Hoop dat je alles boven water krijgt.
Dat je ecu niet werk op een ander blok kan, er zijn immers verschillende ecu's en kabelbomen geweest voor de F7P
tja wat moet ik hier op zeggen zal nog eens naar de nokken gaan kijken... iedereen maakt fouten en dus ik kan er ook wel eens naast zitten natuurlijkRiël Notermans schreef:Dit is wel rob zijn blok en is zelfs nog regelmatig door mij aan gesleuteld.
Gewone 1.8 met links en rechts wat aanpassingen, wat exact? Geen idee. Blok schjijnt van Achterberg te zijn, maar Rob heeft het van Emile overgekocht en het in die staat gelaten.
Hij deed 167pk op de Gtech en voelde bloedsnel aan, dus dat ie niet standaard was weet ik zeker. Kijk nog maar eens goed naar die nokken, wellicht heb jij je misschein verkeken? En hoe is de kop zelf, bewerkt? Grootte kleppen?
Verder is deze auto nog één á twee keer verkocht daarna, dus wat de laatste eigenaren vertellen ...
Maar plezier ermee, blokje was een echt scheurkanon! Netjes maken en vlammen!
Als je interesse hebt in het telefoonnummer van de persoon die dit blok erin gezet heeft, stuur maar PM.
Je ziet het wel degelijk aan een onderblok of het een 2.0 of 1.8 is. Check eens het typeplaatje, en anders zie je aan de achterkant uitstulpingen die een 1.8 niet heeft.iwan16V schreef:oke ook ik kan me wel ens vergissen en dat is nu dus ook gebeurd want het zijn idd geen standaard nokkenassen
heb er andere naar laten kijken en origineel zijn ze niet maar wat het wel is weet ik nog niet...
en heb net achterberg gebeld en komt wel degelijk daar vandaan alleen wat ze precies hebben gedaan konden ze me niet meer vertellen want dat schijnt al jaren geleden te zijn
wel kreeg ik meerdere optie's wat ze gedaan kunnen hebben
dus alles op een rijtje
die man noemde het geprepareerd en dat was die maar op welk nineau..?
als ze het minimale hebben gedaan dan zou de clio op 152 pk zitten
uitgebrijde versie zou de clio op 165 pk zitten
ook had hij een groot vermoede dat hij toen het onderblok van een magane 2L met de kop van de clio erop had gezet en dan zou ik op een vermogen komen van 175pk of 200 pk
maar helaas is dit niet aan het blok te zien of te meten alleen op de toeren rijden zou je dit kunnen zien
en dus in de 5e versnelling volgas als die tot de 6800 toeren gaat is het een 1800 onderblok
of...
in de 5e versnelling vol gas 7500 toeren draaid is het de 2 liter
wel fijn om dat nu te weten te komen nu ik het blok eruit heb liggen![]()
en iemand een idee hoe ik kan zien of de kop bewerkt is?
Moet je toch niet altijd vanuit gaanJean-Paul-S schreef:Je ziet het wel degelijk aan een onderblok of het een 2.0 of 1.8 is. Check eens het typeplaatje, en anders zie je aan de achterkant uitstulpingen die een 1.8 niet heeft.iwan16V schreef:oke ook ik kan me wel ens vergissen en dat is nu dus ook gebeurd want het zijn idd geen standaard nokkenassen
heb er andere naar laten kijken en origineel zijn ze niet maar wat het wel is weet ik nog niet...
en heb net achterberg gebeld en komt wel degelijk daar vandaan alleen wat ze precies hebben gedaan konden ze me niet meer vertellen want dat schijnt al jaren geleden te zijn
dus alles op een rijtje
ook had hij een groot vermoede dat hij toen het onderblok van een magane 2L met de kop van de clio erop had gezet en dan zou ik op een vermogen komen van 175pk of 200 pk
maar helaas is dit niet aan het blok te zien of te meten alleen op de toeren rijden zou je dit kunnen zien
en dus in de 5e versnelling volgas als die tot de 6800 toeren gaat is het een 1800 onderblok
of...
