[Haas' 1916V Chamade] Verkocht!

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

:lol:

kan ze al lezen dan? :p

Gaat weer de goei kant op Martijn! (met die andere zaak ook of nog steeds niet??)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ollie

Jochem de Haas schreef:
Ollie schreef:Hoop dat ze niet meeleest :lol:
Juist wel :beer:
Wordt die Haas straks zo'n zielig oud mannetje, helemaal in zijn uppie, maar wel met een dikke Renault :p
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

nog verkeerd invoegende kneudels tegengekomen? :lol: :lol: :lol:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Haas
Car: Megane RS

WouterW schreef: kan ze al lezen dan? :p
dat kan ze zeker ;)
Ollie schreef:Wordt die Haas straks zo'n zielig oud mannetje, helemaal in zijn uppie, maar wel met een dikke Renault :p
Ben er bang voor inderdaad :lol:
Hessel schreef:nog verkeerd invoegende kneudels tegengekomen? :lol: :lol: :lol:
Was met de Golf he, dan hebben anderen meer last van mij, dan ik van hen :P
Haas

Haas schreef: Nog te doen:
voorpijp luchtdicht maken **CHECK**
massalint monteren aan de bak **CHECK**
schakelstang vinden, monteren en afstellen **CHECK**
uitlaat vervangen (uitgesteld)
verlagen **CHECK**
cupvelgen eropschroeven voor t ringweekend
luchtfilterfixen en terugzetten **CHECK**
remmen wisselen en klauwen fixen
nieuwe moeren voor de aandrijfassen regelen
Vanmorgen eerst ff een schakelstang opgehaald in Den Bosch voor veel te veel geld, maar goed.... Die eronder geflonst en waarempel: in 1x goed. ff proefrondje gedaan en t schakelt weer heerlijk. Wat is dat genieten, zo'n nieuwe koppelingetje (Y)

Ook de verlagingsveren eronder geknoopt. Rechts ging prima, alleen.... uiteraard.... draaide Links de onderste bout van de schokdemper dol |:
De flex maar ter hand genomeen en die bout eraf geslepen, twee nieuwe 10.9 tapbouten met borst uit het rek genomen, 4 sluitringen en een tweetal zelfborgende moeren en de haas was weer onderweg.

De uitlaat laat ik maar zitten t\m het ringweekend. Ik WIL gewoon een paar rondjes doen en wil niet t risico nemen dat ik er neit op mag vanwege die brulpijp. Hij is nagenoeg demperloos namelijk. Daarbij ook wel een verademing op de heenweg voor Merijn, die houdt niet zo van loud pipes (B)

Anyway... ze staat weer buiten, maandag mag ze weer mee naar huis :)
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 010002.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 010003.jpg[/img]

:)
Robke
Car: Lexus IS250

De verlaging ziet er netjes uit. (Y)
Je hebt die schakelstang toch niet bij Engelbert gehaald he?
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Ziet er goed uit Haas, als ik dit zo zie heb ik steeds meer zin om mijn 19 16V Sedan mee te nemen naar het ringweekend.. al moet die zich nog wel even bewijzen wat betreft heel blijven :lol:
Tom
Moderator
Car: MB

Merijn houd anders wel van iets met pijpen hoor :p :wink:

Engelbert is idd niet echt overdreven voordelig (als je er bent geweest).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas

Robke schreef:De verlaging ziet er netjes uit. (Y)
Je hebt die schakelstang toch niet bij Engelbert gehaald he?
ja.... :~ |:
Ronald1916V schreef:Ziet er goed uit Haas, als ik dit zo zie heb ik steeds meer zin om mijn 19 16V Sedan mee te nemen naar het ringweekend.. al moet die zich nog wel even bewijzen wat betreft heel blijven :lol:
ach, ik heb al 6000 km probleemloos rondgereden met dit ding, dus hij zal wel heelblijven. Zo niet, heb ik er in ieder geval lol mee gehad :klop:
Heb jij een chamade dan btw?
Tom
Moderator

Dan was je nog geen 500 meter van mijn werk vandaan. Had maar effe bakkie komen doen :)
Ronald1916V

Ik heb inderdaad alweer een tijdje een Sedan (iedereen begint te schelden als ik het een ph.2 Chamade noem :P) staan, oftewel de oude van Rinze (JB-ZT-79) waar de snelle 2.0 16V van Robke in "lag", inmiddels ligt er alweer een originele 1.8 in en staat de 2.0 in de hoek.. deze komt na wat aanpassingen in mijn blauwe ph.1 16V.

