[5GTT] Lex'GTT Orange Project

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

-Ray- schreef:wie neemt er dan ook een autopech drukmeter? ;)
was voor even, zodat ik een meter in de wagen had totdat ik een goede gevonden had. alleen als zo`n stomding erin zit blijft ie automatisch langer erin zitten dan gepland :(
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ik heb ook zo'n autostyle meter en die werkt wel gewoon goed. :)
Ik had eerst het originele slangetje verlengd, dan geeft ie boven de gasklep aan. Nu heb ik hem onder de gasklep aangesloten zodat ie ook vacuum aangeeft.
5 GT Turbo '88 GT5
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Danny van Duren schreef:
ik had ook autostyldruk meter na 0,7/0,8 bar gaf ie geen hogere druk meer aan hoe hoog ik hem ook schroefde terwijl de mtere tot 2 bar zou moeten kunnen:@ heeeeft me nog een koppakking gekost :(
Ook al geeft je meter iets anders aan, dan merk je toch als je druk ineens veel hoger staat... :~
5 GT Turbo '88 GT5
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

:lol: ik niet :D
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Ik heb ook die Autostyle turbo druk meter maar bij mij werkt ie goed.
Had hem eerst op 1,2 bar en dat gaf ie gewoon aan zonder problemen.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Draai en eerst onder de kap maar eens paar slagen open :wink: (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Mensen die hier graag mee lezen.....

Ik heb binnenkort een afspraak bij een Carbonspecialist hier in de regio.
Hij gaat kijken wat hij kan maken van een 5 GT motorkap. :p

Nog meer mensen intresse?????
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

welke prijs praat je dan ongeveer over??
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kost da????
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Roy schreef:
Danny van Duren schreef:
ik had ook autostyldruk meter na 0,7/0,8 bar gaf ie geen hogere druk meer aan hoe hoog ik hem ook schroefde terwijl de mtere tot 2 bar zou moeten kunnen:@ heeeeft me nog een koppakking gekost :(
Ook al geeft je meter iets anders aan, dan merk je toch als je druk ineens veel hoger staat... :~
tja hij leek inderdaad ietsje harder te trekken maarja, kreng is eruit en heb mn lesje er wel weer meegeleerd
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

je bent geen uitzondering hoor, ken mensen die nog steeds een narrowband kopen om te besparen :~

Vor 20 extra euros had je een heleboel ellende uit de weg kunnen gaan. Een VDO metertje kost 50 pleuros.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Heb in de zwarte GT ook een turbodruk meter van Autostyle, heb 'm wel eens uitgewisseld met de Revotec drukmeter uit de blauwe GT, 't enigste verschil was dat die van Revotec 3x zo duur was :p en verders geen enkel verschil.... (Y)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Florus schreef:Heb in de zwarte GT ook een turbodruk meter van Autostyle, heb 'm wel eens uitgewisseld met de Revotec drukmeter uit de blauwe GT, 't enigste verschil was dat die van Revotec 3x zo duur was :p en verders geen enkel verschil.... (Y)
Ik kom binnen kort wel langs de Haas Engineering / v.d. Berg Constructions....kan je me even ondersteunen. :p Als je het goed vind :~
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

'T kraantje fuctioneerd nog niet helemaal correct.... :wink:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Florus schreef:'T kraantje fuctioneerd nog niet helemaal correct.... :wink:
Nee, en dat vind ik erg vervelend...... >-)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ik niet! :lol:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Florus schreef:Ik niet! :lol:
Dat begrijp ik :lol: Maar ook met de kraan dicht blijf ik een standaard GT voor....maar ik kom wel een keer aanwaaien als er wat ruimte is :lol: bij jullie :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Alex Los schreef:
Florus schreef:'T kraantje fuctioneerd nog niet helemaal correct.... :wink:
Nee, en dat vind ik erg vervelend...... >-)
je weet toch, steeksleuteltje 10 mee en net zo lang vlammen en afstellen tot je het hebt
Immer wieder die verdammte Holländer
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

-Ray- schreef:je weet toch, steeksleuteltje 10 mee en net zo lang vlammen en afstellen tot je het hebt
Ja, alleen heeft ie Ray's bleedvalve foto+tekst uitleg schijnbaar niet helemaal goed opgevolgt :nee:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

pfieuw gelukkig, dus aan de uitleg lag het niet ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
BerryS
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 22:06

Florus schreef:
-Ray- schreef:je weet toch, steeksleuteltje 10 mee en net zo lang vlammen en afstellen tot je het hebt
Ja, alleen heeft ie Ray's bleedvalve foto+tekst uitleg schijnbaar niet helemaal goed opgevolgt :nee:
Lex is links handig, dus dat vraagt om een aparte beschrijving...
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

vermoed dat ie vergeten is, het "boutje" i/d slang te doen :p .....binnenkort eens kijken Lex! :wink:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Nou, bij de openingmeeting lag er een kleine verrassing onder de GT. Olie.

Toen al even vlug gekeken. Olielekkage op de sandwichplate van de oliekoeler.

