Ik heb momenteel 2 mankementen aan mijn 16v en ik hoopte dat er misschien een aantal mensen mij kunnen adviseren..
1. Na het vervangen van mijn einddemper door een andere, had ik last van een bonkende uitlaat wanneer ik gas los laat (voornamelijk op het koppelingsstuk waar de middendemper hoorde te zitten (als de uitlaat een bocht maakt naar rechts)). We hebben toen wat stuggere rubbers (de originele, die ook op hbase staan) gemonteerd, ipv de flexibelere die ik had. Nu hangt de einddemper strak tegen de de bumper en kan hij ook nauwelijks meer bewegen. Het stuk met van de middendemper bonkt ook niet meer.
Echter, we hadden dit gedaan tergelijkertijd met het vervangen van mijn kat door een holle kat. Nu is dus het bonken achter weg en zit het nu in het midden, namelijk de kat die tegen de carosserie bonkt. De uitlaat (de pijp) zit nu dan ook strak tegen de carosserie aan, zodat die niet meer kon bonken, maar het resoneert als een gek en de kat bonkt dus bij abrubt gas los of gas bij.
Een monteur bij de dealer suggereerde dat we dit misschien hadden veroorzaakt door te trekken en te duwen aan de kat, want dat hadden we flink gedaan want de bouten waren rot en we moesten flexen. Hij suggereerde dat door bij de kat/onder uitlaat spruitstuk eraan te trekken, dat we de uitlaat weer wat lager zouden kunnen krijgen zodat de kat niet meer zou bonken en de uitlaat niet zo strak tegen de carosserie zit en resoneert. Klopt het idd dat dit zodanig flexibel is dat je dat kunt "afstellen"? Moet ik nog ergens op letten zodat ik het niet sloop? Of is er een andere oplossing..
2. Mijn auto lekt al benzine sinds ik hem heb. Er hangt dan een bezinewalm rond en in de auto en als hij even stil gestaan heeft ligt er een klein plasje bezine onder. Hij lijkt alleen te lekken als de tank helemaal vol zit, hij druppelt dan op de uitlaat. Bij de dealer hadden ze voor me gekeken en ze stelden dat het rubber lekte dat rond de slangen van aan- en afvoer zit die samen in de tank verzonken zitten. Echter had MartijnB gekeken en die zei dat het helemaal droog was..
Nu kwam ik per toeval op het forum iets tegen over hetzelfde probleem, waarbij het bij 2 verschillende personen de afsluitring van de brandstofpomp bleek te zijn. Lijkt me dus waard om dat even te bekijken. Naar mijn weten zit de dop van de brandstofpomp onder de achterbank, maar kan ik vanuit daar ook bij de "afsluitring" komen of moet dat van onderen? En als dat wel kan, hoe kan ik goed zien of hij lekt, ik weet namelijk niet zo goed wat ik zou moeten zien..
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!

.