ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Cleaned_Clio_16v

Ligt eraan hoeveel budget je er aan wil uitgeven. Je kan ook een 5gtt blok of 1.8 16v (F7P?) of 2.0 16v (F7R) blok erin gooie maar let dan wel weer op remmen enzo. Maar luchtfilter,chippe,compleetuitlaat systeem te veel om op te noemen. Had gister een golf 4 deurs er met gemak uitgereden :lol: 4 deurs hella witte achterlichten en oz velgen met dikke banden :lol: Vind nu wel leuker nu ze niet meer kunnen zien wat voorn type clio het is door de phase 2 strip :)
Pascal-X
Contacteer:

na het repareren van mijn rsi weer eens op de terug weg geraced tegen de 205 1.6 gti van een maat van mij! hij had geen schijn van kans :lol:
Wou hij mij inhalen die slimmerik, dus ik lekker eens terug naar zijn 3 en weg was ik :bang:

heerlijk is dat om na 2 weken tdi te rijden weer eens in een iets vluggere benzine auto te rijden. Lekker brullen en ploffen met die pijp :D
B@rt

Ja, dat is waar. een ander motorblok is natuurlijk een optie.
Maar dan moet ik wel een betrouwbaar iemand vinden om em er in te leggen. Ben economie student en heb geen verstand van techniek. Maar wil natuurlijk wel een snelle auto. nou is mijn RSI niet heel traag, maar snel is een te groot woord.
Kan ook een goedkope 21 T kopen haha, maar rij gewoon liever in zo'n klein sportief bakkie zoals een clio
B@rt

@ pascal-X wat heb jij aan je RSI gedaan/laten doen?
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

B@rt schreef:Heeft er wel eens iemand geraced in tegen een colt GTI.
Zijn van 0-100 namelijk ook behoorlijk rap. mijn clio 1.8 RSI kan daar zeker niet tegenop, maar een 16V en 5GT T krijgt het ook moeilijk denk ik....of hij moet aangepast zijn :)
kan ik mijn RSI nog een beetje sneller maken of wordt dat lastig
Wat ik zag op autoweek carbase dat je 1.8 en 1.6 versies hebt, die 1.8 doet 0-100 in 7,9 seconden, top van 200.

Verder kan er natuurlijk aan die Colt GTI gesleuteld zijn door middel van een motorswap.
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Arno17 schreef:
B@rt schreef:Heeft er wel eens iemand geraced in tegen een colt GTI.
Zijn van 0-100 namelijk ook behoorlijk rap. mijn clio 1.8 RSI kan daar zeker niet tegenop, maar een 16V en 5GT T krijgt het ook moeilijk denk ik....of hij moet aangepast zijn :)
kan ik mijn RSI nog een beetje sneller maken of wordt dat lastig
Wat ik zag op autoweek carbase dat je 1.8 en 1.6 versies hebt, die 1.8 doet 0-100 in 7,9 seconden, top van 200.

Verder kan er natuurlijk aan die Colt GTI gesleuteld zijn door middel van een motorswap.
rsi doet 8.9 voor de 0-100 dusja die hou je niet bij indd :wink:
B@rt

Nee, was zelfs nog een type nieuwer (model '92-'96) en dit heft 140 pk en zit (volgens carbase) in 7.6 naar de 100....vraag me af of hij dat haalt...ruim 1000 kilo en "slechts" 140 pk...maar wel snelle bak.

Ik kan natuurlijk ook een andere clio kopen i.p.v. mijn RSI sneller (laten) maken
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Williams kopen. :D
Daan2D

Merijn schreef:Williams kopen. :D
klein en snel denk ik direct aan 5gtt :wink:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Da's ook zo, maar dan ben je 4 jaar bezig voordat ie het eens doet. :P
B@rt

Ja, dat is niets voor mij. hij moet wel een beetje degelijk zijn als dat enigszins kan. Dus is nog een beetje lastig. maar ik mis gewoon de echte power bij mijn RSI-tje
Daan2D

