ACT: Nürburgring

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Plaats reactie
GeniustheGzA

voor de geïnteresseerden:

in den beginne
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

mensen die 30 april gaan (als t weer beetje goed is) ?
ik heb het zeker in overweging.. zeker gezien ik de donderdag en vrijdag ook vrij ben... hmm.. hotelletje? ;)
Robke
Car: Lexus IS250

Donderdag en vrijdag is de baan gesloten. :)
paulvanrooij
Contacteer:

alleen de woensdag dan ;)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ringracer.....

KLIK

Is deze niet van onze, Lionhart/Arnoud Bottermans geweest??[/url]
paulvanrooij
Contacteer:

lijkt er inderdaad wel op (Y) Mooi ding!
Tim
Car: E36 M3

Dat is inderdaad die Williams. Hij is enkele maanden geleden verkocht, volgens mij voor minder als hij er nu voor vraagt...
-PAZ-
Über-Spammer

Zal effe snel wat willen verdienen zeker :wink:

Wel een mooi en goed opgebouwde auto als je de text bij de advertentie mag geloven
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Car: M536

Ding wisselt wel veel van eigenaar, volgens mij heeft ie na Aernoudt zeker al 2 nieuwe eigenaren gehad, zoniet 3.

AB verkocht em volgens mij voor ongeveer dezelfde prijs of iets kaler voor 4k, tijdje terug stond ie zelfs weer voor 6,5k
Tim

Had er eventueel wel belang bij gehad toen AB hem weg deed, maarja, een 3e auto is wel wat veel dus helaas...

Maar anders even een opkomstlijstje maken voor koninginnedag?

30 april Nurburgring:

- Tim_Coupe
-
-
-
-
Geert
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:Had er eventueel wel belang bij gehad toen AB hem weg deed, maarja, een 3e auto is wel wat veel dus helaas...
coupe weg en op zoek naar een nette willie, wat leverd zo'n nette coupe nog op?
Tim

Coupe weg ligt sowieso in de planning, ding moet gezien de staat en de vervangen zaken iets meer al 3000 opbrengen...

Williams vind ik echt ubergaaf maargoed, voor circuitrijden is eventueel een clio 16v ook wel wat. Leegtrekken en kooi erin, gaan met die banaan!

Ben er nog niet uit...
paulvanrooij
Contacteer:

19 16v met kooi kopuh? ;)
Tim

Hehe de planning was een klasse lichter te gaan rijden, clio ofzo dus, net even een klasse lichter als wat ik nu heb en een 19 16V...

Net even een stukkie lichter en goedkoper in de verzekering/wegenbelasting. Wil ook nog een motor kopen dus onder het motto van, alle kleine beetjes... ;)
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:Hehe de planning was een klasse lichter te gaan rijden, clio ofzo dus, net even een klasse lichter als wat ik nu heb en een 19 16V...

Net even een stukkie lichter en goedkoper in de verzekering/wegenbelasting. Wil ook nog een motor kopen dus onder het motto van, alle kleine beetjes... ;)
Wat je wegenbelasting e.d. betreft zal een 19 niets onderdoen voor een Clio. Clio's wegen 990 kg, en een 19 net 1000 kg? Je coupe zit net boven de 1050 als ik me niet vergis. Dus daar zal je niet veel in winnen.

Edit: een 19 weegt net als je coupe 1070 kg, dus daar schiet je idd. neits mee op. 8)
Geert
Contacteer:

Gerald schreef:
Tim_Coupe schreef:Hehe de planning was een klasse lichter te gaan rijden, clio ofzo dus, net even een klasse lichter als wat ik nu heb en een 19 16V...

Wat je wegenbelasting e.d. betreft zal een 19 niets onderdoen voor een Clio. Clio's wegen 990 kg, en een 19 net 1000 kg? Je coupe zit net boven de 1050 als ik me niet vergis. Dus daar zal je niet veel in winnen.

Edit: een 19 weegt net als je coupe 1070 kg, dus daar schiet je idd. neits mee op. 8)
en dan nog is het 80 kilo zwaarder dan een clio. als je nog kan kiezen lijkt mij een clio dus betere basis.
paulvanrooij
Contacteer:

19 heeft wel bredere en langere wielbasis

het is net wat je wil, en zoekt ;) :p
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Geert schreef:en dan nog is het 80 kilo zwaarder dan een clio. als je nog kan kiezen lijkt mij een clio dus betere basis.
Betere basis wil ik niet zeggen. Zijn beide goede auto's. Wat mij in het ringweekend op viel is dat de coupe een heel stabiele auto is. Mede dankzij de wat langere wielbasis, en grotere spoorbreedte.

Mij viel het verschil tussen de coupe en een GTT heel erg op over de ring.

