GTT Bleu Sport: Blok rustig inrijden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zoals hier op het form al te lezen was heb ik mijn R5 DCI project stil gelegd. De reden hiervoor was eigenlijk simpel. Ik wou nu een projectauto waar ik mee kon rijden en lol hebben. Dat zag ik voorlopig nog niet gebeuren met de Diesel, dus heb ik de keuze gemaakt om op zoek te gaan naar wat anders.
De keuze hiervoor was voor mij niet zo heel moeilijk. Het moest een GT Turbo worden. Maar ja welke? Rustig aan rondkijken dus. Waarbij een van de voorwaarden was dat ik eerst mijn clio verkocht moest/wou hebben. De verkoop hiervan loopt nog niet storm, maar er zijn van die momenten dat je wat geluk moet hebben.
Dat gelukje kwam toen ik een paar weken geleden ineens gebeld werdt door een mede clublid, in eerste instantie of ik niet een klare race 5 wou kopen. Maar daarbij zit je altijd met een auto opgebouwd door een ander, iets wat ik niet wou.
Later kwam Sven met een andere GT, maar dan een standaard exemplaar. Blue Sport dat wel. Maar met inbraakschade, prijs hiervan klonk niet onaantrekkelijk. Na wat heen en weer gebel, en gemail ben ik afgelopen vrijdagavond naar noord-holland gereden om deze auto op te halen.
Bij deze dus mijn nieuwe project:
Origineel Nederlandse Blue Sport.
Bouwjaar 1990
Compleet origineel.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00209.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00208.JPG[/img]
Auto heeft altijd in een binnenstad gestaan, en dat valt aan te zien, zit onder de deuken en krassen. Zoals ik in de inleiding al zei, gekocht met inbraakschade. De rechterdeur was halverwege de ruit dubbel gebogen. ruit geknapt en radio er uit gejat. Op dit moment zit er al weer een andere Blue Sport deur in terug. Linker deur is ook niet helemaal schoon van schade maar op dit moment nog goed genoeg.
Voorlopig is de eerste prioriteit een nieuwe apk, en het verkopen van de Clio. Daarnaast gewoon lekker rijden in de auto.
Plannen voor in de toekomst:
Andere velgen (liggen al te wachten op bandjes)
Restauratie cq, algeheel overspuiten.
(las)rolkooi inbouwen.
Indien er dingen vervangen moet worden zal dit direct als upgrade's worden mee genomen.
Uiteindelijke doel, auto naar eigen inzicht opbouwen als Racer/cirquit auto
Auto is een 2e auto puur voor de lol en hobby, uiteindelijk zal voor leuke dingen gebruikt gaan worden.
Zo ondertussen al weer een heel verhaal. Maar dat zijn ongeveer de plannen.
De keuze hiervoor was voor mij niet zo heel moeilijk. Het moest een GT Turbo worden. Maar ja welke? Rustig aan rondkijken dus. Waarbij een van de voorwaarden was dat ik eerst mijn clio verkocht moest/wou hebben. De verkoop hiervan loopt nog niet storm, maar er zijn van die momenten dat je wat geluk moet hebben.
Dat gelukje kwam toen ik een paar weken geleden ineens gebeld werdt door een mede clublid, in eerste instantie of ik niet een klare race 5 wou kopen. Maar daarbij zit je altijd met een auto opgebouwd door een ander, iets wat ik niet wou.
Later kwam Sven met een andere GT, maar dan een standaard exemplaar. Blue Sport dat wel. Maar met inbraakschade, prijs hiervan klonk niet onaantrekkelijk. Na wat heen en weer gebel, en gemail ben ik afgelopen vrijdagavond naar noord-holland gereden om deze auto op te halen.
Bij deze dus mijn nieuwe project:
Origineel Nederlandse Blue Sport.
