Brandstofprijzen

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer

Merijn schreef:€0,070 per kilometer bij 1:20 (en dat haal ik redelijk makkelijk met mijn Corsaatje. :) )
Voor die 1,9 ct per kilometer meer rijd ik toch wel een saf :p :)

@daniel, wegenbelasting ong 80€ per maand, verzekering ongeveer 40.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Daniël W.
Car: 5TL-T

Maar dan rij je wel Saf 8) Wat voor een kilometrage heb jij Riël?

Oh en het TR'tje doet €0,089 per km :D En oja, 12e wegenbelasting, en net zoiets in verzekering :P
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Aanschaf van mijn Corsa was lager, afschrijving ook, belasting is de helft en verzekering ook 15 euro goedkoper. :P Maar inderdaad, je rijdt wel een stuk luxer dan ik...
DutchArt
Car: Express
Contacteer:

Bumpersticker tegen hoge benzineprijzen
AMSTERDAM - Vanaf vandaag kunnen automobilisten bij de tankstations gratis een bumpersticker halen om te protesteren tegen de torenhoge benzineprijzen. " Wij willen klanten een mogelijkheid geven om op een ludieke manier te protesteren tegen de hoge accijnzen op benzine", zegt voorzitter Ewout Klok van brancheorganisatie Beta.

"We horen de hele dag klachten over de benzineprijzen. Onze klanten pikken het gewoon niet meer. De overheid houdt de prijzen aan de pomp kunstmatig hoog en verdient via de btw miljoenen aan de hoge olieprijzen. Mag het een onsje minder zijn." De pomphouders hebben 300.000 stickers gedrukt met de tekst De Klos met Bos en Van Heilige Koe naar Melkkoe. Ook kunnen automobilisten voor 5 euro een T-shirt kopen met die tekst. De pomphouders willen de automobilisten duidelijk maken dat zij niets extra verdienen aan de hoge pompprijzen.

Integendeel, veel pomphouders dreigen juist in financiële nood te geraken. Hun marges worden door hevige concurrentie steeds minder en het lukt ze steeds slechter om hun voorraden te betalen. Terwijl oliemaatschappijen zestig dagen de tijd hebben om hun rekeningen te voldoen, moeten pomphouders hun rekeningen en ook hun btw meteen betalen.

"De banken doen door de voortdurende prijsverhogingen steeds moeilijker om dit geld voor te schieten", zegt Klok. "Een verhoging van 2 cent kost een pomphouder met een tank van 80.000 liter 1600 euro per tank extra. Vaak wordt de tank van een pompstation drie keer per week gevuld. Dat betekent dat pomphouders een kleine 20.000 euro per maand extra moeten voorschieten. De rek is er uit. Velen dreigen in problemen te komen."

Benzinestations geven automobilisten met bumperstickers en T-shirts de kans om ludiek actie te voeren tegen de prijzen die door de overheid kunstmatig hoog worden gehouden.

Bron: telegraaf

Wow. Bumperstickers. Dit is echt heavy na die 3x toeteren (S) (N)
DutchArt
Car: Express
Contacteer:

I.d.d. Zullen ze wel heftig van schrikken in den Haag!

Of zich doodlachen.
Riël
Über-Spammer

Daniël W. schreef:Maar dan rij je wel Saf 8) Wat voor een kilometrage heb jij Riël?

Oh en het TR'tje doet €0,089 per km :D En oja, 12e wegenbelasting, en net zoiets in verzekering :P

Afgelopen jaar 85.000 km gereden ... :~ Op zich dus 11333 liter gas erdoorheen gedraaid.
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Riël Notermans schreef:
Daniël W. schreef:Maar dan rij je wel Saf 8) Wat voor een kilometrage heb jij Riël?

Afgelopen jaar 85.000 km gereden ... :~ Op zich dus 11333 liter gas erdoorheen gedraaid.
6799,8 eurootjes bij 0,60 euro de liter

wat doet benzine???
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Riël Notermans schreef:
Merijn schreef:€0,070 per kilometer bij 1:20 (en dat haal ik redelijk makkelijk met mijn Corsaatje. :) )
Voor die 1,9 ct per kilometer meer rijd ik toch wel een saf :p :)
€ 0,073 per kilometer, bij 1:7,5. Voor dieselcenten, rij ik v6. En dan tel ik de lagere MRB niet mee. :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
puddinkie

lol tankstations kunnen beter allemaal een week dicht gaan :P

wedden dat den haag wel anders wil.

en het is nog is gezond ook voor de mens :P
-jacco-
Über-Spammer

Tankstations zullen niet dichtgaan lijkt me he :wink:

Je gooit je eigen ruiten toch ook niet in? (0)

Kreeg via de mail zo'n powerpoint presentatie met de allerbeste mogelijkheid om een prijzenoorlog te starten: Niet meer tanken bij Shell en Esso (de 2 grootste maatschappijen)...