De originele 1.8 komt uit mijn blauwe 16V en die doet het heel erg prima, alleen alles er om heen valt steeds uit elkaar.. alles wat met de 2.0 te maken had is er uit, de versnellingsbak klonk met 10.000 km met die motor al niet te fris meer.. de koppeling was ook WEER gaar en de aandrijfassen hadden de beste tijd ook wel weer gehad..

Dit allemaal vervangen en hier en daar wat vervangen maar het is nog steeds niet echt naar mijn zin.. :p
Haas

Tom schreef:Dan was je nog geen 500 meter van mijn werk vandaan. Had maar effe bakkie komen doen :)
als ik dat had geweten :P
Taxibedrijf bedoel je dan toch? Die heb ik wel zien zitten ja, maar wist niet dat je dáár werkte :) (F)
Haas

Ronald1916V schreef:Ik heb inderdaad alweer een tijdje een Sedan (iedereen begint te schelden als ik het een ph.2 Chamade noem :P) staan, oftewel de oude van Rinze (JB-ZT-79) waar de snelle 2.0 16V van Robke in "lag", inmiddels ligt er alweer een originele 1.8 in en staat de 2.0 in de hoek.. deze komt na wat aanpassingen in mijn blauwe ph.1 16V.

De originele 1.8 komt uit mijn blauwe 16V en die doet het heel erg prima, alleen alles er om heen valt steeds uit elkaar.. alles wat met de 2.0 te maken had is er uit, de versnellingsbak klonk met 10.000 km met die motor al niet te fris meer.. de koppeling was ook WEER gaar en de aandrijfassen hadden de beste tijd ook wel weer gehad..

Dit allemaal vervangen en hier en daar wat vervangen maar het is nog steeds niet echt naar mijn zin.. :p
aha... Die van Rinze was wel pimp! Om over dat blok van Rob maar niet te beginnen. Misschien doe ik ook nog wel een stopje in raamsdonksveer :P
Tom
Moderator

als je vanaf de rotonde komt, langs engebrt rijd en dan door rijd richting de maas kom je idd langs een taxibedrijf (met twee wasboxen buiten), daar werk ik idd. Ben vanochtend en vanmiddag nog effe in de werkplaats bezig geweest.
Haas

Tom schreef:als je vanaf de rotonde komt, langs engebrt rijd en dan door rijd richting de maas kom je idd langs een taxibedrijf (met twee wasboxen buiten), daar werk ik idd. Ben vanochtend en vanmiddag nog effe in de werkplaats bezig geweest.
ben ik langsgekomen idd! daar is toch ook ene transportbedrijf met een baal zwarte scania's?
Tom
Moderator

Er zitten wel een paar transploftbedrijven maar niet met zwarte scania's volgens mij. Maar ja, boeiend.
Haas

bende....

jammer dat ik dat niet wist, anders was ik ff binnen komen vallen! (Y) (0)
Ronald1916V

Haas schreef:
Ronald1916V schreef:Ik heb inderdaad alweer een tijdje een Sedan (iedereen begint te schelden als ik het een ph.2 Chamade noem :P) staan, oftewel de oude van Rinze (JB-ZT-79) waar de snelle 2.0 16V van Robke in "lag", inmiddels ligt er alweer een originele 1.8 in en staat de 2.0 in de hoek.. deze komt na wat aanpassingen in mijn blauwe ph.1 16V.

aha... Die van Rinze was wel pimp! Om over dat blok van Rob maar niet te beginnen. Misschien doe ik ook nog wel een stopje in raamsdonksveer :P
De auto zelf was iets slechter dan ik verwacht had.. carosserie is keihard wel, technisch was het echt hard minder.. de 2.0 16V zit ook nog wel wat werk aan, de klepstoters blijven tikken, het afgedraaide vliegwiel zit vol met scheuren.. blokje mag wel eens een nieuw laklaagje krijgen.. en ik heb nog een geflowde kop liggen.. moet alleen even informeren of die Megane 2.0 16V kleppen er dan nog in kunnen of dat er andere klepzittingen o.i.d. in moeten

Komt allemaal zeker goed, moet mijn project topic nodig eens bijwerken... heb maandag APK 2 Keurmeester examen in Nieuwegein.. daarna maar weer eens flink bezig met dat ding :)
Robke

Ronald1916V schreef:De originele 1.8 komt uit mijn blauwe 16V en die doet het heel erg prima, alleen alles er om heen valt steeds uit elkaar.. alles wat met de 2.0 te maken had is er uit, de versnellingsbak klonk met 10.000 km met die motor al niet te fris meer.. de koppeling was ook WEER gaar en de aandrijfassen hadden de beste tijd ook wel weer gehad..
Lag het toch niet aan mij dat er vanalles in de aandrijflijn kapot ging met die motor. :lol:
Robke