Bouwjaar 1990
Compleet origineel.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00209.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00208.JPG[/img]
Auto heeft altijd in een binnenstad gestaan, en dat valt aan te zien, zit onder de deuken en krassen. Zoals ik in de inleiding al zei, gekocht met inbraakschade. De rechterdeur was halverwege de ruit dubbel gebogen. ruit geknapt en radio er uit gejat. Op dit moment zit er al weer een andere Blue Sport deur in terug. Linker deur is ook niet helemaal schoon van schade maar op dit moment nog goed genoeg.
Voorlopig is de eerste prioriteit een nieuwe apk, en het verkopen van de Clio. Daarnaast gewoon lekker rijden in de auto.
Plannen voor in de toekomst:
Andere velgen (liggen al te wachten op bandjes)
Restauratie cq, algeheel overspuiten.
(las)rolkooi inbouwen.
Indien er dingen vervangen moet worden zal dit direct als upgrade's worden mee genomen.
Uiteindelijke doel, auto naar eigen inzicht opbouwen als Racer/cirquit auto
Auto is een 2e auto puur voor de lol en hobby, uiteindelijk zal voor leuke dingen gebruikt gaan worden.
Zo ondertussen al weer een heel verhaal. Maar dat zijn ongeveer de plannen.
Laatst gewijzigd door Gerald op di 5 mei 2020 19:42, 27 keer totaal gewijzigd.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Weer veel plannen zo..
enne mooi hoor zo'n originele GT
enne mooi hoor zo'n originele GT
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zeker plannen genoeg, maar ik weet ook wel dat het morgen niet klaar hoeft te zijn.Mark Coupe schreef:Weer veel plannen zo..
enne mooi hoor zo'n originele GT
Project: GTT Blue Sport
Goede keuze om met een GT Turbo verder te gaan ipv je DCI verhaal.
Volgens mij had ik dat in je oude topic al eens vermeld...
Veel succes met je project! Enne, 6 april komt die wel ff mee zeker?!
Volgens mij had ik dat in je oude topic al eens vermeld...
Veel succes met je project! Enne, 6 april komt die wel ff mee zeker?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zoiets:Ronnie schreef:Mooi wagentje, wat voor een wielen komen eronder?
Maar dan opnieuw gecoat.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Veel plezier met de BS.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
gossie..komt niet als een verrassing
wanneer heb ik weer wat te doen?
wanneer heb ik weer wat te doen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zou je eerst eens niet zorgen voor je Clio?Haas schreef:gossie..komt niet als een verrassing
wanneer heb ik weer wat te doen?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
DCI staat compleet gestript in de garage. Gaat binnen de korste keren wel weg Maar dan richting sloop..Merijn schreef:Is die 5 DCI al op de weg?
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
leuk projeckt !
wie zou dat nou verwacht hebben dat je iets met een bs zou doen
wie zou dat nou verwacht hebben dat je iets met een bs zou doen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zo, vandaag weer even aan het hobbyen geweest, zijn een paar dingen die me nog niet aanstonden. Maar het begin hiermee is gemaakt.
Ik zit zalleen nog met de volgende dingen:
Startmotor: als de motor goed warm is en ik zet hem uit, wil hem daarna weer starten. gebeurd er niets, geen klik, geen startmotor die ronddraaid. helemaal niets.. Als ik wacht tot alles wat afgekoeld is start ie zonder problemen
Is dit een kwestie van de startmotor vervangen? Zo ja, welke startmotor moet ik hebben, heb hier en daar eens iets opgevangen van een startmotor van een volvo? Wie helpt me aan het juiste type.
Verder, als ik de bestuurdersdeur openmaak met de sleutel gaat de passagiersdeur niet mee. draai ik hem met de bestuurdersdeur op slot, gaat de passagiersdeur wel mee. vanaf de passagiersdeur werkt het beide kanten op goed, van binnenuit werkt het ook beide kanten op goed.
Waar zit hem dat in? Iemand een idee?
