfers van zo'n clio rs turbo eigenlijk nu?

komt er ook nog een langere 5 in of blijft de bak standaard? (I)
40 pk erbij op het zelfde gewicht, ik denk dat hij er wel een seconde afdoet voor de 0-100. top zal ook wel wat hoger liggen, maar ik denk dat die winst minder spectaculair is.

Domme vraag, wat kost deze hele ombouw je nu uiteindelijk?
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Arno17 schreef:
Abel schreef:wat zijn de tijden en cijfers van zo'n clio rs turbo eigenlijk nu?

komt er ook nog een langere 5 in of blijft de bak standaard? (I)
40 pk erbij op het zelfde gewicht, ik denk dat hij er wel een seconde afdoet voor de 0-100. top zal ook wel wat hoger liggen, maar ik denk dat die winst minder spectaculair is.

Domme vraag, wat kost deze hele ombouw je nu uiteindelijk?
Denk toch wel meer dan 40 pk hoor, aangezien de RS het opgegeven vermogen echt niet haalt. Prijzen kan je vinden op de website van Maurice. (MB car performance). (Dit is wel ex. montage).
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

inderdaad 182 aan de krukas of 220 aan de wielen, dat is nogal een verschil...
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ik denk zelf een stijging van +- 60pk :)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Sander2 schreef:
Arno17 schreef:
Abel schreef:wat zijn de tijden en cijfers van zo'n clio rs turbo eigenlijk nu?

komt er ook nog een langere 5 in of blijft de bak standaard? (I)
40 pk erbij op het zelfde gewicht, ik denk dat hij er wel een seconde afdoet voor de 0-100. top zal ook wel wat hoger liggen, maar ik denk dat die winst minder spectaculair is.

Domme vraag, wat kost deze hele ombouw je nu uiteindelijk?
Denk toch wel meer dan 40 pk hoor, aangezien de RS het opgegeven vermogen echt niet haalt. Prijzen kan je vinden op de website van Maurice. (MB car performance). (Dit is wel ex. montage).

Heb je toevallig een dyno laten draaien, voor en na de ombouw??

Dan kan je natuurlijk echt een verschil aantonen, want is die 220 aan de wielen getest door de heren van MB met de demo auto?
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Echt dit wil ik ook man :lol: , jammer genoeg hebben mn vriendin en ik besloten om een van onze twee 3deurs auto's te vervangen voor een 5 deurs, en rara ik ben de sjaak. Clio RS gaat weg en Mini Cooper blijft.
Maar wordt voor mij een Megane RS en hebben zitten surven, die kun je laten chippen tot 265 paarden :)
Marco (ClioII)
Berichten: 820
Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
Locatie: Leeuwarden

Coelie joelie, hoe vet dit! :worship: :smoke:
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

indolicious1980 schreef:Echt dit wil ik ook man :lol: , jammer genoeg hebben mn vriendin en ik besloten om een van onze twee 3deurs auto's te vervangen voor een 5 deurs, en rara ik ben de sjaak. Clio RS gaat weg en Mini Cooper blijft.
Maar wordt voor mij een Megane RS en hebben zitten surven, die kun je laten chippen tot 265 paarden :)
Tja, daarom hebben we er net een impreza bijgenomen, ook 5 deurs haha :wink:
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Maarten-Jan schreef:inderdaad 182 aan de krukas of 220 aan de wielen, dat is nogal een verschil...
klopt, maar 182 aan de krukas redt hij ook niet hoor, en het is 220 krukas pk's na conversie.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Arno17 schreef:
Sander2 schreef:
Arno17 schreef:
Abel schreef:wat zijn de tijden en cijfers van zo'n clio rs turbo eigenlijk nu?

komt er ook nog een langere 5 in of blijft de bak standaard? (I)
40 pk erbij op het zelfde gewicht, ik denk dat hij er wel een seconde afdoet voor de 0-100. top zal ook wel wat hoger liggen, maar ik denk dat die winst minder spectaculair is.

Domme vraag, wat kost deze hele ombouw je nu uiteindelijk?
Denk toch wel meer dan 40 pk hoor, aangezien de RS het opgegeven vermogen echt niet haalt. Prijzen kan je vinden op de website van Maurice. (MB car performance). (Dit is wel ex. montage).

Heb je toevallig een dyno laten draaien, voor en na de ombouw??

Dan kan je natuurlijk echt een verschil aantonen, want is die 220 aan de wielen getest door de heren van MB met de demo auto?
Nee heb ik niet.
Hier een dyno van MB RS:

[img]http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... edium).jpg[/img]
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

is dat zon setje van 4000 euro?
wel vet :worship:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Sander2 schreef:
indolicious1980 schreef:Echt dit wil ik ook man :lol: , jammer genoeg hebben mn vriendin en ik besloten om een van onze twee 3deurs auto's te vervangen voor een 5 deurs, en rara ik ben de sjaak. Clio RS gaat weg en Mini Cooper blijft.
Maar wordt voor mij een Megane RS en hebben zitten surven, die kun je laten chippen tot 265 paarden :)
Tja, daarom hebben we er net een impreza bijgenomen, ook 5 deurs haha :wink:
Toch niet dat nieuwste model hé?

Die dyno is van MB zelf, de testauto?

193 pk aan de wielen zo te zien?

Vergelijk met die RS van die Belg (160 pk aan de wielen ) zit je dus op zo'n 30 pk meer aan de wielen?

Corrigeer me als ik het fout heb/zie!
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Nou Arno, het is niet "maar" 30 pk aan de wielen.
Dat is gewoon het maximale vermogen, vergelijk het koppel eens, dat is echt een flink verschil.
Eenzelfde motor atmosferisch en daarna turbogeblazen is over het algemeen echt een wereld van verschil.

We wachten even op de actiefilmpjes van Sander. :)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

wat mij vooral opviel bij het testritje is het gemak waarmee de auto te rijden is, voor je gevoel trekt ie vanaf 2500 tpm al als een bezetene zeg maar.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Arno heeft duidelijk nooit met een Turbo gereje :p
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Arno17 schreef:
Sander2 schreef:
indolicious1980 schreef:Echt dit wil ik ook man :lol: , jammer genoeg hebben mn vriendin en ik besloten om een van onze twee 3deurs auto's te vervangen voor een 5 deurs, en rara ik ben de sjaak. Clio RS gaat weg en Mini Cooper blijft.
Maar wordt voor mij een Megane RS en hebben zitten surven, die kun je laten chippen tot 265 paarden :)
Tja, daarom hebben we er net een impreza bijgenomen, ook 5 deurs haha :wink:
Toch niet dat nieuwste model hé?

Die dyno is van MB zelf, de testauto?

193 pk aan de wielen zo te zien?

Vergelijk met die RS van die Belg (160 pk aan de wielen ) zit je dus op zo'n 30 pk meer aan de wielen?

Corrigeer me als ik het fout heb/zie!
Klopt, is een RS phase 2 van MB.
Ja, 193 pk aan de wielen. Op papier heb je gelijk, 30 pk meer dan die belg, maar denk dat je die 2 niet kan vergelijken, want het is denk ik een andere bank? Maar wat de andere al zeggen, koppel is flink meer, en dat komt het rij plezier zeker ten goede.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Paul1916v schreef:wat mij vooral opviel bij het testritje is het gemak waarmee de auto te rijden is, voor je gevoel trekt ie vanaf 2500 tpm al als een bezetene zeg maar.
Dat is zo, rij je rustig, merk je de turbo geeneens en is het alsof hij nog origineel is zoals voor de ombouw.
Let wel op dat er wel degelijk verschil zit tussen karakter van een fase 2 en 3 met turbo ombouw. Die van mij is gretiger dan die van Maurice in de hogere toeren. Die van Maurice heeft meer pit in de lage toeren.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Robke schreef:Nou Arno, het is niet "maar" 30 pk aan de wielen.
Dat is gewoon het maximale vermogen, vergelijk het koppel eens, dat is echt een flink verschil.
Eenzelfde motor atmosferisch en daarna turbogeblazen is over het algemeen echt een wereld van verschil.

We wachten even op de actiefilmpjes van Sander. :)
Ik heb het nergens over "maar" ....ik heb het over ''meer"....

Maar goed, het koppel is inderdaad van belang, en dan vooral wanneer op de top en wanneer hij weer afbuigt.....de koppelkromme!

En wat ik probeer is alleen om de kosten en winst over elkaar te leggen, zodat men enig inzicht krijgt in de ombouw, want niet iedereen heeft zomaar even een kleine 4000 euro op de plank liggen.

Ik ben trouwens ook benieuwd wat Renault als merk hier van vindt, garantie vervalt neem ik aan?

Wat te doen met onderhoud en reparatie van de auto zelf, garantie op de onderdelen geplaatst door MB....etc....etc....

En wat kan je vertellen over de aandrijflijn, moet die worden aangepast of is dat al gedaan met de ombouw.
Plaats reactie