ff voorstellen; Dreminator, Clio RSi

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Dreminator
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 17 sep 2007 15:34
Locatie: Enschede

hallo allemaal,

ik heb me net aangemeld en zal me even voorstellen.

Ik ben André maar mn nick is dus Dreminator
ik heb sinds 3 maanden een 1.2 clio uit 92 (mijn rijbewijs heb ik net zo lang),
De vorige eigenaar vond het leuk om er twingo stoeltjes voor in te bouwen en verder is de auto nog helemaal standaard.

ik heb in de garage nog een of andere sportuitlaat liggen van een peugeot die ik er binnenkort onder ga zetten
en ben nu op zoek naar een mooi setje OZ superturismo velgen :)


en ff een foto:
[img]http://www.xs4all.nl/~adoup/dre/mijn%20clio%203.jpg[/img]


Zou iemand me trouwens kunnen vertellen wat voor een clio ik nu precies heb?
Ik weet alleen dat de handelsbenaming B/C 57 is wat dat ook in mag houden.
Laatst gewijzigd door Dreminator op ma 2 mar 2009 9:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Welkom @ RTC. :)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Clio I Phase I, correct me if im wrong :)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

AnthonyR schreef:Clio I Phase I, correct me if im wrong :)
correct


Welkom
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

welkom.
mooi kleurtje (Y)
oja, kentekenplaathouder van de Renault-tuning club is een leuke start van je project :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Welkom!

Fijne dingen die Cliootjes.. rijd zelf een ph.1 1.4 als dagelijks vervoer naast mijn R19 16V :)

Nog nooit zo'n betrouwbaar beestje gehad voor zo weinig geld :p
Dreminator
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 17 sep 2007 15:34
Locatie: Enschede

bedankt voor de info, ik dacht zelf al dat ik dat type heb, als ik het zo vergelijk met foto's van andere clio's :)

ik heb m goedkoop kunnen krijgen omdat de lak op de achterklep er slecht op zit en dat is ook een beetje op het dak aan de achterkant.
maar het is niets dat niet op te lossen is :)

verder issie helemaal super, met bijna nieuwe banden en zelfs een bijna nieuwe uitlaat.

ik hoor nu alleen sinds een week gepiep bij het rechter voorwiel, ik moet eens uitzoeken wat dat kan zijn.

ik zal proberen actief te zijn op het forum, ik heb niet zo veel ervaring met renault, we hebben zover ik me kan herinneren alleen nog maar alfa's gehad 8)
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

welkom (Y)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Dreminator schreef:bedankt voor de info, ik dacht zelf al dat ik dat type heb, als ik het zo vergelijk met foto's van andere clio's :)

ik heb m goedkoop kunnen krijgen omdat de lak op de achterklep er slecht op zit en dat is ook een beetje op het dak aan de achterkant.
maar het is niets dat niet op te lossen is :)

verder issie helemaal super, met bijna nieuwe banden en zelfs een bijna nieuwe uitlaat.

ik hoor nu alleen sinds een week gepiep bij het rechter voorwiel, ik moet eens uitzoeken wat dat kan zijn.

ik zal proberen actief te zijn op het forum, ik heb niet zo veel ervaring met renault, we hebben zover ik me kan herinneren alleen nog maar alfa's gehad 8)
Dan moet roest je bekend voorkomen :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Dreminator
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 17 sep 2007 15:34
Locatie: Enschede

WouterW schreef:Dan moet roest je bekend voorkomen :p
Daar was geen kans voor, mn vader zat altijd de auto te poetsen, fixen, onderhouden :p

ik heb al roest van de remschijf gehaald, maar nog steeds hoor ik gepiep, ben bang dat het iets met de wiellager is ofzo
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

welkom op het forum, is t piepje er nog?
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Dreminator
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 17 sep 2007 15:34
Locatie: Enschede

Hessel schreef:welkom op het forum, is t piepje er nog?
bedankt:)

jep, het gepiep is er nog steeds,
als ik bochten naar links maak piept het heel hard, en als ik daarna rechtdoor ga dan blijft het irritant piepen.

maar het is alleen rechtsvoor, alsof het wiel los zit ofzo
MarcoLWD
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 9 sep 2007 19:57
Locatie: Leeuwarden

Welkom :biertjuh:
Dreminator
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 17 sep 2007 15:34
Locatie: Enschede

hey,

ik denk eraan om een setje 15" DOTZ Shuriken eronder te zetten, kan iemand mij vertellen of dat gaat passen?
nickyr16v
Berichten: 516
Lid geworden op: do 12 okt 2006 9:28

als je de maat doorgeeft wel.
-inch
-et-waarde
-steek
-naafdiameter

etc :)
Dreminator
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 17 sep 2007 15:34
Locatie: Enschede

de info:

DOTZ Shuriken 6,5x15
steek 4/100 ET 38, 45

Dit is de info die ik van de velg heb.

ik ben nog niet helemaal bekend met hoe en wat met de maten van velgen, zo weet ik niet hoe breed de banden moeten zijn die erop kunnen.

ik ben al zover dat de steek en et waarde goed zijn, maar ik weet niet of 15 inch te krap is en of het kwa breedte past.
nickyr16v
Berichten: 516
Lid geworden op: do 12 okt 2006 9:28

lijkt me dat dat wel past (Y)
naafdiameter moet wel minstens 60,1 zijn
of groter.
nickyr16v
Berichten: 516
Lid geworden op: do 12 okt 2006 9:28

met naafdiameter bedoel ik het ronde gat in het midden van je velg
het hart van de velg zeg maar.
die moet minimaal 60,1 zijn of groter.