Alvast bedankt
Ik zit zalleen nog met de volgende dingen:
Startmotor: als de motor goed warm is en ik zet hem uit, wil hem daarna weer starten. gebeurd er niets, geen klik, geen startmotor die ronddraaid. helemaal niets.. Als ik wacht tot alles wat afgekoeld is start ie zonder problemen
Is dit een kwestie van de startmotor vervangen? Zo ja, welke startmotor moet ik hebben, heb hier en daar eens iets opgevangen van een startmotor van een volvo? Wie helpt me aan het juiste type.
Verder, als ik de bestuurdersdeur openmaak met de sleutel gaat de passagiersdeur niet mee. draai ik hem met de bestuurdersdeur op slot, gaat de passagiersdeur wel mee. vanaf de passagiersdeur werkt het beide kanten op goed, van binnenuit werkt het ook beide kanten op goed.
Waar zit hem dat in? Iemand een idee?
Alvast bedankt
Project: GTT Blue Sport
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Heb je de startmotor als eens direct aan de accu gehangen? Dan kan je direct zien of het aan de startmotor ligt.
Verder veel succes met je project
Verder veel succes met je project
Als ie niet klikt, zal de stuurdraad misschien niet helemaal doorkomen. Zit nog wel eens een 'kink in de kabel' bij de motorboomstekker onder het expansievaatje, tis een dikke witte draad die het dichts bij de koplamp zit uit m'n hoofd. Meet het anders ff na of er wel spanning doorkomt.
Als dat goed is, dan ist het relais van de startmotor, de complete starter moet je van een 1.7i motor afvissen, de F3N 95pk uit een 19 GTX of 5GTE ofzo. Die zijn die compacter en werken met een reductie. De Spidan 1358 bij de Brezan uit m'n hoofd
Bestel voor 40 scheuro ook ff een nieuw hitteschildje, dan leeft ie ook wat langer. Monteren is makkelijker als je ff de rechter aandrijfas eruit vist.
Dat van die CV is een gouwe ouwe ja, beste is die CV motortjes ff proberen te smeren en alle stekkers tot je middenconsole ff na te lopen. Of nog beter, die ouwe zooi eruit en een setje aftermarket motortjes, dan heb je tenminste een echt guillotine geluid ipv dat *prrrrrrrrrklik*
Als dat goed is, dan ist het relais van de startmotor, de complete starter moet je van een 1.7i motor afvissen, de F3N 95pk uit een 19 GTX of 5GTE ofzo. Die zijn die compacter en werken met een reductie. De Spidan 1358 bij de Brezan uit m'n hoofd
Bestel voor 40 scheuro ook ff een nieuw hitteschildje, dan leeft ie ook wat langer. Monteren is makkelijker als je ff de rechter aandrijfas eruit vist.
Dat van die CV is een gouwe ouwe ja, beste is die CV motortjes ff proberen te smeren en alle stekkers tot je middenconsole ff na te lopen. Of nog beter, die ouwe zooi eruit en een setje aftermarket motortjes, dan heb je tenminste een echt guillotine geluid ipv dat *prrrrrrrrrklik*
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dat startmotor probleem heb ik ook nog steeds last van...sterker nog, een uurtje geleden nog op een hele fijne plaats
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Je kan bij zo'n GTT ook zo heerlijk even met een stok o.i.d. op de startmotor slaan om em wakker te krijgen...
Ik heb ook al een aantal keer gestaan dat de startmotor niet wilde...heerlijk
Ik heb ook al een aantal keer gestaan dat de startmotor niet wilde...heerlijk
En omstanders maar raar kijken zeker....Willem-Jan schreef:Je kan bij zo'n GTT ook zo heerlijk even met een stok o.i.d. op de startmotor slaan om em wakker te krijgen...
Ik heb ook al een aantal keer gestaan dat de startmotor niet wilde...heerlijk
Toch vind ik het stoerder om em in je eentje aan te duwen, wat me vaak niet lukte als er een dampbel in de carb zat....
Frits schreef:
Verder, als ik de bestuurdersdeur openmaak met de sleutel gaat de passagiersdeur niet mee. draai ik hem met de bestuurdersdeur op slot, gaat de passagiersdeur wel mee. vanaf de passagiersdeur werkt het beide kanten op goed, van binnenuit werkt het ook beide kanten op goed.
