ACT: 5 GT Turbo
-
Duidelijk , ik ga zelf aan de hobby van`t weekend 

Inderdaad, koop vooral geen autostyle rotzooi, of andere mooi glimmende inferieuere troep, dan werkt een cola-blikkie een stuk beter-jo- schreef:kheb er 1 weggegeven, zooi is het, geef mij maar het cola blikje.

rev it like a rental
Kheb ook nog zo een bling bling tankje gehad, heeft ook ongeveer 5 min op mijn gtt gezeten en daarna gewoon vervangen door een open filtertjeMenno schreef:Inderdaad, koop vooral geen autostyle rotzooi, of andere mooi glimmende inferieuere troep, dan werkt een cola-blikkie een stuk beter-jo- schreef:kheb er 1 weggegeven, zooi is het, geef mij maar het cola blikje.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Contacteer:
wie kan mij vertellen wat het bestelnummer is van de FK schroefset voor de GT turbo fase 1
Neeeeeeeeeeee sieger
zelf maken zoals ik ook gedaan heb
zelf maken zoals ik ook gedaan heb
-
- Contacteer:
ja idd annuleer laaste bericht 

Wie kan mij vertellen wat hier voor slang op moet en of er uberhaupt wel een slang op moet?
[img]http://www.pikipimp.com/pp/pimped_photo ... ngetje.JPG[/img]
[img]http://www.pikipimp.com/pp/pimped_photo ... ngetje.JPG[/img]
Hij heeft dus wel vacuum nodig? Kun je mij vertellen waarom dit precies is dan?
Zoals ik het had bedacht zou de vacuum het membraam tegen houden bij acceleratie...
Zoals ik het had bedacht zou de vacuum het membraam tegen houden bij acceleratie...
T is niet persé een vacuumslang, wat dacht je van een drukslang bij turbodruk?
De acceleratieverrijking wordt ook niet door die slang geregeld, maar door het heveltje wat verbonden is aan je gasklep.
Wat dat slangetje exact doet kan ik je niet zeker vertellen wel weet ik dat ie onderdeel uitmaakt van de drukhuishouding ín je carburateur.
De acceleratieverrijking wordt ook niet door die slang geregeld, maar door het heveltje wat verbonden is aan je gasklep.
Wat dat slangetje exact doet kan ik je niet zeker vertellen wel weet ik dat ie onderdeel uitmaakt van de drukhuishouding ín je carburateur.
Florus schreef:Nee, overloop zit a/d andere kant, dit is 't acceleratie membraam, daar moet een vacuumslang vanaf de lobster op
Klopt idd, daar zat ik ook tussen te twijfelen
Kan iemand mij wel vertellen wat het slangetje dan exact voor functie heeft? 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb sinds gisterenmiddag ineens last dat de GT inhoudt/stottert. Zou het zo kunnen zijn dat door de goeie wegen in België en Duitsland er wat los is gekomen in de tank en nu ergens vastzit of zou het probleem ergens anders kunnen zitten?
Hij doet het echt alleen als je doortreks en lang doortrekt. Zolang je rustig optrekt of doortrekt heb ik nergens last van.
Hij doet het echt alleen als je doortreks en lang doortrekt. Zolang je rustig optrekt of doortrekt heb ik nergens last van.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Had ie dat niet ook toen Dennis em verkocht? Die dacht toen een gare benzinepomp als ik me goed herinner.
Neem aan dat als Henkie de pomp+filter heeft vervangen, het nu sterk is als het filter al volzit.
Zeker gezien de auto de laatste jaren gewoon gebruikt is, dus echte brokken vuil in de tank ws. niet aanwezig zullen zijn.
Zijn je bougiekabels nog wel in orde? De mijne floepten wel es lichtjes los met spectaculaire gevolgen
De carb of benzinedrukregelaar kun je ook nog verdenken...
Neem aan dat als Henkie de pomp+filter heeft vervangen, het nu sterk is als het filter al volzit.
Zeker gezien de auto de laatste jaren gewoon gebruikt is, dus echte brokken vuil in de tank ws. niet aanwezig zullen zijn.
Zijn je bougiekabels nog wel in orde? De mijne floepten wel es lichtjes los met spectaculaire gevolgen

