Sander's Clio RS 182. Turbo ombouw.
Volgens mij is MB al klaar en staat hij nu bij Fastchip 

hier staat in ieder geval al meer info dan in dit topic 
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 32#2042232

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 32#2042232
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Sander echt gaaf man!!! Kom binnenkort ff bij je kijken dan!!! 

Ben ook zeer benieuwd!



Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Super vet dit. Ben benieuwd 

Vanmorgen even een paar foto's gemaakt met de mob. telefoon, dus geen super qualiteit.
Geheel:
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... /rs-t1.jpg[/img]
Forge DV:
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... /rs-t2.jpg[/img]
FMIC:
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... /rs-t4.jpg[/img]
Ik heb er nog niet heel erg mee geblazen, maar zeker bij wat hogere toeren gaat het flink af.
Auto gaat morgen nog naar garage om de voorschijven en blokken te vervangen en de linker achterwiellager, want die is echt helemaal gaar. En dat maakt een pokke geluid. De blow off van de DV is vrij schel. Wel geinig! Die van de subaru is harder maar die draait ook op meer dan dubbele druk. Zal als de wiellager gemaakt is anders wat filmpjes maken. Maurice en Henk hebben zeer goed werk geleverd!
Geheel:
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... /rs-t1.jpg[/img]
Forge DV:
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... /rs-t2.jpg[/img]
FMIC:
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... /rs-t4.jpg[/img]
Ik heb er nog niet heel erg mee geblazen, maar zeker bij wat hogere toeren gaat het flink af.
Auto gaat morgen nog naar garage om de voorschijven en blokken te vervangen en de linker achterwiellager, want die is echt helemaal gaar. En dat maakt een pokke geluid. De blow off van de DV is vrij schel. Wel geinig! Die van de subaru is harder maar die draait ook op meer dan dubbele druk. Zal als de wiellager gemaakt is anders wat filmpjes maken. Maurice en Henk hebben zeer goed werk geleverd!

Bak blijft standaard. Acceleratie tijden weet ik nog niet echt. Geloof dat Maurice zijn auto gemeten had op zo'n 220 PK en 270 nm.Abel schreef:wat zijn de tijden en cijfers van zo'n clio rs turbo eigenlijk nu?
komt er ook nog een langere 5 in of blijft de bak standaard?
mag je meteen vlammen met dat apparaat of moetie nog inlopen? Hij is nu goed gemapped?
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
40 pk erbij op het zelfde gewicht, ik denk dat hij er wel een seconde afdoet voor de 0-100. top zal ook wel wat hoger liggen, maar ik denk dat die winst minder spectaculair is.Abel schreef:wat zijn de tijden en cijfers van zo'n clio rs turbo eigenlijk nu?
komt er ook nog een langere 5 in of blijft de bak standaard?
Domme vraag, wat kost deze hele ombouw je nu uiteindelijk?
Denk toch wel meer dan 40 pk hoor, aangezien de RS het opgegeven vermogen echt niet haalt. Prijzen kan je vinden op de website van Maurice. (MB car performance). (Dit is wel ex. montage).Arno17 schreef:40 pk erbij op het zelfde gewicht, ik denk dat hij er wel een seconde afdoet voor de 0-100. top zal ook wel wat hoger liggen, maar ik denk dat die winst minder spectaculair is.Abel schreef:wat zijn de tijden en cijfers van zo'n clio rs turbo eigenlijk nu?
komt er ook nog een langere 5 in of blijft de bak standaard?
Domme vraag, wat kost deze hele ombouw je nu uiteindelijk?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
inderdaad 182 aan de krukas of 220 aan de wielen, dat is nogal een verschil...
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Sander2 schreef:Denk toch wel meer dan 40 pk hoor, aangezien de RS het opgegeven vermogen echt niet haalt. Prijzen kan je vinden op de website van Maurice. (MB car performance). (Dit is wel ex. montage).Arno17 schreef:40 pk erbij op het zelfde gewicht, ik denk dat hij er wel een seconde afdoet voor de 0-100. top zal ook wel wat hoger liggen, maar ik denk dat die winst minder spectaculair is.Abel schreef:wat zijn de tijden en cijfers van zo'n clio rs turbo eigenlijk nu?
komt er ook nog een langere 5 in of blijft de bak standaard?
Domme vraag, wat kost deze hele ombouw je nu uiteindelijk?
Heb je toevallig een dyno laten draaien, voor en na de ombouw??
Dan kan je natuurlijk echt een verschil aantonen, want is die 220 aan de wielen getest door de heren van MB met de demo auto?
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Echt dit wil ik ook man
, jammer genoeg hebben mn vriendin en ik besloten om een van onze twee 3deurs auto's te vervangen voor een 5 deurs, en rara ik ben de sjaak. Clio RS gaat weg en Mini Cooper blijft.
Maar wordt voor mij een Megane RS en hebben zitten surven, die kun je laten chippen tot 265 paarden

Maar wordt voor mij een Megane RS en hebben zitten surven, die kun je laten chippen tot 265 paarden

-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
- Locatie: Leeuwarden
Coelie joelie, hoe vet dit!



