ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
erik_ark

Remon-CL10 schreef:
Jurien schreef:
erik_ark schreef:
Merijn schreef:Standaard electrische spiegels, lelijk airbagstuur, blauwe wijzerplaten (?), nummertje op het dash, luxe interieur, stickers op de achterschermen, Speedline Vega 15" lm-velgen en er zullen vast nog een aantal andere dingetjes zijn... :)
Wat voor stickers zijn dat, op de achterschermen?
Bij mij zitten die er namelijk niet op :~ ...

Heb wel een sticker op de achterklep zitten in de vorm van een circuit...
zover ik weet is de sticker van een grandprix geen circuit maar een finischvlag met grandprix erachter.
ik heb ze er zelf ook niet meer opzitten.

Heeft iemand hier nog een plaatje van een grandprix logo?
Hier de GP sticker op het achterscherm. Ander verschil van een GP t.o.v. een normale 16v is de kleur. 432 blauw is alleen geleverd op de Grand Prix
OK dank je :worship:

Die stickers zullen wel niet meer via Renault te krijgen zijn denk ik...
Geert
Contacteer:

erik_ark schreef:
Remon-CL10 schreef:
Jurien schreef:
erik_ark schreef:
Merijn schreef:Standaard electrische spiegels, lelijk airbagstuur, blauwe wijzerplaten (?), nummertje op het dash, luxe interieur, stickers op de achterschermen, Speedline Vega 15" lm-velgen en er zullen vast nog een aantal andere dingetjes zijn... :)
Wat voor stickers zijn dat, op de achterschermen?
Bij mij zitten die er namelijk niet op :~ ...

Heb wel een sticker op de achterklep zitten in de vorm van een circuit...
zover ik weet is de sticker van een grandprix geen circuit maar een finischvlag met grandprix erachter.
ik heb ze er zelf ook niet meer opzitten.

Heeft iemand hier nog een plaatje van een grandprix logo?
Hier de GP sticker op het achterscherm. Ander verschil van een GP t.o.v. een normale 16v is de kleur. 432 blauw is alleen geleverd op de Grand Prix
OK dank je :worship:

Die stickers zullen wel niet meer via Renault te krijgen zijn denk ik...
Williams stickers zijn nog wel te krijgen dus.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Grand Prix is nooit in NL geleverd, dus wellicht zullen ze uit Duitsland moeten komen.

Williams stickers zijn uitsluitend te krijgen in de ph2 uitvoering. :(
Jean-Paul-S
Über-Spammer

GP is niet in nl geleverd, dus is er ook geen chassisnr bekend bij ome Renault toch? Misschien als je zelf het bestelnr hebt dat je meer kans maakt :)
erik_ark

Jean-Paul-S schreef:GP is niet in nl geleverd, dus is er ook geen chassisnr bekend bij ome Renault toch? Misschien als je zelf het bestelnr hebt dat je meer kans maakt :)
Chassisnummer is wel bekend, daaraan gekoppeld zit een Zwitsers kenteken :p (via Renaultnet bij stage achter gekomen)...

Dialogys pakt um niet op het NL kenteken, maar wel op chassisnummer (Zwitsers kenteken niet geprobeerd :wink: ).
Laatst gewijzigd door erik_ark op vr 14 mar 2008 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

erik_ark schreef:Heb wel een sticker op de achterklep zitten in de vorm van een circuit...
Deze?
[img]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... kleber.jpg[/img]
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven
Car: M536

canonballman schreef:De stalen steun die op de bak zit geschroefd, en de 4 bouten.

Maar wil je de extra r19 baksteun op een Willy gebruiken moet je of 1 steun weglaten, of beide wat bewerken (lassen, slijpen)

Gewoon bij de dealer het spul bestellen (rubber, stalen steun, en 4 bouten), en het ding monteren (probere dan), dan zie je het vanzelf.