Daarnaast is me dat in iets mindere mate ook al opgevallen op de openbare weg. Redelijk lastige keuze wat dat betreft. Natuurlijk heeft gewicht er ook mee te maar om nu te zeggen dat je alleen daar naar moet kijken...
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Paul1916v schreef:19 heeft wel bredere en langere wielbasis

Precies,

Nadeel van een 19 is dan weer dat er standaard/af fabriek geen 2 liter motoren in liggen. wat de megane's/clio's weer wel hebben.
Tim

Een coupe is wel erg stabiel vind ik ja, als ik clio en 19 rijders mag geloven dan komt de kont erg snel om als je al van het gas gaat in een bocht, dat krijg ik met de coupe bijna niet voor mekaar... Alleen op hoge snelheden zoals op de ring bijvoorbeeld :)
Geert
Contacteer:

Gerald schreef:

Precies,

Nadeel van een 19 is dan weer dat er standaard/af fabriek geen 2 liter motoren in liggen. wat de megane's/clio's weer wel hebben.
nou toen ik bij jou in zat verloor je hem ook plotseling :wink: maar de clio is inderdaad wat korter maar je moet het niet vergelijken met mijn clio op de ring want ik had 2.4 bar op versleten achterbandjes in stromende regen.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Tim_Coupe schreef:Had er eventueel wel belang bij gehad toen AB hem weg deed, maarja, een 3e auto is wel wat veel dus helaas...

Maar anders even een opkomstlijstje maken voor koninginnedag?

30 april Nurburgring:

- Tim_Coupe
- Ronald1916V
-
-
-
Tim

Geert schreef:
Gerald schreef:

Precies,

nou toen ik bij jou in zat verloor je hem ook plotseling :wink: maar de clio is inderdaad wat korter maar je moet het niet vergelijken met mijn clio op de ring want ik had 2.4 bar op versleten achterbandjes in stromende regen.
Ja dat zeg ik dus, alleen op de ring is het me gebeurd :)
Laatst gewijzigd door Tim op ma 21 apr 2008 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim

30 april Nurburgring:

- Tim_Coupe
- Ronald1916V
-
-
-

Clio de ring over? :D
Steven

Jullie willen echt op koninginnedag?
Ik hang dan in A'dam denk ik :beer:

We hadden het er hier over om de 29e te gaan...
Tim

Is de 29e bij jullie een feestdag dan? Dan moet ik gewoon werken :P

Gewoon mee gaan Steven, Amsterdam is toch veel te druk en anders ga je nadat je van de ring afkomt naar Amsterdam, dan is er ook nog wel wat te doen :D
Steven

Ik kan vrij nemen van werk, ik denk dat ik 2 daagjes neem en een hele week vrij heb :p
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Tim_Coupe schreef:30 april Nurburgring:

- Tim_Coupe
- Ronald1916V
-
-
-

Clio de ring over? :D
Nee niet met de Clio, ik heb in de Williams van Geert al een stevig rondje gedraaid op de ring en wil niet het risico lopen om mijn daily driver daar plat te rijden :p

Als ik de R19 16V af heb wil ik die kant nog wel eens op, al is het alleen maar even om die 2.0 16V even lekker los te laten daar.. hoe hard een 19 16V met gele koni's rondom de bocht door kan weet ik inmiddels wel (en ook wel hoe het is om de bocht uit te gaan met een 19 16V :beer: )
canonballman

30 april Nurburgring:

- Tim_Coupe
- Ronald1916V
- Geniusthegza en ikke
-
-
de 29ste ook al gaan is wat mij betret wel een goed idee. Gerarh?
GeniustheGzA

canonballman schreef:30 april Nurburgring:

- Tim_Coupe
- Ronald1916V
- Geniusthegza en ikke
-
-
de 29ste ook al gaan is wat mij betret wel een goed idee. Gerarh?
(I)

we bellen... :D
Haas
Car: Megane RS

ga op een fatsoenlijke dag (lees: niet-bier-dag)
-PAZ-
Über-Spammer

Haas schreef:ga op een fatsoenlijke dag (lees: niet-bier-dag)

Das verstandige praat, als er zo een dag komt ga ik ook wel weer eens kijken :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Martijn Kool

Tim_Coupe schreef:Een coupe is wel erg stabiel vind ik ja, als ik clio en 19 rijders mag geloven dan komt de kont erg snel om als je al van het gas gaat in een bocht, dat krijg ik met de coupe bijna niet voor mekaar... Alleen op hoge snelheden zoals op de ring bijvoorbeeld :)
ik vond dat jouw kont vrij snel kwam anders, heb de mijne niet voelen gaan.. viel mij iig erg tegen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim

Martijn Kool schreef:
Tim_Coupe schreef:Een coupe is wel erg stabiel vind ik ja, als ik clio en 19 rijders mag geloven dan komt de kont erg snel om als je al van het gas gaat in een bocht, dat krijg ik met de coupe bijna niet voor mekaar... Alleen op hoge snelheden zoals op de ring bijvoorbeeld :)
ik vond dat jouw kont vrij snel kwam anders, heb de mijne niet voelen gaan.. viel mij iig erg tegen
Ik hoor Ronald niet anders als verhalen vertellen over dat de kont zo snel omkomt, de clio van Geert netzo.

Maar laten we een standaard 19 eens vergelijken met een coupe. Dan durf ik er wel een kratje bier op te zetten :P
Geert
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:
Martijn Kool schreef:
Ik hoor Ronald niet anders als verhalen vertellen over dat de kont zo snel omkomt, de clio van Geert netzo.

Maar laten we een standaard 19 eens vergelijken met een coupe. Dan durf ik er wel een kratje bier op te zetten :P
is zo lastig te testen met 3 verschillende rij stijlen.
Plaats reactie