je moet even de auto laten uitlezen
dan krijg je in iedergeval een idee waar je moet kijken
waarschijnlijk heb je slecht contackt in de stekkers onder je stoel
die zullen dan moeten worden doorgesoldeerd (stekker er tussenuit)
let op dit is vaak niet kleur op kleur !!!!
dus omstebeurt solderen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
van welk jaar is je Clio ?
Bij mijn vorige Clio II ph II uit 2002 had ik hetzelfde probleem.
Bleek dus ook zoals Sven al zegt dat er een stekkertje niet goed contact maakte waardoor het circuit onderbroken werd. Gevolg...brandend lampje.
Stekkers zijn toen gesoldeerd en daarna was het probleem verholpen !
Hoop dat dit bij jou ook het geval is ! Succes ermee en laat even weten wat de oplossing geweest is !
Mensen,
Dank voor jullie snelle antwoorden.
Het is een clio 1 fase ?? uit '97 1.8 RSI longchamp uitvoering.
Ik zal eens even kijken naar de stekker onder de stoel. Hoop dat het probleem daarmee verholpen is!
Ehmmm het orginele stuur zit er nog wel in. eigenlijk zonde, want ik vind em super lelijk.
Even een domme vraag: wat is uitlezen, en hoe kan ik dat doen?
uitlezen = even naar de dichtsbijzijnde (mag ook een andere) dealer/garage gaan en aan de computer hangen (door een stekker ergens in te pluggen) en als het goed is geeft die dan de airbagstoring aan en waar die zit.
Ze hebben op dit forum niet alleen verstand van snelle auto's maar ook van snelle reacties --> geweldig!
ik ga volgende week naar midnightmotorsport in Nijkerk, dan kan ik daar gelijk even laten doen. Ben benieuwd
Ik ken idd volgens mij geen een forum waar je zo snel reactie hebt als hier . Vind ik zelf ook plezierig. Maar hoogst waarschijnlijk zit het probleem hem dus in een slechte stekker verbinding. Ik weet eigenlijk niet of je dat met uitlezen naar voren haald (iemand?)?
Nou, ik maandag avond naar onze vrienden van midnight autosport in Nijkerk, om mijn stuurspeling te laten verhelpen.
Het resultaat is zeer fijn! de auto stuurt nu eindelijk weer normaal alleen het stuur staat een beetje scheef als je rechtdoor gaat.
verder is nu ook het lampje van de air-bag uit, dus of dat met elkaar te maken had? ik weet het niet. Weet wel dat de airbag er uit is gehaald om de stuurspeling te verhelpen.
als laatste punt is ook het olie filter vervangen en is er nieuwe olie in gekomen. Het vreemde is dat ik nu veel meer olie druk heb. (gemiddeld zeker 1 bar meer dan voorheen) Is dit te verklaren?
Ok kijk eens aan. Dat is mooi.
De druk was eerst ook wel erg weinig moet ik zeggen.
Het lijkt zelfs (maar dat kan psychologisch zijn dat de auto iets sneller is geworden! Ben er iig gelukkig mee!
Mijn stuur staat alleen een beetje scheef! Kan ik nu het stuur er afhalen en deze gewoon 1 tandje naar linkt zetten en weer vastmaken? of krijg ik dan problemen met de air-bag?
bij een 205 GTI (zoals je weet staan er nogal wat bij ons)
Scheelt een purflux filter ook ongeveer 0,5 a 1 bar olie druk tov een een brezan filter
en de juiste olie soort scheelt ook een heel stuk
Heb je met een purflux dan meer druk volgens jou? Dan zullen ze wel fijnmaziger zijn en dus ook minder filteren. Brezan leverde vroeger ook een ander merk en daar zijn ze mee gestopt vanwege de slechte filtereigenschapppen, kan ff niet meer op de naam komen, maar ze zijn nu iig over op Mann.
En je zult nog verbaasd staan over hoe vaak Brezan filters aan dealers levert
Toch heb ik ooit van Henk (veban) gehoord als ik me niet vergis dat het wel degelijk beter is een purflux filter te monteren. Schijnt een andere drukveer in te zitten ofzo. Ik zet er iig altijd een purflux filter op, voor het verschil in prijs hoeft je het niet te laten.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat voor filter er in mijn auto is gegaan.
Ik heb het overgelaten aan Martijn van Midnight motorsport. Ik zal ze eens mailen om het te vragen! dan meld ik me direct hier
haha Dank Gabri. wist niet dat dat de zelfde Martijn was.
Zijn er zo veel in Nederland.
Misschien weet Martijn dan ook wat voor olie hij in mijn auto heeft gegooid, want dat is wel handig voor het geval ik een keer wat moet bijvullen... thanks
En zover ik weet zit er helemaal geen veer in een filter. Ik geloof niet zomaar dat een filter en meer oliedruk kan hebben en betere filtereigenschappen...
Kan het niet te maken hebben met het feit dat mijn vorige olie er misschien heel lang al in zat?
Denk dat er 20.000 km met de olie is gereden in 2 jaar tijd....
Het filter zat er ook mimiaal zo lang al op.
Ik weet het, een slechte zaak maar goed