Kom je er niet uit, zoek je gewoon een werktuigbouwkundige, die ziet het zo.
Was dit nou weer voor flauwe opmerking, je moet ff lekker het wiel opnieuw gaan uitvinden zeker :p

Die Williamsmotor heeft wat mij betreft teveel beweging, dat hondenbot zal wel aardig utigelubberd zijn, maar Robke begon over de 19-16v steun.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Die zat ook op de cup, en meen ook de williams van me, Zal s ff kijken maandag hoe dat daar dan zit :)
Steven(stk)

Steven schreef:
canonballman schreef:De stalen steun die op de bak zit geschroefd, en de 4 bouten.

Maar wil je de extra r19 baksteun op een Willy gebruiken moet je of 1 steun weglaten, of beide wat bewerken (lassen, slijpen)

Gewoon bij de dealer het spul bestellen (rubber, stalen steun, en 4 bouten), en het ding monteren (probere dan), dan zie je het vanzelf.

Kom je er niet uit, zoek je gewoon een werktuigbouwkundige, die ziet het zo.
Was dit nou weer voor flauwe opmerking, je moet ff lekker het wiel opnieuw gaan uitvinden zeker :p

Die Williamsmotor heeft wat mij betreft teveel beweging, dat hondenbot zal wel aardig utigelubberd zijn, maar Robke begon over de 19-16v steun.
Ik heb als het goed is nog een 19 baksteun liggen, kun je zo ophalen als je even wil passen een meten
Steven

er zit op de motorsteun op de veerpoot ook een stalen plaat die de bewegingsvrijheid beperkt een of andere bono heeft dat ding ook in zitten zagen bij mij :S

Die zoek ik dus ook :p

@Steve, hmm relaxt neem maar mee 6 april :)
Merijn
Über-Spammer

Steven schreef:Was dit nou weer voor flauwe opmerking, je moet ff lekker het wiel opnieuw gaan uitvinden zeker :p

Dat merk je zeker goed! Ik heb ook een tijd zonder gereden en het voelt gewoon allemaal net wat beter aan.
Steven

Is dat hondenbot eigenlijk dicht te kitten? Bij K-tec zijn ze ook met PU erin, op zich ook wel fijn.
Geert
Contacteer:

[img]http://img261.imageshack.us/img261/705/ ... 002kc6.jpg[/img]

Part number 1: 77 00 845 018 MOUNTING ENG 19
Part Number 2: 77 00 801 543 ENGINE MOUNT R19
Part Number 10: 77 03 101 157 SCREW x 4
Part number 15: 77 03 034 122 NUT
Part number 11: 77 03 034 106 / 7701417222[/img]
Steven

Ik kachel trouwens wel ff langs de sloop, staan nog wel wat 19-16v's geloof ik.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Steven schreef:er zit op de motorsteun op de veerpoot ook een stalen plaat die de bewegingsvrijheid beperkt een of andere bono heeft dat ding ook in zitten zagen bij mij :S

Die zoek ik dus ook :p
volgens mij heb ik die nog wel te liggen, gooi m ook wel in de auto voor 6 april.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
erik_ark

Martijn schreef:
erik_ark schreef:Heb wel een sticker op de achterklep zitten in de vorm van een circuit...
Deze?
[img]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... kleber.jpg[/img]
Deze:

[img]http://www.tuningstickers.nl/catalog/im ... eCarlo.jpg[/img]

maar dan goudkleurig en geen tekst eronder.
erik_ark

Mensen wie kan me uit de droom helpen :p

Ik heb rond de achterruitenwissermotor roest zitten.
Daar ben ik dus net mee begonnen te verwijderen, maar het is meer dan het op het eerste gezicht leek.

Nu zat ik te denken, ik kan twee dingen doen namelijk:

De klep helemaal strak maken, zonder wisser.

of

De klep helemaal roestvrij maken, plamuren en de ruitenwisser weer monteren. Dit is alleen véél meer werk (om zo'n mooi halfrond gat te krijgen voor die as |: ).

