
ACT: Renault 1916V.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Je zit te veel met je paling te spelen...


Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Het stuurhuis van een 19 16v is breeder als dat van een 19 16v meen ik.
Waar zit dat dan in?
Zijn de stuurhuisen gewoon hetzelfde en zijn dan alleen de stuurstangen/kogel langer??
Waar zit dat dan in?
Zijn de stuurhuisen gewoon hetzelfde en zijn dan alleen de stuurstangen/kogel langer??
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
ik denk dat ze even breed zijn
Of die breder is dan een clio 16V, lijkt me wel, de draagarmen etc. zijn ook breder.

Of die breder is dan een clio 16V, lijkt me wel, de draagarmen etc. zijn ook breder.
clio_16_klapper schreef:Het stuurhuis van een 19 16v is breeder als dat van een 19 16v meen ik.
Waar zit dat dan in?
Zijn de stuurhuisen gewoon hetzelfde en zijn dan alleen de stuurstangen/kogel langer??
Stuurhuizen zijn het zelfde, zoals bart al aangeeft zit het verschil in de spoorstangen. Mocht je nog een stuurhuis zoeken, ik heb er nog 1 liggen
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Weet iemand het bestel nr voor de stootstrips die op de deuren en zijschermen zitten?
En is het bij alle 19's zo dat de stootstrips op de voor en achter bumper 'zacht' zijn (dus dat je ze gewoon in kan drukken) of bestaan er ook 'harde' ?
En is het bij alle 19's zo dat de stootstrips op de voor en achter bumper 'zacht' zijn (dus dat je ze gewoon in kan drukken) of bestaan er ook 'harde' ?
en al iemand gevonden voor het groot onderhoud?
misschien eens bellen?
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
niemand?joeri_16V schreef:Weet iemand het bestel nr voor de stootstrips die op de deuren en zijschermen zitten?
En is het bij alle 19's zo dat de stootstrips op de voor en achter bumper 'zacht' zijn (dus dat je ze gewoon in kan drukken) of bestaan er ook 'harde' ?
Zal zaterdag even kijken.joeri_16V schreef:niemand?joeri_16V schreef:Weet iemand het bestel nr voor de stootstrips die op de deuren en zijschermen zitten?
En is het bij alle 19's zo dat de stootstrips op de voor en achter bumper 'zacht' zijn (dus dat je ze gewoon in kan drukken) of bestaan er ook 'harde' ?
Ik heb even een dringend vraagje.
Ik heb gisteren het water van het koelsysteem afgelaten, en er koelvloeistof in gedaan. Nu is mijn vraag of ik ook nog ergens iets moet ontluchten en evt waar dat gedaan moet worden..
alvast bedankt!
Ik heb gisteren het water van het koelsysteem afgelaten, en er koelvloeistof in gedaan. Nu is mijn vraag of ik ook nog ergens iets moet ontluchten en evt waar dat gedaan moet worden..
alvast bedankt!
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
ontlucht zichzelf, op de bovenkant v-d radiateur zit wel een nippel,
als er een luchtbel in de radiateur zit kun je deze hiermee ontluchten.
(als de radiateur koud blijft op een bepaalde plek weet je dat er lucht zit,
pas op voor de fan).
als er een luchtbel in de radiateur zit kun je deze hiermee ontluchten.
(als de radiateur koud blijft op een bepaalde plek weet je dat er lucht zit,
pas op voor de fan).
Gewoon die dop eruit draaien (blijft als t goed is aan het plastic haakje hangen) en dan bijvullen totdat er koelvloeistof uit komt.
Anders kom je maar effe langs, zag je gisteren ook al 'wie ene gek' door de straat krosse
Anders kom je maar effe langs, zag je gisteren ook al 'wie ene gek' door de straat krosse

-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Kan iemand me vertellen hoe ik mn achterbumper loskrijg?
Ben vanmiddag bezig geweest om mn achteruitrij camera te plaatsen, maar kan nergens geen plek vinden om de kabels langs te laten lopen.
Edit: laat maar, t is al gelukt, werkt perfect
Ben vanmiddag bezig geweest om mn achteruitrij camera te plaatsen, maar kan nergens geen plek vinden om de kabels langs te laten lopen.
Edit: laat maar, t is al gelukt, werkt perfect

