Slecht Starten Clio 1.9 dti uit 2000

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Peeps even een vraag.

Maatje van me rijdt in een Clio uit 2000 deze start de laatste tijd heel slecht.

Hij vertelde dat na een uurtje of 8 a 10 stil staan dat hij dan haast niet meer aanslaat. De startmotor gaat netjes rond, Accu spanning is ook goed.

Hij kon ook nog melde dat als hij dan aanslaat dat er dan een een zwarte rookpluim uit de uitlaat komt.

Na 1 of 2 keer niet aanslaan start hij uiteindelijk toch.

Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
.:: TurboPowerr ::.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Zo probleem heeft een collega van mij ook met een kangoo. Oorzaak was volgens de garage wat ik begreep van hem dat er vocht in het brandstoffilter was gekomen. Dat had de garage hem wijsgemaakt althans. Probleem is overigens na 1,5 jaar nog steeds niet verholpen :P
Bart V

Laat de gloeibougies eens controleren. Dikke kans dat die hun beste tijd gehad hebben. Je kan ze zelf ook gewoon meten. Tussen de plus en massa moet je ongeveer koud tussen de 0.5 en 1 ohm meten. Let er wel op dat je ze per stuk doormeet, en dus niet terwijl ze verbonden zijn met elkaar. Een defecte gloeibougie zal koud een veel hogere weerstand hebben, en dan weet je dus dat ze aan vervanging toe zijn.
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Koel dat gaan we eens proberen :) (Y)
.:: TurboPowerr ::.
Plaats reactie