kan ze al lezen dan?

Gaat weer de goei kant op Martijn! (met die andere zaak ook of nog steeds niet??)
dat kan ze zekerWouterW schreef: kan ze al lezen dan?![]()
Ben er bang voor inderdaadOllie schreef:Wordt die Haas straks zo'n zielig oud mannetje, helemaal in zijn uppie, maar wel met een dikke Renault
Was met de Golf he, dan hebben anderen meer last van mij, dan ik van henHessel schreef:nog verkeerd invoegende kneudels tegengekomen?![]()
![]()
Vanmorgen eerst ff een schakelstang opgehaald in Den Bosch voor veel te veel geld, maar goed.... Die eronder geflonst en waarempel: in 1x goed. ff proefrondje gedaan en t schakelt weer heerlijk. Wat is dat genieten, zo'n nieuwe koppelingetjeHaas schreef: Nog te doen:
voorpijp luchtdicht maken **CHECK**
massalint monteren aan de bak **CHECK**
schakelstang vinden, monteren en afstellen **CHECK**
uitlaat vervangen (uitgesteld)
verlagen **CHECK**
cupvelgen eropschroeven voor t ringweekend
luchtfilterfixen en terugzetten **CHECK**
remmen wisselen en klauwen fixen
nieuwe moeren voor de aandrijfassen regelen
ja....Robke schreef:De verlaging ziet er netjes uit.
Je hebt die schakelstang toch niet bij Engelbert gehaald he?
ach, ik heb al 6000 km probleemloos rondgereden met dit ding, dus hij zal wel heelblijven. Zo niet, heb ik er in ieder geval lol mee gehadRonald1916V schreef:Ziet er goed uit Haas, als ik dit zo zie heb ik steeds meer zin om mijn 19 16V Sedan mee te nemen naar het ringweekend.. al moet die zich nog wel even bewijzen wat betreft heel blijven
als ik dat had gewetenTom schreef:Dan was je nog geen 500 meter van mijn werk vandaan. Had maar effe bakkie komen doen
aha... Die van Rinze was wel pimp! Om over dat blok van Rob maar niet te beginnen. Misschien doe ik ook nog wel een stopje in raamsdonksveerRonald1916V schreef:Ik heb inderdaad alweer een tijdje een Sedan (iedereen begint te schelden als ik het een ph.2 Chamade noem) staan, oftewel de oude van Rinze (JB-ZT-79) waar de snelle 2.0 16V van Robke in "lag", inmiddels ligt er alweer een originele 1.8 in en staat de 2.0 in de hoek.. deze komt na wat aanpassingen in mijn blauwe ph.1 16V.
De originele 1.8 komt uit mijn blauwe 16V en die doet het heel erg prima, alleen alles er om heen valt steeds uit elkaar.. alles wat met de 2.0 te maken had is er uit, de versnellingsbak klonk met 10.000 km met die motor al niet te fris meer.. de koppeling was ook WEER gaar en de aandrijfassen hadden de beste tijd ook wel weer gehad..
Dit allemaal vervangen en hier en daar wat vervangen maar het is nog steeds niet echt naar mijn zin..
ben ik langsgekomen idd! daar is toch ook ene transportbedrijf met een baal zwarte scania's?Tom schreef:als je vanaf de rotonde komt, langs engebrt rijd en dan door rijd richting de maas kom je idd langs een taxibedrijf (met twee wasboxen buiten), daar werk ik idd. Ben vanochtend en vanmiddag nog effe in de werkplaats bezig geweest.