De kop die nu op die motor zit is ook wel lichtelijk geflowed met nog wat grotere kleppen dan die van de Megane, dus of een andere kop een verbetering is durf ik niet te zeggen.....
Haas

Robke schreef:
Ronald1916V schreef:De originele 1.8 komt uit mijn blauwe 16V en die doet het heel erg prima, alleen alles er om heen valt steeds uit elkaar.. alles wat met de 2.0 te maken had is er uit, de versnellingsbak klonk met 10.000 km met die motor al niet te fris meer.. de koppeling was ook WEER gaar en de aandrijfassen hadden de beste tijd ook wel weer gehad..
Lag het toch niet aan mij dat er vanalles in de aandrijflijn kapot ging met die motor. :lol:
ding ging knijterhard in ieder geval :worship: :bang:
Ronald1916V

Robke schreef:
Ja eh, geen idee.. ik heb een week voor ik hem ging ophalen nog zo'n 50 km proefgereden over verschillende wegen, ook veel zitten hoeken en op het gas gestaan.. koppelde prima, niks geen last..

Haalde ik hem een week later op, kom ik bij Lelystad van de rotonde af.. een keer flink op het gas.. en bij schakelen van 2 naar 3 ontkoppelde ie niet meer.. 2 tangentiaalveertjes van de plaat er volledig uit gescheurd.. dus vanaf Lelystad zonder te ontkoppelen naar Zwolle gereden (paar keer door rood :beer: )
Robke schreef:De kop die nu op die motor zit is ook wel lichtelijk geflowed met nog wat grotere kleppen dan die van de Megane, dus of een andere kop een verbetering is durf ik niet te zeggen.....
Ah ok, ik heb een half jaar geleden van 1 of andere engelsman een Stage 3 geflowde F7P kop gekocht, ik heb er wel foto's van en volgens mij kon het niet veel beter :lol: heb de motor in de hoek staan en heb er verder nog niks aan gedaan, eerst de carosserie van de blauwe 19 16V lassen zodat ie naar de spuiter kan :D

Heb je MSN overigens ? heb nog wel wat vragen over dat blokje en we zitten hier Haas z'n topic te vervuilen :)
Ronald1916V

He Haas!

Hoe is 't daar met de 16V ? gaat ie morgen nog mee naar Poeldijk ? ik heb de beslissing genomen om toch met de groene 16V Sedan die kant op te rijden, gisteren even 150 Km doelloos rondgestuurd en vandaag dat ding gepoetst..

Denk dat ie Poeldijk wel gaat halen vanaf Zwolle.. hij zal wel moeten :p

En man, wat rijd dat toch weer heerlijk zo'n 19 16V.. vooral als weer helemaal gewend bent aan de Clio 1.4 :lol:
Haas

Nou, gister met de 19 naar het gala van isabelle geweest, reed echt prima, echter viel het me op datie af en toe de afgelopen week wat onregelmatig liep. Had de tank daarvoor ook veel te ver leeggereden, dus dacht, misschien wat vuiligheid.
Vanmiddag de 19 gestart om het wiellager RV te vervangen, die was wel meer dan op. 1100m gereden en toen was het ploef... 2 cilinders en uit... Niet meer te starten. :S Daar achter gelaten en terug naar huis gelopen, paar droge doeken gehaald aangezien ik de bougieschachten verdacht. Alle 4 tot de rand vol met water idd, dus die luchthapper.... |:
Netjes droog gemaakt, kabels erop, 2 tikken en liep weer prima. Kortom, daar moet dus nog een oplossing voor gemaakt worden.
verlagen **CHECK**
cupvelgen eropschroeven voor t ringweekend
luchtfilter fixen en terugzetten **CHECK**
remmen wisselen en klauwen fixen
nieuwe moeren voor de aandrijfassen regelen **CHECK**
Wiellager RV vervangen **CHECK**
Daarna op mijn oude werk het wiellager RV vervangen. Viel niet tegen gelukkig, 5 kwartier incl uit- en inbouw van het fusse (Y)
Weer een puntje afstrepen dus op het lijstje! (0)

@Ronald: ik kom morgen ook met de chamade hoor!
Haas

verlagen **CHECK**
cupvelgen eropschroeven voor t ringweekend **CHECK**
luchtfilter fixen en terugzetten **CHECK**
remmen wisselen en klauwen fixen **CHECK**
nieuwe moeren voor de aandrijfassen regelen **CHECK**
Wiellager RV vervangen **CHECK**
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Gaat goed Haas (Y)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Je loopt nog wat achter haas. Dat ring weekend is alweer geweest ;)
Haas

Al een tijdje over getwijfeld vanmiddag dan maar een besluit genomen: bij een serieuze gegadigde en een goed bod mag de Chamade eventueel van eigenaar wisselen. Perfect wagentje wat net de nodige nieuwe rommel heeft gekregen. De ring heeftie prima overleefd, dus dat zit allemaal wel snor.

Heb je interesse, dan hoor ik het wel :)

Nog geen 1000 km geleden vervangen:
- distributieriem incl spanrol
- multiriem
- waterpomp
- koppeling incl drukgroep en druklager
- bakolie
- koelvloeistof
- thermostaat
- olie en filter
- stuurbekrachtigingsolie
- schijven en blokken voorzijde
- DOT 5.1 remvloeistof
- klauwen voorzijde met GANGBARE nippels
- wiellager RV
- Verlaagd dmv MAD veren
- massakabels

kmstand nu: 151.000 km

Hij MOET niet weg, dus geen bodem/weggeefbiedingen!!! Ik denk er over om op zoek te gaan naar wat anders als dagelijks vervoer (lees: recenter als een Golf uit 1991) en ben ook bezig een appartement te bemachtigen, dus daar zijn 3 auto's financieel wat teveel voor voorlopig...
Haas

Nou, komende week moetie voor APK, dus zaterdag de kat ertussen, ff snel nalopen en dan moet het maar kunnen ;)
Heb wel nog een gratis deukje gekregen, dus ik ben niet blij. Gelukkig ben ik bevriend met een spuiter, dus ja... :P

Mijn 16" wielen liggen nog steeds op werk, daar ga ik maar eens wat tijd insteken, spuiten, banden leggen en eronder. Dan kunnen de cupwielen weer de schuur in.
Owja, en nog de achterkant verlagen en uitlijnen.

Verder...... het blijft echt zo geil rijden!
(op een klein punt na dat ik m 2 weken terug op 3 cm na total loss heb gereden, maar goed... |: )
canonballman

stak er een Scania over? :p
Haas

nee.... een chrysler neon :(
Haas

Rijd ik straks met mijn Golf weg om Isabelle weg te brengen, zag ik al wat raars aan mijn 19. Net teruggekomen maar eens gekeken... allemaal vegen op het achterscherm rechts en een bak schade. Daar had dus iemand tegenaan gezeten. Achterscherm ligt gedeukt en redelijk geschaafd en de bumper heeft wat krassen. Op zich vallen de beschadigingen mee, maar het gaat toch weer heel wat centen kosten t netjes te maken :(
Geluk bij een ongeluk: er zat waarempel een briefje onder mijn ruitenwisser (Y) De man net gebeld en hij was heel netjes en redelijk. Vanmorgen had hij met het parkeren van een toeringcar (er is een of ander festival in de Goffert hier achter) tegen mijn auto gezeten omdat er geen breedtelicht op zijn bus zat aan die kant en hij een inschattingsfout had gemaakt.
Hij wil het allemaal betalen, alleen wel jammer dat hij dat uit eigen zak moest doen, hij had namelijk de bus geleend en de eigenaar daarvan wil uiteraard daar geen schades voor vergoeden.

Het volgende afgesproken: ik laat morgen een schadeofferte maken door een schadehersteller en dat spreek ik met hem door.
Hoe kan ik nu het beste zorgen dat hij me niet probeert te naaien? Als ik zo ff snel tel zal de schade rond de 1000 eu zijn, maar ik snap zelf ook wel dat hij niet staat te springen dat af te tikken. Kortom, als hij 200 eu wil betalen, hoe kan ik m dan manen tot meer?
Heeft een schadeformulier nut als het buiten een verzekering om gaat? Neem aan van niet of wordt dit wel gezien als wettelijk bewijs als schulderkenning? Heb namelijk weinig zin om dadelijk niet betaald te worden, gezien het uit zijn eigen zak moete komen.

iemand ideeen/ ervaring?
Boy

Het lijkt mij dat je het het beste gewoon allemaal via de verzekering kunt regelen, dat weet je zeker dat je alles vergoed krijgt.
Als jij wil dat het via de verzekering gaat dan moet dat ook, hij kan jou niet verplichten het buiten de verzekering om te doen.
Niels V Dijk
Car: Clio III RS Lux 2008

Dat is niet zo mooi.
Succes met de afhandeling, en gelukkig heb je de dader.
En hij zou het toch allemaal moeten betalen lijkt mij. Hij zit fout. En als hij dat niet wil doen zou je het misschien kunnen melden bij de politie.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

lekker Haas..... Beter dat i.i.g. een brie (Y) fje heeft achtergelaten.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gesloten