Merijn schreef:Da's ook zo, maar dan ben je 4 jaar bezig voordat ie het eens doet. :P
haha ja als je het goed wilt doen he :wink:
maar zag dat je alweer wat nieuwe spulletjes binne had (Y)
B@rt

was trouwens briljant.
Stond in Enschede een golf R32 naast een vrachtwagen zonder oplegger...zo'n mooie, vreselijk snelle daf. Die R32 kwam er tot 3 keer toe niet voorbij :worship: ik heb zelfden zo gelachen.. :D (was op de fiets dus ging er niet achteraan) weet wel dat de R32 jongens niet blij waren
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Vanmiddag de 1916v van Zevenbergen naar Gouda gereden...de sapjes waren net op temperatuur toen er een of ondere sufmuffel met een volvo v70 (hoog op de poten terrein wannabee) op mijn bumper hing. :gun: We reden tegen 130 per uur op de a17 want ik was een vrachtwagen aan het inhalen. Natuurlijk moest de ikea transporteurt zijn grote licht even aan zetten ..tik terug naar de 4 en gas erop :bye: ...toen ik netjes naar rechts ging kwam meneer de koekepeer naast me rijden en gaf me de middelvinger...tsja ben een lieve jongen maar dat moet je niet doen bij mij.....
Een stukje verder gaat de a17 over in de a16 via een lange knijpende bocht, schakelde terug van 5 naar vier, gas erop en de ikea jup voorbij...hij gaf gas.....ik gaf gas....zag de ikea bestel flink hellen...t ging inmiddels ergens rond 150 en die bocht is best scherp..ook de 19 begon wat zoekerig te worden....aangezien ik wist dat t terug ging naar een rijbaan trapte ik iets verder door en voegde netjes in voor de zweudse knurft ...ik zag in mijn spiegel dat hij de bocht dea16 op niet haalde en een rood wit bordje raakte :nee: ...met zijn terreinbandjes :klop: heb t mannetje niet meer gezien :loser:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
indolicious1980

Hessel schreef:Vanmiddag de 1916v van Zevenbergen naar Gouda gereden...de sapjes waren net op temperatuur toen er een of ondere sufmuffel met een volvo v70 (hoog op de poten terrein wannabee) op mijn bumper hing. :gun: We reden tegen 130 per uur op de a17 want ik was een vrachtwagen aan het inhalen. Natuurlijk moest de ikea transporteurt zijn grote licht even aan zetten ..tik terug naar de 4 en gas erop :bye: ...toen ik netjes naar rechts ging kwam meneer de koekepeer naast me rijden en gaf me de middelvinger...tsja ben een lieve jongen maar dat moet je niet doen bij mij.....
Een stukje verder gaat de a17 over in de a16 via een lange knijpende bocht, schakelde terug van 5 naar vier, gas erop en de ikea jup voorbij...hij gaf gas.....ik gaf gas....zag de ikea bestel flink hellen...t ging inmiddels ergens rond 150 en die bocht is best scherp..ook de 19 begon wat zoekerig te worden....aangezien ik wist dat t terug ging naar een rijbaan trapte ik iets verder door en voegde netjes in voor de zweudse knurft ...ik zag in mijn spiegel dat hij de bocht dea16 op niet haalde en een rood wit bordje raakte :nee: ...met zijn terreinbandjes :klop: heb t mannetje niet meer gezien :loser:
Hahaha Hessel mooi verhaal. Echt sommige mensen in het verkeer begrijpen het niet he!!!
Steven
Car: M536

Stop de Hessel, ze zeggen het niet voor nix, jij rare asociaal :klop:
~thijs~
Contacteer:

ghehehehe :D
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Ik zou toch uitkijken met het zomaar neerzetten van zulke verhalen, hoe leuk ook.
Big Brother is watching he :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Laguna V6 - Golf R32 (100-170): 0-1
Maar de familieboot hoefde niet eens heel veel toe te geven. :D

Uit de pijpjes van de R32 kwam behoorlijk wat zwarte rook bij het schakelen. Chip, of normaal bij DSG?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-Ray-
Contacteer:

een anti hessel vakantiebestemming :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

-Ray- schreef:
een anti hessel vakantiebestemming :D
:lol: :lol: :lol:
Arno17

vanmorgen even wat gedold met een peugeot 106 rallye.

N201 Hoofddorp

Gast deed niet voor me onder en dat verbaasde me enigszins, ik weet dat er andere blokjes in passen, dus even raampje open om opheldering te vragen.

Ik: Zeg is het een origineel blokje dat er inhangt of heb je ander blokje erin?

Gast: Neen de originele is eruit, zit nu een GTI blokje in.

Ik: 1.6 of 1.9?

Gast: Neen de 1.6 met 120 pk.

Verkeerslicht groen en doei!

Leuk karretje met lekkere uitlaatgeluidje.
Steven

Williams vs. Starlet GT: 1-0
Williams vs. Astra GSi: 1-0

Waren geen megaoverwinningen, bij 130/140 trok ik met moeite iets meer dan een wagenlengte op beide autos.

