ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
canonballman

Steven schreef:
canonballman schreef:We hebben t volgens mij over hetzelfde: aan de onderkant van de bak, waar de schakelstang, die van de pook afkomt, verbonden zit met de versnellingsbak.

Snap niet dat MB die pin (en die verkorte sadev versie) een Clutchpin noemt. Heeft geen zak te maken met de koppeling.
Goed weer ff de discussie van hierboven weer aanslingeren:

Dit is wat MB de 'clutchpin' noemt:
[img]http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... %20pin.JPG[/img]

Deze pen gaat door een armpje wat aan de bak zit, dat armpje raakt die pin ter hoogte van het bolletje.

Als ik nu de schakelstang pak, zie ik dat er enorme speling tussen het armpje en het bolletje zit, meer als bijv. bij m'n Laguna. Nu kan ik niet zo goed zien of dat het bolletje is uitgesleten of het armpje. Ik heb er met normaal schakelen geen last van alleen de achteruit is lastig te vinden.

Nu ben ik al langs de dealer geweest, maar er zit dus geen slijtagebussie tussen dat bolletje en het armpje, hadden ze ook nog nooit van gehoord (jaja).

@Cannonbull; heb jij nog nooit meegemaakt dat daar speling tussen zit? Staal op staal zou toch een x moeten gaan slijten niet?

Zal morgen nog es uitzoeken of het idd het balletje is, anders bestel ik wel een verkorte versie 8)
Maar als het armpje ook is uitgelubberd ist %@#, die vervang je niet zomaar zonder bak eraf te choppen denk?
ok, clutchpin gaan we dumpen, naam slaat nergens op.
1. Steve-O-pin
2. Butplugpin
3. shiftpin

jullie mogen kiezen, ik ga voor de Steve-O-pin, maar meeste stemmen gelden :wink:

Originele OEM reno pin heeft een KUNSTSTOF bol, die op de pin is gesmolten (doorzichtig plastic, en is dus kunststof op ijzer).
De verkorte Sadev versie is een pin uit 1 stuk, en de bol is dus ook van staal.

We hebben het dus over de grote bol, halverwege de pin, niet over het kleine bolletje aan het uiteinde.

Slijtage komt zelden tot nooit voor. Er hoort vet tussen, en nylon is erg slijtvast.

Wel komt ooit de bol los van de pin (kan alleen dus bij origineel reno), en schuift ie over de pin.

Geen vervangbare bus oid op DIE PLAATS.

Als je speling hebt, zit die speling vaak net op een andere plek, namelijk waar de schakelstang die vanaf de pook komt, aan de pin is verbonden. Het m8 botje draait in een busje, en er hoort ook nog een kunststof dingetje tussen daar.
Steven
Car: M536

Nou bij mij is dus die bol eraf gelazerd van de Steve-O-pin, het is ook van de een op de andere dag gebeurt.
Je kunt het direct zien als je onder de auto de shiftpin optilt, dan zie je dat de arm veel later meekomt.

Kun je die Sadev dingen nog ergens elders bestellen dan bij MB? Al is €62 best schappelijk lijkt me.
canonballman

Veel goedkoper gaat ie echt niet worden.
En zelf maken is erg lastig, zelfs al ben je draaier van beroep.
Steven

MBcarperformance schreef:Beste Renault liefhebbers / bestuursleden club

MB Carperformance heeft steeds leuke producten in de aanbieding. Verder willen wij onder aandacht brengen dat de mogelijkheid bestaat tot clubkorting vanaf 5 gelijke orders kan de club een offerte aanvragen bij MB Car Performance.

Neem contact met ons op via jullie club voor eventuele kortingen.
Wie wil er nog meer een clu.. eh Steve-O-pin? :D
Bart V

canonballman schreef:Veel goedkoper gaat ie echt niet worden.
En zelf maken is erg lastig, zelfs al ben je draaier van beroep.
Je kan hem CNC laten draaien, en het laatste stuk ook rond draaien, en die vervolgens bewerken met de freesmachine. Al met al wel bewerkelijk, maar als je er meteen 20 maakt is het misschien wel rendabel :) Volgens mij heb ik ergens nog een 3D model van zo'n ding, omdat ik er toen ook zelf 1 wilde maken.
Steven

Idd, das ff 2 vlakke kanten eraan frezen en ff doorboren.