Naja... Zeg het maar...

Ik zie het gewoon niet gebeuren dat de prijzen significant ( :p ) verlaagd gaan worden...
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-Ray-
Contacteer:

lekker boeiend topic dit, zometeen is het 2 euro de liter en rijden we nog steeds allemaal vrolijk rond.

degene die ze auto dan weg doet en fulltime gaat fietsen moet ik nog zien.
Immer wieder die verdammte Holländer
-PAZ-
Über-Spammer

Jacco Osté schreef:Tankstations zullen niet dichtgaan lijkt me he :wink:

Kreeg via de mail zo'n powerpoint presentatie met de allerbeste mogelijkheid om een prijzenoorlog te starten: Niet meer tanken bij Shell en Esso (de 2 grootste maatschappijen)...

Naja... Zeg het maar...

Ik zie het gewoon niet gebeuren dat de prijzen significant ( :p ) verlaagd gaan worden...
Heb dat mailtje ook gehad, ja opzich kan het best werken maar dan zal toch ook iedereen daar niet moeten gaan, en dat zie ik zo 1 2 3 ook niet gebeuren
R5GTT. Drive it like you stole it
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Wanneer hebben we in het laatst in Nederland een volksopstand gehad? Precies.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

inderdaad
enige wat eventueel nut gaat hebben is als de vrachtwagenchauffeurs het echt zat zijn en gewoon de complete A2 dicht zetten voor een paar dagen.. maar dat zie ik ook niet snel gebeuren
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Dat waren de buschauffeurs al van plan. Laten we het wel een beetje coördineren. En dan niet op de tijden dat ik onderweg ben.
-Ray-
Contacteer:

Martijn schreef:Wanneer hebben we in het laatst in Nederland een volksopstand gehad? Precies.
1652 bij Karel de Grote?
-Ray-
Contacteer:

Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Karel de Grote (Duits Karl der Große; Frans en Engels Charlemagne; Latijn Carolus Magnus; Jupille, (waarschijnlijk) 2 april 742 - Aken, 28 januari 814

Dat mocht ie willen.

-edit- je zag het zelf ook al. :beer:
Riël
Über-Spammer

Jacco Osté schreef:Tankstations zullen niet dichtgaan lijkt me he :wink:

Is echt de allerslechtste mogelijkheid: de vraag bij de kleine pompen wordt groter en dan: worden die duurder.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

En dus worden de grote pompen goedkoper en gaat het dus niet lukken. Macro-economie, zo snel leg je iets niet plat. Zeker niet een (bijna) eerste levensbehoefte.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

-Ray- schreef:lekker boeiend topic dit, zometeen is het 2 euro de liter en rijden we nog steeds allemaal vrolijk rond.

:ja: helaas er wordt gewoon op andere dingen bezuinigd
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Zoals op die 3 vakanties per jaar. We hebben het hier erg slecht, inderdaad.
-jacco-
Über-Spammer

-Ray- schreef:lekker boeiend topic dit, zometeen is het 2 euro de liter en rijden we nog steeds allemaal vrolijk rond.

Idd, het plezier van autorijden zullen ze me niet afnemen :smoke:
Paul1916v schreef:inderdaad
enige wat eventueel nut gaat hebben is als de vrachtwagenchauffeurs het echt zat zijn en gewoon de complete A2 dicht zetten voor een paar dagen.. maar dat zie ik ook niet snel gebeuren
En wie is daar weer de dupe van? ;)
We zijn als consument toch altijd de pineut, blokken ze de A2 ligt heel Nederland plat en hebben we zometeen geen eten meer in huis ook omdat de winkels leeg zijn....
Ook geen haalbare actie lijkt me.
Daarnaast kost het ze tonnen, zo niet miljoenen per dag als ze niet rijden... Dat doet toch het meeste pijn...
Riël Notermans schreef:Is echt de allerslechtste mogelijkheid: de vraag bij de kleine pompen wordt groter en dan: worden die duurder.
In dat mailtje doelden ze meer op het feit dat het dan goedkoper zou worden bij de grote pompen en de kleintjes dan mee zouden moeten :)
Denk niet dat ze deze mogelijkheid in gedachten hadden :wink:
Martijn schreef:Zoals op die 3 vakanties per jaar. We hebben het hier erg slecht, inderdaad.
Ik ga geen 3 keer per jaar op vakantie hoor :lol:
Heb wel 6 auto's, is dat net zo erg? :~ :beer:

We moeten bezuinigen op het kabinet, das het beste :beer:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Léon16v

Nou voor degene die kort bij de duitse of belgische grens wonen, zoals wij hier in limburg, zou ik zeggen tank fijn in het buitenland zodat we die k*t overheid hier geen geld sponsoren met al die toeslagen op de benzine (N)
In maasmechelen betaal je fijn 1.45 voor een liter 95, op een volle tank scheelt je dat toch best wel wat euro's.
Net over de grens in Duitsland ligt de prijs voor een liter 95 ook rond de 1.45.. Dus bij deze voor degene die aan de grens wonen tank fijn in het buitenland zodet we die overheid hier niks sponsoren!
Merijn
Über-Spammer

Je sponsort daarmee de duitse overheid en dus komt er geen geld in 'ons' laatje. :)
Léon16v

Nou "ons" laatje is ut ook neit bepaald...teminste wij moeten mer voor alles betalen mer ik krijg der toch neit eg bepaald veel voor terug, behalve drempels :( :lol:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Tank jij dan bij de okta of hoe heet dat, of daar bij Tuddern over de grens?
Léon16v

uuuhm..neej vaker in havert dat ligt achter niewstad, maar ben alllen even de naam kwijt van det tankstation. Dat is echt maar een heeel klein tankstationetje..
Daniël W.

Jacco Osté schreef:We moeten bezuinigen op het kabinet, das het beste :beer:
Als ze zich nu aan hun afspraken hielden. Altijd grappig, de vergelijk tussen Amsterdam en New York City...A'dam telt nou net 750k inwoners, NYC zo'n 8,2 miljoen. Gemeenteraad A'dam: 45 leden; NYC: 51 :~ En dan hebben we het nog niet eens over de hoeveelheid ambtenaren gehad |:

@Leon+Merijn: Als mensen zich aan de snelheid gaan houden (en er minder geld van bijv. snelheidsbekeuringen binnenkomt), vinden ze wel een andere manier om het geld op te brengen. Het 'afschaffen' van de BPM was ook geen afschaffing, nee daar moest iets lijnrecht tegenover staan (rekeningrijden dus; nu krijgen we het straks allebei). Ze zullen zichzelf nooit, en dan ook nooit in de vingers snijden. Hetzelfde geldt voor, sja, alles? :~
Merijn
Über-Spammer

Geld moet toch wel binnen komen, dat weten we allemaal... Het zit mij alleen dwars dat ze dat bij de automobilist weghalen, omdat het daar het makkelijkste is. :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Nja, niet te ver afdwalen maar: hoeveel mensen lopen maar wat doelloos op straat wanneer jij eens een vrije dag hebt? ff daargelaten of je nu nederlander of buitenlander bent, vind ik dat wel erg veel mensen "vrij" hebben (en dus geld kosten ipv opbrengen) :beer:
PaulM

dat we zoveel moeten dokken is al erg, dat het geld ook aan nutteloze zooi over de balk wordt gesmeten vind ik nog erger... |:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Feit is en blijft dat het voor ons allemaal niet te controleren valt waar alles blijft, daar word "gebruik"van gemaakt.

Wanneer alle bedragen nou eens getoond werden, zowel totale inkomsten als uitgaven, dan gaf dat voor velen wellicht rust.

Echter cijfers zijn makkelijk te beinvloeden in zo'n geval :~
Daniël W.

Jean-Paul-S schreef:Feit is en blijft dat het voor ons allemaal niet te controleren valt waar alles blijft, daar word "gebruik"van gemaakt.

Wanneer alle bedragen nou eens getoond werden, zowel totale inkomsten als uitgaven, dan gaf dat voor velen wellicht rust.

Echter cijfers zijn makkelijk te beinvloeden in zo'n geval :~
Dat hoeft ook niet als je er vertrouwen in hebt dat de regering verstandige beslissingen neemt, en voorzichtig met onze centen omgaat. Als er nu bedragen getoond worden word je daar écht niet vrolijk van :~ Alleen al de houding van onze heren ministers: 'wij weten wel wat goed voor je is' etc. (N)

Trouwens, je weet toch dat 97% van alle statistieken leugens zijn? :lol:
Plaats reactie