Tja, daarom hebben we er net een impreza bijgenomen, ook 5 deurs hahaindolicious1980 schreef:Echt dit wil ik ook man, jammer genoeg hebben mn vriendin en ik besloten om een van onze twee 3deurs auto's te vervangen voor een 5 deurs, en rara ik ben de sjaak. Clio RS gaat weg en Mini Cooper blijft.
Maar wordt voor mij een Megane RS en hebben zitten surven, die kun je laten chippen tot 265 paarden
Nee heb ik niet.Arno17 schreef:Sander2 schreef:Denk toch wel meer dan 40 pk hoor, aangezien de RS het opgegeven vermogen echt niet haalt. Prijzen kan je vinden op de website van Maurice. (MB car performance). (Dit is wel ex. montage).Arno17 schreef:40 pk erbij op het zelfde gewicht, ik denk dat hij er wel een seconde afdoet voor de 0-100. top zal ook wel wat hoger liggen, maar ik denk dat die winst minder spectaculair is.Abel schreef:wat zijn de tijden en cijfers van zo'n clio rs turbo eigenlijk nu?
komt er ook nog een langere 5 in of blijft de bak standaard?
Domme vraag, wat kost deze hele ombouw je nu uiteindelijk?
Heb je toevallig een dyno laten draaien, voor en na de ombouw??
Dan kan je natuurlijk echt een verschil aantonen, want is die 220 aan de wielen getest door de heren van MB met de demo auto?
Hier een dyno van MB RS:
[img]http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... edium).jpg[/img]
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
is dat zon setje van 4000 euro?
wel vet
wel vet

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Toch niet dat nieuwste model hé?Sander2 schreef:Tja, daarom hebben we er net een impreza bijgenomen, ook 5 deurs hahaindolicious1980 schreef:Echt dit wil ik ook man, jammer genoeg hebben mn vriendin en ik besloten om een van onze twee 3deurs auto's te vervangen voor een 5 deurs, en rara ik ben de sjaak. Clio RS gaat weg en Mini Cooper blijft.
Maar wordt voor mij een Megane RS en hebben zitten surven, die kun je laten chippen tot 265 paarden
Die dyno is van MB zelf, de testauto?
193 pk aan de wielen zo te zien?
Vergelijk met die RS van die Belg (160 pk aan de wielen ) zit je dus op zo'n 30 pk meer aan de wielen?
Corrigeer me als ik het fout heb/zie!
Nou Arno, het is niet "maar" 30 pk aan de wielen.
Dat is gewoon het maximale vermogen, vergelijk het koppel eens, dat is echt een flink verschil.
Eenzelfde motor atmosferisch en daarna turbogeblazen is over het algemeen echt een wereld van verschil.
We wachten even op de actiefilmpjes van Sander.
Dat is gewoon het maximale vermogen, vergelijk het koppel eens, dat is echt een flink verschil.
Eenzelfde motor atmosferisch en daarna turbogeblazen is over het algemeen echt een wereld van verschil.
We wachten even op de actiefilmpjes van Sander.

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
wat mij vooral opviel bij het testritje is het gemak waarmee de auto te rijden is, voor je gevoel trekt ie vanaf 2500 tpm al als een bezetene zeg maar.
Klopt, is een RS phase 2 van MB.Arno17 schreef:Toch niet dat nieuwste model hé?Sander2 schreef:Tja, daarom hebben we er net een impreza bijgenomen, ook 5 deurs hahaindolicious1980 schreef:Echt dit wil ik ook man, jammer genoeg hebben mn vriendin en ik besloten om een van onze twee 3deurs auto's te vervangen voor een 5 deurs, en rara ik ben de sjaak. Clio RS gaat weg en Mini Cooper blijft.
Maar wordt voor mij een Megane RS en hebben zitten surven, die kun je laten chippen tot 265 paarden
Die dyno is van MB zelf, de testauto?
193 pk aan de wielen zo te zien?
Vergelijk met die RS van die Belg (160 pk aan de wielen ) zit je dus op zo'n 30 pk meer aan de wielen?
Corrigeer me als ik het fout heb/zie!
Ja, 193 pk aan de wielen. Op papier heb je gelijk, 30 pk meer dan die belg, maar denk dat je die 2 niet kan vergelijken, want het is denk ik een andere bank? Maar wat de andere al zeggen, koppel is flink meer, en dat komt het rij plezier zeker ten goede.
Dat is zo, rij je rustig, merk je de turbo geeneens en is het alsof hij nog origineel is zoals voor de ombouw.Paul1916v schreef:wat mij vooral opviel bij het testritje is het gemak waarmee de auto te rijden is, voor je gevoel trekt ie vanaf 2500 tpm al als een bezetene zeg maar.
Let wel op dat er wel degelijk verschil zit tussen karakter van een fase 2 en 3 met turbo ombouw. Die van mij is gretiger dan die van Maurice in de hogere toeren. Die van Maurice heeft meer pit in de lage toeren.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik heb het nergens over "maar" ....ik heb het over ''meer"....Robke schreef:Nou Arno, het is niet "maar" 30 pk aan de wielen.
Dat is gewoon het maximale vermogen, vergelijk het koppel eens, dat is echt een flink verschil.
Eenzelfde motor atmosferisch en daarna turbogeblazen is over het algemeen echt een wereld van verschil.
We wachten even op de actiefilmpjes van Sander.
Maar goed, het koppel is inderdaad van belang, en dan vooral wanneer op de top en wanneer hij weer afbuigt.....de koppelkromme!
En wat ik probeer is alleen om de kosten en winst over elkaar te leggen, zodat men enig inzicht krijgt in de ombouw, want niet iedereen heeft zomaar even een kleine 4000 euro op de plank liggen.
Ik ben trouwens ook benieuwd wat Renault als merk hier van vindt, garantie vervalt neem ik aan?
Wat te doen met onderhoud en reparatie van de auto zelf, garantie op de onderdelen geplaatst door MB....etc....etc....
En wat kan je vertellen over de aandrijflijn, moet die worden aangepast of is dat al gedaan met de ombouw.