[Martijn's Laguna] Vraag spanner multiriem
in de tijd van mijn chaarade tankte ik voor 0.44 ... 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
470,- (2003) Valt me eigenlijk nog mee. In Dialogys zijn alle afbeeldingen van het subframe voorzien van de bevestiging van de motorsteun. Dus waarom het andere subframe dat dan niet heeft!? 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Contacteer:
Heeft Holtop niet gewoon teveel gedemonteerd?
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hier de beide subframes van de voorzijde gezien. Het is echt een vast onderdeel ervan. Het originele exemplaar heeft aan de rechterbinnenzijde ook nog een extra randje blik. In het midden zijn de ontbrekende boutgaten voor het hitteschild te zien.
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... rames2.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... rames2.jpg[/img]
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
- Contacteer:
Phase I en Phase II??
Of type I en type II??
Ik kan hier allemaal wel gaan zitten raden, maar daar schiet je eigenlijk gewoon geen drol mee op.
Succes iig. Martijn.
Of type I en type II??
Ik kan hier allemaal wel gaan zitten raden, maar daar schiet je eigenlijk gewoon geen drol mee op.
Succes iig. Martijn.

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wie weet waar je met raden komt.
Subframe is van 2002, de auto 2001.

vandaag heen en weer naar oegstgeest,
bij 300 km begon mn rode lampje te branden,
daarna 29 liter volgetankt
trouwens kreeg gister een leuke melding van Helga.
Mn auto stond hier voor in de berm.
Ze zei toen vriendelijk dat het oliepeil op een minimaal niveau stond en dat ik de olie moest controleren op een plat vlak
bij 300 km begon mn rode lampje te branden,
daarna 29 liter volgetankt

trouwens kreeg gister een leuke melding van Helga.
Mn auto stond hier voor in de berm.
Ze zei toen vriendelijk dat het oliepeil op een minimaal niveau stond en dat ik de olie moest controleren op een plat vlak

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Lief van Helga.
Bij mij had ze gisteren een heel verhaal over ESP en ABS. Met het geklus was er een ABS-sensor losgeschoten. Toch vind ik het jammer dat ze niet standaard de welkomstboodschap doet. Alsof je vrouw je op staat te wachten met krant en pantoffels.
Maar op de snelweg scheelt het best in het verbruik dan.

Bij mij had ze gisteren een heel verhaal over ESP en ABS. Met het geklus was er een ABS-sensor losgeschoten. Toch vind ik het jammer dat ze niet standaard de welkomstboodschap doet. Alsof je vrouw je op staat te wachten met krant en pantoffels.

Maar op de snelweg scheelt het best in het verbruik dan.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
De dealer kent ook maar 1 type subframe. Kosten: slechts 512,- excl. BTW. Holtrop heb ik de foto's gestuurd, ik ben benieuwd....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Het is dit, of een electronische storing.
Subframes zullen voor alle auto wel aan de prijs zijn.

1 hoek staat omlaag zeg je. Kwam die ook gelijk omlaag toen je de bout er uit draaide? Anders is de koets ook krom, lijkt me ...Martijn schreef:Ja, wat op de foto linksonder is. Dat stuk staat ruim een centimeter naar onderen. De auto zelf heb ik ook gemeten, voor zover dat kon. Vanaf de achterste bevestigingsbout van het subframe, naar een bout van de achteras.Haas schreef:heb je nou ook kunnen ontdekken waar het subframe krom is?
Kruislings: 1 mm: te verwaarlozen. Rechtuit: 1 cm verschil. De wijze van meten zal wel niet helemaal goed zijn: lange bout in bevestiging subframe gedraaid en van daar af gemeten. De bout zat er los ingedraaid en had dus wat speling.
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee, het subframe is alleen met de achterste 2 bouten rechtstreeks aan de carrosserie bevestigd. De voorste bevestigingen zijn met 2 draagarmen aan de chassisbalken geschoefd, voorzien van rubber lagering. Hangt dus eigenlijk aan de chassispoot.
Het is vooral de voorste punt, dus nog voor de bevestiging, die naar beneden duikt. Op de foto zit de voorste bevestiging vast aan het tweede boutgat van voren, bij het onderste subframe zit daar nog een bout in.
Het is vooral de voorste punt, dus nog voor de bevestiging, die naar beneden duikt. Op de foto zit de voorste bevestiging vast aan het tweede boutgat van voren, bij het onderste subframe zit daar nog een bout in.
Niet slaan, dat doe je alleen als iets niet wil luisteren
Maar idd, dikke kans dat je dat ding met een motortakel wel weer in fatsoen krijgt! (zolang je maar ergens aan kan zien of meten wanneer ie recht is)

Maar idd, dikke kans dat je dat ding met een motortakel wel weer in fatsoen krijgt! (zolang je maar ergens aan kan zien of meten wanneer ie recht is)
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Contacteer:

Ik heb nog geprobeerd om hem op de richtvloer te spannen en dan recht te drukken. Dat was lastig, goed vastzetten lukt maar moeilijk. Wat ik nog kan proberen is hem onder de brug te leggen met blokken eronder. En dan de brug erop te laten zakken.
Klinkt wel als hobby-en....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Holtrop belde net: ze hebben nog een goed subframe voor me. Binnenkort even omruilen dan maar. 

of missen we weer een stukkie?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee, ze hebben vergeleken met de foto en dit was echt dezelfde. Ze snapten ook niet waar de verkeerde vanaf komt.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
En het is gelukt. In minder dan een uur was hij er onderuit.
De andere gemonteerd en gelijk een reactiearmpje van de stabi en beide spoorstangen vervangen. Deze week maar laten uitlijnen en dan is het voor elkaar. Het wiel staat nu tenminste normaal in de wielkast.
Het stuurt in ieder geval al beter. Dat kan er ook aan liggen dat het toespoor nu geen 10 mm meer is....

Het stuurt in ieder geval al beter. Dat kan er ook aan liggen dat het toespoor nu geen 10 mm meer is....