Waar zit hem dat in? Iemand een idee?
Alvast bedankt
Die stelmotortjes hebben intern een contactje die de complete CV aanstuurt. Wanneer je handmatig die stelmotor naar het einde trekt (dus ofwel met sleutel, of met knopje), trek je m tegen dat contactpunt aan. Het kan zijn dat je m met de sleutel net niet ver genoeg bedient krijgt om m contact te laten maken. Als je aan het knopje trekt natuurlijk wel (ik begrijp, dat ie dan wel werkt: contact op CV motortje is dus nog goed).
Eens stoeien met die stangetjes in de deur kan de oplossing zijn.
Jij zal deze wel bedoelen;
[img]http://www.5gt.nl/images/776b33b6982b43 ... a-3571.jpg[/img]
Al die dingen lijken zo op elkaar...
[img]http://www.5gt.nl/images/776b33b6982b43 ... a-3571.jpg[/img]
Al die dingen lijken zo op elkaar...
Hartstikke handig tegen deurdeukjes hoor.....
[img]http://www.5gt.nl/images/ae014c119184be ... 00x300.jpg[/img]
Maar heb em nu wel laten verwijderen..., stukken strakker zonder
[img]http://www.5gt.nl/images/ae014c119184be ... 00x300.jpg[/img]
Maar heb em nu wel laten verwijderen..., stukken strakker zonder
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Welke strip bedoel je? Wat op een strip onder het linkerachterraam lijkt, is in werkelijkheid een slechte reparatie.KoenGTT schreef:Wat zit daar nou voor rare strip op de zijkant?
Onder de ruit is er gelast, en alles is afgesmeerd met plamuur, verder niet gespoten. Alles is onder het plamuur uit weer gaan roesten.
De afspraak met de spuiter stond al, maar hij heeft het te druk om dit nog voor het weekend klaar te krijgen, zal ergens volgende week zijn dat ie er naar toe gaat
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Weer een paar dagen verder, en een stuk verder klaar voor de apk.
vervangen:
wiellager,
diverse lampjes,
alles nog eens gecontroleerd.
puntjes die nog moeten:
Stoel vastzetten,
stuurhuis nakijken.
Met nakijken van de verlichting kreeg ik de mistlampen voor niet aan de gang. Dingen zijn te ver verrot om er nog wat mee te kunnen. Nu weet ik dat iemand laatst de bestelnummers voor witte mistlampen heeft opgezocht. Iemand nog een idee??... Alvast bedankt.
Verder toch nog eens rondkijken naar een set witte knippers...
En zo groeit het lijstje weer..
vervangen:
wiellager,
diverse lampjes,
alles nog eens gecontroleerd.
puntjes die nog moeten:
Stoel vastzetten,
stuurhuis nakijken.
Met nakijken van de verlichting kreeg ik de mistlampen voor niet aan de gang. Dingen zijn te ver verrot om er nog wat mee te kunnen. Nu weet ik dat iemand laatst de bestelnummers voor witte mistlampen heeft opgezocht. Iemand nog een idee??... Alvast bedankt.
Verder toch nog eens rondkijken naar een set witte knippers...
En zo groeit het lijstje weer..
Project: GTT Blue Sport
witte mistlampen en knippers bestel je gewoon bij HK Parts
edit: relais van je mistlampen al eens nagekeken? hangt aan je binnenscherm aan de bijrijderskant.
edit: relais van je mistlampen al eens nagekeken? hangt aan je binnenscherm aan de bijrijderskant.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
het zit in het binnenwerk van de lampen. direct op staal van de auto branden de lampen wel-Ray- schreef:witte mistlampen en knippers bestel je gewoon bij HK Parts
edit: relais van je mistlampen al eens nagekeken? hangt aan je binnenscherm aan de bijrijderskant.
Project: GTT Blue Sport
verteerd van binnen dus... naja ff chris pmen
Immer wieder die verdammte Holländer