Begin bijna te twijfelen of die Williams wel echt zo snel is :D
Menno

Vanmiddag op de autobahn

Bimmer vs teller 1-0 :p
rev it like a rental
Tom
Moderator
Car: MB

Steven schreef:Williams vs. Starlet GT: 1-0
Williams vs. Astra GSi: 1-0

Waren geen megaoverwinningen, bij 130/140 trok ik met moeite iets meer dan een wagenlengte op beide autos.

Begin bijna te twijfelen of die Williams wel echt zo snel is :D
Dan moet je hem effe naast een standaard exemplaar zetten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
hans-williams

vanmiddag op mn gemak onderweg naar Bergen op Zoom,
komt er net na de brug van Tholen een of andere mongool in een groen golfje 4 met abt logotjes achter me rijden.
ik rij gewoon achter een paar andere auto's en begint dat ventje MET petje nog te toeteren om er langs te kunnen :evil:
even later inhalen en kon die net voor de auto voor mij weer invoegen.
stukje verderop bij de rondweg om Bergen werd mijn grote verlangen waarheid :bang:
moest ie wachten op het stoplicht en stond ik recht achter em (L)
bij optrekken hoop gebrul uit zn dubbele uitlaten maatje stortkoker, maar vooruit ging ie niet zo hard helaas :lol:
kon er gelijk volle bak langs, ventje kijk zowaar of ie vuur zag branden :pompom2:
zal dus wel een of ander 1.4tje geweest zijn (N)
wordt aan gewerkt!
Florus

Gisterenavond op de N11; Zwarte 5GT vs. Seat Altea 2.0TDi 170pk Fr ,hij alleen i/d auto,ik met 1 passagier....

Sprint vanaf 50km/h t/m zo'n 150km/h, ging gelijk op......snel dieseltje.... (Y)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Vrijdag vanaf Schiphol tot Nieuw Vennep zitten spelen met een Honda Del Snol, valt me tocht tegen. Dacht dat die dingen zo snel waren.

Ik hield em met gemak bij en kon er met gemak lang komen.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arno17

WouterW schreef:Vrijdag vanaf Schiphol tot Nieuw Vennep zitten spelen met een Honda Del Snol, valt me tocht tegen. Dacht dat die dingen zo snel waren.

Ik hield em met gemak bij en kon er met gemak lang komen.

Pas wel op voor de trajectcontrole aldaar!
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

ik rijd er dagelijks en al ruim 3 jaar, die trajectcontole ken ik. Nog nooit een boete voor gehad!
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arno17

WouterW schreef:ik rijd er dagelijks en al ruim 3 jaar, die trajectcontole ken ik. Nog nooit een boete voor gehad!
Oke, het is maar dat je het weet!
Ken een paar mensen die boetes daar hebben opgelopen rond de klok van 05.00 uur :foto: ....alles in het kader van de verkeersveiligheid.... (N)
Steven

Die trajectcontrole is zo duidelijk te zien met die paaltjes op de portalen :p
Tip: let altijd op de kleine blauwe flitsjes... Zo kun je vaak ook eerder op het gas zoals bij de A13 waar de 80km borden nog bijna een km lang branden.
Tom schreef:Dan moet je hem effe naast een standaard exemplaar zetten.
Nou is die Astra van Tim ook stukken krachtiger geworden na de ring, blijkbaar is de remus sportkat uitgebrand :D

Naja 10 mei weet ik meer...
Robke
Car: Lexus IS250

Toen ik met de Prelude van de ring terug kwam was hij ook een tijdje een stuk sneller dan voorheen, na een week ofzo was hij weer zo traag als dikke stront........
MikeVV
Contacteer:

Vanmiddag hier op de rondweg in Maarssen, sta voor het stoplicht komt er een slopel naast met staan, hoop herrie, hoop kabaal , 1 handje aan het stuur en stoel in slaap stand, je kent ze wel.
Stoplicht springt op Groen en met veel kabaal spurt hij weg, in ze 1 en 2 bleef hij iets voor, daarna kom ik in ze 3 en komt de turbo een handje mee helpen en bye bye slopel, het enigste wat hij zag was nog een dikke pluim rook toen ik naar ze 4 ging ( reden inmiddels bijna 120 waar je 50 mag....)
Hij moest dezelfde wijk als mij in en dat vond hij niet leuk volgens mij
want er kon geen duimpje of knikje vanaf.
Weet wel dat ik heel snel me koppelins platen en drukgroep moet vervangen want dan haal ik het in ze 1 en 2 misschien ook nog wel, nu iets teveel last van slippende koppeling.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Plaats reactie