ok, clutchpin gaan we dumpen, naam slaat nergens op.Steven schreef:Goed weer ff de discussie van hierboven weer aanslingeren:canonballman schreef:We hebben t volgens mij over hetzelfde: aan de onderkant van de bak, waar de schakelstang, die van de pook afkomt, verbonden zit met de versnellingsbak.
Snap niet dat MB die pin (en die verkorte sadev versie) een Clutchpin noemt. Heeft geen zak te maken met de koppeling.
Dit is wat MB de 'clutchpin' noemt:
[img]http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... %20pin.JPG[/img]
Deze pen gaat door een armpje wat aan de bak zit, dat armpje raakt die pin ter hoogte van het bolletje.
Als ik nu de schakelstang pak, zie ik dat er enorme speling tussen het armpje en het bolletje zit, meer als bijv. bij m'n Laguna. Nu kan ik niet zo goed zien of dat het bolletje is uitgesleten of het armpje. Ik heb er met normaal schakelen geen last van alleen de achteruit is lastig te vinden.
Nu ben ik al langs de dealer geweest, maar er zit dus geen slijtagebussie tussen dat bolletje en het armpje, hadden ze ook nog nooit van gehoord (jaja).
@Cannonbull; heb jij nog nooit meegemaakt dat daar speling tussen zit? Staal op staal zou toch een x moeten gaan slijten niet?
Zal morgen nog es uitzoeken of het idd het balletje is, anders bestel ik wel een verkorte versie
Maar als het armpje ook is uitgelubberd ist %@#, die vervang je niet zomaar zonder bak eraf te choppen denk?
1. Steve-O-pin
2. Butplugpin
3. shiftpin
jullie mogen kiezen, ik ga voor de Steve-O-pin, maar meeste stemmen gelden
Originele OEM reno pin heeft een KUNSTSTOF bol, die op de pin is gesmolten (doorzichtig plastic, en is dus kunststof op ijzer).
De verkorte Sadev versie is een pin uit 1 stuk, en de bol is dus ook van staal.
We hebben het dus over de grote bol, halverwege de pin, niet over het kleine bolletje aan het uiteinde.
Slijtage komt zelden tot nooit voor. Er hoort vet tussen, en nylon is erg slijtvast.
Wel komt ooit de bol los van de pin (kan alleen dus bij origineel reno), en schuift ie over de pin.
Geen vervangbare bus oid op DIE PLAATS.
Als je speling hebt, zit die speling vaak net op een andere plek, namelijk waar de schakelstang die vanaf de pook komt, aan de pin is verbonden. Het m8 botje draait in een busje, en er hoort ook nog een kunststof dingetje tussen daar.