Ah klinkt bekend, vaak zit dan de bout vastgeroest in de bus die in het rubber zit, die krijg je ws. ook nooit meer los. Dus rammen heeft geen zin.
Enige wat helpt is met de slijptol, vlak langs die ogen van het subframe de bout afslijpen, dan met een fuseevork de ogen van het subframe ietsie openbuigen zodat het afgeslepenstuk er net tussenuit komt.
Daarna oogje weer rechtslaan en klaar.
Kep onlangs een hele PU bushingset in m'n corolla staan persen, ben dit probleem veel tegengekomen
Enige wat helpt is met de slijptol, vlak langs die ogen van het subframe de bout afslijpen, dan met een fuseevork de ogen van het subframe ietsie openbuigen zodat het afgeslepenstuk er net tussenuit komt.
Daarna oogje weer rechtslaan en klaar.
Kep onlangs een hele PU bushingset in m'n corolla staan persen, ben dit probleem veel tegengekomen

kan iemand mij in het kort vertellen wat de makkelijkste manier is om de dynamo bij een 19 16v er uit te halen? Ik heb nu al een aantal dingen los liggen, maar heel veel ruimte is er niet zeg maar........
edit: nog een vraagje, waar zit het relais van dat pompje wat door blijft draaien als je de sleutel uit het contact hebt gehaald?? die blijft namelijk een eeuwigheid (dus langer als 10 min) doordraaien, die haal ik dr maar ff af dus....
edit: nog een vraagje, waar zit het relais van dat pompje wat door blijft draaien als je de sleutel uit het contact hebt gehaald?? die blijft namelijk een eeuwigheid (dus langer als 10 min) doordraaien, die haal ik dr maar ff af dus....
R 5 Convertible Rulezz
thanks, tis al gelukt, heb hele draagarm aan gort geragt met de flexSteven schreef:Ah klinkt bekend, vaak zit dan de bout vastgeroest in de bus die in het rubber zit, die krijg je ws. ook nooit meer los. Dus rammen heeft geen zin.
Enige wat helpt is met de slijptol, vlak langs die ogen van het subframe de bout afslijpen, dan met een fuseevork de ogen van het subframe ietsie openbuigen zodat het afgeslepenstuk er net tussenuit komt.
Daarna oogje weer rechtslaan en klaar.
Kep onlangs een hele PU bushingset in m'n corolla staan persen, ben dit probleem veel tegengekomen


Je vaatje van de stuurbekrachtigingsolie even losmaken en naar beneden brengen. Als je de beugel die om de dynamo heengeklemd zit losmaakt, kun je de dynamo zo via de linkerkant (als je ervoor staat) eruit halen! In mijn haynes staat dat je de dynamo via het gat van de koplamp eruit moet halen, maar dit hoeft dus niet (spreek uit ervaringCChris schreef:kan iemand mij in het kort vertellen wat de makkelijkste manier is om de dynamo bij een 19 16v er uit te halen? Ik heb nu al een aantal dingen los liggen, maar heel veel ruimte is er niet zeg maar........
edit: nog een vraagje, waar zit het relais van dat pompje wat door blijft draaien als je de sleutel uit het contact hebt gehaald?? die blijft namelijk een eeuwigheid (dus langer als 10 min) doordraaien, die haal ik dr maar ff af dus....

lol, dat kan dus niet omdat er zo'n lelijke irritante zwarte beugel voor zit als je hem er links uit zou willen halen.Slebber schreef:Je vaatje van de stuurbekrachtigingsolie even losmaken en naar beneden brengen. Als je de beugel die om de dynamo heengeklemd zit losmaakt, kun je de dynamo zo via de linkerkant (als je ervoor staat) eruit halen! In mijn haynes staat dat je de dynamo via het gat van de koplamp eruit moet halen, maar dit hoeft dus niet (spreek uit ervaringCChris schreef:kan iemand mij in het kort vertellen wat de makkelijkste manier is om de dynamo bij een 19 16v er uit te halen? Ik heb nu al een aantal dingen los liggen, maar heel veel ruimte is er niet zeg maar........
edit: nog een vraagje, waar zit het relais van dat pompje wat door blijft draaien als je de sleutel uit het contact hebt gehaald?? die blijft namelijk een eeuwigheid (dus langer als 10 min) doordraaien, die haal ik dr maar ff af dus....)
Heb nu de radiateur er uit gehaald en wat beugeltjes aan de rechterkant (als je er voor staat) weggehaald. Via deze kant de dynamo dr uit gekregen.........wat een @#$@#% die dat ontworpen heeft zeg!
Enne die koplamp kreeg ik er sowieso niet uit want de boutjes draaien door