Wat kan ik het beste doen want aan de ene kant wil ik de clio origineel houden, maar aan de andere kant is een strakke klep ook mooi? Wat vinden jullie...
Merijn
Über-Spammer

Ik denk dat je er heel veel moeite mee gaat krijgen om de klep écht strak te krijgen. Grote kans dat je altijd onderhuids het rondje van het gat blijft zien en da's lelijker dan een ruitenwisser, vind ik. :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Klep heb ik wel liggen als je er een zoekt.

Steven, die plaat op de veerpoot heb ik ook wel. Kom je binnenkort in de buurt?
Steven

Wat dacht je van nee? :D
Hoewel misschien es op de skiheuvel in Landgraaf, maar dat staat niet vast

Je bent er 6 april toch wel?
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Joh anders ben ik dr nog wel een x in de buurt.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Frits Clio 16v

Steven schreef:Is dat hondenbot eigenlijk dicht te kitten? Bij K-tec zijn ze ook met PU erin, op zich ook wel fijn.
Dat hondenbot moet je van renault sport hebben, daar zit gewoon een dicht rubber in en is daardoor veel stugger.
Die is gewoon bij de dealer te krijgen en kost rond de 100 euro. Voor het onderdeelnummer moet je even op het forum zoeken.
Ik heb die er ook op, en samen met de R19 steun ligt het blok lekker vast (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Steven schreef:Wat dacht je van nee? :D
Hoewel misschien es op de skiheuvel in Landgraaf, maar dat staat niet vast

Je bent er 6 april toch wel?

6 april moet ik werken op een evenement :( , net als vorig jaar... Laat het me anders ff weten als je in de buurt bent, en anders kan ik het je opsturen. Of wouter neemt hem ff voor je mee :)
LotuzClioWilliams

Frits Clio 16v schreef:
Steven schreef:Is dat hondenbot eigenlijk dicht te kitten? Bij K-tec zijn ze ook met PU erin, op zich ook wel fijn.
Dat hondenbot moet je van renault sport hebben, daar zit gewoon een dicht rubber in en is daardoor veel stugger.
Die is gewoon bij de dealer te krijgen en kost rond de 100 euro. Voor het onderdeelnummer moet je even op het forum zoeken.
Ik heb die er ook op, en samen met de R19 steun ligt het blok lekker vast (Y)
Je interieur trilt er alleen los van.
Steven

Ding van K-tec is een stuk cheaper, denk eerder dat ik een nieuwe ff dichtkit.

Moet idd ooknie te extreem worden.
Tom
Moderator
Car: MB

ktec is alleen het rubber he. Dan moet je er ook nog een slopen eer je zover bent.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
CySt

Ik heb momenteel 2 mankementen aan mijn 16v en ik hoopte dat er misschien een aantal mensen mij kunnen adviseren..

1. Na het vervangen van mijn einddemper door een andere, had ik last van een bonkende uitlaat wanneer ik gas los laat (voornamelijk op het koppelingsstuk waar de middendemper hoorde te zitten (als de uitlaat een bocht maakt naar rechts)). We hebben toen wat stuggere rubbers (de originele, die ook op hbase staan) gemonteerd, ipv de flexibelere die ik had. Nu hangt de einddemper strak tegen de de bumper en kan hij ook nauwelijks meer bewegen. Het stuk met van de middendemper bonkt ook niet meer.

Echter, we hadden dit gedaan tergelijkertijd met het vervangen van mijn kat door een holle kat. Nu is dus het bonken achter weg en zit het nu in het midden, namelijk de kat die tegen de carosserie bonkt. De uitlaat (de pijp) zit nu dan ook strak tegen de carosserie aan, zodat die niet meer kon bonken, maar het resoneert als een gek en de kat bonkt dus bij abrubt gas los of gas bij.