Heb jij er nu al 1 Bart? Ik probeer mensen te ronselen voor een 'groupbuy', zie shortshifter topic.
Geert
Contacteer:

is hij dan ook zo te maken dat je de orginele pook kan behouden? kvind dit zilveren disco bal maar niks. of heb ik het nou over een andere short-shifter?
Steven

Ja, MB maakt 2 dingen:

De shortshifter pook, die de schakelweg met 30% oid verkort en dan de verkorte shiftpin die nog eens 25% extra verkort.

Ik heb ooit eens bij Robke in z'n complete shortshift+pin bak zitten roeren, maar dat vond ik nix. En gezien alleen die shiftpin bij mij versleten is, ga ik alleen daarvoor.

Kijk hier gaat het dus om:
[img]http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... 2%20kl.JPG[/img]
Geert
Contacteer:

Steven schreef:Ja, MB maakt 2 dingen:

De shortshifter pook, die de schakelweg met 30% oid verkort en dan de verkorte shiftpin die nog eens 25% extra verkort.

Ik heb ooit eens bij Robke in z'n complete shortshift+pin bak zitten roeren, maar dat vond ik nix. En gezien alleen die shiftpin bij mij versleten is, ga ik alleen daarvoor.

bij deze interesse in 2 short-shift pins.
Jerome16v
Contacteer:

make that 3, de mijne is ook bijna op.
Ferdy
Über-Spammer

volgens mij hier even het lijstje aanvullen dan:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 25#2032225
Ferdy
Über-Spammer

toppie (Y)
Robke
Car: Lexus IS250

Steven schreef:Ja, MB maakt 2 dingen:

Je hebt er alleen in zitten roeren terwijl er niet werd gereden, dat scheelde toch wel wat hoor.
Het grootste voordeel vond ik dat de speling en het gammele gevoel vrijwel helemaal weg waren.
Denk trouwens niet dat je hiermee sneller kunt schakelen, want dat kost je je synchomeshen. De (oudere) bakken van Renault zijn absoluut niet gemaakt om snel te kunnen schakelen....
-PAZ-
Über-Spammer

Ik heb ze ook beide op mijn gtt en ik vind het ook een hele verbetering tov hoe het eerst was (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Jurien

hoeveel ontluchtingsnippels heeft het koelsysteem van een clio 16v Ph2?
Waar zitten die dan allemaal? Ik kom er niet meer uit
--->Clio 16v Grandprix Nr. 414<---
Christian

zit er 1 op de radiator en je kunt het koelvaatje als hoogste punt gebruiken.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Je kunt de motor gewoon laten lopen, met je dopje op radiator open. Wanneer hier vloeistof uitkomt is de kans op lucht klein.

Heb je hem opnieuw afgevuld?

Andere vraag, heeft iemand hier een foto van zijn/haar laguna 2.0 16v hoofdremcilinder gemonteerd op een clio?
antoine
Car: Renault Clio III RS

Jean-Paul-S schreef:Je kunt de motor gewoon laten lopen, met je dopje op radiator open. Wanneer hier vloeistof uitkomt is de kans op lucht klein.

Heb je hem opnieuw afgevuld?