:biertjuh:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En ET 38, niet ET 45, dan komt ie tever naar binnen en heb je spacers nodig.

Bandenmaat zal 195/45/15 worden...195/50/15 zal ook wel passen maar is meer een ballonband op een 15"velg.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Dreminator
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 17 sep 2007 15:34
Locatie: Enschede

nickyr16v schreef:met naafdiameter bedoel ik het ronde gat in het midden van je velg
het hart van de velg zeg maar.
die moet minimaal 60,1 zijn of groter.

:biertjuh:
hmm daar heb ik eerder problemen mee gehad, mn vader had een leuk setje velgen, maar die pasten niet omdat de velg niet om de naaf paste.

is er een manier hoe ik kan zien welke naaf er nodig is voor de velgen?
of is het standaard de 60.1?
nickyr16v
Berichten: 516
Lid geworden op: do 12 okt 2006 9:28

renault is volgens mij allemaal 60,1

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=

maar ietsje groter maakt nix uit hoor
heb ik ook bij mijn velgen
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Renault is allemaal 60,1.

Geen grotere nemen anders moet je weer opvulringen gaan gebruiken...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
nickyr16v
Berichten: 516
Lid geworden op: do 12 okt 2006 9:28

beetje ruimte ertussen kan toch geen kwaad
toch??
heb ik ook wel
je moet alleen goed opletten dat je ze er wel goed op zet
die vulringen is 9 vd 10 keer niet meer aan te komen
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

vulringen kan je gewoon kopen bij de betere banden- en velgenboer. altijd doen, niets de ruimte geven om eventueel te gaan bewegen. er is niks zo irritant als trillen in je stuur
Immer wieder die verdammte Holländer
nickyr16v
Berichten: 516
Lid geworden op: do 12 okt 2006 9:28

meestal als je een 2e hands setje koopt zijn die velgen al een paar jaar oud.
als je dan bij een banden/velgenboer komt gaat die voor je informeren
bij de leverancier.
vaak worden die dan niet meer gelevert
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dacht dat vulringen gewoon een soort van universeel waren, maar dat zal ik dan wel mis hebben...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nee, want vaak is de buitenmaat van de ring ook anders. ligt aan de fabrikant van de velgen.
Immer wieder die verdammte Holländer
nickyr16v
Berichten: 516
Lid geworden op: do 12 okt 2006 9:28

ik kan het mishebben hoor
als iemand een adres weet waar je universeele ringen kunt halen
hoor ik het graag
RSRobbert
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 11 mei 2007 11:01
Locatie: Ridderkerk

Je moet ff weten hoe groot de diameter is van het gat van de velg.
Dit is de buitenmaat van de centreerring.
Dan moet je de diameter van je as/naaf even meten.
Dit is de binnenmaat van je centreerring.

Met deze gegevens kun je bij J en R Cardesign (In Ridderkerk, hier heb ik de mijne ook vandaan) centreerringen halen in de juiste maat.
Hier kun je ook meteen zien in de steekwijzer hoe groot de diameter van je naaf is.

Let op, ze zijn niet goedkoop: Ik betaalde 45,-

Maar zoals Ray al zei, er is niets zo irritant als trillen in je stuur.
Daarbij loop je kans op onbalans in je wielen en gaat t alleen maar sneller stuk.
Dreminator
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 17 sep 2007 15:34
Locatie: Enschede

bedankt,

ik ga nu even uitzoeken wat de diameter is en dan kan ik hopelijk binnenkort met mn nieuwe velgen pronken :)
nickyr16v
Berichten: 516
Lid geworden op: do 12 okt 2006 9:28

RSRobbert schreef:Je moet ff weten hoe groot de diameter is van het gat van de velg.
Dit is de buitenmaat van de centreerring.
Dan moet je de diameter van je as/naaf even meten.
Dit is de binnenmaat van je centreerring.

Met deze gegevens kun je bij J en R Cardesign (In Ridderkerk, hier heb ik de mijne ook vandaan) centreerringen halen in de juiste maat.
Hier kun je ook meteen zien in de steekwijzer hoe groot de diameter van je naaf is.

Let op, ze zijn niet goedkoop: Ik betaalde 45,-

Maar zoals Ray al zei, er is niets zo irritant als trillen in je stuur.
Daarbij loop je kans op onbalans in je wielen en gaat t alleen maar sneller stuk.

beter (Y)
moet ik ook hebbe
Dreminator
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 17 sep 2007 15:34
Locatie: Enschede

Ik heb een clio 1.8 16v op het oog, met iets meer dan 200.000km, zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik 'm ga bekijken?

edit:
Ik heb net het aankoopadvies topic gevonden, zal em eens goed doorlezen 8)
Dreminator
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 17 sep 2007 15:34
Locatie: Enschede

Ik heb net een Clio 1.8 RSi gekocht, zaterdag haal ik m op en dan komen er foto's 8)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Gefeliciteerd! (Y) Ben benieuwd naar de foto's :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Dreminator
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 17 sep 2007 15:34
Locatie: Enschede

[img]http://www.xs4all.nl/~adoup/dre/cliorsi.jpg[/img]
Dit is de eerste foto, het is zeker een verschil met de vorige 8)
Plaats reactie