Een monteur bij de dealer suggereerde dat we dit misschien hadden veroorzaakt door te trekken en te duwen aan de kat, want dat hadden we flink gedaan want de bouten waren rot en we moesten flexen. Hij suggereerde dat door bij de kat/onder uitlaat spruitstuk eraan te trekken, dat we de uitlaat weer wat lager zouden kunnen krijgen zodat de kat niet meer zou bonken en de uitlaat niet zo strak tegen de carosserie zit en resoneert. Klopt het idd dat dit zodanig flexibel is dat je dat kunt "afstellen"? Moet ik nog ergens op letten zodat ik het niet sloop? Of is er een andere oplossing..

2. Mijn auto lekt al benzine sinds ik hem heb. Er hangt dan een bezinewalm rond en in de auto en als hij even stil gestaan heeft ligt er een klein plasje bezine onder. Hij lijkt alleen te lekken als de tank helemaal vol zit, hij druppelt dan op de uitlaat. Bij de dealer hadden ze voor me gekeken en ze stelden dat het rubber lekte dat rond de slangen van aan- en afvoer zit die samen in de tank verzonken zitten. Echter had MartijnB gekeken en die zei dat het helemaal droog was..

Nu kwam ik per toeval op het forum iets tegen over hetzelfde probleem, waarbij het bij 2 verschillende personen de afsluitring van de brandstofpomp bleek te zijn. Lijkt me dus waard om dat even te bekijken. Naar mijn weten zit de dop van de brandstofpomp onder de achterbank, maar kan ik vanuit daar ook bij de "afsluitring" komen of moet dat van onderen? En als dat wel kan, hoe kan ik goed zien of hij lekt, ik weet namelijk niet zo goed wat ik zou moeten zien..

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen! :).
Menno

De verbinding tussen voorpijp en spruitstuk is inderdaad 'flexibel' , en kun je allerlei kanten op richten. Als ie niet echt wil bewegen kan je de 2 bouten ff een slag lossen, maar doorgaans niet nodig.
rev it like a rental
Cleaned_Clio_16v

erik_ark schreef:Mensen wie kan me uit de droom helpen :p

Ik heb rond de achterruitenwissermotor roest zitten.
Daar ben ik dus net mee begonnen te verwijderen, maar het is meer dan het op het eerste gezicht leek.

Nu zat ik te denken, ik kan twee dingen doen namelijk:

De klep helemaal strak maken, zonder wisser.

of

De klep helemaal roestvrij maken, plamuren en de ruitenwisser weer monteren. Dit is alleen véél meer werk (om zo'n mooi halfrond gat te krijgen voor die as |: ).

Wat kan ik het beste doen want aan de ene kant wil ik de clio origineel houden, maar aan de andere kant is een strakke klep ook mooi? Wat vinden jullie...
Ik heb nog een strakke voor je liggen alleen moet er nog een phase 1 of 2 strip op kijk maar bij rtc markt :wink:
Cleaned_Clio_16v

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... 386133.jpg[/img]
Is dit een verlengde clio 16v achterbumper?
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... 786038.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... SteR-5.jpg[/img]
En deze 2 phase 3 achterbumpers?
Cleaned_Clio_16v

effies nog een vraag kan het kwaad als je zonder die koelslang voor je luchtfilter rijd? Want me band was lek dus heb uhm er ff afgehaald was aan de binnenkant flink gesleten. Wou ik mijn 14" RSI velgies passen. Past egt maar net ongeveer halfe cm tussen remklauw en de velg :bang:
Maar opeens zag ik en hoorde ik dat de velg aanliep maar mijn luchtfilterslang lag naar achteren. En was er dus ook van af gegaan. Kan dat kwaad?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Je krijgt dan alleen maar warmere lucht binnen, waardoor je wat vermogen verliest. Verder gaat je auto er niet stuk van :)
Tom
Moderator
Car: MB

Die slang zat er bij niet op toen ik de auto kocht. Geeft wel een leuk geluidje (das ook het enige)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Er zijn er ook niet meer veel die het hebben. Ik meen ook dat het op geen enkele clio van mij zit :p
Cleaned_Clio_16v

De slang is wel beschadigd. Naar ik zal hem er wel weer proberen op te zetten.
Gesloten