Andere vraag, heeft iemand hier een foto van zijn/haar laguna 2.0 16v hoofdremcilinder gemonteerd op een clio?
Nog niet, maar kan er wel maken voor je eventueel. (Y)
Wat wil je precies zien op de foto?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

De bevestiging van de leidingen, omdat er verschillende diameters inzitten. Er komen nieuwe leidingen van voor tot achter onder de cup clio, en wil dat in een keer goed doen :)

Alvast bedankt voor je moeite in elk geval :) (Y)
antoine
Car: Renault Clio III RS

De leidingen zijn standaard, alleen de nipples zijn anders. (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

De leidingen zijn ook niet meer netjes na al die tijd, dus die komen ook gewoon nieuw (Y)
nickyr16v

zomaar even een vraagje:

op papier staat dat een 16v 990 kilo weegt.
hoeveel kilo zou het scheelen zonder
-abs
-stuurbekrachtiging
-achterbank etc
-reservewiel
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

nickyr16v schreef:zomaar even een vraagje:

-abs
-stuurbekrachtiging
-achterbank etc
-reservewiel
Denk niet dat het veel uitmaakt je zal lange na niet onder de 900 kilo duiken :wink:
mja alle beetjes helpen (Y)
nickyr16v

precies :p :D
ik ga vd week wel eff naar de gemeentewerf
dan weet ik het zeker
Frits Clio 16v

Jean-Paul-S schreef:Andere vraag, heeft iemand hier een foto van zijn/haar laguna 2.0 16v hoofdremcilinder gemonteerd op een clio?
Moet je even mijn project topic zoeken, daar staan wel foto's in.
Cleaned_Clio_16v

Ik ga eindelijk is aan mijn auto opknappen beginnen mijn voorruit wil ik vervangen ziet er egt niet meer uit. 145 euro incl montage en een nieuwe ruit incl kitten en garantie das niet duur he?Het is voor mij dan wel bijna 600km rijden heen en terug maar das ook maar rond de 60 euro benzine.
Is een clio 1 ruit het zelfde als die van een clio 1 16v?
Wat gaat het ongeveer kosten om 2 nieuwe zijschermen erin te lassen? Want de ene begint langzaam te rotten en de ander is goed maar dan heb ik er liever 2 nieuwe in anders moet de ander weer over een paar jaar. Prijs is zeker weer afhankelijk per bedrijf? Iemand nog een goed adresje daarvoor in omgeving Zuid holland (liefst regio Rotterdam)
Alvast weer bedankt he (Y)
Haas
Car: Megane RS

prijzen kunnen wij je niet geven he...... :)

Die ruit kitten kun je ook zelf toch?en als je m laat spuiten, doe dat dan zonder ruit en zet de ruit als laatste ;)
-PAZ-
Über-Spammer

wat is de de 16v de eenvoudigste manier om de bak eruit te halen. motor+bak en subframe in 1 keer. of alleen subframe laten zakken en zo de bak er tussen uithalen?
Steven

Als er ABS inzit moet ie onderuit met subframe, zonder ABS (Willy olé) kan ie er bovenaf uit.

Edit: heu ik lees scheef, ik denk dat je toch beter hele subframe kunt laten zakken, je bent dan toch al halfway there en om die bak fatsoenlijk van het frame af te krijgen ben je ook al aardig aan het foeteren.
Laatst gewijzigd door Steven op vr 16 mei 2008 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-PAZ-
Über-Spammer

Is zonder ABS, ik moet alleen de bak vervangen maar eenvoudigste lijkt me om de motor er ook maar gelijk uit te trekken
Steven

Zeker als je de distri ook wil meenemen idd.
Haas
Car: Megane RS

ik vind bovenlangs handiger, of het ook sneller is.... das waarschijnlijk een kwestie van oefening baart kunst ;)
nickyr16v

Daan2D schreef:
nickyr16v schreef:zomaar even een vraagje:

-abs
-stuurbekrachtiging
-achterbank etc
-reservewiel
Denk niet dat het veel uitmaakt je zal lange na niet onder de 900 kilo duiken :wink:
mja alle beetjes helpen (Y)
net eff laten wegen

pfff 940 kilo |:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hoe ver was de tank leeg? :P

Volgens mij zitten die stappen voor de wegenbelasting precies op de 50-kilo marges, toch? Dat zou je dus een stap naar beneden kunnen opleveren als je 'm opnieuw op kenteken laat zetten. :P
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Die stappen gaan per 100kg, en ik meen dat zo'n weging gebeurd met een halve tank benzine.
Plaats reactie