Bij jullie daalt de accijns toch als de kale prijs stijgt? Overigens betaal je in België 2% meer BTW (21% ipv 19%)-jo- schreef:afgelopen weekend was er een reportage over de brandstofprijzen in België. Blijkt dat wij 1 van de goedkoopste europese landen zijn inzake brandstof.
Kan best zijn maar als men dan smakeloos verteld dat 42% van de netto kostprijs in de zakken van vader staat verdwijnt begin ik me toch vragen te stellen. De overheid is er in ieder geval niet rouwig om dat de kostprijs schandalig blijft stijgen, integendeel ! En neen, dat heeft niks te maken met het promoten van groene energie maar puur om het winstbejag.
Je ziet nu al vaak filevrije congressen: van 13.00 tot 19.00 uur. Ideaal.Riël Notermans schreef:Wat Tom zegt over gespreide werktijden is natuurlijk wel goed, maar dit heeft een compleet andere manier van leven nodig. Langere openingstijden van kantoren en winkels etc. Van 6u tot 13u en van 13u tot 20uRelaxed! Kun je in de tweede helft van je werkdag ook nog zaken regelen.
Ik had laatst college van de secretaris-generaal van Verkeer&Waterstaat, over beprijzing van de mobiliteit. Uit onderzoek blijkt dat een prijs naar plaats en tijd het beste is, ondanks de hogere kosten. Goede tweede was een platte heffing per kilometer, zoals accijns. Maar in de toekomst kan dat, met alternatieve brandstoffen, geen goede basis zijn. Want elektriciteit voor je auto zal dan een ander tarief moeten hebben dan huishoudelektriciteit. Voor geïnteresseerden kan ik evt. de sheets nog wel opzoeken.