R 5 Convertible Rulezz
Die beugel kan je zo los halen hoorCChris schreef:lol, dat kan dus niet omdat er zo'n lelijke irritante zwarte beugel voor zit als je hem er links uit zou willen halen.Slebber schreef:Je vaatje van de stuurbekrachtigingsolie even losmaken en naar beneden brengen. Als je de beugel die om de dynamo heengeklemd zit losmaakt, kun je de dynamo zo via de linkerkant (als je ervoor staat) eruit halen! In mijn haynes staat dat je de dynamo via het gat van de koplamp eruit moet halen, maar dit hoeft dus niet (spreek uit ervaringCChris schreef:kan iemand mij in het kort vertellen wat de makkelijkste manier is om de dynamo bij een 19 16v er uit te halen? Ik heb nu al een aantal dingen los liggen, maar heel veel ruimte is er niet zeg maar........
edit: nog een vraagje, waar zit het relais van dat pompje wat door blijft draaien als je de sleutel uit het contact hebt gehaald?? die blijft namelijk een eeuwigheid (dus langer als 10 min) doordraaien, die haal ik dr maar ff af dus....)
Heb nu de radiateur er uit gehaald en wat beugeltjes aan de rechterkant (als je er voor staat) weggehaald. Via deze kant de dynamo dr uit gekregen.........wat een @#$@#% die dat ontworpen heeft zeg!
Enne die koplamp kreeg ik er sowieso niet uit want de boutjes draaien door

ok, dan mag jij me vertellen hoe de bout los moet die achter de poelie van de stuurbekrachtigings pomp zit los moet........
Dop past er niet tussen, steeksleutel ook niet en een ringsleutel ook niet.
Zal morgen wel ff een foto maken van welke beugel ik bedoel
Dop past er niet tussen, steeksleutel ook niet en een ringsleutel ook niet.
Zal morgen wel ff een foto maken van welke beugel ik bedoel
R 5 Convertible Rulezz
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
die bout kan je vanaf de kant vna je oliefilter net ver genoeg terug draaien om de steun weg te kantelen, dan past ie er net tussendoor..
maar een gefrot is t!!
maar een gefrot is t!!
i.v.m. met vervangen fusees heb ik voor het gemak die hele veerpoot er ff onderuit gehaald, nu doe ik 'm weer terug maar als je bovenop de veertoren kijkt (onder de motorkap dus) die je 4 boutgaatjes zitten waarvan je er 2 gebruikt.... nou is de vraag hoe zat het orgineel ook alweer? kan op 2 verschillende manieren
ik heb mn dynamo pasgeleden vervangen en de 19 doet het weer, alleen zit ik nu met het volgende probleem.......dat electrische waterpompje blijft nog steeds doordraaien. Het relais heb ik inmiddels gevonden, hoe kan ik makkelijk en snel testen of ie werkt?
R 5 Convertible Rulezz
Dat pompje hoort zo'n 15 min na te draaien. Hij moet gaan draaien zodra je contact aan en uit geweest is. Waaschijnlijk wist je dat al (?)
Als hij constant blijft draaien is je tijdrelais stuk. Controleren of het werkt kan het beste gewoon door hem te verwisselen met een andere. Ze gaan vaker stuk, dus je kan er van uit gaan dat dit ook de oorzaak is.
Als hij constant blijft draaien is je tijdrelais stuk. Controleren of het werkt kan het beste gewoon door hem te verwisselen met een andere. Ze gaan vaker stuk, dus je kan er van uit gaan dat dit ook de oorzaak is.