Net even verder onderzocht, dus intercoolerpiping, dynamo en nog wat rommel eraf. Zie ik de oliekoelerslangen gewokkeld zitten. Shit niet op gelet met verplaatsen van de oliekoeler.

Wartels los gehaald, slangen uit de knoop en de wartels weer vast gezet. Alles even schoon gespoten met reiniger...en toe even laten draaien ter controle. Geen druppeltje meer. Mooi alles weer terug gebouwd en weer even laten draaien....toch nog iets zweten op 1 leiding. Morgen toch maar weer even alles los halen. Je kan er zo lekker makkelijk bij :(
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zweet ie op de leiding met het koperen bochtje of gewoon de wartelaansluiting met de sandwitchplate? Laatste neem ik aan.

Je moet ze best lomp vastdraaien namelijk...
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Het laatste....ja je ken er ook zo lekker bij en gelukkig moet je niet zo'n lompe sleutel 24 gebruiken om ze vast te zetten...

Binnenkort nog de olietoevoerleiding van de turbo vervangen door de staalomvlochten die ik nog heb liggen.

Dan gaat ie naar het schadebedrijf voor wat touch ups. :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

ben benieuwd lex
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Dus eigenlijk moet je even je leidingen losdraaien en vastdraaien als je de oliekoeler verplaatst.

Heerlijk die knelkoppelingen op die leidingen.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je kan de slang ook heel voorzichtig draaien om die koperen 90 graden bochtjes, maar dat kan maar beperkt en moet je niet de hele tijd heen en weer draaien natuurlijk...
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Steven schreef:Je kan de slang ook heel voorzichtig draaien om die koperen 90 graden bochtjes, maar dat kan maar beperkt en moet je niet de hele tijd heen en weer draaien natuurlijk...
Ja, das ook wel een goede...maar ik denk meer dat die knelkoppelingen ook niet helemaal lekker afdichten.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Alex Los schreef:Mensen die hier graag mee lezen.....

Ik heb binnenkort een afspraak bij een Carbonspecialist hier in de regio.
Hij gaat kijken wat hij kan maken van een 5 GT motorkap. :p

Nog meer mensen intresse?????
Carbon voor de "looks" of voor het gewicht?
ik kan namelijk voor een zacht prijsje aan een rol kevlar komen, is niet zo mooi (namelijk geel, en het verkleurt nog meer dan carbon in de warmte), maar wel licht (heeft iets andere eigenschappen dan carbon, meer bestand tegen puntbelasting tegenover Carbon, wat weer meer trekbelasting aankan)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Alex Los schreef:
Steven schreef:Je kan de slang ook heel voorzichtig draaien om die koperen 90 graden bochtjes, maar dat kan maar beperkt en moet je niet de hele tijd heen en weer draaien natuurlijk...
Ja, das ook wel een goede...maar ik denk meer dat die knelkoppelingen ook niet helemaal lekker afdichten.

Ik heb er bij mij een borgmiddel speciaal voor hydro slangen op gedaan, dat werkt (Y) (Y) Dicht prima af en rot niet vast dus je krijgt het ook nog fatsoenlijk terug los.
R5GTT. Drive it like you stole it
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

-PAZ- schreef:
Alex Los schreef:
Steven schreef:Je kan de slang ook heel voorzichtig draaien om die koperen 90 graden bochtjes, maar dat kan maar beperkt en moet je niet de hele tijd heen en weer draaien natuurlijk...
Ja, das ook wel een goede...maar ik denk meer dat die knelkoppelingen ook niet helemaal lekker afdichten.

Ik heb er bij mij een borgmiddel speciaal voor hydro slangen op gedaan, dat werkt (Y) (Y) Dicht prima af en rot niet vast dus je krijgt het ook nog fatsoenlijk terug los.
Doe eens een naam van dat spul, dan kijk ik even of dat te bestellen is via de universele onderdelen boel :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Zal morgen wel effe kijken hoe dat spul heet (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

-PAZ- schreef:Zal morgen wel effe kijken hoe dat spul heet (Y)


Het spul wat ik gebruikt heb is van Berner en op het flesje staat alleen afdichting hydrauliek/pneumatiek
R5GTT. Drive it like you stole it
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Nou gisteravond en vandaag nog even hezig geweest.

Eerst mijn staalomvlochten olie toevoerleiding gemonteerd....aanzien ik daar vrijdag een passende koppeling had laten persen bij de plaatselijke hydroliek boer.

Toen de olieleidingen van de koeler los gehaald en de adapternippels uit de sandwichplate gehaald. Nou toen de afdichtringen die ik vrijdag bij Biesheuvel gehaald ertussen en voor de zekerheid gastape om het schroefdraad heen. Alles weer terug gemonteerd, motor gestart (zonder dynamo anders zie je het niet) toch weer lekkage op 1 aansluiting......arg ik wordt er nu echt een beetje gek van.

Ik denk dat ik maar een nieuwe sandwichplate ga bestellen, ik denk dat die namelijk beschadigd is toen er nog geen keeringen tussen zaten en de nippels zo in zaten....

Tenzij een van de knappe koppen een avondje vrij heeft van de week, want ik snap het echt niet meer :~
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Plaats reactie