De auto zelf was iets slechter dan ik verwacht had.. carosserie is keihard wel, technisch was het echt hard minder.. de 2.0 16V zit ook nog wel wat werk aan, de klepstoters blijven tikken, het afgedraaide vliegwiel zit vol met scheuren.. blokje mag wel eens een nieuw laklaagje krijgen.. en ik heb nog een geflowde kop liggen.. moet alleen even informeren of die Megane 2.0 16V kleppen er dan nog in kunnen of dat er andere klepzittingen o.i.d. in moetenHaas schreef:aha... Die van Rinze was wel pimp! Om over dat blok van Rob maar niet te beginnen. Misschien doe ik ook nog wel een stopje in raamsdonksveerRonald1916V schreef:Ik heb inderdaad alweer een tijdje een Sedan (iedereen begint te schelden als ik het een ph.2 Chamade noem) staan, oftewel de oude van Rinze (JB-ZT-79) waar de snelle 2.0 16V van Robke in "lag", inmiddels ligt er alweer een originele 1.8 in en staat de 2.0 in de hoek.. deze komt na wat aanpassingen in mijn blauwe ph.1 16V.
De originele 1.8 komt uit mijn blauwe 16V en die doet het heel erg prima, alleen alles er om heen valt steeds uit elkaar.. alles wat met de 2.0 te maken had is er uit, de versnellingsbak klonk met 10.000 km met die motor al niet te fris meer.. de koppeling was ook WEER gaar en de aandrijfassen hadden de beste tijd ook wel weer gehad..
Dit allemaal vervangen en hier en daar wat vervangen maar het is nog steeds niet echt naar mijn zin..
Lag het toch niet aan mij dat er vanalles in de aandrijflijn kapot ging met die motor.Ronald1916V schreef:De originele 1.8 komt uit mijn blauwe 16V en die doet het heel erg prima, alleen alles er om heen valt steeds uit elkaar.. alles wat met de 2.0 te maken had is er uit, de versnellingsbak klonk met 10.000 km met die motor al niet te fris meer.. de koppeling was ook WEER gaar en de aandrijfassen hadden de beste tijd ook wel weer gehad..
ding ging knijterhard in ieder gevalRobke schreef:Lag het toch niet aan mij dat er vanalles in de aandrijflijn kapot ging met die motor.Ronald1916V schreef:De originele 1.8 komt uit mijn blauwe 16V en die doet het heel erg prima, alleen alles er om heen valt steeds uit elkaar.. alles wat met de 2.0 te maken had is er uit, de versnellingsbak klonk met 10.000 km met die motor al niet te fris meer.. de koppeling was ook WEER gaar en de aandrijfassen hadden de beste tijd ook wel weer gehad..
Ja eh, geen idee.. ik heb een week voor ik hem ging ophalen nog zo'n 50 km proefgereden over verschillende wegen, ook veel zitten hoeken en op het gas gestaan.. koppelde prima, niks geen last..Robke schreef:Lag het toch niet aan mij dat er vanalles in de aandrijflijn kapot ging met die motor.Ronald1916V schreef:De originele 1.8 komt uit mijn blauwe 16V en die doet het heel erg prima, alleen alles er om heen valt steeds uit elkaar.. alles wat met de 2.0 te maken had is er uit, de versnellingsbak klonk met 10.000 km met die motor al niet te fris meer.. de koppeling was ook WEER gaar en de aandrijfassen hadden de beste tijd ook wel weer gehad..
Ah ok, ik heb een half jaar geleden van 1 of andere engelsman een Stage 3 geflowde F7P kop gekocht, ik heb er wel foto's van en volgens mij kon het niet veel beterRobke schreef:De kop die nu op die motor zit is ook wel lichtelijk geflowed met nog wat grotere kleppen dan die van de Megane, dus of een andere kop een verbetering is durf ik niet te zeggen.....
Daarna op mijn oude werk het wiellager RV vervangen. Viel niet tegen gelukkig, 5 kwartier incl uit- en inbouw van het fusseHaas schreef: Nog te doen:
massalint monteren aan de bak **CHECK**
schakelstang vinden, monteren en afstellen **CHECK**
uitlaat vervangen (uitgesteld)
verlagen **CHECK**
cupvelgen eropschroeven voor t ringweekend
luchtfilter fixen en terugzetten **CHECK**
remmen wisselen en klauwen fixen
nieuwe moeren voor de aandrijfassen regelen **CHECK**
Wiellager RV vervangen **CHECK**
Haas schreef: Nog te doen: