Ik begrijp heel goed wat je bedoeld Riël en ik vind het ook goed dat je het opmerkt. Het geeft mij de kans uit te leggen dat ik niet een volledig doorgeslagen bewust alles slopende euh.. tja Frits ben.
De vergelijking met NA driften gaat niet op omdat de vario niet meer dan 4500 toeren kon maken. (ik heb incl die wedstrijd pas 4 keer gedrift)
Bij de turbo heb je inderdaad de toeren niet nodig om te kunnen driften. Als het puur om de hoeveelheid koppel zou gaan, zou je inderdaad rond de 4000 toeren kunnen blijven. (wat bv bij een rontonde zou kunnen)
Op het volgende punt heb je het helemaal mis (niet verkeerd bedoeld hoor!

) Je accelereert wel degelijk tijdens driften. En niet zo'n beetje ook, daar krijg je juist (jury) punten voor. Het is een gevariëerde baan, dus sommige bochten langzaam en andere sneller.
Om even een situatieschets te maken van afgelopen donderdag: De eerste bocht was een erg lastige bocht op zeer lage snelheid. Vanuit die bocht (in de 2e versn) maak je één lange driftende doorsteek door naar de volgende op hogere snelheid liggende bocht. Om tijdens die lange doorsteek de wielspin en drift vast te kunnen houden heb ik de toeren nodig. Zeker met een (nog steeds) underpowered driftauto moet je het onderste uit de kan halen. Toeren maken dus.
Overigens, een 16v waarbij ik lekker tegen de 8000 tp/m in de toerenbegrenzer zou kunnen hangen zou mijn rijstijl niet misstaan.... "Droomt weg..."