Ik zal me eens voorstellen, dat is altijd wel zo netjes.
Ik ben Hendrik-Jan Leegstra, kom uit Dokkum Friesland, en ben sinds kort de trotse eigenaar van een vrij standaard Be Bop uit 1994.
Omdat dit mijn eerste autootje is, heb ik niet veel kaas gegeten van de techniek. Vandaar ook dat ik me hier op dit forum heb aangemeld.
Mijn Cliootje is eigenlijk een dream come true (naja....een deel van de droom, de rest van de droom bestaat uit oa Williams, 16v en grandprix, maar dat is het mooie van een droom)
Ik zal zo eens even kijken of ik een leuke foto heb, dan post ik die meteen ook even.
Zijn hier meer leden die ervaring met een Be Bop hebben?
Ik zit namelijk met 1 klein probleempje (ongelooflijk, een Be Bop met maar 1 klein probleempje) en wel het volgende:
Als ik de motor stationair laat draaien ---> perfect
rijd ik weg in de 1, dan hoor ik een schraperig geluid, van ergens bij de versnellingsbak vandaan komen
rijd ik na schakelen in de 2...zelfde rare (enge) geluid...
rijd ik daarna in zn 3, dan hoor ik bij pm 50kmpu dat geluid weer.
schakel ik naar zn 4, dan bij 70 km pu
in zn 5 bij 90 kmpu...
het rare is dat het echt bij precies die snelheden zit, erboven of eronder, geen enkel probleem......
nu heb ik laatst mijn bakolie ververst, met 75W80 olie, maar dat loste helaas niks op......
Wie o Wie herkend dit probleem, woont in friesland, en zou het leuk vinden dit op te knappen?
feitelijk is dit het enige wat eraan mankeert.
De rest is perfect. hij trekt lekker op, rijd ook lekker door, trilt niet, doet geen rare dingen......
voor ik naar een garage ga, wil ik van jullie enkele opinies, en ongeveer een kostenraming, anders ga ik m afrijden, en spaar ik toch voor een 16v oid....
[img]http://img225.imageshack.us/img225/4729/dsc00677rx9.th.jpg[/img]
betere foto volgt (ohja, tis de achterste