Een bewerkte cilinderkop heeft vaak geflowde kanalen, dit houd in dat ze netjes glad gemaakt worden om een snellere luchtstroom te creeren.
Achterberg heeft blauwe cilinderkoppen, en blauwe onderblokken. Wanneer alles blauw is heb je een full option motor, en enkel de kop is natuurlijk niet full option.
Die punten in de nokkenassen zijn er overigens vaker, dat wil niet zeggen dat ze speciaal zijn. Die toeren zeggen verder niks, daar hoef je niet vanuit te gaan.
Wel vreemd dat hij een clio kop gebruikt, een megane kop is flowtechnisch beter dan de clio
Tja ja,PtrGte schreef:Moet je toch niet altijd vanuit gaanJean-Paul-S schreef:Je ziet het wel degelijk aan een onderblok of het een 2.0 of 1.8 is. Check eens het typeplaatje, en anders zie je aan de achterkant uitstulpingen die een 1.8 niet heeft.iwan16V schreef:oke ook ik kan me wel ens vergissen en dat is nu dus ook gebeurd want het zijn idd geen standaard nokkenassen
dus alles op een rijtje
of...
Een bewerkte cilinderkop heeft vaak geflowde kanalen, dit houd in dat ze netjes glad gemaakt worden om een snellere luchtstroom te creeren.
Achterberg heeft blauwe cilinderkoppen, en blauwe onderblokken. Wanneer alles blauw is heb je een full option motor, en enkel de kop is natuurlijk niet full option.
Die punten in de nokkenassen zijn er overigens vaker, dat wil niet zeggen dat ze speciaal zijn. Die toeren zeggen verder niks, daar hoef je niet vanuit te gaan.
Wel vreemd dat hij een clio kop gebruikt, een megane kop is flowtechnisch beter dan de clio
Jean-Paul-S schreef:Je ziet het wel degelijk aan een onderblok of het een 2.0 of 1.8 is. Check eens het typeplaatje, en anders zie je aan de achterkant uitstulpingen die een 1.8 niet heeft.iwan16V schreef:oke ook ik kan me wel ens vergissen en dat is nu dus ook gebeurd want het zijn idd geen standaard nokkenassen
dus alles op een rijtje
of...
klopt dat heeft hij mij ook verteld maar onderblok is ook blauw en kleppendeksel nietJean-Paul-S schreef:Dat kan dan een motor zijn wat Achterberg een "cup"motor noemt. Volgens achterberg moet dat 160-165pk geven.
Hij deed dan het onderblok en klepdeksel blauw verven
iets blauw verven kan iedereen jaiwan16V schreef:klopt dat heeft hij mij ook verteld maar onderblok is ook blauw en kleppendeksel nietJean-Paul-S schreef:Dat kan dan een motor zijn wat Achterberg een "cup"motor noemt. Volgens achterberg moet dat 160-165pk geven.
Hij deed dan het onderblok en klepdeksel blauw verven
dus of iemand heeft de deksel weer zwart gemaakt
of hij is nooit bij achterberg geweest en iemand hooft het onderblok blauw gemaakt...???
en heb net de andere nokken ernaast gehouden en daar zit op de precies de zelfde plek de zelfde gaatjes in en lijk mij sterk dat ik hier nou 4 scherpe nokkenassen heb liggen![]()
en heb de kop schoongemaakt en daar is niks aan te zien niks is glad of wat dan ook
en het blok is idd gewoon een 1800 volgens de label die erop zit
dus ja of ik nou iets wijzer ben geworden... nee niet echt haha
klopt daarom liep die helemaal niet meer goedChaP schreef:Het lijkt wel dat de koppakking tussen die 2 cilinders eruit lag, ook prestatie verlies natuurlijk![]()
Hoe zag de pakking er zelf uit?
Gr
Dat was niet de planning opzichRobke schreef:De soep ingedraaid door een knuppel???![]()
is dat die tent waarik mijn schakelstang heb gehaald?
Haas schreef:is dat die tent waarik zo gruwelijk hard gen@@id ben?