De carb of benzinedrukregelaar kun je ook nog verdenken...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja klopt. Ondanks dat de pomp toen niet slecht of kapot was heb ik Henk er toen een nieuwe in laten zetten en ook nieuw filter.
2 weken geleden met de APK is het filter weer vervangen.
Hij doet het pas sinds gisteren, vanaf december vorig jaar (auto heeft vanaf mei 2007 t/m december 2007 stil gestaan) geen last mee gehad.
Bougiekabels gecheckt, CO schroef gecheckt, onsteking gecheckt.
2 weken geleden met de APK is het filter weer vervangen.
Hij doet het pas sinds gisteren, vanaf december vorig jaar (auto heeft vanaf mei 2007 t/m december 2007 stil gestaan) geen last mee gehad.
Bougiekabels gecheckt, CO schroef gecheckt, onsteking gecheckt.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Leek mij idd ook een goede, had er eerst een vacuumslang op gezet, hij liep wel, maar niet echt lekker en vooral niet in laag toeren. Op het moment dat de turbo er bij kwam kreeg hij een extra boost en kwam hij wel op toeren...Steven schreef:Wat mij wel een logische lijkt, dat bij het plotseling inkomen van de turbodruk, dat slangetje een extra push geeft om wat extra te verrijken.
Ik denk dat het vacuum de membraam dus tegen hield bij acceleratie...
Zou één van jullie een foto, schema oid kunnen maken hoe de aansluitingen precies zitten, dus welke slang waar naartoe gaat?

Nogmaals, dat ding heeft geen vacuum.
VOlgens mij is het ook de enige drukslang bij de carb. De bedoeling is dat het drukverschil tussen de benzine in de vlotterkamer en de luchtdruk IN de carb ongeveer 0,275 bar is. Aangezien door die slang de acuele druk van het systeem op de carb gezet wordt, en door de slang die naar de drukregelaar gaat d ebenzine daar een beetje overheen afgeregeld wordt, heb je nog een fatsoendelijke sproeier-venturi werking.
Heeft je carb geen druk binnenin, zou de turbodruk de benzine via de sproeier terug de tank in proppen
VOlgens mij is het ook de enige drukslang bij de carb. De bedoeling is dat het drukverschil tussen de benzine in de vlotterkamer en de luchtdruk IN de carb ongeveer 0,275 bar is. Aangezien door die slang de acuele druk van het systeem op de carb gezet wordt, en door de slang die naar de drukregelaar gaat d ebenzine daar een beetje overheen afgeregeld wordt, heb je nog een fatsoendelijke sproeier-venturi werking.
Heeft je carb geen druk binnenin, zou de turbodruk de benzine via de sproeier terug de tank in proppen

Ah, dan heb ik het foute slangetje voor 
Zit er wel zo'n slangetje op de carb?
...
moet gauw aan mijn eigen beginnen

Zit er wel zo'n slangetje op de carb?
...
moet gauw aan mijn eigen beginnen

[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... G_6272.jpg[/img]
De linkse gaat naar beneden richting brandstofdrukregelaar. De links onder gaat naar binnen voor de turbodrukmeter. Rechts onder naar de carb. Rechts boven naar de lobster.
De linkse gaat naar beneden richting brandstofdrukregelaar. De links onder gaat naar binnen voor de turbodrukmeter. Rechts onder naar de carb. Rechts boven naar de lobster.

5 GT Turbo '88 GT5
Immer wieder die verdammte Holländer
Ding begint ookal aardig te rot te worden zo te zien
, welke liefhebber maakt er weer wat moois van??
.
Vind de vraag prijs wel wat aan de hoge kant voor een roestige gtt met veel werk

Vind de vraag prijs wel wat aan de hoge kant voor een roestige gtt met veel werk
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
dat was echt briljant, ik heb toen gewoon - denk een jaar of 3-4 geleden - eens aangebeld bij die man om te vragen of ie m wilde verkopen. het gezicht wat ie toen trok, priceless 
7500 is echt veel te veel

7500 is echt veel te veel
Immer wieder die verdammte Holländer